Hääkutsu peruutettiin... eikä kyse häiden peruuntumiesta!!
Olen ihan puulla päähän löyty, kun saimme tiedon testiviestillä, että hääkusumme on peruutettu, koska kaikki vieraat eivät mahdu juhlapaikkaan !
Mieheni serkku ( ystäväni ) meni kolmannen kerran naimisiin jouluna maistraatissa, mutta halusi pitää hääjuhlan tulevana kesänä.
Olen tuntenut morsiammen 20 vuotta, ja hän tietää, että työnivuoksi olen joutunut järjestämään ja organisoimaan erilaisia tilaisuuksia, joten hän pyysi minuan apuani juhlien järjsestämiseen. Olen tammikuusta alaken osallistunut hänen kanssaan ns hääsuunnittelupaleveriin ja pitkin matkaa hänen pyynnöstään pyytänyt erilaisia tarjouksia (juhlapaikoista, hääkutsuista, pändeistä yms..)
Hänen toiveiden mukaan olen ottanut asioista selvää,kilpailluttanut paikkoja yms. Hääpari on saanut kuitenkin tehdä kaikki valinnat itse, en ole tuputtanut mitään. Mitään riitaa meillä ei ole ollut. Nykyisen miehen hän on tuntenut vuoden, miehen olen tavannut joitakin kertoja heillä käydessään, eikä mihenkään kanssa ole ollut mitään kinaa tai eripuraa.
Minun apuani pyydettiin juhlapaikan, ohjelman, koristelun, tajoilunvalinnan ja kutsujen sanomuotojen yms suhteen. Kustuttavien listaan hääpari ei apua pyytänyt enkä olisi siihen osannut kantaa ottaa. Tammikuusta alkaen ystäväni on tarkastanut että ko aika sopii varmasti meille. Olen vastannut,että totta kain mihenei ja minä tulemme. Kaasoa hänen ei ole halunnut, eikä hääjuhlan kulkuun sellaista ole ainakaan hänen viimeisten kertomusten mukaan ole suunniteltu.
Hääparilla ei ole olllut ns lahja listaa, vaan morsian on kertomasna mukaan aina vieraiden ilmouttautuessa kertonut mitä kultakin haluaisi häälahjaksi. Minulle hän laittoi lahja toiveen joitakin viikkoja sitten tekstiviestillä ja kertoi että jos se ei käy, niin laittaisinko hänelle mitä aijomme ostaa ettei tule samoja.
Lahjatoive on ollut aika kalllis ( n200 e ) mutta ilmoitin että ok, kun kuitenkin koen että olemme aika läheisiä.
Hääjuhla olisi viikonpäästä, ja viime yönä tuli tekstiviesti, että Anteeksi , joudun peruttamaan teidän osallistumisen juhliin, kun kaikki vieraat ei mahdu.
Juhlien VP on ollut jo viikkoja sitten, joten luulisi että tämä tilanne olisi ollut hääparilla tiedossa jo aijemmin. Kaikissa tarjouksissa on myös ollut selvästi esillä monelle vieraalle tilat ja kattaukset on.
Mikähän tässä mahtaa olla takana ?
Tulee kyllä ihan hyväksi käytetty ja syrjäytetty olo.
Lahja on ostettu, puku ostettu, lapsille hankittu hoitaja koska hääjuhla on hääparintoiveesta lapseton.Parilla itsellään ei myöskään ole lapsia.Tähäänkään en ole kommentoinut mitään negatiivista, vaan ystäväni tietää, että olisin tulossa miehen kansa kahden ihan niinkuin hän on toivonut.
Harmitusta lisää se, että meillä ollut ensi viikoksi toinenkin juhla, johon vastasimme kieltävästi koska ilman muuta oletin, että olemme näihin häihin tervetulleita.
Mitähän olen tehnyt väärin?
Ps ystäväni ei vieräile Av.lla joten uskallan kirjoittaa tänne,jos joku ulkopuolinen osaisi nähdä tilanteen molemmat puolet.
anteeksi mahdolliset typot ja lyönti/kirjoitus virheet kännykällä vaikeampi pitkillä kysillä näpytellä :)
Kommentit (106)
[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 19:57"]"Yksi virhe. En ole missään väittänyt olevani "parempaa väkeä"."
Silti olet täydellä voimalla lynkkaamalla muita wt:ksi jopa kirjoitusvirheiden takia, joten koet jollain tavalla olevasi itse muiden yläpuolella. :)
[/quote]
No aijomme sanan käyttö kyllä kertoo minulle tarpeeksi aloittajan sivistyksen tasosta.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 19:57"]"Yksi virhe. En ole missään väittänyt olevani "parempaa väkeä"."
