Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko järkeä jatkaa sellaista elämää, missä ei ole mitään hyvää?

Vierailija
28.12.2020 |

Jatkaisitko itse, jos et yrityksestä huolimatta voisi asialle mitään?

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Älä luovuta. Vaikka juuri nyt näköpiirissä ei olisi mielestäsi mitään hyvää, niin asia voi muuttua. Minulle on käynyt näin.

Vierailija
2/41 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On. Älä luovuta. Vaikka juuri nyt näköpiirissä ei olisi mielestäsi mitään hyvää, niin asia voi muuttua. Minulle on käynyt näin.

No, jos tämä ei voi muuttua. 

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mille et voisi mitään ja miksi et? Miksi elämä ei voisi muuttua hyväksi? Mikä sen siis estää?

Vierailija
4/41 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mille et voisi mitään ja miksi et? Miksi elämä ei voisi muuttua hyväksi? Mikä sen siis estää?

Yhtään millekään. Mistään ei tule ikinä mitään. Epäonnistun aina ja kaikessa. Ihmiset kuolevat. Kaikki on turhaa. En ehdi tehdä mitään ennen kuin on myöhäistä. En vaan jaksa sitä enää enkä pysty vastaanottamaan tätä kipua. Tämä ei ikinä muutu. Ei ikinä. Tämä tulee aina olemaan tällaista. En pysty, en. 

ap

Vierailija
5/41 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa täällä. Ollut jo vuosia ja ikä mulla vasta 31.

En tiedä mitä tekisin.

Vierailija
6/41 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos lakkaat elämästä itseäsi varten. Otat asenteen, että olet täällä parantaaksesi muita. Itselläni se "muut" on eläimet ja luonto ylipäätään. Eli lahjoitan niin paljon kuin mahdollista (itse en tarvii juuri mitään ja mitään maallista tänne ei kannata haalia) eri tahoille eläisuojelutyöhön ja luontoa taas autan keräämällä roskia ja tupakantumppeja luonnosta. Teen sen minkä pystyn. Toivoisin voivani vain tehdä enemmän. Saan auttamisesta mielihyvää ja se anta elämälleni tarkoituksen. Sen ajan mitä täällä olen, niin meinaan käyttää hyödyksi. Kysynkin nyt Ap, mikä on sinulla lähellä sydäntä?

Vierailija
7/41 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko jatkaa, koska pelkään kuolemaa.

Ap:lle sanoisin, että rauhoitu ja odota vähän aikaa. Koeta pinnistellä edes ensi vuoteen asti ja katso sitten, mikä tilanne on. Jos tuo tuntuu ylivoimaiselta, keskity tästä päivästä selviämiseen. Etene päivä/tunti/minuutti tai askare kerrallaan.

Vierailija
8/41 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vain yksi, joka on hyvä. Ala kristityksi, jos haluat elämääsi hyvää.

Vierailija
9/41 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko jatkaa, koska pelkään kuolemaa.

Ap:lle sanoisin, että rauhoitu ja odota vähän aikaa. Koeta pinnistellä edes ensi vuoteen asti ja katso sitten, mikä tilanne on. Jos tuo tuntuu ylivoimaiselta, keskity tästä päivästä selviämiseen. Etene päivä/tunti/minuutti tai askare kerrallaan.

Se on inhimillistä. Minä en kuitenkaan pelkää kuolemaa, pelkään tätä elämää. Jokaista uutta päivää ja mitä kauheuksia se pitää sisällään. Mikään ei tule taikaiskusta muuttumaan, kun vuosi vaihtuu.

ap

Vierailija
10/41 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhtään millekään. Mistään ei tule ikinä mitään. Epäonnistun aina ja kaikessa. Ihmiset kuolevat. Kaikki on turhaa. En ehdi tehdä mitään ennen kuin on myöhäistä. En vaan jaksa sitä enää enkä pysty vastaanottamaan tätä kipua. Tämä ei ikinä muutu. Ei ikinä. Tämä tulee aina olemaan tällaista. En pysty, en. 

ap

Et voi tietää millään, että se kaikki paska kestäisi ikuisesti. Se varmasti tuntuu siltä, kun paskan jälkeen tulee uutta paskaa ja taas lisää ja lisää. Pienen ihmisen on vaikea kestää mahdottomia, mutta päivä kerrallaan. Ole armollinen itsellesi. Saatko mistään tukea/apua tilanteeseesi? Ota apu vastaan...Vain heikot luovuttaa, älä sinä ole sellainen, pää pystyyn ja potkit munille kaikkia tulevia haasteita.

