Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttären ylioppilasjuhliin tuli amiksen käynyt poika

Vierailija
01.06.2014 |

Eilen vietettyihin tyttäreni ylioppilasjuhliin tuli vieraaksi ammattikoulun rakennuslinjalta valmistunut poika. Nyt työtön, kuulema. Pojalla ei ole edes ajokorttia, vaatteet olivat ryppyiset ja lahjaksi antoi tytölle nuupahtaneita kukkia. Poika paljastui tyttäreni uudeksi poikaystäväksi.

Tyttö kirjoitti kolme ällää, yhden E:n ja M:n. Kohtalaisen hyvin siis ja suunnitelmissa on jatkaa yliopistoon. Nuorten seurustelu näyttää vakavalta ja olen huolissani. En jaksa uskoa, että noin epäsuhta suhde voi kestää. Kuinka saan puhuttua tytölle järkeä päähän?

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuule, mäkin olen yliopistosta valmistunut ja mies ei ole peruskoulun jälkeen opiskellut. Niin vaan on yli 20 vuotta oltu naimisissa ja päävastuu elatuksesta on ollut ukolla ja hyvin on pärjätty!

Vierailija
42/75 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan siitä pojasta tulla hyvin toimeentuleva yrittäjä joka elättää perheensä ja mikä estää häntä sivistämästä itseään lukemalla. Joku ikuisesti työtön akateeminenko olisi parempi valinta?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma siskoni aloitti seurustelemaan 17-vuotiaana samanikäisen amispojan kanssa. Siskostani tuli useamman ällän ylioppilas, poika kävi amiksen, yläasteella ollut hänellä joku seiskan keskiarvo. YO-juhlien jälkeen sisko aloitti yliopistossa toisessa kaupungissa, siis Helsingissä, poika meni armeijaan, josta muutti sitten siskon luo sinne Helsinkiin. Siskoni ei tarvinnut ottaa opintolainaa, kun pojan tuloilla (amisalat on usein hyvin palkattuja) pärjäsivät ilman lainojakin.

Nyt ovat olleet yhdessä jo 13 vuotta. Pari lastakin on, eivät voisi onnellisempia olla. Vaikka siskoni mies on "vain amiksen" käynyt, ei hän ole mielestäni ihmisenä yhtään sen tyhmempi tai huonompi. Ihan hyvin hänen kanssaan voi käydä keskusteluja eri aiheista. Tosin siskoni on sanonut, että tosi monelle ulkopuoliselle tulee yllätyksenä ja ihmetyksenä, että hän on amiksen käyneen kanssa. Ihan kuin akateemisten pitäisi seurustella vain akateemisten kanssa.

Onnea ap:n tytölle, että on löytänyt poikaystävän. Ei kannata tuomita poikaa pelkän koulutuksen perusteella.

Vierailija
44/75 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöni opiskelee nyt lääkiksessä toista vuotta ja muutti juuri yhteen poikaystävänsä kanssa joka ei ole käynyt mitään toisenasteen tutkintoa loppuun. Pojalla on kuitenkin oma yritys ja herran tulot ovat paremmat kuin tytölläni kun valmistuu. Poika pukeutuu huonosti eikä oikein piittaa merkkivaatteista tai ostanut edes tytölleni joululahjaksi tuhansien eurojen koruja. Ainiin ovat seurustelleet jo 6 vuotta. Pojalla on kyllä ajokortti, mutta LUKION käyneellä tytölläni ei.

Toivottavasti joku veisi Ap:n saunan taakse, senkin vajaa älyinen hieho.

Vierailija
45/75 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöni opiskelee nyt lääkiksessä toista vuotta ja muutti juuri yhteen poikaystävänsä kanssa joka ei ole käynyt mitään toisenasteen tutkintoa loppuun. Pojalla on kuitenkin oma yritys ja herran tulot ovat paremmat kuin tytölläni kun valmistuu. Poika pukeutuu huonosti eikä oikein piittaa merkkivaatteista tai ostanut edes tytölleni joululahjaksi tuhansien eurojen koruja. Ainiin ovat seurustelleet jo 6 vuotta. Pojalla on kyllä ajokortti, mutta LUKION käyneellä tytölläni ei.

Toivottavasti joku veisi Ap:n saunan taakse, senkin vajaa älyinen hieho.

Vierailija
46/75 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiha lla, että siitä nukkavierusta ammattikoulupojasta tulee lottovoittaja ja kolmen ällän ylioppilaasta pulimummo. Tai voi olla, ettei tulekaan. 

Vierailija
47/75 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 13:51"]

Eilen vietettyihin tyttäreni ylioppilasjuhliin tuli vieraaksi ammattikoulun rakennuslinjalta valmistunut poika. Nyt työtön, kuulema. Pojalla ei ole edes ajokorttia, vaatteet olivat ryppyiset ja lahjaksi antoi tytölle nuupahtaneita kukkia. Poika paljastui tyttäreni uudeksi poikaystäväksi.

Tyttö kirjoitti kolme ällää, yhden E:n ja M:n. Kohtalaisen hyvin siis ja suunnitelmissa on jatkaa yliopistoon. Nuorten seurustelu näyttää vakavalta ja olen huolissani. En jaksa uskoa, että noin epäsuhta suhde voi kestää. Kuinka saan puhuttua tytölle järkeä päähän?

[/quote] Eiköhän unohdu kaveri kun tapaa yliopistomaailmassa poikia ja on bileitä jne. Ehkä vaan hetken suhde.

