En jaksa tätä saatanan aknea,aloitan taas Yazit vaikka henki menisi
Helvetti sentään mikä akne kiusaa nyt taas pahemman kerran.Lopetin vuosi sitten yaz pillerit,koska hirvitti ne veritulppakuolemat ympäri maailmaa.Lisäksi hiustenlähtö ei jaksanut enää naurattaa,Oma terveys meni etusijalle,kun luovuin pillereistä.Viimeisen vuoden aikana naama on kukkinut,mutta ei niin pahasti kuin nyt.Olen kärsinyt aknesta jo 9 vuotta ihan kunnolla.Nyt naamassa n.40 kipeää paisetta ja ovat punaisia.Näytän aivan kauhealta ja aion pysyä kotona 3 päivää. Kiva olisi tehdä jotakin tai käydä jossakin nyt vapailla. Huomenna meinasin aloittaa taas Yazit. Iho korjaantuu niillä hetkessä. En jaksa enää välittää mitä kaikkea paskaa ne mulle tekee. Koko vuoden kärsin ak,estä ja nyt se vittu loppuu.
Kommentit (20)
I know how you feel :/ Akne on ihan kauhea asia. Ne jotka eivät ole koskaan siitä kärsineet eivät tiedä millaista helvettiä se on. Mulla auttoi Mercilon, iho oli tuhat kertaa parempi.
Pyydä tk- lääkäriltä resepti spironolaktoniin. Lue netistä. Auttaa hormonaaliseen akneen ja sitä voi syödä loppuelämän jos ei oo raskaana.
t. Lääkäri
Onko ruusufinni eikä akne? Käy ihotautilääkärillä, mulla oli samanlaisia paiseita vaikka en käytä pillereitä
mites ruokavalioasiat. se mitä suuhunsa pistää, näkyy aika ihollakin.
Tuli muutama kirjoitusvirhe.Olen siis kärsinyt aknesta 19 vuotta. Ikää nyt 32. Roacutan vaatii säännöllisesti lekurilla käymistä,verikokeet ja raskaustestit..Eivät usko edes minun ikäistä vaikka sanon etten todellakaan tule raskaaksi.Lisäksi Roacutan vie multa ne viimeisetkin hiukset ja tuhoaa maksan. Mitähän tässä oikein tekisi. Ne pirun Yazit auttavat kaikista parhaiten.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 19:16"]
Tuli muutama kirjoitusvirhe.Olen siis kärsinyt aknesta 19 vuotta. Ikää nyt 32. Roacutan vaatii säännöllisesti lekurilla käymistä,verikokeet ja raskaustestit..Eivät usko edes minun ikäistä vaikka sanon etten todellakaan tule raskaaksi.Lisäksi Roacutan vie multa ne viimeisetkin hiukset ja tuhoaa maksan. Mitähän tässä oikein tekisi. Ne pirun Yazit auttavat kaikista parhaiten.
[/quote]
Roaccutan-kuuri on tuon kaiken vaivan arvoinen. Maksaa voit suojella terveellisillä elintavoilla: kasvispainotteinen ruokavalio, alkoholittomuus, säännöllinen liikunta jne. jne.
Tsemppiä!
Kokeilepa karppausta. Meidän pojan akne parani parissa kuukaudessa. Ei karppaa nyt enää niin tiukasti, mutta sokeria ei syö ollenkaan ja viljojakin vain vähän.
Ei yaz ole aknelääke. Siirrät vain ongelmaa. Ihotautilääkärille sinun pitäisi mennä, ehkä aloittaa roaccutan.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 19:27"]
Kokeilepa karppausta. Meidän pojan akne parani parissa kuukaudessa.
[/quote]
Minulla ei parantunut neljässä vuodessakaan. Ainoa, mikä auttoi, oli Roaccutan.
Aknelääkkeen kanssa määrätään kuitenkin pillerit jos muuta ehkäisyä ei ole
miksi oikein kuvittelet, että pillerit olisi juuri sulle vaaralliset. Aika pieni mahdollisuus ja kyllä aknelääkekin olisi melkoinen rasite elimistölle. Ei nekään nyt mitään terveellisiä ole. Joten e-pillerit vaan käyttöön ja muista että on äärimmäisen harvinaista ne lehdistä luetut komplikaatiot. Syö terveellisesti ja liiku.
Mulla myös menee dekoltee ja kasvot kamalaan kuntoon jos otan ruokavalioon gluteiiniviljat. Joku niissä vain ei mulle sovi.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 19:12"]
mites ruokavalioasiat. se mitä suuhunsa pistää, näkyy aika ihollakin.
[/quote]
Ihotautilääkärini mukaan ruokavaliolla ei ole vaikutusta akneen, olen itse todennut tämän asian käytännössä. On kokeiltu kaikkea karppauksen ja veganismin väliltä eikä mistään ruokavaliosta ollut apua.
E-pillerit nimenomaan auttavat akneen naisilla. Tiedän, koska tyttäreni on joutunut aknea vastaan taistelemaan.
Kiitos kaikille vinkeistä. Kivalta tuntuu kun ihmiset täällä yrittää auttaa. Pakko myöntää,että itku tuli kun katsoin naamaani peilistä äsken.. Heti tuli parempi mieli kun luin teidän kaikkien kirjoituksia. Enää ei itketä niin paljon.
Eikö mikään muu pillerimerkki auta? Miksi juuri Yaz?
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 19:34"]
E-pillerit nimenomaan auttavat akneen naisilla. Tiedän, koska tyttäreni on joutunut aknea vastaan taistelemaan.
[/quote]
Akne yleensä palaa niiden lopettamisen jälkeen, kuten ap:llekin kävi jo kerran.
Jos ongelmasi on hormooniperäinen (esim. PCOS) niin ruokavalio vaikuttaa melko vähän ellei nyt aleta ihan äärihifistelelmään. Omaan akneeni auttaa parhaiten juuri hormonaalinen ehkäisy (itselläni nuvaring, jossa hormoonimäärät pienempiä). Tsemppiä!
Niin, mieluummin siloposkinen ruumis kuin näppynaamainen ja elossa.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 19:31"]
Aknelääkkeen kanssa määrätään kuitenkin pillerit jos muuta ehkäisyä ei ole
miksi oikein kuvittelet, että pillerit olisi juuri sulle vaaralliset. Aika pieni mahdollisuus ja kyllä aknelääkekin olisi melkoinen rasite elimistölle. Ei nekään nyt mitään terveellisiä ole. Joten e-pillerit vaan käyttöön ja muista että on äärimmäisen harvinaista ne lehdistä luetut komplikaatiot. Syö terveellisesti ja liiku.
[/quote]
Eipä kukaan tule valvomaan, että ne pillerit myös ostaa apteekista. Ehkäisystä on tietenkin sitten huolehdittava kondomeilla.