Lasten joululoma, ja kotiorjalla mitta täysi
Olenko ainoa, joka on jo aivan kyllästynyt lasten lomailuun? Passaamista 24/7. Mieskään ei tee kotona mitään. Huomenna pääsen onnekseni muutamaksi tunniksi kampaamoon yksin. Sitten tätä onnea ja iloa, eli kotiorjana olemista, jatkuu loppiaiseen asti. Joku päivä saan varmaan vielä tarpeekseni ja lähden tuosta ovesta ulos. Tai ainakin haaveilen siitä.
Kommentit (81)
Eikö ne nuku ollenkaan, jos kerran 24/7 pitää passata?
Lakkaat vaan laittamasta sitä ruokaa. Jos lapset tulevat nälkäänsä valittamaan, sano, että kysykää isältänne. Jos vastaus on se, mikä meillä usien: "iskä nukkuu." Sano, että herättäkää se.
Vierailija kirjoitti:
Lakkaat vaan laittamasta sitä ruokaa. Jos lapset tulevat nälkäänsä valittamaan, sano, että kysykää isältänne. Jos vastaus on se, mikä meillä usien: "iskä nukkuu." Sano, että herättäkää se.
Niin että mies käy töissä ja av-äippyli jättää sen kolmevuotiaankin ruokkimatta?
Jumalauta miten typeriä ämmiä tällä palstalla on
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi te tyhmät naiset passaatte isoja lapsianne? Tai miestänne? Turha valittaa että väsyy jos suostuu itse tekemään kaiken.
Kolmevuotias ei osaa itsekään tehdä itselleen ruokaa tai pärjää ulkona. Miestä en enää passaakaan, mutta ei siitä yleensä mitään iloakaan ole, muuta kuin lapsille joskus. Miljoona kertaa olen pyytänyt miestä osallistumaan. Enää en jaksa ohjeistaa aikuista miestä. -ap
Miehen pitää näyttää lapsille esimerkkiä kotitöiden tekemisessä. Ne ajat ovat menneet jolloin naisen ainoat tehtävä liittyivät kodin askareisiin..
Tätä mieltä minäkin olen, mutta milläs pakotat ukon osallistumaan.
Eroamalla. Isäviikoilla miehen on pakko hoitaa lapset kunnolla.
Tuollainen lapsimies kuin ap:n mies vie lapset hoitoon vanhemmilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi te tyhmät naiset passaatte isoja lapsianne? Tai miestänne? Turha valittaa että väsyy jos suostuu itse tekemään kaiken.
Kolmevuotias ei osaa itsekään tehdä itselleen ruokaa tai pärjää ulkona. Miestä en enää passaakaan, mutta ei siitä yleensä mitään iloakaan ole, muuta kuin lapsille joskus. Miljoona kertaa olen pyytänyt miestä osallistumaan. Enää en jaksa ohjeistaa aikuista miestä. -ap
Miehen pitää näyttää lapsille esimerkkiä kotitöiden tekemisessä. Ne ajat ovat menneet jolloin naisen ainoat tehtävä liittyivät kodin askareisiin..
Anoppi ei hoitaisi. Ei hoitanut omiakaan. -ap
Mitä ihmeen rientoja töiden jälkeen?! Taitaa vedättää oikein kunnolla vai mistä on kysymys? Haloo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin että mies käy töissä ja av-äippyli jättää sen kolmevuotiaankin ruokkimatta?
Se työnteko ei ole mikään vapaalippu kaikesta tekemisestä kotona. Eihän ap:kaan ole normaalisti ”vain” kotiäiti. -eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se työnteko ei ole mikään vapaalippu kaikesta tekemisestä kotona. Eihän ap:kaan ole normaalisti ”vain” kotiäiti. -eri
MIES ON OLLUT TÄNÄÄNKIN TÖISSÄ. MENEEKÖ JAKELUUN?