Silti olet täydellä voimalla lynkkaamalla muita wt:ksi jopa kirjoitusvirheiden takia, joten koet jollain tavalla olevasi itse muiden yläpuolella. :)
[/quote]
Se on täydellä voimalla lynkkaamassa.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 19:51"]
Siis jos tekstissä lukee aijomme, et millään ymmärrä mitä se tarkoittaa? :D
[/quote]
No sehän tarkoittaa, että kirjoittajan pitäisi opetella kirjoittamaan suomea.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 20:04"]
[/quote]
No aijomme sanan käyttö kyllä kertoo minulle tarpeeksi aloittajan sivistyksen tasosta.
[/quote]
Sinun luonteestasi taas kertoo nämä omat viestisi ihan riittämiin, mikäli nyt pitää jotain erityistä diagnoosia sen osalta vauva-palstan anonyymeistä viesteistä tehdä.
Mutta tämä olkoon tässä, hyvää iltaa sinullekin. :)
[/quote]
[/quote]
Se on murretta ja kyllä täällä muidenkin teksteissä murresanoja vilahtelee elävöittämässä kieltä.
[/quote]
[/quote]
Se on murretta ja kyllä täällä muidenkin teksteissä murresanoja vilahtelee elävöittämässä kieltä.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 18:32"]
Kuulostaa kyllä, että siellä on nyt joku kriisi morsiamella, jos yöllä tuollaisen viestin lähettää.
[/quote]
Voipi olla kova stressi vaan ja ehkä ei oo ollu ihan selvin päin, kun tuollaisia viestejä lähettelee. Vai onko joku åilaillut ja napannut morsiamen puhelimen ja laittanu tuon viestin morsiamen tietämättä! Kaikkee voi sattua! Kantsii soittaa ja kysyä, niin selviää parhaiten! Voihan olla, ettei morsian tiedä koko viestistä yhtään mitään! Ettei sulho oo suutuksissaan/kännipäissään tehny jäynää? Eikä muista enää mitään!!! Soita ihmeessä ja kysy! Ei tuo kuullosta ihan oikeelta, joku tuossa nyt on outoa.
Kääntyykö tämäkin ketju nyt ap:n kielioppivirheiden mollaamiseksi? Mua kiinnostaa vain se, mitä morsmaikku ap:lle vastaa. Joten ap, laitahan tilannepäivitys tänne, kun saat tekstariisi vastauksen.
Silti, pakko sanoa, että sinuna kyllä soittaisin ja suoraan kysyisin, miksi hän perui kutsun, vaikka näin kauan olette yhdessä häitä järkänneet. Ei tarvitse kuulostaa loukkaantuneelta tai vihastuneelta, vaan vain hämmästyneeltä. Anna hänelle "tilaa" kertoa omin sanoin syynsä.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 20:10"][quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 20:04"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
:D:D:D:D:D:D:D:D:D
No onks tää nyt trolli vai ei. Ap?
Miten nää kielioppinatsit kestää lukea tätä palstaa ylipäätään? Jo otsikoissa pelkkiä pieniä kirjaimia jne. Luulisi sattuvan herkkiin silmiin.
Joo ehdottomasti kannattaa soittaa ja todella vaatia selitys.
Sanot että olet todella ihmeissäsi ja loukkaantunut.
Kaiken sen jälkeen mitä olet hänelle tehnyt ja että olit jo saanut lapsenhoitajan yms..
Jos ei tule mitään hyvää selitystä niin itse ainakin laittasin välit poikki..
Tiedän tälläisen tapauksen että oli kutsut häihin ja n 2 viikkoa ennen tuli peruutus kaikille. Morsian vaihtui toiseen, oli näet raskaana. Isänsä vaan sanoi että oli hyvä syy kunnes todettiin että ahaa, tälläinen tapaus. Eli huseerasi kahden kanssa, toisen kanssa kävi vahinko.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 20:33"]
Tiedän tälläisen tapauksen että oli kutsut häihin ja n 2 viikkoa ennen tuli peruutus kaikille. Morsian vaihtui toiseen, oli näet raskaana. Isänsä vaan sanoi että oli hyvä syy kunnes todettiin että ahaa, tälläinen tapaus. Eli huseerasi kahden kanssa, toisen kanssa kävi vahinko. Isänsä oli miehiä, koti, uskonto ja isänmaa
En voi uskoa, että aikuiset (?) ihmiset jaksavat kinastella toistensa pienistä kielioppivirheistä. Kyllähän se vähän silmään särähtää, kun yhdyssanoja ei olla osattu. Tekstistä saa kuitenkin selvää. Emme voi tietää esimerkiksi aloittajan mahdollisesta lukihäiriöstä, joten pysytään ennemmin hiljaa, eikös? :)
t. 17-vuotias
[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 18:23"]Olen ihan puulla päähän löyty, kun saimme tiedon testiviestillä, että hääkusumme on peruutettu, koska kaikki vieraat eivät mahdu juhlapaikkaan !
