Lasten joululoma, ja kotiorjalla mitta täysi
Olenko ainoa, joka on jo aivan kyllästynyt lasten lomailuun? Passaamista 24/7. Mieskään ei tee kotona mitään. Huomenna pääsen onnekseni muutamaksi tunniksi kampaamoon yksin. Sitten tätä onnea ja iloa, eli kotiorjana olemista, jatkuu loppiaiseen asti. Joku päivä saan varmaan vielä tarpeekseni ja lähden tuosta ovesta ulos. Tai ainakin haaveilen siitä.
Kommentit (81)
Hauska lukea vuorotellen näitä lomalla kotina on kamalaa, en jaksa tätä työleiriä, haluan töihin lepäämään -juttuja ja sen jälkeen valitusta siitä miten kotiäidit ovat sohvalla makaavia laiskureita. :-D
Minulla on taas aah, niin ihanaa. Tykkään kun työn vastapainoksi saa puuhailla kotona, laitella ruokaa, ulkoilla ja puuhailla lasten kanssaja ilman mitään kiirettä.
Etkö voisi sanoa miehellesi että lapset ja koti on nyt huomisen hänen vastuullaan. Lähde vaikka yöksi kylpylähotelliin? Jos minua kyllästyttää, sanon vain että lähden hetkeksi muualle ja se on miehelle ok.
Vierailija kirjoitti:
Hauska lukea vuorotellen näitä lomalla kotina on kamalaa, en jaksa tätä työleiriä, haluan töihin lepäämään -juttuja ja sen jälkeen valitusta siitä miten kotiäidit ovat sohvalla makaavia laiskureita. :-D
Kaikkihan sen tietävät, että useimmissa ns. oikeissa töissä pääsee helpommalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi te tyhmät naiset passaatte isoja lapsianne? Tai miestänne? Turha valittaa että väsyy jos suostuu itse tekemään kaiken.
Kolmevuotias ei osaa itsekään tehdä itselleen ruokaa tai pärjää ulkona. Miestä en enää passaakaan, mutta ei siitä yleensä mitään iloakaan ole, muuta kuin lapsille joskus. Miljoona kertaa olen pyytänyt miestä osallistumaan. Enää en jaksa ohjeistaa aikuista miestä. -ap
Tähän on erinomainen ratkaisu. Ero ja vuoroviikkovanhemmuus, mieskin oppii huolehtimaan kodista ja lapsista.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on taas aah, niin ihanaa. Tykkään kun työn vastapainoksi saa puuhailla kotona, laitella ruokaa, ulkoilla ja puuhailla lasten kanssaja ilman mitään kiirettä.
Etkö voisi sanoa miehellesi että lapset ja koti on nyt huomisen hänen vastuullaan. Lähde vaikka yöksi kylpylähotelliin? Jos minua kyllästyttää, sanon vain että lähden hetkeksi muualle ja se on miehelle ok.
Välillä teenkin jotain vastaavaa. Nyt tuo ei onnistu miehen töiden takia. Hänellä epäsäännöllinen työ, ja nyt tämän joululoman aikana suurin piirtein asuu töissä. No kestettävä on sinne loppiaiseen asti, ja sitten helpottaa. -ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi te tyhmät naiset passaatte isoja lapsianne? Tai miestänne? Turha valittaa että väsyy jos suostuu itse tekemään kaiken.
Kolmevuotias ei osaa itsekään tehdä itselleen ruokaa tai pärjää ulkona. Miestä en enää passaakaan, mutta ei siitä yleensä mitään iloakaan ole, muuta kuin lapsille joskus. Miljoona kertaa olen pyytänyt miestä osallistumaan. Enää en jaksa ohjeistaa aikuista miestä. -ap
Miehen pitää näyttää lapsille esimerkkiä kotitöiden tekemisessä. Ne ajat ovat menneet jolloin naisen ainoat tehtävä liittyivät kodin askareisiin..
Tätä mieltä minäkin olen, mutta milläs pakotat ukon osallistumaan.
Eroamalla. Isäviikoilla miehen on pakko hoitaa lapset kunnolla.
Ei ihmekään että tämä maa on täynnä niin huonosti voivia lapsia ja nuoria. Kotitöiden ja lasten loman takia ollaan ensimmäisenä eroamassa? Ap on itselleen tuollaisen vätyksen valinnut puolisokseen. Miksi piti tehdä lapset ja sitten on aikomus rikkoa heiltä perhe herkässä iässä?
Parempi niin, kuin että lapsille opetetaan, että äidin/naisen vastuu on hoitaa kaikki kotiaskareet inisemättä. Naisilla/äideilläkin on arvoa.
Mielestäni lasten hyvinvointi on tärkeämpää. Tuossakin perheessä äiti voi silti opettaa naisen/äidin arvostamista, vaikka isästä ei siihen taida nyt olla.
AP, keskustelua, keskustelua, vielä kerran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen pitää näyttää lapsille esimerkkiä kotitöiden tekemisessä. Ne ajat ovat menneet jolloin naisen ainoat tehtävä liittyivät kodin askareisiin..
Ei ihmekään että tämä maa on täynnä niin huonosti voivia lapsia ja nuoria. Kotitöiden ja lasten loman takia ollaan ensimmäisenä eroamassa? Ap on itselleen tuollaisen vätyksen valinnut puolisokseen. Miksi piti tehdä lapset ja sitten on aikomus rikkoa heiltä perhe herkässä iässä?
Parempi niin, kuin että lapsille opetetaan, että äidin/naisen vastuu on hoitaa kaikki kotiaskareet inisemättä. Naisilla/äideilläkin on arvoa.
