Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Susihavaintoja mökkimetsässä

Vierailija
28.12.2020 |

Miten hanakasti sudet käy koirien kimppuun? Tai ihmisen?

Ovat nyt liikkuneet yhä lähemmäs ja tänään jo ihan nurkilla. Saalistavat peuroja/kauriita. Pitääkö tosissaan alkaa pelätä?

Koiria ei tietenkään pidetä irti yksinänsä edes aidatulla pihalla nyt mutta silti.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ovelta kuuluu koputus ja mörisevä ääni pyytää päästämään sisään tai alkaa puhkuminen ja puhiseminen niin sitten vasta kannattaa olla huolissaan.

Vierailija
2/39 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä ne aika helposti koirat syö. Tiedän useamman metsästäjän koiran kuolleen suden tappamana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Susipanta vois olla yks turva.

Vierailija
4/39 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä ne aika helposti koirat syö. Tiedän useamman metsästäjän koiran kuolleen suden tappamana.

Eri asia hylätä koiransa metsään kuin pitää hihnassa. Ei se susi siitä hihnan päästä sitä koiraa tule nappaamaan.

Vierailija
5/39 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanakasti käyvät kun tutuiksi tulevat. Petohan se on raaimmasta päästä; tarkkailee tilannetta aikansa ja kun huomaa ettei pelkoa ole, iskee kiinni. 

Vierailija
6/39 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylensyönti (=liikalihavuus) -> kuolleisuus 90%

Tupakointi -> kuolleisuus 70-80%

Alkoholismi -> kuolleisuus 70%

Suteen törmääminen -> kuolleisuus 0,0000008 viimeisen 150 vuoden aikana.

Vierailija
7/39 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos susia lähistöllä ja päästää koiran aitaukseen, ne tulee äkkiä paikalle. Varsinkin jos koira erehtyy ilmoittamaan, että olen täällä ja tämä on minun reviiriäni.

Vierailija
8/39 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei susi vaarallinen ole,on törmätty usein pötki pakoon.Useampi kun on tyhmyys joukossa tiivistyy..ihan kuin ihmiset.Mökki rapulle ilmestyi syksyllä iso ilves,katseli akkunaan tuimasti kirosin ,mee pois! Hyi..häjynnäköne,ei mitää kiirettä..Karhukin vierestä mennyt..susia on nähty päivälläkin.Oon elävänä nähnyt monia hännästä tunnistaa ettei koiria kerrankin iltahämärässä ollut eteläsuomessa nuo.Isoja ei ihmisiä lähelläkään..

Vierailija
9/39 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väitän, että hieman useampi suteen törmännyt on kuollut viimeisen 150 vuoden aikana.

En ole ainakaan kuullut monista yli satavuotiaista hengissä olevista suden kohdanneista, vielä vähemmän sataviiskyt vuotiaista ja luulen siinäkin ikäpolvessakin olevan jokunen jotka on törmänneet suteen.

Vierailija
10/39 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riistakamerakuvasta päätellen on hybridi eli ei paljon ihmistä säiky

Vierailija
11/39 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos susia lähistöllä ja päästää koiran aitaukseen, ne tulee äkkiä paikalle. Varsinkin jos koira erehtyy ilmoittamaan, että olen täällä ja tämä on minun reviiriäni.

Ei meillä ole mitään koira-aitausta. Osa tontista on aidattu. Mutta ei ne koirat ole yhtään nyt itsekseen siellä pihalla. Hihnassa ulkoilevat.

Mietin just sitä että kokeeko susi ne kilpailijoiksi. Ruokanahan kauriit on pikkuterrierejä maukkaampia.

Vierailija
12/39 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiria ei kannata jättää susien syötiksi. Kannattaa ihmiskusta oman tontin reunukset (vinkki kirjasta). Pitää normimeteliä ja tietysti säikytellä ne tarvittaessa pois. Vihata ei tarvitse.

Vierailija
13/39 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väitän, että hieman useampi suteen törmännyt on kuollut viimeisen 150 vuoden aikana.

En ole ainakaan kuullut monista yli satavuotiaista hengissä olevista suden kohdanneista, vielä vähemmän sataviiskyt vuotiaista ja luulen siinäkin ikäpolvessakin olevan jokunen jotka on törmänneet suteen.

Totta tai ei, näin ne asiat koetaan.

Vierailija
14/39 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti syövät jos koirat yksin pihalla.Helppo saalis.

Vierailija
15/39 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan nähdä sen suden joka menee 2 metriä korkean aitauksen yli. Ja sellainen susi joka harrastaa aitahyppyä pihamaalla ei enää kyllä omaa tervettä pelkoa ihmistä kohtaan.

Vierailija
16/39 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden metrin korkuinen aita ei susia pidättele.  Tulevat yli että heilahtaa.  Ja koiran syövät varmasti.  Ei jää kuin kaulapanta jälelle.

Vierailija
17/39 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä 50 km päässä Helsingin keskustasta on 5-6 suden lauma, joka ei toistaiseksi ole syönyt koiria. Kauriita ja peuroja riittää, samoin ihmisten jakamia tarjoiluja. Muutaman kissan ovat vieneet.

Ei siis hätää.

Vierailija
18/39 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksittäinen susi ei ole ihmiselle vaarallinen, mutta pienikin lauma jo on. Koirasta puhumattakaan.

Vierailija
19/39 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meilläpäin ole viety koiria hihnasta. Kun tulee tieto, että sudet ovat taas lähistöllä, itse lenkkeilen metsässä vain keskipäivällä, joilloin ovat vähiten aktiivisia. Voi olla hätävarjelun liioittelua, mutta näin meillä tämä yhteiselo on sujunut hyvin.

Vierailija
20/39 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksittäinen susi ei ole ihmiselle vaarallinen, mutta pienikin lauma jo on. Koirasta puhumattakaan.

Koira on supervaarallinen verrattuna suteen, joka ei ole aiheuttanut mitään ongelmia sataan vuoteen. Ihmiset toki ovat vastuussa omien koirien väkivallasta.