Mieheni serkku ( ystäväni ) meni kolmannen kerran naimisiin jouluna maistraatissa, mutta halusi pitää hääjuhlan tulevana kesänä.
Olen tuntenut morsiammen 20 vuotta, ja hän tietää, että työnivuoksi olen joutunut järjestämään ja organisoimaan erilaisia tilaisuuksia, joten hän pyysi minuan apuani juhlien järjsestämiseen. Olen tammikuusta alaken osallistunut hänen kanssaan ns hääsuunnittelupaleveriin ja pitkin matkaa hänen pyynnöstään pyytänyt erilaisia tarjouksia (juhlapaikoista, hääkutsuista, pändeistä yms..)
Hänen toiveiden mukaan olen ottanut asioista selvää,kilpailluttanut paikkoja yms. Hääpari on saanut kuitenkin tehdä kaikki valinnat itse, en ole tuputtanut mitään. Mitään riitaa meillä ei ole ollut. Nykyisen miehen hän on tuntenut vuoden, miehen olen tavannut joitakin kertoja heillä käydessään, eikä mihenkään kanssa ole ollut mitään kinaa tai eripuraa.
Minun apuani pyydettiin juhlapaikan, ohjelman, koristelun, tajoilunvalinnan ja kutsujen sanomuotojen yms suhteen. Kustuttavien listaan hääpari ei apua pyytänyt enkä olisi siihen osannut kantaa ottaa. Tammikuusta alkaen ystäväni on tarkastanut että ko aika sopii varmasti meille. Olen vastannut,että totta kain mihenei ja minä tulemme. Kaasoa hänen ei ole halunnut, eikä hääjuhlan kulkuun sellaista ole ainakaan hänen viimeisten kertomusten mukaan ole suunniteltu.
Hääparilla ei ole olllut ns lahja listaa, vaan morsian on kertomasna mukaan aina vieraiden ilmouttautuessa kertonut mitä kultakin haluaisi häälahjaksi. Minulle hän laittoi lahja toiveen joitakin viikkoja sitten tekstiviestillä ja kertoi että jos se ei käy, niin laittaisinko hänelle mitä aijomme ostaa ettei tule samoja.
Lahjatoive on ollut aika kalllis ( n200 e ) mutta ilmoitin että ok, kun kuitenkin koen että olemme aika läheisiä.
Hääjuhla olisi viikonpäästä, ja viime yönä tuli tekstiviesti, että Anteeksi , joudun peruttamaan teidän osallistumisen juhliin, kun kaikki vieraat ei mahdu.
Juhlien VP on ollut jo viikkoja sitten, joten luulisi että tämä tilanne olisi ollut hääparilla tiedossa jo aijemmin. Kaikissa tarjouksissa on myös ollut selvästi esillä monelle vieraalle tilat ja kattaukset on.
Mikähän tässä mahtaa olla takana ?
Tulee kyllä ihan hyväksi käytetty ja syrjäytetty olo.
Lahja on ostettu, puku ostettu, lapsille hankittu hoitaja koska hääjuhla on hääparintoiveesta lapseton.Parilla itsellään ei myöskään ole lapsia.Tähäänkään en ole kommentoinut mitään negatiivista, vaan ystäväni tietää, että olisin tulossa miehen kansa kahden ihan niinkuin hän on toivonut.
Harmitusta lisää se, että meillä ollut ensi viikoksi toinenkin juhla, johon vastasimme kieltävästi koska ilman muuta oletin, että olemme näihin häihin tervetulleita.
Mitähän olen tehnyt väärin?
Ps ystäväni ei vieräile Av.lla joten uskallan kirjoittaa tänne,jos joku ulkopuolinen osaisi nähdä tilanteen molemmat puolet.
anteeksi mahdolliset typot ja lyönti/kirjoitus virheet kännykällä vaikeampi pitkillä kysillä näpytellä :)
[/quote]taas tämä sama tarina. Kuinka monta kymmentä näitä tapahtuu vuodessa?
