Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita jotka käyttävät vaatteensa loppuun?

Vierailija
29.12.2020 |

Käytän kotioloissa reikäisiä alusvaatteita ja samoin töissä. Siis niin reikäisiä, että kangasta on vähemmän kuin reikää, jos vain pysyvät päällä. Noh, tuossa oli ehkä vähän tarinankerrontalisää. Päällysvatteet ovat ihmisten ilmoilla sentään ehjiä, mutta niitäkin valikoin vähän sen mukaan missä tilanteessa niitä käytän. Joku värien haalistuminen ei hämärässä haittaa. Parhaat vaatteet tulee käyttöön luonnollisesti silloin, kun on tarve näyttää hyvältä.
Näitä risoja vaatteita on kertynyt jo niin paljon, että välillä niitä pitää heittää roskiin enemmänkin. Toki aina sen viimeisen käytön jälkeen. Pestyjä vaatteita ei kehtaa roskiin laittaa. Saatanpa joskus käyttää sitä roskiin menevää vaatetta vielä jonkun likaisen jutun pyyhkäisyyn. Esim. kuistin kurat voi kertaalleen niillä pyyhkäistä.
Ennen vaatteet kestivät huomattavasti kauemmin. 15-20 vuotta vanhoja t-paitojakin minulla vielä on, mutta nykypaidat joutuvat kotipaidoiksi jo yhden tai kahden vuoden käytön jälkeen.
N46

Kommentit (86)

Vierailija
1/86 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku raja sentään.

Vierailija
2/86 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän loppuun miehenikin vaatteet.

Mulla on yksi pitkä turkkikin, ostin sen v. 1985.

Mahtuu vielä päällekin, siinä ei aika näy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/86 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän. En edes muista, koska olisin ostanut uusia vaatteita. Kaapista löytyy kyllä asut häistä hautajaisiin tarvittaessa.

Vierailija
4/86 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oo kuin yhet housut, yksi t-paita, yksi huppari. Sukkia on kolmet, joissa yhessä parissa on reikä. 3 pikkuhousut.

Vierailija
5/86 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän. Tänä vuonna olen ostanut kaksi paria nilkkasukkia ja muutamat alushousut, kun entisissä oli enemmän reikiä mitä ehjää kangasta. Neulalla ja langalla saa ihmeitä aikaan. En ole enää töissä, joten siistejä vaatteita en juuri tarvitse ja kauppareissulle kelpaa mitkä vaan. Yksi parempi vaatekerta on hautajaisia varten.

Vierailija
6/86 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös käytän vaatteet loppuun. Ja korjaan vaatteita myös.

Nytkin on päällä villa-silkkipitkikset, joita olen parsinut. Sukkia, 100% puuvillaa, korjaan myös.

Vierailija
7/86 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun alushousut ja sukat on isän vanhoja jostain 80-90-luvuilta.

Vierailija
8/86 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän myös loppuun ja haen kirpparilta lisää.

Harmittaa jos pitää ostaa normikaupasta mutta nykyään kirpparilta saa niin hyviä muutamalla eurolla.

Alusvaatteet ja sukat ostan uutena

Vierailija
9/86 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikkaan ja parsin minkä ehdin. Käytän vaatteet lopuksi lattiarättinä terassilla tai polkupyörän pesuun. Sitten roskiin. En osta mitään, jos ei ole ihan pakko. 

Vierailija
10/86 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän myös loppuun ja haen kirpparilta lisää.

Harmittaa jos pitää ostaa normikaupasta mutta nykyään kirpparilta saa niin hyviä muutamalla eurolla.

Alusvaatteet ja sukat ostan uutena

Kirpparilta ei löydä mitään jos on outo vartalotyyppi. Esim pitkät kädet ja jalat

Vierailija
11/86 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei oo kuin yhet housut, yksi t-paita, yksi huppari. Sukkia on kolmet, joissa yhessä parissa on reikä. 3 pikkuhousut.

Taidat juksuttaa. Kun t paita on pesussa, niin mitä pidät silloin ?

Sincc

Vierailija
12/86 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhain kaiken, mitä on mahdollista vielä kursia kokoon. Karhunlanka on tähän parasta. Muutaman kerran vuodessa ostan jotain uutta, toisaalta minulla on vielä esim. Kaulaliina 25v. Vanha käytössä, talvikengät v:lta 2002, joita en ole aktiivisesti koko ajan käyttänyt. En koskaan osta mitään jostain H&M:stä kun ei niitä ole tehty kestämään.

Vm.-74

Vierailija
13/86 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät maat hukkuvat rikkaiden pröystäilijöiden vaatejätevuoriin.

Vierailija
14/86 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parhain kaiken, mitä on mahdollista vielä kursia kokoon. Karhunlanka on tähän parasta. Muutaman kerran vuodessa ostan jotain uutta, toisaalta minulla on vielä esim. Kaulaliina 25v. Vanha käytössä, talvikengät v:lta 2002, joita en ole aktiivisesti koko ajan käyttänyt. En koskaan osta mitään jostain H&M:stä kun ei niitä ole tehty kestämään.

Vm.-74

H&m ostettu paita kestänyt 4 vuotta

Vierailija
15/86 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vm.-74

Karhunlanka ihan ok. Pesee tavan langat 6-0. Punotussa siimassa on vaan vähintään 5x suurempi vetolujuus vielä tuosta ;)

Sincc

Vierailija
16/86 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on elämistä varten. Saa nauttia ja ostella kivoja juttuja. Ei niitä kerkeä enää sitten tehdä kun olet sairas ja 60-vuotias. Kuolema ja sairastuminen voi yllättää yhtäkkiä

Vierailija
17/86 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vm.-74

H&m ostettu paita kestänyt 4 vuotta

Vaatteiden elinkaari on nykyään niin lyhyt, että neljä vuottakin tuntuu pitkältä ajalta.

Vierailija
18/86 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, koska kertakaikkiaan vihaan vaatteiden ostamista. Nyt on tosin jo muutama niin reikäinen paita kaapissa, etten halua enää edes yksin kotioloissa pitää niitä.

Vierailija
19/86 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhät maat hukkuvat rikkaiden pröystäilijöiden vaatejätevuoriin.

Miksi ne kuitenkin liki alastonna siellä kulkee...

Vierailija
20/86 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämä on elämistä varten. Saa nauttia ja ostella kivoja juttuja. Ei niitä kerkeä enää sitten tehdä kun olet sairas ja 60-vuotias. Kuolema ja sairastuminen voi yllättää yhtäkkiä

Kuolema ja sairaus yllättää ennenaikaisesti sen sinun halpa- ja kalliimmankin vaatteesi tekijän. Stacey Dooleyhan teki ohjelman kun siellä alkuperämaissa joetkin ovat sen värisiä, mitä värejä on vaatetehtaissa milloinkin on käytetty ja maailmankuuluja luksusmerkkejä puolestaan ommellaan Pohjois-Koreassa pakkotyöleireillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi