Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lähiöäiti pukluverkkareissaan kysyy, miten tässä muka pääsee mihinkään?

Vierailija
01.06.2014 |

Lueskelin tutuntutun facebookkia, kyyläsin siis. Ollaan saatu samaan aikaan vauvat muutama kuukausi sitten. Hänellä näytti olevan elämä yhtä brunssia ja jumppaa ja shoppailua leppoisasti vauvan kanssa. Minä en pääse edes vessaan ilman huutoa, ja suihkussakäyntikin pitää olla nopea. Vaunuissa vauvani ei viihdy ollenkaan, ja jos lähden vaunuttelemaan niin se on sitten kirkumista koko matka. Mieluummin en siis mene.

Nyt tuli kuitenkin sellainen ankea wt/paskamutsi/luuseriolo, kun joudun vaan nyhjäämään täällä lähiössä. Olisko kohtalotovereita? Pitäiskö mun vaan lähteä brunssille vauvan kanssa ja olla välittämättä teidän muiden ruokarauhasta? Vai onko elämä oikeesti niin erilaista "normaalin" vauvan kanssa? Mun vauvalla siis koliikki. Ei huvita lähteä huudattamaan sitä ulos, muttei houkuttele mökkihöperöyskään. Ja isä hoitajaksi ei ole ratkaisu koska huutaa isällä kahta kauheammin.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin vauvan kanssa tosiaan noin kuukausi sitten lääkärissä, minä kysyin että onko tällä allergia, onko refluksi? Allergia jäi pois laskuista, kun iho parani, ja refluksia ei otettu ees harkintaan, kun ei paljon pulauttele. Pitäiskö mennä uudelleen ja vaatia allergiatesti, vai voiko niitä edes itse vaatia? Ajattelisin, että allergiaa huutais aina syömisen jälkeen eikä vaan joskus? Välillä syöminen on sellaista imu-huuto-imu-huuto-kirkuminen, ei enää syödä. Sitten kun rauhoittuu, syö loppuun helposti. Makuulla ei tykkää olla juuri yhtään, tänäänkin jäi vaippa laittamatta yhden kerran, kun alkoi hoitopöydällä kirkua ihan hulluna, mutta rauhoittui heti kun nostettiin syliin. Sitten tuli pari kananmunapierua ja olo oli hyvä niin kauan kun kannettiin. Heti jos laskit maahan, niin huuto. Eniten rasittaa, kun ei tiedä, huutaako tuskasta vai kiukusta!

ap

Vierailija
22/31 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap koliikki on useimmiten maha-suolikanavan kypsymättömyyttä, hyvin paljon  harvemmin allergiaa. Tsemppiä ja kanniskeluja, kyllä se siinä 4 kk kohdalla alkaa jo lievittymään. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla pari tuommoista huutavaa vauvaa ollut, ja ekat vuodet molempien kanssa yhtä helvettiä. Ei allergioita yms. Päivä kerrallaan vaan. Kotoa olen enemmän poistunut molempien kanssa lähempänä vuoden ikää. Ei todellakaan ole mennyt kuin kuvittelin! Voimia sinulle! Varmasti on raskasta, mutta pian varmasti jo pääset liikkumaan, kun vauva vähän kasvaa

Vierailija
24/31 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 23:33"]Käytiin vauvan kanssa tosiaan noin kuukausi sitten lääkärissä, minä kysyin että onko tällä allergia, onko refluksi? Allergia jäi pois laskuista, kun iho parani, ja refluksia ei otettu ees harkintaan, kun ei paljon pulauttele. Pitäiskö mennä uudelleen ja vaatia allergiatesti, vai voiko niitä edes itse vaatia? Ajattelisin, että allergiaa huutais aina syömisen jälkeen eikä vaan joskus? Välillä syöminen on sellaista imu-huuto-imu-huuto-kirkuminen, ei enää syödä. Sitten kun rauhoittuu, syö loppuun helposti. Makuulla ei tykkää olla juuri yhtään, tänäänkin jäi vaippa laittamatta yhden kerran, kun alkoi hoitopöydällä kirkua ihan hulluna, mutta rauhoittui heti kun nostettiin syliin. Sitten tuli pari kananmunapierua ja olo oli hyvä niin kauan kun kannettiin. Heti jos laskit maahan, niin huuto. Eniten rasittaa, kun ei tiedä, huutaako tuskasta vai kiukusta!

ap

[/quote]

Tämä varmasti tutkittiin samalla mutta. .. meillä selvisi korvagulehduksdt pienellä aina noi . Hoitaja jo köytävässä lääkäriä odotellessa sanoi että varmana korvatulehdus kun viihtyy vaan sylissä ja pystyasennossa. Pienellä vauvalla on pieni pää ja imeminen voi sattua korviin (?) Itselläni ainakin korvaa /hammasta särkiessä meinaa koko pää hajota..

