Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koti puhtaaksi Oy, Tampere - kokemuksia?

Vierailija
28.12.2020 |

Tämän vuoden puolella on useaan kertaan haettu työntekijöitä heidän toimistolleen Tampereelle. Mielenkiinnosta olen itsekin hakenut joskus paikkaa, mutta hälytyskellot soi, kun siellä tuntuu vaihtuvuus olevan aika suurta. Mikähän tuohon mahtaa olla syynä? Huomasin, että nyt on taas paikka auki, tällä kertaa toimistoassistentin työhön.

Kommentit (122)

Vierailija
81/122 |
24.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty missään nimessä suosittelemaan tätä yritystä varsinkaan työpaikkana. Vältä tänne hakemista varsinkin, jos olet nuori henkilö työurasi alkutaipaleella.

Yritystä pyörittää ryhmä kieroja narsisteja, jotka näkevät työntekijät pelinappuloina, joita voi manipuloida ja hyväksikäyttää niin paljon, kuin huvittaa. Vastuutyötehtävissä ei toimi ammattitaitoisia henkilöitä, vaan vastuuhenkilöt varsinkin ydinperheen ulkopuolelta ovat nuoria ja sinisilmäisiä, joilla ei ole tietoa tai ymmärrystä paremmasta. Yrityksen julkisuuskuva on rakennettu täysin lämminhenkisen perheyrityksen mielikuvan ympärille ja tämän tarinan avulla kaikkea mahdollista markkinoidaan sekä myydään asiakkaille sekä työnhakijoille. Tämä tarinointi toimi yritykselle pitkään, mutta on erittäin hienoa nähdä, että ihmiset eivät enää siedä yritykseltä samaansa kuraa ja kertovat kokemuksistaan mm. näillä keskustelufoorumeilla.

Koti Puhtaaksi Oy on todellisuudessa kylmä myyntiorganisaatio ja itse siivoustoiminta on toissijaista. Normaali yritys ilmoittaa mm. työhakemuksissaan palkan suoraan eikä maalaile siivoustyöntekijälle "alan keskivertoa parempaa palkkaa" tai myyntiassistentille eli puhelinmyyjälle "kannustavaa provisiopalkkamallia", sillä kumpikin näistä on täysin tulkinnanvaraisia lausevalintoja ja todellisuudessa lähes valheita.

Eniten minua kuvottaa paljon käytetty "jokainen työntekijä voi alkaa osakkaaksi". Jos pääset tai olet joskus päässyt vilkaisemaan tämän tarjouksen ehtoja ja ymmärrät jotain sijoittamisesta, niin ymmärrät varmasti kuvotukseni.

Tämän enempää en nyt uskalla tuntojani tänne avata, sillä haavani ovat vielä hyvin tuoreet ja rehellisesti sanottuna pelkään Tynejä ja heidän todennäköistä kostonhimoaan, sillä siivoojien ja muiden matalapalkkatyöntekijöiden selkärangasta nyhdettyjä resursseja heiltä valitettavasti löytyy.

Sinulle, joka mietit tänne työntekijäksi hakeutumista tai sinä, joka mietit tämän yrityksen palkkaamista: Älä.

Vierailija
82/122 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eniten minua kuvottaa paljon käytetty "jokainen työntekijä voi alkaa osakkaaksi". Jos pääset tai olet joskus päässyt vilkaisemaan tämän tarjouksen ehtoja ja ymmärrät jotain sijoittamisesta, niin ymmärrät varmasti kuvotukseni.

Älä.

Kerrotko tästä lisää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/122 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ymmärrä ihan tätä nuori ja kokematon selkärangasta nyhdettyä asiaa. Olen siistijänä toiminut yksi ja puoli v täällä firmassa ja jokainen palkka ollut tes ja sovitun mukainen, tarkistan palkkanauhan aina koska edellisessä siivous työssä minulle ei maksettu esimerkiksi jos oli kaksi asiakasta päivässä niin siitä välistä autolla ajo aikaa ja koti puhtaaksi on maksanut. Ja minun esimies on varmaan myös 50vuotias ja toimistolla on se tyyppi joka vastaa puhelimeen jos tulee päivän aikana kysyttävää hän on ehkä 30 vuotias. Välillä työparina on pitkäaikaisia siivoojia jotka ollut pidempään täällä ja välillä on sellaisia keillä välivuosi tai nuoria kesätyöntekijöitä ja hekin on aina palkkanauhat katsonut että oikein on. Että en ymmärrä selkänahasta nyhdettyä, mitä minun selkänahasta on nyhdetty kun sovittu tessin palkka maksetaan ja ylityöt ja siirtymät asiakkaiden välillä. lisäksi meillä on kehityspalaveri aina jossa voi kaikki kehitys asiat sanoa tiimistä. ei edellisessä siivous työssä ollut semmoista. ja se on palkallista aikaa. Onneksi en lukenut tämmöistä ennen kuin hain koti puhtaaksi töihin koska jos oisin alkanut pelkäämään että nämä on totta niin ois jäänyt hyvä työ saamatta

Vierailija
84/122 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähes kaikki sisarukset toimii tuolla myynnin puolella, joten sielä se kierous on. siistijäpuolella varmasti esimiehet rehdimpiä.

