Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten eroon stalkkerista?

Vierailija
28.12.2020 |

Olen stalkkerini jatkuvan pakkomielteisen mielenkiinnon ja samalla myös inhon kohde. Tietyistä seikoista ja lähteistä tiedän, että hän jatkuvasti puhuu minusta muille ja stalkkailee sometilejäni, vaikka ne ovat niin peitettyjä kuin mahdollista. En pysty myöskään muuttumaan sellaiseksi, ettei hän vain jatkuvasti halveksisi minua. Miten sitkeästä ja pahantahtoisesta stalkkerikiusaajasta pääsisi eroon? Riittäisi se, että saisin vain olla rauhassa ja että hän kenties keksisi jonkun muun kohteen.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpa sinä suosittu.

T. salainen stalkkaajasi

Vierailija
22/32 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viskaa sekä Lemin kirja että Tarkovskin leffa roskiin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä voit omassa somessa korjata tietoja, jos epäilet että väärä tieto liikkeellä. Mutta tuskin voi kertoa kaikkia asioitaan, vain sen ettei joku juoru pidä paikkansa. Mistä tietää edes mitä kaikkea ne puhuvat, ellei joku sano. Muista ihmisistä puhuttu myös soopaa, et ole ainoa.

Vierailija
24/32 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni stalkannutta tuntui ärsyttävän eniten kun sanoin, että laitan hänet ajatuksissani roskikseen. Yhdentekevyys harmittaa. Elä elämäsi, liiku vapaasti, ole millainen olet, sanoisin uhrille. Teille muille sanon: Ap on itse tämä stalkkeri, joka saa mielihyvää tästä keskustelusta. Älkää vastatko enää.

Vierailija
25/32 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan kohtalaisen hyväkokoinen ja -kuntoinen mies. Kerättyäni tarpeeksi todisteita stalkkerista aloin julkaista niitä fb-profiilissa. Mamman lapset alkoi mölytä ja uhkaillakin. Julkaisin nekin. Uhkailivat rikosilmoituksella. Vastineeksi tein ilmon vainoamisesta.

Julkinen nolaaminen pienellä paikkakunnalla oli hyvä ratkaisu.

Vierailija
26/32 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseäni stalkannutta tuntui ärsyttävän eniten kun sanoin, että laitan hänet ajatuksissani roskikseen. Yhdentekevyys harmittaa. Elä elämäsi, liiku vapaasti, ole millainen olet, sanoisin uhrille. Teille muille sanon: Ap on itse tämä stalkkeri, joka saa mielihyvää tästä keskustelusta. Älkää vastatko enää.

Ihan loogisia havaintoja teet.

AP voi hyvinkin olla itselleen tuntemattomien sometilejä kaiveleva maalittaja.

Vierailija
27/32 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisi ja lähestymiskielto ei hulluja pysäytä. Omasta turvallisuudesta pidettävä huoli. Jos mahdollista, älä kerro somessa, että minne aioit mennä ja milloin. Liiku ystävien kanssa. Käytä eri reittejä kun kotiudut. Osta ryöstöhälytin. Pidä puhelinta aina mukana. Tony Halme taisi osata aikoinaan hoitaa nämä tapaukset?

Vierailija
28/32 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lopeta alkuun sometus ja pistä yhteystietosi salaisiksi

Stalkkaamista ei lopeta uhrin käytös. Se loppuu kun stalkkaaja itse lopettaa. Tässä puhutaan nyt keinoista joilla väärän toiminnan saisi loppumaan. Uhri ei ole se jonka on vältettävä oman elämänsä elämistä. 

Ei pidä jäädä ikuiseen uhripositioon.

Vierailija
29/32 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei stalkkerin mieleksi tulekaan muuttua, vaan jatkaa omaa elämäänsä omana itsenä.

Vierailija
30/32 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Stalkkaamista ei lopeta uhrin käytös. Se loppuu kun stalkkaaja itse lopettaa. Tässä puhutaan nyt keinoista joilla väärän toiminnan saisi loppumaan. Uhri ei ole se jonka on vältettävä oman elämänsä elämistä. 

Jos toteaa olevansa rikoksen uhri, ei se tarkoita sitä, että jää ikuisesti uhripositioon. Viimeinen asia, mitä kannattaa tehdä on alkaa elää ikään kuin stalkkeri olisi elämäsi keskipiste. Miettiä miten olla, jotta ei stalkkaisi. Miettiä mitä sanoa, mihin mennä. Ei sellainen ole vapautta vaan vallan antamista stalkkerille. Somet ja osoitteet tietenkin salaiseksi ja todisteita voi kerätä, tavallinen turvallisuuden huomioonottaminen (moni mies ei hahmota, että naiset toimivat näin joka tapauksessa, selkäytimestä), mutta muuten kannattaa elää tasan niin kuin itse haluaa. Kuvitella jopa kuin koko ihmistä ei olisi olemassakaan.

Vierailija
31/32 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos toteaa olevansa rikoksen uhri, ei se tarkoita sitä, että jää ikuisesti uhripositioon. Viimeinen asia, mitä kannattaa tehdä on alkaa elää ikään kuin stalkkeri olisi elämäsi keskipiste. Miettiä miten olla, jotta ei stalkkaisi. Miettiä mitä sanoa, mihin mennä. Ei sellainen ole vapautta vaan vallan antamista stalkkerille. Somet ja osoitteet tietenkin salaiseksi ja todisteita voi kerätä, tava

Näin ja rikosilmoitusta menemään.

Vierailija
32/32 |
11.01.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos toteaa olevansa rikoksen uhri, ei se tarkoita sitä, että jää ikuisesti uhripositioon. Viimeinen asia, mitä kannattaa tehdä on alkaa elää ikään kuin stalkkeri olisi elämäsi keskipiste. Miettiä miten olla, jotta ei stalkkaisi. Miettiä mitä sanoa, mihin mennä. Ei sellainen ole vapautta vaan vallan antamista stalkkerille. Somet ja osoitteet tietenkin salaiseksi ja todisteita voi kerätä, tava

Tuo somen ja osoitteiden salaisiksi laittaminen on ensiaskel. 

Suosittelen kaikille! 

Siinä on vain voitettavaa eikä hävittävää millään tavalla.