Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syötkö tiettyjä ruokia säännöllisesti, kunnes kyllästyt niihin?

Vierailija
02.06.2014 |

Syötkö tiettyjä ruokia useita kertoja peräkkäin, kunnes makusi muuttuu? En nyt tarkoita uusia perunoita tms. kausituotteita, vaan muita ruoka-aineita.

Ostan tiettyä pussitettua salaattia useiden viikkojen ajan, kunnes kyllästyn ja siirryn toiseen salaattiin.

Savupallas oli herkkuruokaa, kunnes maku alkoi inhottaa.

Bruno-appelsiinit olivat herkkua, kunnes ne eivät enää maistuneet.

Söin pitkään vesimelonia, mutta lopulta tuote alkoi kyllästyttä.

Jne.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 5-6 viikon ruokalista mitä on helppo kierrättää/modifioida joten ei päästä kyllästymään. Tietty tulee aina jotain herkkua mitä tekee useammin, näin kesällä erityiisesti bresaolasalaatti tai vitello tonnato.

Mutta ei kyllä noin kuin ap:llä - tosin emme syö mitään pussisalaatteja muutenkaan

Vierailija
2/15 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, tunnistin itseni! Yhdessä vaiheessa söin kauheasti pekonia, melkein joka päivä. Olin varma etten koskaan kyllästy, mutta kyllästyinpä kuitenkin. Kaurapuikulat, ennen rakastin niitä mutta sitten kyllästyin. Tonnikalasalaatti, eräs Lidlin hedelmämehu, kokis, värilliset turkinpippurit.. Näitä riittää. Onneksi pienen tauon jälkeen maistuu taas paremmalta :) Esim tuo Lidlin mehu, rakastin sitä, sitten se alkoikin maistua hassulta ja taas muutaman viikon jälkeen mietin, miten pystyin olla ilman :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. En ole (valitettavasti) koskaan kyllästynyt mihinkään, mistä pidän. Pidän niistä aina vaan. Esim. ranskanperunoihin rakastuin jo joskus alle 10-vuotiaana ja voisin syödä niitä aina vaan, aina vaan. Käytännössä tosin en syö, kun eihän siitä mitään tulisi. Sama jollekin tietylle karkille: tykkään aina vaan vuodesta toiseen. Tai marjakiisseli. Aina vaan. Nyt en saa mitään ruokalajia mieleeni, josta olisin joskus tykännyt ja nyt en tykkäisi.

Vierailija
4/15 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuudeliwokki. Pthyi.

Vierailija
5/15 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan joo. Esim maksamakkara leivän päällä on sellainen että sitä tulee syötyä kausittain.

Vierailija
6/15 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisukka=sisäfile

Vierailija
7/15 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mä rakastan hyvää ja monipuolista ruokaa, ja syön siksi ihan systemaattisen vaihtelevasti eri ruoka-aineita. Olisi kamalaa kyllästyä vaikkapa parsaan tai sisukkaan :)

Vierailija
8/15 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon vähän tommonen. Syön jotain ruokia usein ja lopulta kyllästyn. Sit muistan, että on joku ruoka, jota en ole syönyt pitkään aikaan ja alan tekemään sitä useammin. Jne. :) Pitäis varmaan tehdä joku lista, missä on kaikki ruoat, että tulisi vaihtelua... :)

Vierailija
9/15 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Perheen ruokalista on asia ihan erikseen, mutta esim. aamu- ja iltapaloilla suosin pitkään samoja aineksia, kunnes sitten jostakin päähänpistosta vaihdan. Yhteen aikaan söin aina mysliä, nykyään aina leipää samanlaisin päällisin. Oli aika, jolloin join joka päivä appelsiinimehua, nykyään en koskaan jne.

Vierailija
10/15 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että on muitakin "kyllästyjiä". :)

Kananmunat olivat mielestäni hyviä, nyt en pysty syömään niitä.

Jossain vaiheessa minun teki mieli halvaa. Enää halva ei maistu.

Savujuusto maistuu toisinaan, mutta ei tällä hetkellä.

Lempi-annossalaattiin palaan vielä.

Onneksi on luumutomaatteja, Romaine-salaattia, suippopaprikoita, vihreää parsaa, jälkiuunileipää jne., joihin en ole vielä kyllästynyt.

Ap

Vierailija
11/15 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä on sisukka? Sisu-pastilleja? Siideriä?

Vierailija
12/15 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, olen juuri tuollainen, joku ihme himo tulee johonkin ja sitä pitää saada joka päivä, ja sitten taas kyllästyy, joskus jopa lopullisesti tai ainakin vuosiksi. Joskus kauan sitten oli himo valkosuklaa Magnum jäätelöpuikkoon, nyt jos joskus ostan kokeeksi että onkohan hyvää taas, niin ei, ihan mautonta, vaikka muistan silloin että se oli ihan ylimaallisen hyvää, samoin on käynyt esim. vadelma riisifrutti, joskus kokeilen ostaa, mutta jotenkin ei vaan maistu oikein miltään, rakennekaan ei miellytä.

Olen hyvin nirso kaikessa syömisessä vaikka olen 136kg, syön suklaata ja jugurttia joka päivä, usein en mitään muuta, mutta ne suklaat ja jugurtit pitää aina olla jotain tiettyä merkkiä ja makua, muuten jää syömättä kun kyllästyminen iskee.

Tämä ilmiö on meilläpäin tunnettu nimellä "syödä itsensä yli" jostain ruuasta.

Vierailija
13/15 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä muutama vuosi sitten Tuplaa oli pakko saada joka viikkoisena herkkupäivänä. Muut herkut ei kelvannut. Yhtäkkiä se alkoi maistua puulta ja nyt se on maistunut puulta siitä asti.

Vierailija
14/15 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mull atulee nuudeli kausia, syön joka päivä nuudelia kun siihen on niin kova himo. sitten se loppuu yhtäkkiä. sama tapahtuu Ålanin spydärin kanssa. siihen tulee ihan kamala kausi himo, ja sitten syös sitä kunnes kyllästyn. 

Sushiin tulee himokausia, niin että ei voi muuta kun viikon elää pelkällä sushilla, sitten sekin katoaa jonnekkin.

Vierailija
15/15 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 14:40"]

Joo, olen juuri tuollainen, joku ihme himo tulee johonkin ja sitä pitää saada joka päivä, ja sitten taas kyllästyy, joskus jopa lopullisesti tai ainakin vuosiksi. Joskus kauan sitten oli himo valkosuklaa Magnum jäätelöpuikkoon, nyt jos joskus ostan kokeeksi että onkohan hyvää taas, niin ei, ihan mautonta, vaikka muistan silloin että se oli ihan ylimaallisen hyvää, samoin on käynyt esim. vadelma riisifrutti, joskus kokeilen ostaa, mutta jotenkin ei vaan maistu oikein miltään, rakennekaan ei miellytä.

Olen hyvin nirso kaikessa syömisessä vaikka olen 136kg, syön suklaata ja jugurttia joka päivä, usein en mitään muuta, mutta ne suklaat ja jugurtit pitää aina olla jotain tiettyä merkkiä ja makua, muuten jää syömättä kun kyllästyminen iskee.

Tämä ilmiö on meilläpäin tunnettu nimellä "syödä itsensä yli" jostain ruuasta.

[/quote]

Kyllä sitä nirsoutta on sitten montaa sorttia!!?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä viisi