Kiitos asiallisista kommenteista ja no ... jotkut voisivat miettiä,milloin kannattaa kommentoida ja milloin olisi parempi vain olla hiljaa.
Ei ollut provo ja toki kurja jos muillekin on sattunut vastaavaa.
Tekstiviestittelyn jälkeen ei ole muuta syytä löytynyt kun " sorry,pakko on vain joistakin karsia, kun kaikki ei mahdu".
No se, että me olimme siinä karsittavien listalla,kertoi kyllä minusta ystävyytemme todellisen laidan. Olen kyllä ollut hyväuskoinen hölmö :(
No yhtä törkeää tuo kutsun peruminen parin muunkin kohdalla on, joten nyt entisen kaverin typeryys harittaa näiden muidenkin puolesta.
Hieman vielä taustaa niille jotka oikeasti tätä kanssani pohti.
Hääpari oli siis päättänyt kutsua enemmän vieraita, ajatellen että aina on kuitenkin niitä jotka eivät pääse. Tämä- kiitos kutsusta, mutta emme pääse- hävikki oli ollut sitten arvioitua pienempi.Vieraita oli ilmoittautunut myös vielä VP päivän jälkeen.
Minun mokaksi morsian ei onneksi tätä esittänyt, eikä olisi minun piikkiin voinut sitä edes laittaa. Minulta ei neuvoja kutsuttavien suhteen pyydetty, jos olisi niin aina kannataa kusua pari vähemmän kun on julhapaikkoja.Joku sinkuksi luultu voi haluta saapua juhliin uuden tuttavuuden kanssa tai lapsettomiin tilaisuuksiin voidaan olettaa tervetulleeksi esim perhessä asuva aikuinen lapsi.Kuokkavieraallekin voi olla viisasta varata istumapaikka ;)
ja pakko kommentoida vielä muutomaan heittoon
- Saimme kutsun myös ihan virallisesti ja virallisesti myös vastasimme.
-Onneksi lahja on ostettu Stokkalta, sen voi palauttaa.
-Ja kiitos yhdele vastaajalle, varasin nyt meille miehen kanssa kylpylä reissun tuoksi illaksi tästä likeltä.Ei ota nyt niin helvetisti päähän!
-Av.lla en ole koskaan aikaisemmin puhunut kenestäkään ilkeästi.
-Vierailen täällä usien, enimmäkseen luen. Jos kommentoin kommentoin vapaasti nopeasti kirjoittamalla, en ole töissä keskutelupastalle kirjoittaessani,joten kellään ei lienee syytä arvioida sitä millaista kieltä virka-aikana naputtelen. Ja uskokaa tai älkää, tarjouspyyntöihin on aika hyviä pohjia valmiiksi, fraasejakin löytyy ja työkoneissa on oikoluku ;)
No, haukuitko morsiamen lyttyyn? Olisi itseltäni tullut vähintään muistutus siitä, että olihan hienostunut ele hyvälle ystävälle, joka on häiden eteen painanut töitä niska limassa ja lompakko lovella.
P.S Oli muuten hyvä neuvo heittää jos ei suoraan laskua, niin ainakin hinta-arvio tehdystä työstä, että konkretisoituisi parille minkä verran turhaa työtä olet heidän eteensä painanut.
Nauttikaa kylpyläillastanne. Olette sen ansainneet. :)
Menkää silti. Vastaa morsmaikulle että sorry, kaikki järjestelyt juhlaan osallistumiseksi on tehty, joten ette ota peruutusta vastaan vaan osallistutte juhlaan. Ja laitat että toivottavasti peruutus onnistuu jonkun muun parin kohdalla :'D
"Tuo oli yksi esimerkki, mutta koko teksti oli täynnä kummallisia kirjoitusvirheitä joista ei pysty syyttämään "pitkiä kynsiä". Pitääkö kaikki virheet luetella tässä vai löydätkö itse? Tai sitten olet lukihäiriöinen samalla tavalla kuin AP ja siksi ymmärrät hänen kirjoitustaan niin hyvin."
Miksi virheet pitäisi luetella?
Minä ainakin osasin lukea tekstin kirjoitusvirheistä huolimatta, siihen ei tarvita mitään lukihäiriötä.
AP on pahoitellut jo aloituksessa kirjoitusvirheitääm, sama se onko syyttänyt kynsiä tai mitä tahansa. En ymmärrä miksi sillä on suurta merkitystä, minä ja moni muukin lukija on saanut selvän ja kyenneet keskustelemaan itse aiheesta.
Onko lukihäiriö jonkinlainen pilkan aihe, jos se sattuu sitten jollakin olemaan?