Mielestäni lasten hyvinvointi on tärkeämpää. Tuossakin perheessä äiti voi silti opettaa naisen/äidin arvostamista, vaikka isästä ei siihen taida nyt olla.
Ei tuo nyt niin mustavalkoista ole. Ei sekään ole lapselle hyvä kasvuympäristö missä vanhemmat ovat väsyneitä tai eivät tule toimeen ja toinen näyttää esimerkillä miten äidillä ei ole arvoa eikä kotitöitä tarvitse tehdä eikä vastuuta kantaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei lapset voi hyvin jos vanhemmatkaan ei voi hyvin.
Aivan kuin vuoroviikkovanhemmuus olisi automaatio erossa. Harva mies haluaa lapset 50/50.
Ap on itse asettanut itsensä ansaan, kun on ottanut kaiken houdettavakseen. Montako lasta, onko ap töissä? Kylmästi kotiöiden jako, jos molemmat käy töissä.
Itse olen aina nauttinut kodin- ja lastenhoidosta. Tiedän toki ettei kaikki ole samanlaisia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väsynyt ja stressaantunut äiti ei jaksa olle lapsen henkisenä tukena ja turvana riittävästi. Tuosta on kaukana lasten hyvinvointi. Siksi tärkeämpää olisi, että kummatkin vanhemmat kantavat vastuunsa perheestä. Jos se tarkoittaa, että on erottava niin silloin on erottava, että myös äiti saa levätä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä hommia siellä pitää tehdä 24/7? Laita mies vahtimaan lapsia ja tee vaikka kolmen päivän ruoat valmiiksi jääkaappiin. Näin säästyy aikaa ja tiskejä joka päivä. Olkaa paljon ulkona niin ei tule hirveää sotkua sisälle.
Miksi tämä neuvo tulee aina näin päin? :D Se lasten vahtiminen on noin tsijardi kertaa helpompi homma kuin niiden kolmen päivän ruokien teko sisältäen kaupassa käynnin ja sotkujen siivoamisen. Sillä aikaa isi vähän hassuttelee lasten kanssa kun äiti niska limassa kokkaa ja siivoo. Jep.
Vierailija kirjoitti:
Aivan kuin vuoroviikkovanhemmuus olisi automaatio erossa. Harva mies haluaa lapset 50/50.
Ap on itse asettanut itsensä ansaan, kun on ottanut kaiken houdettavakseen. Montako lasta, onko ap töissä? Kylmästi kotiöiden jako, jos molemmat käy töissä.
Itse olen aina nauttinut kodin- ja lastenhoidosta. Tiedän toki ettei kaikki ole samanlaisia
Ero kuitenkin tarkoittaa, että on yksi iso lapsi vähemmän hoidettavana ja äiti saa aina vapaata, kun lapset käyvät isällään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Välillä teenkin jotain vastaavaa. Nyt tuo ei onnistu miehen töiden takia. Hänellä epäsäännöllinen työ, ja nyt tämän joululoman aikana suurin piirtein asuu töissä. No kestettävä on sinne loppiaiseen asti, ja sitten helpottaa. -ap
Mies töissä ja sinä...? Kotona?
Käytkö lainkaan töissä vai palaatko sinäkin töihin loppiaisen jälkeen?
Tämän takia ilmoittauduin vapaaehtoiseksi töihin välipäivinä. En jaksa tätä perheen kesken *lomailua*... töissä pääsee niin paljon helpommalla. Kotona työleiri ja tappelevat muksut. Mä lomailen sitten kesällä kun ilmatkin suosii esim ulkoilua.
Olisitkohan äitini? Ainakin marttyyrifibat on samanlaiset ja kotiorja-sana taipuu yhtä vikkelästi käyttöön... mutta kun se on oma valinta. Äidille ei myöskään käy jos isä tai me lapset siivotaan, kun tehdään se hieman eri tavalla kuin hän. Aina on jotain huomautettavaa ja näin se kuuluisi oikeasti tehdä jne. Kun hän tulee kylään minun ja mieheni luo, muuten siistiin taloon, alkaa kokeilla joka pintaa sormella ja oikeasti etsimällä etsii sen jutun mikä ei ole tiptop (viimeksi liesituuletin...) ja alkaa sitten puunata sitä. Saattaa jopa samalla valittaa että tähän tämä vierailu taas meni, samalla kun itse pyörittelen silmiä ja sanon että täällä olisi nämä kahvit katettuna, kukaan ei taaskaan pyytänyt alkaa kotitarkastusta tai siivoamista. Jos haluaa itse heittäytyä siihen kotiorjan rooliin, niin minun puolesta saa, mutta en ole kyllä tuntemassa asiasta minkäänlaista syyllisyyttä.
itsepä olet lapsesi tehnyt ja kasvattanut ja vieläpä itse passaat kaiken päälle. katso peiliin.
Milläs lomalla se kolmevuotias on?
Minkäs ikäisiä muut lapset on?
Mikä siinä lomailussa on niin kamalaa? Oikeastiko joku siitä työ-päiväkoti-kauppa-harrastus-rallista nauttii?
Löysää nyt ap vähän. Lopeta se passaaminen ja mene vaikka sohvalle katsomaan elokuvia.
Just sanoin pojalle ja isännälle että jos eivät tänään vaivaudu siivoamaan niin minäkään en tee ruokaa. Tuolla ne ny huhkii ja minä alan kokkailemaan. tasapuolista kaikille.
Tee ruoka vain itsellesi, pese vain omat pyykkisi ja tiskaa vain ne astiat joita itse tarvitset.
Kun istut syömässä keittiössä ja muu perhe tulee kysymään että missä meidän ruoka on, sanot että ottakaa kaapista jotain.
Kun lapsilta loppuu puhtaat vaatteet, sanot että pyytäkää isäänne pesemään.