Vierailija
85/122 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin soittelevat jatkuvasti kun kerran erehtynyt osallistumaan johonkin heidän arvontaansa

Vierailija
86/122 |
19.09.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ite viihdyin Keravan porukassa tosi hyvin ja tykkäsin työstä nii paljon et oon menossa takaisin kotipuhtaaksi oylle. Tottakai jokases firmassa on huonot puolensa mutta on tää parempi kun mun nykyinen ( kohta entinen) työpaikka

87/122 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele työpaikkaa. Työntekijöihin ei luoteta, palkka huono ja työterveys aivan paska. Työntekijät vaihtuvat usein, koska ei lähes kukaan halua sitä vakituiseksi työpaikaksi.

Vierailija
88/122 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muuten kummallista etteivät tosiaan halua työterveyteenkään panostaa. Harjoittelupalkkaa pidetään naurettavan pitkään ja joka kerralla saisi kysyä "joko korotetaan" vaikka kokemusta ja osaamista on jo. Rahaa selvästi pantataan ja esimerkiksi toimistopuolella palkat selvästi matalammat kuin muilla samankokoisilla firmoilla (kokemusta minulla myynnistä ja asiakaspalvelusta TRE seudulla yli 8 vuotta). Töitä todella suuri määrä ja lisää vaan tulee (kun väkeä lähtee ja asiakkaita tulee hirveästi) mutta työmäärä ja palkka ei toimistoilla kohtaa. Ihmiset eivät kauaa "kestä" töissä, joissa palkka huonompi ja työmäärä epäinhimillisempi. Vaihtuvuus on myynnissä ainakin kovaa ja toimistotyöhön firmalle muutenkin usein paikkoja auki. Mikseivät päättävät ihmiset tajua että tämä kertoo jostain?

Vierailija
89/122 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yritys kuittaa veloittamansa tuntitaksan 50 € /tunti

tuosta vähennetään alv 24%

Joten yrityksen tuntipalkka 38€  josta vähennetään työntekijän palkka kertaa noin 1,5 (eläke ym maksut)

eli jos työntekijän palkka vaikkapa 12€/h on yritykselle kulut 18€/h/työntekijä  

Yritykselle jää siis 20€/h/työntekijä 

Jos työntekijöitä on vaikkapa 10 on yrityksen tulos 200€/h   tuosta maksetaan muut kulut

Vierailija
90/122 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran töissä Koopeessä kirjoitti:

On muuten kummallista etteivät tosiaan halua työterveyteenkään panostaa. Harjoittelupalkkaa pidetään naurettavan pitkään ja joka kerralla saisi kysyä "joko korotetaan" vaikka kokemusta ja osaamista on jo. Rahaa selvästi pantataan ja esimerkiksi toimistopuolella palkat selvästi matalammat kuin muilla samankokoisilla firmoilla (kokemusta minulla myynnistä ja asiakaspalvelusta TRE seudulla yli 8 vuotta). Töitä todella suuri määrä ja lisää vaan tulee (kun väkeä lähtee ja asiakkaita tulee hirveästi) mutta työmäärä ja palkka ei toimistoilla kohtaa. Ihmiset eivät kauaa "kestä" töissä, joissa palkka huonompi ja työmäärä epäinhimillisempi. Vaihtuvuus on myynnissä ainakin kovaa ja toimistotyöhön firmalle muutenkin usein paikkoja auki. Mikseivät päättävät ihmiset tajua että tämä kertoo jostain?

Ohoh, edelleen samat ongelmat kuin pari vuotta sitten. Uskomatonta, että mistään ei ole opittu. Loppuun poltetaan työntekijät yksi kerrallaan, sillä aina löytyy uusia tekijöitä tekemään pikkupalkalla hommia.

Vierailija
91/122 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Nysse on puhas ja liedellä on hernesoppaa nääs".

Vierailija
92/122 |
09.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämätöntä miten näillä on silti julkisuuskuva sellainen, että olisivat muka parhaimmistoa siivousalalla. Hyvin viilataan asiakasta linssiin.

Vierailija
93/122 |
17.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kokemusta asiakkaana. Tuo mainostettu "tuttu siivoja" on puppua, 3/4 käynneistä on ensikertalainen, jolle saat selittää kaiken alusta ja joka kerta. Työn jälki yleensä ihan hyvä (poikkeuksista reklamoin). Osa siivoojista ei puhu suomea (filippiinoja), mutta jos puhut englantia ota heidät, työn jälki on parasta. Tutustumiskäynnollä älä usko tuntiarvioita, ne on ylimitoitettuja, pidä pääsi ja kerro paljonko tunteja maksat ja sillä hyvä.

