Tyttären ylioppilasjuhliin tuli amiksen käynyt poika
Eilen vietettyihin tyttäreni ylioppilasjuhliin tuli vieraaksi ammattikoulun rakennuslinjalta valmistunut poika. Nyt työtön, kuulema. Pojalla ei ole edes ajokorttia, vaatteet olivat ryppyiset ja lahjaksi antoi tytölle nuupahtaneita kukkia. Poika paljastui tyttäreni uudeksi poikaystäväksi.
Tyttö kirjoitti kolme ällää, yhden E:n ja M:n. Kohtalaisen hyvin siis ja suunnitelmissa on jatkaa yliopistoon. Nuorten seurustelu näyttää vakavalta ja olen huolissani. En jaksa uskoa, että noin epäsuhta suhde voi kestää. Kuinka saan puhuttua tytölle järkeä päähän?
Kommentit (75)
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 13:51"]
Eilen vietettyihin tyttäreni ylioppilasjuhliin tuli vieraaksi ammattikoulun rakennuslinjalta valmistunut poika. Nyt työtön, kuulema. Pojalla ei ole edes ajokorttia, vaatteet olivat ryppyiset ja lahjaksi antoi tytölle nuupahtaneita kukkia. Poika paljastui tyttäreni uudeksi poikaystäväksi.
Tyttö kirjoitti kolme ällää, yhden E:n ja M:n. Kohtalaisen hyvin siis ja suunnitelmissa on jatkaa yliopistoon. Nuorten seurustelu näyttää vakavalta ja olen huolissani. En jaksa uskoa, että noin epäsuhta suhde voi kestää. Kuinka saan puhuttua tytölle järkeä päähän?
[/quote]
Vaihda levyä! Nää on jo niin luettu, missä haukutaan amislaisia. En usko sun tarinaas yhtään, "nuupahtaneita kukkia, ryppyiset vaatteet". Ja kukat helposti nuupahtaa, jos ei vähään aikaan ole saaneet vettä, kyllä siitä piristyy, kun maljakkoon pistää. TOLLO!
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 13:59"]
Tarkoitan, että minulla ei ole mitään poikaa itseään vastaan. En vain jaksa uskoa tuohon suhteeseen. Tyttö saisi varmasti oman tasoisensakin ja poika jonkun itselleen sopivamman. Aloittaja
[/quote]
Ihan oikeastiko kuvittelet että 18-vuotias lapsesi aikoo vaikkapa hankkia lapsia nykyisen poikaystävänsä kanssa mahdollisimman pian? Tai aikoisi olla poikaystävän kanssa loppuikänsä vaikka poikaystävä olisi kuuden ällän 190-senttinen komistus?
Anna lapsesi olla rauhassa, tutustu myös poikaystävään avoimin mielin. Saatat kasvaa ihmisenä itsekin.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 14:06"]Ymmärrän vanhemman huolen. Erilaiset sosiaaliluokat todennäköisesti myös, eli huono lähtökohta suhteelle.
[/quote]
Meillä on yksi ystäväperhe, jossa äiti akateemisesti koulutettu mutta lähinnä harrastelee eikä juurikaan tee töitä. Pojat on kaikki yläasteelta menneet järjestäen ysin keskiarvoilla amikseen - samalle alalle kun amiskoulutetun isän firma suuntautuu. Tienaavat firmalla suorastaan tuhottomasti rahaa ja elintaso korkea.
Eli siis, poika voi olla "kirjaviisas" ja silti mennä amikseen. Ja amiksen käynyt voi olla vaikkapa sen yritystoiminnan avulla kiinni isoissakin rahoissa, siinä missä akateemista työttömyyttä ilmenee.
Perhe ei todellakaan välttämättä ole mitään alempaa sosiaaliluokkaa, ties vaikka asuisivat isommassa talossa kuin te!
(Harvalla vastavalmistuneella heti työpaikkaakaan on, kyllä se kesän aikana luultavasti ilmaantuu)
Ilmeisesti kantani ei saa ymmärrystä tällä palstalla, ja haluan lopettaa keskustelun nyt tähän. Kaikilla ei näytä olvan ymmärrystä, että vahvan parisuhteen taustalla tarvitaan samankaltaista perhetaustaa. Aloittaja
Minä olin samassa tilanteessa kuin tyttäresi poikaystävä 20v sitten.
Olemme edelleen rakastuneita ja asutaan isossa ok-talossa jossa monen hehtaarin tilukset. 2 lasta, Kesämökki, 2 autoa + lukuisia menopelejä
Ulkomailla reissataan 2-3 krt vuodessa.
