Puen hienomman mekon päälleni serkun yo-juhliin kuin serkku itse.
Mutta onko se "oikein"? Mulla ei oo kun pari kesämekkoa ja sitten onkin oma yo-mekko muutaman vuoden takaa. Ajattelin laittaa vanhan mekkoni päälle, mutta se on kiiltävää kangasta ja siihen on taitavasti ommeltu hienoa ruusuja. Mutta serkulla on joku suht perus puuvillakankainen mekko, eli mun oma yo-mekko näyttää huippumallin mekolta serkun mekkoon verrattuna, mutta serkku on kuitenkin se päivän sankari. Mutta serkulla on sitten taas onneksi se mallin kroppa, eli vaate kuin vaate näyttää hänen päällään hyvältä (omasta kohdasta ei voi sanoa samaa).
Kommentit (20)
On etikettivirhe pukeutua koreammin kuin isäntäpari tai juhlan sankari. Jos et muuta enää voi, niin ei sille mitään mahda.
Turhaa murehdit. Serkkusi mielestä merkkosi on tätityyliä.
Kyllä muutkin vanhemmat sukulaiset pukeutuu kretonkeihin, ei hätää. ja mekkosi on jotain kiiltävää keinokuitua?
Yleensä yo juhliin pukeudutaan viimesen päälle. Tuskin erotus joukosta ellei ole sitten aivan köyhä suku,
Itsellä mietinnässä kaksi juhlapukua mitä panen ylle. En tykkää tälläytyä. Eikä ole korkkareita.
Mekkoni taitaa olla tarftia tai satiinia, en oo ihan varma kun äiti tilas sen netistä ja aikaa siitä tosiaan on. Mun sukulaisilla tai tutuilla ei oo omien yo-pippaloiden jälkeen ollut mitään niin hienoja juhlia että tarttis pukee jotain farkkuja siistimpää vaatetta, eikä rahat/aikataulu riitä mekon hankintaan.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 22:08"]
Yleensä yo juhliin pukeudutaan viimesen päälle. Tuskin erotus joukosta ellei ole sitten aivan köyhä suku,
[/quote]
Heh heh, köyhä suku :D Koreimmat esitykset olen nähnyt mieheni sinänsä mukavan, mutta maalaisen ei rikkaan suvun keskellä, en omani, jossa on varallisuutta.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 21:59"]
On etikettivirhe pukeutua koreammin kuin isäntäpari tai juhlan sankari. Jos et muuta enää voi, niin ei sille mitään mahda.
[/quote]
Höpö höpö. Vai soitatteko sinä ja yläpeukuttajasi siis aina juhlien emännälle ja isännälle kysyäksenne, mitä he aikovat laittaa päälleen ettei oma kolttu vain ole hienompi? Kyllä kaunis ja juhlava pukeutuminen on aina kunnioittavaa juhlien isäntäparia kohtaan. Eri asia on räikeä pukukoodia rikkova ylipukeutuminen, mutta sekin on lähinnä kiusallista, ei loukkaavaa.
No teillä on selvästikin eri tyyli, serkkuni tykkää pukeutua koruttomasti ja sinä toisella tavalla. Näin muuten huutonetissä joskus sellaisen ruusuilla koristellun mekon, Se oli aivan ihana. En tietenkään tiedä onko samanlainen kuin sinun. Mielestäni voit ihan hyvin laittaa vanhan yo-mekkosi jos kerran siinä viihdyt. Itse en ainakaan osta joka juhliin uutta mekkoa.
Meillä nuoren vähän nuorempi 18-vuotias kaveri oli laittanut puvun ja solmion, kun taas pari lähisukulaista tuli farkuissa ja kauluspaidassa. Minä itse suosin yksinkertaista tyyliä myös.
No omapa on häpeäs. Mä en ainakaan kehtais laittaa hienompaa asua kuin päivänsankari. Laittaisin sun tilanteessa mustat suorat housut ja jonkun vaalean paitapuseron (varmasti sulla on sellaiset, kaikilla on)
Juhlassa varmaan kukaan muu ei kiinnitä sinun ja serkkusi mekkojen eroihin yhtään mitään huomiota. Korkeentaan noteeraavat että sulla on vanha kolttu päällä, onko se käytetty mekko sitten tavoiteltavaa vai paha asia riippuu arvostelijoiden omasta ajatusmaailmasta.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 22:46"]
Meillä nuoren vähän nuorempi 18-vuotias kaveri oli laittanut puvun ja solmion, kun taas pari lähisukulaista tuli farkuissa ja kauluspaidassa. Minä itse suosin yksinkertaista tyyliä myös.
[/quote]
nää sukulaiset farkuissa siis olivat yli 50-vuotiaita, jäi pois.
Minulla jäi juttu vähän kesken, mulla on aika simppeli yksivärinen juhlamekko, eli yksinkertainen tyyli, mutta halpa se tyyli ei kuitenkaan ole.
[/quote]
No farkut ja kauluspaita ei kyllä ole "yksinkertaista tyyliä" vaan alipukeutumista.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 22:56"]
[/quote]
No farkut ja kauluspaita ei kyllä ole "yksinkertaista tyyliä" vaan alipukeutumista.
[/quote]
Selvennänkin tuossa alempana, mulla jäi viesti kesken, lähetin sen vahingossa kesken korjausten.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 22:51"]
No omapa on häpeäs. Mä en ainakaan kehtais laittaa hienompaa asua kuin päivänsankari. Laittaisin sun tilanteessa mustat suorat housut ja jonkun vaalean paitapuseron (varmasti sulla on sellaiset, kaikilla on)
[/quote]
Mustat suorat housut ja paitapusero on tavallista työ-/arkipukeutumista. Kyllä juhlava mekko kunnioittaa päivänsankaria paljon paremmin kuin toimistouniformu.
Arja Koriseva juhlii huomenna poikansa Patrikin ylppäreitä. Anne Pohtamon poika ei päässyt yo kauniaisten lukiosta, ellei käy sitten neljännenkin vuoden.
Ei ole sinun ongelmasi, jos juhlakalu ei halua panostaa pukeutumiseensa tärkeänä päivänä. Ja jos joku erehtyy kehumaan mekkoasi, voithan suomalaiseen vaatimattomaan tapaan sanoa, että "tää on ihan vanha".