Vierailija
11/41 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän vastaan aina samoin. Jos jeesus/jumala olisikin olemassa niin en haluaisi olla missään tekemisissä, kun he sallivat kaiken tämän pahuuden.

ap

Vierailija
12/41 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Mulla helpotti, kun opin hyväksymään tuon kaiken. Eli missään ei ole mitään järkeä ja paremmaksi ei mene. Antaa olla. En taistele järjettömyyttä vastaan, mutta en anna sen vaivatakkaan itseäni. En välitä. Tämä välinpitämättömyys on jotenkin huojentavaa.

Vierailija
13/41 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Istuta yrttejä! Mistä pidät ?

Mulla kasvaa basilikaa ja lisää olen kohta laittamassa ..

Sincc

Vierailija
14/41 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin kreikan oreganoa laitan, tilli olis jees ja persilja. Persilja vaan ei oikein kasva kunnolla missään ruukussa. 

Wasabia meinasin, jos laittaisi myös 

Sincc

Vierailija
15/41 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Elämässä on tämä tie mitä me kuljetaan. Se on "se" juttu. Ei asioiden saavuttaminen tai tavaran/maineen/rikkauksien haalinta. Epäonnistuminen on yhtä arvokasta kuin onnistuminen. Se lisää tietoa ja kokemusta - toisesta näkökulmasta, mutta kuitenkin.

Jos olet jotakuinkin terve niin vain oma rajoittuneesi on sinun esteenä kokea elämäsi arvokkaana lahjana, mitä se on. Jotkut ihmiset tarvitsevat vaikeuksia ja ongelmia, että osaisivat arvostaa sitä, mikä on elämässä hyvin.

Vierailija
16/41 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Et voi tietää millään, että se kaikki paska kestäisi ikuisesti. Se varmasti tuntuu siltä, kun paskan jälkeen tulee uutta paskaa ja taas lisää ja lisää. Pienen ihmisen on vaikea kestää mahdottomia, mutta päivä kerrallaan. Ole armollinen itsellesi. Saatko mistään tukea/apua tilanteeseesi? Ota apu vastaan...Vain heikot luovuttaa, älä sinä ole sellainen, pää pystyyn ja potkit munille kaikkia tulevia haasteita.

Kyllä se kestää. Aina käsketään odottamaan, mutta lopulta kärsin vain pidempään. En jaksaisikaan enää itseni takia. On yksi toinen ihminen. En kyllä häntäkään pysty auttamaan. Minun pitäisi kuitenkin hoitaa yksi asia häntä varten ennen kuin lähden. Siihen pyysinkin apua ja minua on lyöty kuvaannollisesti sen asian tiimoilta jo niin monta kertaa, että en pysty varmaan tekemään sitäkään. He itse vaativat tätä, mutta pimittävät kaikki tiedot mitä voivat.

... Sitten minä olen heikko. 

Vierailija
17/41 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, mistä puhut, ap. Minä olen samanlaisessa tilanteessa, enkä sinänsä kuolemaa pelkää, vaan itse kuolemista. Minua pitää hengissä se, että jähmetyn vaaran edessä enkä pysty ottamaan itseltäni henkeä niillä keinoilla, jotka ovat saatavilla.

Vierailija
18/41 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Istuta yrttejä! Mistä pidät ?

Mulla kasvaa basilikaa ja lisää olen kohta laittamassa ..

Sincc

No, minähän tappaisin ne raukat heti...

ap

Vierailija
19/41 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän vastaan aina samoin. Jos jeesus/jumala olisikin olemassa niin en haluaisi olla missään tekemisissä, kun he sallivat kaiken tämän pahuuden.

ap

Ihmisten pahuus on ihmisten pahuutta, ei Jumalan. Tässä maailmassa erotellaan "jyvät akanoista", Isän valtakunnassa ei ole pahuutta.

Vierailija
20/41 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän, mistä puhut, ap. Minä olen samanlaisessa tilanteessa, enkä sinänsä kuolemaa pelkää, vaan itse kuolemista. Minua pitää hengissä se, että jähmetyn vaaran edessä enkä pysty ottamaan itseltäni henkeä niillä keinoilla, jotka ovat saatavilla.

Minullakin oli tämä aluksi, mutta se on lähtenyt haihtumaan. Ehkä alitajuntakin on jo ymmärtänyt missä mennään. Mitään hirttosilmukkaa en pystyisi tekemään tai vetämään ranteita auki. Lääkkeitä ajattelin, mutta tarkoitukseen sopivia vaikea saada, että voisi olla varma. Hyppäämistäkin olen miettinyt, mutta olisi hirveää, jos ei toimisikaan ja halvaantuisi tai jotain vielä pahempaa.

ap