Elän miehen kanssa jota en rakasta
Aluksi täytyy myöntää etten siis juurikaan kärsi tilanteesta. Aviomieheni ei ole mikään kusipää, hän on hyvä mies ja hyvä isä, ystävällinen ja rakastava.
Suhtaudun kuitenkin aikuisten väliseen rakkauteen skeptisesti, voiko se kestää elämän loppuun saakka molempia tyydyttävänä?
Perheeseen kuuluu kolme lasta, miehen yläasteikäinen tyttö ja yhteiset ala-asteikäiset pojat. Tyttökin asuu meillä valtaosan ajasta. Kerran kuukaudessa viettää viikonlopun kuolleen äitinsä vanhemmilla. Erityisesti en halua sekoittaa hänen elämäänsä. Hän on jo kerran kokenut vanhempien eron ja äitinsä kuoleman ja kärsinyt siitä kovasti. Enkä halua biologisten lasteni joutuvan olemaan kahden kodin lapsia. Olen siis tehnyt päätöksen jäädä avioliittoon. Vaikka en rakasta miestäni. Mutta en myöskään usko että löytäisin sinkkunakaan häntä parempaa miestä.
Kommentit (8)
2// Tehdään perheenä aika paljon, ainakin näin kesäisin on tapana tehä pyöräretkiä ja piknikkejä, lomailla ulkomailla, mökkeillä, käydä rannalla ja uimassa, sukuloida, käydä huvipuistossa ja ihan vaan torilla jätskillä.
Miehen kanssa kahdestaan tekeminen painottuu arjen puolelle. Lenkkeilemme koiran kanssa yhdessä, käymme kaupassa/ostoksilla tai katsomme jotain leffaa. Ruokaa tykkäämme tehdä myös yhdessä. Joskus pari kertaa vuoteen karkaamme kahdestaan syömään tai lasilliselle ulos.
Mulla ja nykyisellä miehelläni on kaksi lasta, omasta edellisestä suhteesta itselläni on kolme. Sama tilanne mulla, tyydyn. En rakasta. Mutta en toistaiseksi riko tätä perhettä.
Jos viihdytte yhdessä ja osoitat miehelle hellyyttä ja kiintymystä (onko näin?), en näe ongelmaa. Tulisetkin romanssit pitkittyessään menevät suvantovaiheeseen, uutuudenviehätys katoaa, ei olla enää niin umpirakastuneita jne. Jos tuo toimii, ei kannata erota, lapsiakin ajatellen.
Meillä ei ole lapsia. Kolme vuotta yhdessä. En tiedä olenko koskaan rakastunut mieheeni, ei siltä tunnu? Pidän miehestä. Olen myös skeptinen, en usko löytäväni miestä johon muka "rakastuisin."
Mitä teette sen miehen kanssa, perheenä ja kaksin? Kerro yhteisestä ajastanne.