Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen miespuolinen vela. Kysyttävää?

Vierailija
01.06.2014 |

Kysyttävää?

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 10:52"]

Olethan oikeasti vakavissasi vela? Toisinsanoen: Kun kohtaat naisen joka tuntuu oikealle ja olette vuosia yhdessä + nainen on vela, niin et käännä yhtäkkiä kelkkaasi lasten suhteen esim. 5v yhdessäolon jälkeen? Ettei naiselle tule yhtäkkiä päin naamaa tilanne "Kun kyllä mä haluankin niitä lapsia.."

[/quote]

En ole ap, mutta itse olen ollut seitsemän vuotta suhteessa samaan naiseen ja pidän kyllä todella epätodennäköisenä, että alkaisin äkkiä haluta lapsia. Työskentelen päivät lasten parissa, joten jonkinlainen käsitys minulla on lasten kanssa toimimisesta. En vain ole koskaan tuntenut minkäänlaista kutsumusta isyyteen, ja tämän asian muuttuminen vaatisi kyllä koko persoonallisuuteni muuttumista. Tulevaisuudessa tulen varmaankin hakeutumaan vasektomiaan. -36

Vierailija
42/49 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 23:45"]Taidatte olla vielä kovin nuoria, hyvä ettei ole vasektomiaa tai sterilisaatiota tehty. Sitten vasta kun on tehty lopullisesti lapsenteko mahdottomaksi voidaan puhua vapaaehtoisesta lapsettomuudesta. Tällä hetkellä olette vain pariskunta, joka ei halua lapsia juuri nyt.

[/quote]

Heheeei, mä muistan sut :D olit siinä yhdessä keskustelussa, jossa velat keskustelivat vauvakuumeesta ja siitä, voisivatko pitää lapsen jos tulisivat vahingossa raskaaksi. Sun mielestä ainoastaan steriloidut ja vaihdevuodet ylittäneet ovat vapaaehtoisesti lapsettomia.

Nopea kertaus: termiä "vapaaehtoisesti lapseton" käytetään usein ihmisistä, joilla ei ole lapsia mutta tämä ei johdu biologiasta tai olosuhteista vaan omasta halusta. Sinä taidat ymmärtää termin enemmän merkityksessä "lopullisesti lapseton".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 11:04"]

Nopea kertaus: termiä "vapaaehtoisesti lapseton" käytetään usein ihmisistä, joilla ei ole lapsia mutta tämä ei johdu biologiasta tai olosuhteista vaan omasta halusta. Sinä taidat ymmärtää termin enemmän merkityksessä "lopullisesti lapseton".

[/quote]

Kyllä se vapaaehtoisesti lapseton -termi pitää sisällään sen oletuksen, ettei niitä lapsia ole tulossakaan. Ei tarvitse olla sterilli mutta vapaaehtoisesti lapseton elää ja suunnittelee elämäänsä siitä lähtökohdasta, että jää lapsettomaksi. Kuka tahansa, jolla ei vielä ole lapsia ei siis ole vapaaehtoisesti lapseton. Toisaalta on myös vaikea ymmärtää, miksi ei mennä sterilisaatioon, jos päätös lapsettomuudesta on tehty. Kyllä minulle ainakin kelpaa luotettava ehkäisy. -36

Vierailija
44/49 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ei ymmärrä..

Lapseton: Kuka tahansa henkilö jolla ei vielä vaan ole lapsia. Ei ole vielä ajatellut yrittää saada lapsia, ei ole löytänyt sopivaa kumppania jne.

Vela: Lapseton ihminen, joka on tehnyt päätöksen että ei halua lapsia. Ei hanki lapsia ja se on hänen oma valintansa. Mahdollisesti tehty vasektomia/sterilisaatio.

Tahattomasti lapseton: Lapseton ihminen, joka on toivonut lapsia ja jättänyt ehkäisyn pois kumppanin kanssa vuosia sitten mutta lapsia ei ole kuitenkaan tullut. On mahdollisesti ollut lapsettomuushoidoissa ja/tai kokenut keskenmenoja.

Vierailija
45/49 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen, joka ei ole vielä tehnyt päätöstä lasten hankkimisesta suuntaan taikka toiseen, on englanniksi fence sitter, aidallaistuja. Se on tyyliltään arkinen mutta kuitenkin ihan kuvaava ilmaus. Lisäksi englannin kielessä on termi childless by circumstance (vs. vapaaehtoisesti lapseton, childless by choice, childfree) eli olosuhteiden pakosta lapseton. Tällainen ihminen voisi halutakin lapsia, mutta ei kumppanin puuttumisen, epävakaan elämäntilanteen tai muun syyn vuoksi ole niitä päässyt yrittämään. -36

Vierailija
46/49 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

48: Voi Vela olla myös ilman, että laittaa piuhoja poikki. Miksi piuhojen katkaisu on välttämätöntä vapaaehtoiselle velauelle. Miksi pitäisi olla niin ehdoton? T. AP

Vierailija
47/49 |
17.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajeletko kullikarvasi?

Ammutko räkäpäitä aisallasi?

Onko sinulla poikuus tallessa?

Vierailija
48/49 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
49/49 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jos oikeasti haluat olla lapseton, niin miksi piuhat ei ole poikki? Helppoa kuin heinänteko ja varmaa.

Nykyinen tilanteesi jättää option lapsille. Et siis ole varma "vakaumuksestasi".