Vierailija
94/122 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mites jkl? Liikutaanko oikeasti bussilla välineiden kanssa, jos ei ole itsellään ajokorttia? Millaisia työvuoroja, palkkaus, työpäivät? Onko tosi raskasta työtä? Saattasin hakea kesätöihin ko. lafkaan.

Ainakin pääkaupunkiseudulla raahataan ja tarvotaan välineiden kanssa säällä kuin säällä julkisilla. Aikataulut tiukkoja, taukoja ei juuri ole, ellet kiistele niistä. Eväät syödään bussissa/ratikassa/metrossa samalla, kun katsot reittioppaasta reittiä, missä jäädä pois. Palkka lähes tes minimi. Tekisin työtä vain jos ei mitään muuta elatuskeinoa olisi. Siistijöiden arvostus täys zero.

Eli vähän kuin myöskin Päiväkummun kotisiivouksessa. Toki heilläkin on autolla liikkuvia siivoojia, mutta kiirettä pitää ja joskus se heidän käyttämänsä aikataulu juttu väittää että pitäs olla seuraavassa paikassa täsmälleen silloin kun edellisen on saanut valmiiksi ja seuraava paikka on toisella puolella kaupunkia. Ja sitten on asiakkaita jotka eivät jostakin syystä kerro jos heillä ei välineitä ole (käytimme myös asiakkaan omia välineitä, jos näin oli sovittu) ja on tosi kiva tietää vasta perillä, et ois pitäny olla pölynimuri mukana ja kun itse olin niitä julkisilla kulkevia, niin en kyllä siellä olisi halunnut raahata painavaa pölkkäriä mukanani, kun oli muita siivousvälineitä jo valmiiksi mukana.

Vierailija
95/122 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päiväkumpu kotisiivous maksoi vain osan siirtymistä, ja niuhotti kaikesta.

Kiva nähdä joku muukin joka oli siinä firmassa ja joo todellakin niuhotti ihan kaikesta.

Vierailija
96/122 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

SUURI VAROITUS!!!! ÄLKÄÄ KÄYTTÄKÖ NÄITÄ HUIJAREITA!!!!!!!

Tulee kalliiksi kun joudutte maksamaan näiden tekemiset toisella firmalla että tulee oikeasti valmista. Kaikki "maksimityöaika" käytetään että lasku olisi mahdollisimman iso, mutta itse työn jälki on ala-arvoista ja aspa yrittää luikerrella ja valehdella itsensä irti vastuusta sen minkä pystyy jatkuvasti muuttuvilla syillä. Aivan absurdia enkä tiennyt että siivoamisesta voidaan saada näin niljakasta touhua ja päivänselvistä asioista väännettyä hervotonta sekoilua. Nyt tiedän paremmin. VÄLTTÄKÄÄ!!!!!!!!!!!

Vierailija
97/122 |
02.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut pääkaupungissa aikaa asiakkaalta toiselle siirtymäaika 59s n 5km Ei onnistunut!  Matkoista ei maksettu. Ruokataukoa ei pysty pitää. Kirjaimellisesti juosten piti mennä seuraavaan paikkaan. Palkat ei ollut oiken, heti ensimmäisestä päivästä kusetettiin, työpäivä 7h mutta palkka 4h. Pomo arvio kohteiden siivousajan alakanttiin. 

Vierailija
98/122 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoojat alkavat olemaan aika puhki... Nimimerkillä ystävä Uudellamaalla töissä kyseisessä firmassa ja sanoo olevansa henkisesti väsynyt koska kiitosta ei löydy mistään. Viimeiset hyvät työntekijät polttavat loppuun. Ystäväni ei haluaisi lähteä kun niin hyviä työkavereita joiden ansiosta hän yrittää parhaansa jaksaa. Pelkään erittäin paljon hänen puolestaan.

Vierailija
99/122 |
10.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäpä voitte kuvitella lestadiolaisfirmalta? Pelataan vilunkia ja seuroissa saadaan synnit anteeksi ja aloitetaan taas alusta.

Vierailija
100/122 |
12.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tää vielä mitään kuulkaas. Keski uudella maalla ( eli järvenpää, Kerava, Tuusula yms) on enään 4 siistiää polttavat heidät loppuun 9 tunnin työ päivillä paskalla palkalla ilman kunnon ruoka taukoja siivoojat ihan loppu epäilen ett kaks heistä eivät kauaa enää jaksa . Että te jotka haukutte siivoojia yms niin haukkuisi mieluummin asiakaspalvelu/ toimisto henkilö kuntaa. Siellä ne viat on. Siivoojat yrittää pitkien työpäivien lisäks tehdä kaikkensa asiakkaiden hyväksi. Nimimerkillä kokemusta on tästäkin firmasta..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän viisi