Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisin kihloihin ja mies ei..

Vierailija
02.06.2014 |

Olemme olleet yhdessä 4 vuotta ja tuntuisi hyvältä edetä jotenkin. Kihloihin haluaisin siksi, että se tuntuu luonnolliselta ja merkitsisi sitä, että olemme sitoutuneet toisiimme. Naimisiin minulla ei ole kiire. Olenko vain vanhanaikainen? Jollain tavalla minulle kihlohin menolla olisi symbolista arvoa.

Opiskelujen takia emme ole vielä asuneet yhdessä, alettiin seurustella alaikäisinä. Miehen mielestä meidän pitäisi ensin muuttaa yhteen.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten voitkin saman tien heivata miehen. Noista vätyksistä ei tule ikinä mitään.

Vierailija
2/29 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen samaa mieltä miehesi kanssa. Miksi lupautua avioliittoon jos yhdessä asumisen ongelmiakaan ei ole kohdattu vielä? Lisäksi minusta jos jäät eivät ole suunnitelmissa niin ei voida puhua "oikeasta" kihlautumisesta vaan jostain sormustamisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sitoutuminen on sulle tärkeää, laita mies valinnan eteen. Jos ei halua sitoutua, on sulla valinta edessäsi.

Vierailija
4/29 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama tilanne, paitsi että olemme asuneet neljästä vuodesta yhdessä 3,5v. Jos emme olisi, ei kihlat olisi vielä järkevää.

Vierailija
5/29 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

...eli miehesi on oikeassa, malta mielesi :)

Vierailija
6/29 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä naimisiin haluan mennä, mutta KIIRE ei ole. :)

Ap

Vierailija
7/29 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miehesi puolella tässä. Kihlat on lupaus avioliitosta, enkä koskaan avioituisi ensin asumatta henkilön kanssa pidemmän aikaa yhdessä.

Vierailija
8/29 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot sä hiukan omituinen kun kihloihin haluat, mutta naimisiin ei niin väliä.

Se kihlaus kun on lupaus ja sopimus avioliittoon menosta.

Ehkä sun mies ei ole vielä valmis avioliittoon, joten ei sellaista voi mennä lupaamaan. Ehkä se ei ole valmis SUN kanssa avioliittoon, ei voi tietää.

Vierailija
9/29 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 00:54"]Kyllä naimisiin haluan mennä, mutta KIIRE ei ole. :)

Ap

[/quote]

Höpötihuuhaa! Kihloissa oleminen on sitä että hääpäivä on päätetty.

Vierailija
10/29 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 01:28"]

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 00:54"]Kyllä naimisiin haluan mennä, mutta KIIRE ei ole. :)

Ap

[/quote]

Höpötihuuhaa! Kihloissa oleminen on sitä että hääpäivä on päätetty.

[/quote]Kihlaus on lupaus avioliitosta. Ei siinä mitenkään eritellä, milloin naimisiin ollaan menossa. Me esimerkiksi mentiin kihloihin 2v tuntemisen jälkeen ihan tositarkoituksella, mutta naimisiin vasta kolme vuotta myöhemmin.

Vierailija
11/29 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

^Mutta suurin osa ei mene ikinä. Mihin niitä kihloja edes tarvitaan?

Vierailija
12/29 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 07:30"]

^Mutta suurin osa ei mene ikinä. Mihin niitä kihloja edes tarvitaan?

[/quote]

Kyllä kaikki naimisiin menneet ovat olleet kihloissa. Nimittäin kihlaus alkaa siitä, kun sovitaan naimisiinmenosta.

Vierailija
13/29 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette muuttaisi nyt yhteen, sehän se vasta etenemistä on! Miksi haluat ensin kihloihin, minusta järjestyksesi on väärä. Eli olen miehen kanssa samaa mieltä. Vai voiko häntä mieheksi vielä sanoa kun olette vasta kaksikymppisiä, vai onko sekään vielä täynnä..=)

Vierailija
14/29 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo joo mutta miksi siitä kihloissa olemisesta pitää tehdä niin kauhea numero. Joku rinnakkaisolotila avioliitolle.

Vierailija
15/29 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä näitä miinustajia täällä. Kyllä 4 vuotta on jo aika pitkä aika ja siinä ehtii tuntemaan toisen hyvin. Minusta on ihan luonnollista haluta kihloihin yms tuon ajan jälkeen. Onhan se lupaus avioliitosta ja tuohan se sellaisen olon, että on enemmän sitouduttu toiseen ja että tulevaisuudessa odottaa avioituminen, vaikka ei lähivuosina olisikaan. 

Tietysti se yhdessäasuminen ennen kihloja voisi olla hyvä, mutta toisaalta taas jokainen etenee sillä tavalla kun tuntuu oikealta. Toisaalta myös kihlat ennen yhteenmuuttoa on ihan hyvä tapa edetä (itse olen mennyt kihloihin jo ennen yhteenmuuttoa ja ei aiheuttanut mitään ongelmaa ja alle parikymppisiä oltiin). Oletteko muuten miettineet yhteenmuuttoa?

Vierailija
16/29 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on vätys vielä yli kymmenen vuoden ja yhteisten lasten jälkeenkin.. Vaikka enpä ole kauheasti painostanut. Oma vika siis :)

Vierailija
17/29 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse, noin 30v mies, en menisi missään tapauksessa kihloihin ellen olisi naisen kanssa yhdessä. Yritti minuakin silloinen tyttöystävä kihloihin painostaa, mutta ehkä siksi hän on entinen nykyään.

Suosittelen aplle harkintaa, muuten voit joutua kovan valinnan eteen; syödäkö omat periaaatteet vai antaa miehen mennä.

Vierailija
18/29 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No härregyyd kai sinä nyt haluat miehen kanssa asua yhdessä ennen kuin kihloihin menet? Yhdessä asuminen muuttaa parisuhteen luonnetta totaalisesti, kun tulee arkiaskareisiin ja rahaan liittyviä riitoja.

Vierailija
19/29 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ylipäätään pitäisi mennä naimisiin? Hyödyt jäävät aika ohkaisiksi.

Vierailija
20/29 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene pillunantolakkoon kunnes mies suostuu ostamaan sormuksen.

Pitäisi onnistua, ellei mies saa muualta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän