Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain nukkua vain 3 tuntia. Ihan hirveä olo!

Vierailija
31.05.2014 |

Vauva heräsi klo 5.00. En vain osannut mennä ajoissa nukkumaan ja sitten en saanut unta kuin vasta kahdelta. Mitähän tästä päivästä tulee...

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia! Saisitko vauvaa muulle aikuiselle hetkeksi päivällä, että voisit ottaa pienet nokoset? Itekki nukuin vaan 6 h, mut se on liian vähän sekin...

Vierailija
2/20 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin saan tänään kenellekään hoitoon, mutta onneksi vauva nukkuu yleensä kahden tunnin päiväunet jossain vaiheessa päivää. Nyt sitten vain kahvia ja kasvojenpesu kylmällä vedellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin, että sain m"ulkkua vain 3 tuntia. Ihan hirveä olo!" Oli pakko avata ketju.

Vierailija
4/20 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Welcome to my life, mut mä oonki jo tottunut ;)

Naurattaa aina jos joku itkee että yhtenä yönä nukkunu "vaan" kolme tai neljä tuntia, mä nukun joka yö niin ja yleensä ilman päiväunia!

Vierailija
5/20 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on vähääkään kärsinyt uniongelmista niin eihän tuo tunnu vielä missään, jos kerran nukkuu huonosti.

Vierailija
6/20 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 08:51"]

Naurattaa aina jos joku itkee että yhtenä yönä nukkunu "vaan" kolme tai neljä tuntia, mä nukun joka yö niin ja yleensä ilman päiväunia!

[/quote]

Mitä nauramista siinä on? Suurin osa ihmisistä sairastuu, jos univaje pitkittyy. Jos sinä pärjäät noin lyhyillä unilla, niin kivat sulle. Minä olen nukkunut nyt pidemmän aikaa vain viitisen tuntia yössä, ja haitat alkavat näkyä jo.

Vierailija
7/20 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä on kyllä liikkeellä. Minäkin sain unen vasta klo 1. aikaan vaikka menin kyllä ihan ajoissa nukkumaan. Olen sitten lukenut kirjaa. Ja juuri kun olin nukahtanut niin meidän 3-vuotias heräsi kahdelta itkemään ja uudelleen neljän jälkeen. 80-vuotias mummoni on meillä ja hän heräsi puoli kuudelta vessaan ja sitten heräsikin lapsi seitsemän aikaan kokonaan. Nyt on vähän hassu olo. Olen vielä viimeisilläni raskaana.

Mutta jospa me unettomat saataisiin nukkua ensyönä vähän enemmän. Meillekin astuu rauha taloon kun jäädään taas perheemme kesken tänne.

Vierailija
8/20 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 08:53"]

[/quote]

Mitä nauramista siinä on? Suurin osa ihmisistä sairastuu, jos univaje pitkittyy. Jos sinä pärjäät noin lyhyillä unilla, niin kivat sulle. Minä olen nukkunut nyt pidemmän aikaa vain viitisen tuntia yössä, ja haitat alkavat näkyä jo.

[/quote]

En mä pärjää, mä oon ihan poikki, unohtelen asioita, koomaan loppupäivän sohvalla, mutta kärsin silti unettomuudesta. Olen vielä raskaana tällä hetkellä ja väsyneempi kuin koskaan mutta silti en nuku. Asiaa tutkittu mutta mitään "vikaa" ei löydy. Niin kyllä se sitten naurattaa jos joku itkee yhden huonosti nukutun yön takia.

-5-

Vierailija
9/20 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on vähääkään kärsinyt uniongelmista niin eihän tuo tunnu vielä missään, jos kerran nukkuu huonosti.

[/quote]

Niin mutta kun kaikki ei kärsi uniongelmista, joten se yksikin yö voi tuntua juuri ap:lla. Ihme lyttäämistä ja paremmuuden hakua.

Vierailija
10/20 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 08:58"]

[/quote]

[/quote]

En mä pärjää, mä oon ihan poikki, unohtelen asioita, koomaan loppupäivän sohvalla, mutta kärsin silti unettomuudesta. Olen vielä raskaana tällä hetkellä ja väsyneempi kuin koskaan mutta silti en nuku. Asiaa tutkittu mutta mitään "vikaa" ei löydy. Niin kyllä se sitten naurattaa jos joku itkee yhden huonosti nukutun yön takia.

-5-

[/quote]

Pärjääthän sinä. Et ole vielä hourulassa tms. Kyllä minua nyt vähän naurattaa tällainen päteminen.

Vierailija
11/20 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 08:51"]Welcome to my life, mut mä oonki jo tottunut ;)

[/quote]

No kannattaisko tehdä asialle jotain? Ei ihminen "totu" 3h yöuniin, kyllä sitä univelkaa kokoajan kertyy ja kertyy, ja pitkään jatkuessaan se alkaa kyllä näkyä henkisessä ja fyysisessä hyvinvoinnissa...

Vierailija
12/20 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 09:07"]

[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 08:51"]Welcome to my life, mut mä oonki jo tottunut ;)

[/quote]

No kannattaisko tehdä asialle jotain? Ei ihminen "totu" 3h yöuniin, kyllä sitä univelkaa kokoajan kertyy ja kertyy, ja pitkään jatkuessaan se alkaa kyllä näkyä henkisessä ja fyysisessä hyvinvoinnissa...

[/quote]

Kyllähän tuo jo taitaa näkyä 5 henkisessä hyvin voinnissa. Ja vauvakin vielä tulossa..

Vierailija
13/20 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kärsinyt kausiluontoisesta unettomuudesta 15 vuotta, eikä mua naurata, jos kuulen, että joku ei ole nukkunut, koska tiedän täsmälleen, miten kamalaa se on.

Vierailija
14/20 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 09:17"]

Mä oon kärsinyt kausiluontoisesta unettomuudesta 15 vuotta, eikä mua naurata, jos kuulen, että joku ei ole nukkunut, koska tiedän täsmälleen, miten kamalaa se on.

[/quote]

Samoin. On ihanaa kun pystyy nukkumaan saaden unen nukkumaan laittaessa ja pystyy nukkumaan monta tuntia yhtäkyytiä. Kyllä on niitäkin jaksoja jolloin unijakso on 3 tuntia ja se on jo hyvin ja kun tätä jatkuu useampi viikko niin ei paljoa jaksa naurattaa muidenkaan unettomuus.

Vierailija
15/20 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauan unettomuudesta kärsineenä tiedostan myös, että on ero sen välillä, ettei saa unta, ja sen, että väkisin herätetään kesken kaiken.

Se, ettei saa unta, on helvetillistä, mutta siihen väsymykseen ja ahdistukseen turtuu sen valvotun yön aikana. Jos taas makeista unista herätetään kolmessa tunnissa, tunne on ihan erilainen. Sellainen säikäytetty, vihainen, eri tavalla ahdistunut - se on jotenkin "akuutimpi" tunne, varsinkin jos siihen ei ole tottunut. Joten sympatiat sinulle, ap.

Vierailija
16/20 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä... itellä meni toinen yö jo putkeen n. 4 h yöunilla, useassa pätkässä tietenkin. Vauvani ei osaa enää nukahtaa normaalisti, kun herää yöllä. Ainoa keino on nostaa rattaisiin ja heijata siellä. Tämä tapahtui ainakin klo 3, 4 ja 5, aina välissä pikku torkut. Klo 6.30 lopulta annoin periksi ja lakkasin yrittämästä. 

Vierailija
17/20 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 09:52"]

Kauan unettomuudesta kärsineenä tiedostan myös, että on ero sen välillä, ettei saa unta, ja sen, että väkisin herätetään kesken kaiken.

Se, ettei saa unta, on helvetillistä, mutta siihen väsymykseen ja ahdistukseen turtuu sen valvotun yön aikana. Jos taas makeista unista herätetään kolmessa tunnissa, tunne on ihan erilainen. Sellainen säikäytetty, vihainen, eri tavalla ahdistunut - se on jotenkin "akuutimpi" tunne, varsinkin jos siihen ei ole tottunut. Joten sympatiat sinulle, ap.

[/quote]

Juuri näin.

Ehkä jotain masennusta jos väsynyt mutta ei voi nukkua?

Vierailija
18/20 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuku vauvan kanssa sitten:)

Vierailija
19/20 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina joku tulee pätemään että aloittajalla ei voi olla niin rankkaa kuin hänellä! Aina!

Vierailija
20/20 |
31.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia. Levähtele vauvan kanssa päivällä jos mahdollista. Ja mene tänäiltana aikanaan nukkumaan. Meillä mennään täällä jo puolivuotta putkeen 2-8 tunnin yöunilla ja siihen väliin ehtii monta monta herätystä jos saa sen kahdeksan tuntia nukkua, eli todellisuudessa paljon vähemmän. Heräillään 1-2 tunnin välein.

Alkaa välillä hitsata melko pahasti jos on monta yötä 2-4 tuntia vain unta ja siinä välissä heräämisiä.

Ja se on todellakin kamalaa. Ja päivä on pitkä vaikka se olisi vain yhtenä yönä ollut se heräily ja olo kamala.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi