Voimariini oli yön pöydällä? voiko syödä?
Heitänkö pois? Vai voiko syödä ja laittaa jääkaappiin?
Kommentit (14)
Miksi ei voisi? Eihän sille ole muuta tapahtunut kuin on pehmennyt ja se vika korjaantuu jääkaapissa. Itse käytän nuo yleensä heti saman tien leivontaan, kun on juuri parhaimmillaan vaikka kakkutaikinaan vaahdotettavaksi.
Jos se Voimariinia oli,niin katso nyt muutenkin paketin parasta ennen -päiväys, saattaa olla muutaman vuoden vanhaa.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 10:15"]
Jos se Voimariinia oli,niin katso nyt muutenkin paketin parasta ennen -päiväys, saattaa olla muutaman vuoden vanhaa.
Tää oli hyvä!
Kyllä uusavuttomuus on huipussaan kun tarttee tällaista kysyä!!!
En söisi. Nuo on jääkaappitavaraa. Säilytyslämpötila lukenee pakkauksessa.
Säilytän aina pöydässä levitteet. Hyvää.
Hapanta maitoakin voi juoda, eikä siihen kuole.
En todellakaan söisi. Miksei voi ostaa uutta, tuskin talous siihen kaatuu?
yök, ei todellakaan voi! Maku kamala sen jälkeen. Taoi no ok voi, mutta en suosittele
Voi. Mulla on jäänyt monta kertaa. Se vaan pehmenee.
Tarkoitin siis oivariiniä. En ole uusavuton tarkka ruuan suhteen. Söin jo:)
Itse en söis, meijerin labrassa työskennelleenä nähny mitä ihania örkkejä niihin kasvaa jo muutamassa tunnissa lämpimässä... Ja bakteerien kasvu vain kiihtyy mitä kauemmin saa olla lämpösessä. Parasta ennen -päivien kans ei tarvi hysterisoida, mut kyllä oivariini on pilalla yön yli pöydällä olleena. Ehkä vatsa kestää, mutta herkemmällä voi tulla pahakin ruokamyrkytys.
[quote author="Vierailija" time="01.06.2014 klo 11:21"]
Itse en söis, meijerin labrassa työskennelleenä nähny mitä ihania örkkejä niihin kasvaa jo muutamassa tunnissa lämpimässä... Ja bakteerien kasvu vain kiihtyy mitä kauemmin saa olla lämpösessä. Parasta ennen -päivien kans ei tarvi hysterisoida, mut kyllä oivariini on pilalla yön yli pöydällä olleena. Ehkä vatsa kestää, mutta herkemmällä voi tulla pahakin ruokamyrkytys.
[/quote]
Sorry mutta en usko tätä tarinaasi. Lämmpimässä ollut oivariini alkaa härskiintyä.
Voi syödä aivan normaalisti.