Mitä vuokran-antajalle pitää sanoa, kun laittaa viestiä ? Jos etsii vuokra -asuntoa
Pitääkö kertoa oma ikä? Työpaikka? (entä jos ei ole). Pitääkö kertoa asunnon tarpeesta?
Kommentit (15)
Lisäksi olet raitis, eikä lemmikeitä.
Olen aina tehnyt niin päin, että laitan itse viestiä asunnonetsijöille. Kolme viimeisintä vuokralaista olen löytänyt oman paikkakuntani vuokra-asuntoryhmästä Facebookissa. Katson yleisvaikutelmaa ihmisestä, mitä harrastaa, millaista elämää viettää jne. Jos profiilikuvana on tupakka hampaissa keskisormea näyttävä alien, niin häneen en tuhlaa aikaani.
Vuokralaisessa kiinnostaa lähinnä se, elääkö hän siististi, millä rahalla maksaa vuokransa, onko lemmikkieläimiä, häiritseekö naapureita. Jos et ole töissä, opiskeletko tai pyritkö opiskelemaan, maksaako vuokrasi Kela tai vanhemmat, onko asunnon tarve tilapäinen vai pitempiaikainen? Kovin nuorissa vuokralaisissa on se riski, että eivät ole vielä oppineet asumisen perusasioita. Toisaalta nykyinen vuokralaiseni on nuori mies, mutta vastuullisessa ammatissa ja todella fiksu ikäisekseen.
Vierailija kirjoitti:
Olen aina tehnyt niin päin, että laitan itse viestiä asunnonetsijöille. Kolme viimeisintä vuokralaista olen löytänyt oman paikkakuntani vuokra-asuntoryhmästä Facebookissa. Katson yleisvaikutelmaa ihmisestä, mitä harrastaa, millaista elämää viettää jne. Jos profiilikuvana on tupakka hampaissa keskisormea näyttävä alien, niin häneen en tuhlaa aikaani.
Vuokralaisessa kiinnostaa lähinnä se, elääkö hän siististi, millä rahalla maksaa vuokransa, onko lemmikkieläimiä, häiritseekö naapureita. Jos et ole töissä, opiskeletko tai pyritkö opiskelemaan, maksaako vuokrasi Kela tai vanhemmat, onko asunnon tarve tilapäinen vai pitempiaikainen? Kovin nuorissa vuokralaisissa on se riski, että eivät ole vielä oppineet asumisen perusasioita. Toisaalta nykyinen vuokralaiseni on nuori mies, mutta vastuullisessa ammatissa ja todella fiksu ikäisekseen.
Oma poikani sai vuokra-asunnon opiskelupaikkakunnalta, yksiön huippupaikalta, kun maksoi kk vuokran ja 2 kk takuuvuokran eli kerralla 3 kk vuokrat. Se karsi aika monta kulkijaa pois.
moro tarviin asunnon, luotto tiedot meni nuoruuden hölmöilyissä mutta maksan vuokrat aina, saaks parvekkeella polttaa? lopetan kyl heti kunhan kotiudun asuntoon, kela maksaa vakuuden jos saan myönteisen päätöksen, ois aika kiire ku lensin pihalle entisestä kämpästä
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi olet raitis, eikä lemmikeitä.
se ei ole mikään lemmike
Kysyt, milloin on näyttö. Siellä selviää kaikki muu. Hän kyselee ja sinä vastaat. Sinä kyselet ja hän vastaa. Ja tarkistaa luottotietosi ym. Sulla kannattaa olla edellisten vuokranantajien yhteystiedot, jos pyydetään suosituksia.
Vierailija kirjoitti:
Haluan asuntosi vuokralle. Huolehdin siitä hyvin ja maksan vuokrat ajallaan, sekä suostun kaikkiin muihinkin vaatimuksiin, kuten laajaan kotivakuutukseen ja 2-kk takuuvuokraan,
Persepano 4* viikossa on myös yksi ehto. Kiva että sopii.
Vierailija kirjoitti:
moro tarviin asunnon, luotto tiedot meni nuoruuden hölmöilyissä mutta maksan vuokrat aina, saaks parvekkeella polttaa? lopetan kyl heti kunhan kotiudun asuntoon, kela maksaa vakuuden jos saan myönteisen päätöksen, ois aika kiire ku lensin pihalle entisestä kämpästä
Yhtään valehtelematta, tää on nykymittapuulla jo ihan fiksun oloinen hakemus.
T. Vuokralaardi
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa että vuokranantaja on tommonen kyylä ja stalkkeri. Onneksi on omistusasunto eikä yhtään sometiliä niin ei ole tätäkään ongelmaa.
Minua vuokranantajana kiinnostaa miksi olet hakemassa uutta asuntoa. Ja jos olet aiemmin ollut vuokralla, niin edellisen vuokranantajan suositus. Hyvä vuokralainen on: vastuuntuntoinen, pitää asunnosta huolta, maksaa vuokrat, ei häiriköi naapureita.
Jankon vuokratalot
- Pena täällä moi, vuokrasit mulle tällasen saatanan homeloukon, lattiat vilisee paperitoukkia, keittiössä sokeritoukkia, ikkunat fuskaa kylmää, ovenraosta paistaa päivä ja kämppä on kylmä kuin jääkaappi, jääkaappi sen sijaan on liian lämmin. Sä korjaat tän omaan piikkiis tai mä vedän sut raastupaan! Ai niin, ja kuuntele tarkkaan: haista paska!
Aasia kunnossa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhtään valehtelematta, tää on nykymittapuulla jo ihan fiksun oloinen hakemus.
T. Vuokralaardi
Juuri noin.
Tulee tällaisiakin hakemuksia:
moi otan tän asunon mut en pysty ite maksaa mut Kela maksaa ja ikinä en enää riko paikkoja mut niitä vielä maksan pois ja siks Kela
Ohhoh tuota otsikkoa. Joo, kannattaa kommunikoida kirjallisesti. Se selkiyttää päätöksiä.
Haluan asuntosi vuokralle. Huolehdin siitä hyvin ja maksan vuokrat ajallaan, sekä suostun kaikkiin muihinkin vaatimuksiin, kuten laajaan kotivakuutukseen ja 2-kk takuuvuokraan,