Vierailija
48/75 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tärkeintä ole se että saa tehdä työtä mistä innostuu ja saa elinkeinon. Itse lukion ja amk koulun käyneenä nain "vain" ammattikoulun käyneen. Alku vuosina mies joutu työttömäksi ja lomautustakin oli, ihan vaan tämä yleinen taantuma. Nykyisin on rakennusalalla edelleen mutta löytänyt mieleisin työn ja tienaan nykyään tuplaten sen mitä itse. Elämä kaikin puolin hyvää niin taloudellisesti kuin muutenkin parisuhteessa. Samanlainen huumorintaju, yhtälailla kunnioitetaan toisiamme ym. Nuorena ajattelin että nain "köyhän puusepän" mutta ajan saatossa on rahatilannekin muuttunut paljon parempaan. Tärkeämpää on persoona kuin ammatti, kun rakkaus kolahtaa niin antaa mennä. Ja tosiasiassa suurin osa nuorista kerkeää seurustelemaan useamman kanssa. Vanhempina tukekaa tytärtä ja kunnioittakaa hänen valintoja, silloin saatte pitää tyttären elämässänne mukana, jos vain arvostelua ja valintojen vähättelyä niin tytär alkaa ottaa etäisyyttä.

Vierailija
49/75 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 14:37"]

[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 14:14"]

Minä olin samassa tilanteessa kuin tyttäresi poikaystävä 20v sitten.

Olemme edelleen rakastuneita ja asutaan isossa ok-talossa jossa monen hehtaarin tilukset. 2 lasta, Kesämökki, 2 autoa + lukuisia menopelejä

Ulkomailla reissataan 2-3 krt vuodessa.

T.Se ammattikoulun poika

[/quote]

Hienoa että teillä menee hyvin, mutta hiukan huvittaa tuo perin "amislainen" tyylisi rehvastella omaisuudella :)

[/quote] amislaiset reppanaluuserit luulevat että tuollainen on jonkinlaista rikkautta eivätkä tajua, että nuo on Suonessa nykyisin ihan normiomaisuutta...

Vierailija
50/75 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, mä olin 17-vuotias kun tapasin mieheni, nyt olen kolmekymppinen. Minä olen akateeminen, mieheni amiksen käynyt. Häviän muuten yleistiedossa ylipäätään miehelleni 100-0, miehelläni on tietoa todella monista asioista, hän on kiinnostunut ja lukee "vähän kaikkea". On sivistynyt, osaa keskustella jne. kun itse kärsin sosiaalisten tilanteiden pelosta. Niin, ja mieheni on yrittäjä, tienaa mukavasti, minä paljon vähemmän...

Että ole vaan ap huoletta.

Vierailija
52/75 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ratkaisu: Hyppää junan alle vitun kaheli!

Vierailija
53/75 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä opetan tyttärelleni, että tärkeintä on rakkaus. Se, että oman miehen kanssa on hyvä ja turvallinen olla, että saa rakastaa ja olla rakastettu, yhdessä on mukavaa ja hauskaa ja tavoitteet elämässä on samankaltaiset. Niistä se onnellinen elämä koostuu, ei siitä, mitä työtä tekee. Kaikki työ on arvokasta. 

Vierailija
54/75 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 13:51"]Eilen vietettyihin tyttäreni ylioppilasjuhliin tuli vieraaksi ammattikoulun rakennuslinjalta valmistunut poika. Nyt työtön, kuulema. Pojalla ei ole edes ajokorttia, vaatteet olivat ryppyiset ja lahjaksi antoi tytölle nuupahtaneita kukkia. Poika paljastui tyttäreni uudeksi poikaystäväksi.

[/quote]

trolli tai typerä vanhempi

Vierailija
55/75 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetin tyhmä äiti. Meillä tuli ylioppilas juhliin lapseni tädin mies kuluineissa paskasissa farmareissa ja lapseni tädin mies on jo 40-vuotias. Paitakin oli joku epämääräinen ja tietysti lompakko takataskussa. Heidän lapset tuhosivat kodin ja takapihan istukset. Likka keräsi kukkia maljakkoon äitinsä mukaan. Ensi vuonna olisi taas meillä juhlat, miten voisin estää edellisen vuoden kaltaisen katasrofin? Se täti on lapseni kummi titää(tuli tehtyä huono valinta 19 vuotta sitten) 

Vierailija
56/75 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ls-ilmon paikka, mutta koska tässä äti vs. aikuinen tytär, lienee äidin nyt keskusteltava psykiatrinsa kanssa.

Tuliko poika amiskaverinsa kyydillä, amisautolla, jytä soiden ja karvanopat heiluen?

Vierailija
57/75 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 14:06"]

Ymmärrän vanhemman huolen. Erilaiset sosiaaliluokat todennäköisesti  myös, eli huono lähtökohta suhteelle.

[/quote]

Nykyään kyllä ylioppilaiksi kirjoitetaan myös "alemmista sosiaaliluokista". Kiitos peruskoulun, näin on tehty varmaan 70-luvulta lähtien. Tosin aloituksen typeryys viittaa ainakin olevinaan ylempään.

Vierailija
58/75 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 15:41"]

Olisi ls-ilmon paikka, mutta koska tässä äti vs. aikuinen tytär, lienee äidin nyt keskusteltava psykiatrinsa kanssa.

Tuliko poika amiskaverinsa kyydillä, amisautolla, jytä soiden ja karvanopat heiluen?

[/quote]

Ressukallahan ei ollut edes ajokorttia! Paita oli varmaan rypyssä, koska oli istunut hikisessä linjuriautossa..

Vierailija
59/75 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on tuollainen AP:n kaltainen pissipää anoppi. Sukupuolet meillä vain toistepäin. Anoppi katoskin meidän elämästä jo 10.v sitten ja onnellisia ollaan, kun sitä ämmää ei ole tarvinnu nähdä.

Vierailija
60/75 |
01.06.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 13:57"]

Että oikein kukatkin oli nuupahtaneet.

[/quote]

Provo paljastui.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän