Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muuttunut ystävä

Vierailija
02.06.2014 |

Olen 26-vuotias nainen ja itse vielä lapseton. Monilla saman ikäisillä ystävillä on tietysti jo perheet, mikä on mielestäni ihana asia. Itsekin haluan lapsia ihan lähitulevaisuudessa. Tietysti lapset ja perhe menevät perheellisillä ihmisillä etusijalle ja tämä on täysin oikein! On upeaa nähdä äitejä, jotka välittävät lapsistaan enemmän kuin mistään. Useimmista äidiksi tulleista ystävistäni on äitiyden myötä tullut vielä parempia ja tasapainoisemman oloisia ihmisiä. Aikuisia. Välit kehenkään äidiksi tulleeseen ystävään eivät ole viilentyneet, vaan pikemminkin päinvastoin. Tykkään kovasti viettää aikaa sekä näiden ystävien että heidän lastensa kanssa. Mutta sitten on eräs, jonka käytöstä en enää pysty ymmärtämään. Olen tuntenut tämän kyseisen naisen vuosia ja hän on aina ollut hiukan itsekeskeinen, mutta vauvan myötä jotkut piirteet ovat vain pahentuneet. Hän saattaa soittaa minulle päivittäin, mutta ei valehtelematta moneen kuukauteen ole kysynyt minun kuulumisiani. Kaikki, siis ihan kaikki puheenaiheet liittyvät häneen, hänen tekemisiinsä, vauvaansa, vauvan vaatteisiin, vauvan ruokiin... Hänen facebookiin ilmestyy joka päivä useita vauvakuvia ja hän ottaa nokkiinsa, jos joku ystävä tai läheinen ei käy tykkäämässä kuvista. Hän valittaa minulle, että äitiyslomalla on tylsää ja en näe häntä tarpeeksi. Teen itse tällä hetkellä pitkää työpäivää, eikä minulla yksinkertaisesti ole koko ajan aikaa viihdyttää äitiyslomalla olevaa ystävääni. Lisäksi tapaamisemme ovat aina sitä, että ystäväni haluaa mennä shoppailemaan vauvan vaatteita tai tarvikkeita. Samalla hän puhuu taukoamatta omista asioistaan. Hän myös odottaa, että tuon vauvalle aina jotain tuliaisia, jos menen käymään heillä. Kaapit pursuavat vauvan vaatteita jo nyt, mutta lisää pitää saada. Vauva tuntuu olevan yksi väylä lisää esitellä vaatteita ja omaa elämäänsä, jonka ympärillä sitten kaikkien muidenkin pitäisi pyöriä. Lisäksi tämä ystävä ihan avoimesti halveksuu lapsettomia ja sinkkuja, mikä on hassua, koska hän oli itsekin molempia vielä pari vuotta sitten. Tämän ystävän poikavauva on todella suloinen ja tykkään kyllä muuten nähdä heitä, mutta ystävän käytös on alkanut rassata toden teolla. En ole yhteenkään vastaavaan tapaukseen aiemmin törmännyt. Voikohan tällainen mennä ohi tai onko yleistä? Myös ystäväni mies ja muut läheiset tuntuvat kärsivän tuosta "esittelyhalusta" ja käytöksestä muutenkin. Tuntuu että ystäväni ei oikein tajua karkottavansa ihmisiä ympäriltään.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee näin menkää vaikka johkin kahvilaan, ja alat heti puhua itsestäsi ja pidät huolta että ystäväsi vastailee sinua koskeviin kyselyihin

kuten: kävin just laittamassa hiuksiini uutta väriä,mitä pidät jos ystäväsi vastaa,että ihan ok,jatkat HETI samaan malliin ja puhut koko ajan itsestäsi!! Toista tämä tarvittaessa voit myös illalla,tapaamisen jälkeen laittaa viestiä ja kertoa,että pidit ruoasta (jos kävitte) ja kehut vielä itseäsi että osasimpa valitakin hyvän paikan! Heh kuulua jo tajuavan!

tsemppiä!

Vierailija
2/5 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pakko olla tekemisissä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kahden ,lapsen äitinäkin, kokisin tuon todella turhauttavaksi.

ottaisin luultavasti etäisyyttä.

tottakai lapsi "on koko elämä" mutta ei se ole muille sitä.

itse rakastan kuunnella sinkku ystäväni rientoja ja kuulumisia.

ovi avautuu molempiin suuntiin Mielestäni,

ystävät haluavat tietää mitä toiselle kuuluu.

eikä lapselle _todellakaan_ tarvitse viedä joka kerta mitään tuomisia.

älä lähde sille linjalle ollenkaan,

voit sanoa että rahat on finito jos et muuten kehtaa kieltäytyä.

todella tökeröä käytöstä.

huh, voin vain kuvitella kuinka mukavia tapaamiset ovat

ja kuinka hyvällä päällä oletkaan niiden jälkeen.

Vierailija
4/5 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kahden ,lapsen äitinäkin, kokisin tuon todella turhauttavaksi.

ottaisin luultavasti etäisyyttä.

tottakai lapsi "on koko elämä" mutta ei se ole muille sitä.

itse rakastan kuunnella sinkku ystäväni rientoja ja kuulumisia.

ovi avautuu molempiin suuntiin Mielestäni,

ystävät haluavat tietää mitä toiselle kuuluu.

eikä lapselle _todellakaan_ tarvitse viedä joka kerta mitään tuomisia.

älä lähde sille linjalle ollenkaan,

voit sanoa että rahat on finito jos et muuten kehtaa kieltäytyä.

todella tökeröä käytöstä.

huh, voin vain kuvitella kuinka mukavia tapaamiset ovat

ja kuinka hyvällä päällä oletkaan niiden jälkeen.

Vierailija
5/5 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko olla tekemisissä, mutta jotenkin haluan uskoa, että tämä olisi ehkä ohimenevä vaihe. Nyt samaa on kuitenkin jatkunut jo monta kuukautta, eikä ole vaikea huomata, että koko tämän naisen lähipiiri kärsii ja osa ottaa etäisyyttä. Voisi tietysti kokeilla tuota, että käyttäydyn itse yhtä tökerösti. Veikkaan, että ystäväni ei välttämättä kuitenkaan tajuaisi pointtia, vaan ottaisi ison herneen nenäänsä. Mutta tosiaan, seuraava vaihtoehtoni on ottaa etäisyyttä, jos ei meno ala muuttua. Tänään taas puhuttiin hetki puhelimessa ja ystäväni vinkui, että hänellä on tylsää ja minun pitäisi tulla käymään. Olin töissä ja sanoin, etten enää pitkän työpäivän jälkeen jaksa, kun normaalit arkiaskareetkin pitää tehdä. Ehdotin, että hän sen sijaan tulisi vauvan kanssa käymään minun luona joku ilta, mutta sitten alkoi kiertely ja kaartelu, että ei jaksa tulla...