T.Se ammattikoulun poika
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 13:51"]
[/quote]
Joo joo joo, mene nyt peilin eteen ja muuta asennettas. "ei ole ajokorttia", Haloo pahvi!!! Ei kaikilla nuorilla ole ajokorttia. Onko se jokin mittari et on parempi ihminen, jos on ajokortti? Kerro mulle...
Hyi helvete, fifan mikä törkyskandal. Mitä tähänkin praakaa Ethel-täti, olla ihan järkkynä. Sulkea rahahana, olla sen jälke tavis vaan ja hela perhe. Nyt äkki ovi ulos, mokoma pojkar. Lilla Solveig tarvi mies, uppsålån ekonimiska vähintäin. Helvete mikä skåndål.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 14:13"]
Ilmeisesti kantani ei saa ymmärrystä tällä palstalla, ja haluan lopettaa keskustelun nyt tähän. Kaikilla ei näytä olvan ymmärrystä, että vahvan parisuhteen taustalla tarvitaan samankaltaista perhetaustaa. Aloittaja
[/quote]
Kuvitteletko et tämä keskustelukin loppuu kun SINÄ niin päätät? Päätät tytön poikafrendin ja päätät..
Ai että tuli hyvä mieli itsestäni! Lukio on käyty, opiskelen Jyväskylän yliopistossa, minulla on oma auto ja autokortti.. niin ja päihdeongelma. Mutta onneksi on sentään lukio käytynä!
Tsoukki tsoukkina, mutta avaa silmät ap. Tyttäresi kuulostaa avarakatseiselta nuorelta. Noin aikaisessa vaiheessa koulutus ei kerro mitään. Ihmiset tahtovat eri asioita, mistä se sinäkään voit tietää mitä tyttäresi elämältään tahtoo. Ties vaikka omistaisi elämänsä jollekin lahkolle ja katkaisisi välit teihin syntisiin. Anna tyttäresi elää!
no hyi, olisitte heittäneet amispölön ulos, miten ihmeessä tyttäresi on edes sotkeutunut moiseen tyyppiin! Omat lapseni on onneks niin fiksuja että ovat aina osanneet pysyä erossa amiksista ja muista luusereista
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 14:14"]
Olemme edelleen rakastuneita ja asutaan isossa ok-talossa jossa monen hehtaarin tilukset. 2 lasta, Kesämökki, 2 autoa + lukuisia menopelejä
T.Se ammattikoulun poika
[/quote] tyypillistä amislaisten skeidaa....
Nuoret kapinoivat. Tyttäresi tulee varmasti pian järkiinsä ja löytää vielä yliopistolta sopivan nuoren miehen.
Älä huoli ap, kun tyttösi aloittaa yliopiston, amispoika lentää yli laidan aika nopeasti. Erilaisuus tekee tehtävänsä.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 14:14"]
T.Se ammattikoulun poika
[/quote]
Hienoa että teillä menee hyvin, mutta hiukan huvittaa tuo perin "amislainen" tyylisi rehvastella omaisuudella :)
[/quote]
En kestä, peukutin vahingossa ylöspäin.
Itse olen tohtorivanhempien tohtoritytär (ajokortiton sellainen). Olen erittäin pitkässä aviosuhteesssa fiksuun ja ihanaan mieheen, jonka vanhemmat ovat täysin kouluttamattomia. Luojan kiitos vanhempani ovat fiksuja.
[/quote]
En kestä, peukutin vahingossa ylöspäin.
Itse olen tohtorivanhempien tohtoritytär (ajokortiton sellainen). Olen erittäin pitkässä aviosuhteesssa fiksuun ja ihanaan mieheen, jonka vanhemmat ovat täysin kouluttamattomia. Luojan kiitos vanhempani ovat fiksuja.
Tässä taas tää tasa-arvo. Amis ja lukio. Entäs kaksoistutkinto? Pikkusen kumminki raknempi kuin lukiokaan.. Tyttäresi on käynyt vain lukion ja pian löytää itsensä siwan kassalta varsinkin jos äidillä on tuollainen asenne :D
Älä hätäile ap. Kaikki voi päättyä lopulta onnellisesti.
Meidän poika, yleislääkäri, aloitti suhteen opiskeluaikanaan nuoreen naiseen, joka oli koulutukseltaan kampaaja. Olin silloin kauhuissani. Tämä nuori nainen näyttää kuitenkin olevan miellyttävä ja sinnikäs. Hän valmistui vuosi takaperin sairaanhoitajaksi ja suunnittelee nyt jatko-opintoja. Emme ole enää ollenkaan pettyneitä poikamme valintaan.
Olihan kommenttisi harvinaisen typerä provo?
Ymmärrän vanhemman huolen. Erilaiset sosiaaliluokat todennäköisesti myös, eli huono lähtökohta suhteelle.