Hääkutsu peruutettiin... eikä kyse häiden peruuntumiesta!!
Olen ihan puulla päähän löyty, kun saimme tiedon testiviestillä, että hääkusumme on peruutettu, koska kaikki vieraat eivät mahdu juhlapaikkaan !
Mieheni serkku ( ystäväni ) meni kolmannen kerran naimisiin jouluna maistraatissa, mutta halusi pitää hääjuhlan tulevana kesänä.
Olen tuntenut morsiammen 20 vuotta, ja hän tietää, että työnivuoksi olen joutunut järjestämään ja organisoimaan erilaisia tilaisuuksia, joten hän pyysi minuan apuani juhlien järjsestämiseen. Olen tammikuusta alaken osallistunut hänen kanssaan ns hääsuunnittelupaleveriin ja pitkin matkaa hänen pyynnöstään pyytänyt erilaisia tarjouksia (juhlapaikoista, hääkutsuista, pändeistä yms..)
Hänen toiveiden mukaan olen ottanut asioista selvää,kilpailluttanut paikkoja yms. Hääpari on saanut kuitenkin tehdä kaikki valinnat itse, en ole tuputtanut mitään. Mitään riitaa meillä ei ole ollut. Nykyisen miehen hän on tuntenut vuoden, miehen olen tavannut joitakin kertoja heillä käydessään, eikä mihenkään kanssa ole ollut mitään kinaa tai eripuraa.
Minun apuani pyydettiin juhlapaikan, ohjelman, koristelun, tajoilunvalinnan ja kutsujen sanomuotojen yms suhteen. Kustuttavien listaan hääpari ei apua pyytänyt enkä olisi siihen osannut kantaa ottaa. Tammikuusta alkaen ystäväni on tarkastanut että ko aika sopii varmasti meille. Olen vastannut,että totta kain mihenei ja minä tulemme. Kaasoa hänen ei ole halunnut, eikä hääjuhlan kulkuun sellaista ole ainakaan hänen viimeisten kertomusten mukaan ole suunniteltu.
Hääparilla ei ole olllut ns lahja listaa, vaan morsian on kertomasna mukaan aina vieraiden ilmouttautuessa kertonut mitä kultakin haluaisi häälahjaksi. Minulle hän laittoi lahja toiveen joitakin viikkoja sitten tekstiviestillä ja kertoi että jos se ei käy, niin laittaisinko hänelle mitä aijomme ostaa ettei tule samoja.
Lahjatoive on ollut aika kalllis ( n200 e ) mutta ilmoitin että ok, kun kuitenkin koen että olemme aika läheisiä.
Hääjuhla olisi viikonpäästä, ja viime yönä tuli tekstiviesti, että Anteeksi , joudun peruttamaan teidän osallistumisen juhliin, kun kaikki vieraat ei mahdu.
Juhlien VP on ollut jo viikkoja sitten, joten luulisi että tämä tilanne olisi ollut hääparilla tiedossa jo aijemmin. Kaikissa tarjouksissa on myös ollut selvästi esillä monelle vieraalle tilat ja kattaukset on.
Mikähän tässä mahtaa olla takana ?
Tulee kyllä ihan hyväksi käytetty ja syrjäytetty olo.
Lahja on ostettu, puku ostettu, lapsille hankittu hoitaja koska hääjuhla on hääparintoiveesta lapseton.Parilla itsellään ei myöskään ole lapsia.Tähäänkään en ole kommentoinut mitään negatiivista, vaan ystäväni tietää, että olisin tulossa miehen kansa kahden ihan niinkuin hän on toivonut.
Harmitusta lisää se, että meillä ollut ensi viikoksi toinenkin juhla, johon vastasimme kieltävästi koska ilman muuta oletin, että olemme näihin häihin tervetulleita.
Mitähän olen tehnyt väärin?
Ps ystäväni ei vieräile Av.lla joten uskallan kirjoittaa tänne,jos joku ulkopuolinen osaisi nähdä tilanteen molemmat puolet.
anteeksi mahdolliset typot ja lyönti/kirjoitus virheet kännykällä vaikeampi pitkillä kysillä näpytellä :)
Kommentit (106)
Mitäs joa kysyisit ihan suoraan tuolta ystävältäsi asiasta. Kuulostaa oudolta. Tekstiviesti, yöllä.....hhm....
En osaa muuta sanoa kuin että kertomasi perusteella kuulostaa todella törkeältä toiminnalta ja hyväksikäyttämiseltä ja sinuna olisin todella loukkaantunut :(
Voiko lahjan palauttaa vielä? Jos vetoaisit siihen että kutsunne törkeästi peruutettiin. Stockmannilla on ainakin niin hyvä palvelu että luulisi olevan mahdollista.
Hävettäisi olla tuo "ystäväsi", en kehtaisi näyttää enää naamaani ainakaan ilman kunnon selitystä ja anteeksipyyntöä.
Poikkeuksellisen huonoa....aika laimea ilmaisu, sanoisin.
Jaa-a. Jostain syystä (entinen) ystäväsi on ärsyyntynyt sinuun. En voi puolestasi arvailla mikä sinussa voisi ärsyttää.
Ajankohta on toki äärimmäisen tökerö. Itse pistäisin tuosta pysyvästi välit poikki.
Kamalaa. Tosi törkeää teitä kohtaan! Jotkut ihmiset on vaan tuollaisia, että käyttävät hyväksi mutta mitään eivät anna takaisin. Pidä lahja itsellä ja toivota hyvää loppuelämää.
Todella outoa. Voiko olla että joku muu on lähettänyt viestin ystäväsi kännykästä? Tai sitten joku on valehdellut sinusta jotain morsiamelle, tyyliin että olet pannut hänen miestään, ja hän on samantien pistänyt kännissä tekstarin.
Aika älytöntä. Mutta hei, menkää miehenne kanssa tekemään jotain kivaa kahdestaan, ykköset päälle ja lapsi hoitajalle. Lahjan toivottavasti voi palauttaa, tai laittaa omaan käyttöön jos ei.
Repesin ihan täysin tuon viimeisen lauseen kohdalla. Sopii niin loistavasti alemman sosiaaliluokan ongelmiisi tämä liian pitkillä kynsillä kännykällä naputtelu vauvapalstalle. Hah.
Ja siis sori. Jää vuosisadan wt-häät kokematta.
Kuulostaa kyllä, että siellä on nyt joku kriisi morsiamella, jos yöllä tuollaisen viestin lähettää.
Mitä jos teeskenelet ettet ole huomannut koko viestiä ja menette sinne muina miehinä
[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 18:28"]
Mitäs joa kysyisit ihan suoraan tuolta ystävältäsi asiasta. Kuulostaa oudolta. Tekstiviesti, yöllä.....hhm....
[/quote]
missä muka sanottiin, että viesti tuli yöllä?
Nyt kysyt suoraan mistä moinen. Ja raportoit sitten meille mistä kiikastaa. Outo pari kyllä, huonoa käytöstä!
[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 18:38"]
[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 18:28"]
[/quote]
missä muka sanottiin, että viesti tuli yöllä?
[/quote]
Ap:n ensimmäisessä viestissä.
Laittaisin morsiamelle laskun tekemästäsi työstä, 45 e/tunti+alv.
Olisiko viesti menny väärään numeroon, jos morsian vaikka ollut huppelissa?
Eihän ole totta? Jos on niin lähetä lasku tekemästäsi työstä.
Lähettäisin laskun tekemästäni työstä ja rahat saatuani pistäisin välit poikki.
En pysty näkemään tässä muita puolia kuin että hääparin käytös on todella poikkeuksellisen huonoa.