Vierailija kirjoitti:
Parempi niin, kuin että lapsille opetetaan, että äidin/naisen vastuu on hoitaa kaikki kotiaskareet inisemättä. Naisilla/äideilläkin on arvoa.
Työtehtävä on sen vastuulla kuka sen on keksinyt. Eli jos haluaa vaikka laittaa perinteisen joulun tai marjapuskia pihalle, ei kenelläkään ole mitään velvollisuutta siihen osallistua. Sama toki pätee miestenkin aivopieruihin. Joskus ennen piti vielä aikuisenakin rientää avuksi johonkin remppaan ja raahaaman rankoja metsästä, mutta ei se nyt vaan niin mene että yksi voi keksiä hommia ja muut tottelee, aivan kuin ei omassa pesässä ei olisi jo tarpeeksi työtä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja on tänään ulissut koko päivän palstalla, kun mies on ollut töissä. Siinä sinulle se lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja on tänään ulissut koko päivän palstalla, kun mies on ollut töissä. Siinä sinulle se lapsi.
Tietäisitpä vain.
Suomi tuntuu olevan täynnä noita "meen töihin ja siitä harrastuksiin" isiä.
Vierailija kirjoitti:
Ja äippyleitä, jotka makaa aamusta iltaan palstalla ruikuttamassa, anteeksi "raatamassa"
Jos ei kolmen viikon talvilomalla jaksa lapsilleen ruokaa tehdä niin anna ne lapset pois. Vaikka mulle, mä jaksan vaikka joulukin meni kolmivuorotöissä/öissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja äippyleitä, jotka makaa aamusta iltaan palstalla ruikuttamassa, anteeksi "raatamassa"
Pistää miettimään mikä järki on parisuhteissa ja perheessä...
Tänä vuonna tein sellaisen ”kokeilun”, että kun olin koko jouluaaton passannut perhettä, niin joulupäivän ja tapaninpäivän lepäsin, samalla tavalla kuin muukin perhe: makasin sohvalla enkä tehnyt mitään. Yleensä olen joulupäivän ja tapanin viettänyt kotia siivotessa, kun muut ovat nukkuneet ja levänneet. Puolisoni ihmetteli vielä eilen, miten meillä voi olla näin paljon tiskiä ja sekaista. Kohottelin vain käsiäni ja totesin että niinpä onkin sekaista. Sitten lopulta yhdessä siivoilimme, Älkää hiljaisuudessa yksin raatako, ei teitä siitä kukaan kiitä, tuskin muut edes huomaavat, miten paljon aikaanne kuluu kotitöiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Tänä vuonna tein sellaisen ”kokeilun”, että kun olin koko jouluaaton passannut perhettä, niin joulupäivän ja tapaninpäivän lepäsin, samalla tavalla kuin muukin perhe: makasin sohvalla enkä tehnyt mitään. Yleensä olen joulupäivän ja tapanin viettänyt kotia siivotessa, kun muut ovat nukkuneet ja levänneet. Puolisoni ihmetteli vielä eilen, miten meillä voi olla näin paljon tiskiä ja sekaista. Kohottelin vain käsiäni ja totesin että niinpä onkin sekaista. Sitten lopulta yhdessä siivoilimme, Älkää hiljaisuudessa yksin raatako, ei teitä siitä kukaan kiitä, tuskin muut edes huomaavat, miten paljon aikaanne kuluu kotitöiden kanssa.
Juuri näin. Jos käyttäytyy kuin kynnysmatto, saa kynnysmaton kohtelun.
Vierailija kirjoitti:
Viime vuoden voimafantasiaprovosta sitten tällaisen kehitit. Juupajuu
Vierailija kirjoitti:
Suomalaiset miehet ovat Euroopan parhaita - erityisesti jos tarkastellaan sitä, kuinka moni heistä tekee päivittäin kotitöitä tai laittaa ruokaa. Jopa tasa-arvosta tunnettu Ruotsi jää niukasti kakkoseksi.
HS 2019
Juu, kaikkihan ne on erityislapsia. Vastaa kysymykseen