Vierailija
25/31 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on ilmeisesti vielä pieni vauva. Kyllä sitten helpottaa kun lapsi alkaa konttaamaan niin ei tarvitse kanniskella. Mä jouduin kanniskelemaan todella painavaa vauvaa siihen saakka kunnes oppi itse liikkumaan huoneesta toiseen. Ja sitten ne fb-päivitykset. Mä en ole edes facessa koska mua just ärsyttää että sinne päivitetään vain se kiillotettu pinta.

Mun elämässä 10 kk vauvan kanssa on niitä huippupäiviä ja vähemmän huippuja päiviä. Tänään vauva oli tyytyväinen ja nukuttiin päikkärit vierekkäin, oli hyvää seksiä miehen kanssa ja kävin juoksemassa miehen hoitaessa vauvaa. Sitten on niitä päiviä, jolloin sataa vain, mies vittuilee ja vauva nukkuu pikku pätkiä ja hereillä ollessaan repii ja rikkoo kaiken mitä käsiinsä saa.

Vierailija
26/31 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein usko, että olisi korvatulehdustakaan, kun ei se johdonmukaisesti aina huuda makuulla. Yöt esimerkiksi on helppoja, nukkuu ne aina huutamatta ja yöllä syökin ihan ongelmitta unissaan. Öisin pierutkin tulee ulos ihan itsestään kun päivällä ne aiheuttaa huutoa. Tämän takia en usko elimelliseen vikaan tai sairauteen, kun oireilu ei ole johdonmukaista. No, useat tsemppasivat jaksamaan sinne 4kk ikään niin helpottaa ja se on nyt mun toiveissa sitten. Eli josko tätä olis enää kuukausi tätä huutoa ja kantamista? Epäuskoisena odotan, millainen mahtaisi olla päivä hyväntuulisen vauvan kanssa!

Vierailija
27/31 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ap, tsemppiä! Mäkin kehottaisin kokeilemaan sitä reppua uudelleen, meillä ekalla kerralla vauva kirkui, mutta pian helpotti ja nykyäänkin käytetään selässä, lapsi 1v.

muita äitejä kannattaa mennä tapaamaan perhekahvilaan leikkipuistoon. Varmasti saat tukea ja ehkä jollain on hyviä neuvojakin! Ja ehkä vauvasi unohtaa huutaa kun seurailee muita lapsia (meillä kävi niin). :)

Jos lähteminen on vaikeaa, kutsu kavereita teille kotiin.

Vierailija
28/31 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut kantoliinaa? Laitan vauvan manducaan että saan siivottua ja laitettua ruuan. On hitaampaa ja raskaampaa mutta tuleepahan tehtyä jotain. Kaupan päälle saa rautaiset keskivartalon lihakset :)

Vierailija
29/31 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.06.2014 klo 00:31"]

Jos lähteminen on vaikeaa, kutsu kavereita teille kotiin.

[/quote]

meillä oli tänään vieraita, mutta ei se oo kovin rentoa huutavan vauvan yli keskustella, tai jutella vaunuja hytkyttäen kuiskausäänellä, molemmat koettiin tänään. Ja kavereilla kun ei oo lapsia niin ei se heillekään kivaa ole. Ehkä mä suosiolla oon vaan täällä sisällä ja astun ihmisten pariin vasta kun tää on muuttunut normaalimmaksi.

Rintareppu oli ilmaiseksi tutulta saatu baby björn. Kokeiltiin me sitä useampaan otteeseen mutta ei se toimi.

Vierailija
30/31 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ole kateellinen sille fb-tutulle, tilanteet voi muuttua. Mullakin oli helppo vauva ensimmäiset kuukaudet. Istuin päivisin kahvilassa vauvan nukkuessa vaunuissa. Koska imetin, pystyin ruokkimaan vauvan helposti vaikka rannalla. Mulla vaikeimmat kuukaudet olivat vauvan ollessa 4-6kk, kun vauva ei enää viihtynytkään vain sitterissä tai leikkimatolla, mutta ei osannut vielä kontatakkaan. Sitten sun vauvan pieni syntymäpaino voi myös tehdä alusta vaikeamman, koska syöttövälit ovat useammin kuin isolla vauvalla.

Vierailija
31/31 |
02.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että olet käynyt lääkärissä vauvan kanssa.

Käykää kaikki muutkin jos itkuinen vauva/lapsi. Ettei ole mitään sairautta.

Eikö kukaan ystävistä (niistä lapsettomistakaan) voi tulla käymään?

Pitään sulle seuraa ja kanniskeleen välillä itkuista vauvaa? Että pääset suihkuun kiireettä, tms.

Tai joku sukulainen (jos lähellä)?

Me ystävien kesken ollaan tehny näin.

Toivottavasti saat seuraa ja myös vauvasi koliikki helpottaa pian.

Tsemppiä kaikille vastaavaa kokeville.