Hääkutsu peruutettiin... eikä kyse häiden peruuntumiesta!!
Olen ihan puulla päähän löyty, kun saimme tiedon testiviestillä, että hääkusumme on peruutettu, koska kaikki vieraat eivät mahdu juhlapaikkaan !
Mieheni serkku ( ystäväni ) meni kolmannen kerran naimisiin jouluna maistraatissa, mutta halusi pitää hääjuhlan tulevana kesänä.
Olen tuntenut morsiammen 20 vuotta, ja hän tietää, että työnivuoksi olen joutunut järjestämään ja organisoimaan erilaisia tilaisuuksia, joten hän pyysi minuan apuani juhlien järjsestämiseen. Olen tammikuusta alaken osallistunut hänen kanssaan ns hääsuunnittelupaleveriin ja pitkin matkaa hänen pyynnöstään pyytänyt erilaisia tarjouksia (juhlapaikoista, hääkutsuista, pändeistä yms..)
Hänen toiveiden mukaan olen ottanut asioista selvää,kilpailluttanut paikkoja yms. Hääpari on saanut kuitenkin tehdä kaikki valinnat itse, en ole tuputtanut mitään. Mitään riitaa meillä ei ole ollut. Nykyisen miehen hän on tuntenut vuoden, miehen olen tavannut joitakin kertoja heillä käydessään, eikä mihenkään kanssa ole ollut mitään kinaa tai eripuraa.
Minun apuani pyydettiin juhlapaikan, ohjelman, koristelun, tajoilunvalinnan ja kutsujen sanomuotojen yms suhteen. Kustuttavien listaan hääpari ei apua pyytänyt enkä olisi siihen osannut kantaa ottaa. Tammikuusta alkaen ystäväni on tarkastanut että ko aika sopii varmasti meille. Olen vastannut,että totta kain mihenei ja minä tulemme. Kaasoa hänen ei ole halunnut, eikä hääjuhlan kulkuun sellaista ole ainakaan hänen viimeisten kertomusten mukaan ole suunniteltu.
Hääparilla ei ole olllut ns lahja listaa, vaan morsian on kertomasna mukaan aina vieraiden ilmouttautuessa kertonut mitä kultakin haluaisi häälahjaksi. Minulle hän laittoi lahja toiveen joitakin viikkoja sitten tekstiviestillä ja kertoi että jos se ei käy, niin laittaisinko hänelle mitä aijomme ostaa ettei tule samoja.
Lahjatoive on ollut aika kalllis ( n200 e ) mutta ilmoitin että ok, kun kuitenkin koen että olemme aika läheisiä.
Hääjuhla olisi viikonpäästä, ja viime yönä tuli tekstiviesti, että Anteeksi , joudun peruttamaan teidän osallistumisen juhliin, kun kaikki vieraat ei mahdu.
Juhlien VP on ollut jo viikkoja sitten, joten luulisi että tämä tilanne olisi ollut hääparilla tiedossa jo aijemmin. Kaikissa tarjouksissa on myös ollut selvästi esillä monelle vieraalle tilat ja kattaukset on.
Mikähän tässä mahtaa olla takana ?
Tulee kyllä ihan hyväksi käytetty ja syrjäytetty olo.
Lahja on ostettu, puku ostettu, lapsille hankittu hoitaja koska hääjuhla on hääparintoiveesta lapseton.Parilla itsellään ei myöskään ole lapsia.Tähäänkään en ole kommentoinut mitään negatiivista, vaan ystäväni tietää, että olisin tulossa miehen kansa kahden ihan niinkuin hän on toivonut.
Harmitusta lisää se, että meillä ollut ensi viikoksi toinenkin juhla, johon vastasimme kieltävästi koska ilman muuta oletin, että olemme näihin häihin tervetulleita.
Mitähän olen tehnyt väärin?
Ps ystäväni ei vieräile Av.lla joten uskallan kirjoittaa tänne,jos joku ulkopuolinen osaisi nähdä tilanteen molemmat puolet.
anteeksi mahdolliset typot ja lyönti/kirjoitus virheet kännykällä vaikeampi pitkillä kysillä näpytellä :)
Kommentit (106)
Nyt sisu kaulaan ja soittoa välittömästi morsiammelle että mitä helv..! Tai ei tarvii kiroilla mutta selitystä kehiin kyllä voi vaatia!
Laitat tekstarin takaisin että "Anteeksi mitä?!?! Voisitko vähän selittää?" ja tulet kertomaan meille, mitä kehtaa vastata. Järkyttävän moukkamaista toimintaa.
yöllä tuli viesti: yhden jälkeen. Ystävälä on kyllä ennekuin tullut tekstiviestejä myöhään.
Mutt joo, tämmöinen asia luulisi olevan sellinen josta soitetaan.. jos kehdataan.
Itelläkin pitäsisi oll pokkaa soittaa ja kysyä mitä hel....
Mut en vaan kykene soittaa. Hoidellaan sitten tekstarilla tää vastauspuolikin.
Wt sakkia en ole, emmekä kuulu ns alempaan sosiaaliluokaan vaikka kynnet on pitkät :)
Mutta eipä minun mieleeni olisi tullut luokitella ihmisiä tekstein peruteella ihmiä omiin kasteihinsa.
Tässä on nyt ihan liikaa yksityiskohtia, jotka ovat liian täydellisiä ollakseen totta eli tämä luokitellaan provoksi.
- ap tehnyt kuukausia morsiamelle hommia tyyliin hääsuunnittelija
- morsian ei kovin läheistä sukua (miehen serkku), mutta on kehdannut vongata
200 euron lahjan, johon ap on vieläpä mukisematta suostunut
- häät ovat tietenkin lapsettomat (av-klassikko) ja ap on järkännyt lapsenvahdin
-toiset juhlat menevät nyt ohi tämän hääselkkauksen takia
eli summa summarum aloitus on laadittu niin, että se sisältää kaikki röyhkeydet ja törkeydet morsiamen puolelta. Tarkoituksena on saada kaikki palstalaiset suorastaan haukkomaan henkeään ja osoittamaan myötätuntonsa ap:lle. Ap vieläpä kerjää empatioita pyytelemällä anteeksi typojaan. No ei menny läpi. Ainakaan mulle. :(
No hyvä ihme, KYSY siltä morsiammelta!!
Ap sanoi että joutui perumaan toiset juhlat. Kysy olisiko vielä mahdollista jälki-ilmoittautua niihin? Mene niihin ja nauti juhlista.
Soitat suoraan morsiamelle ja kysyt mistä kiikastaa. Kerrot, että sinä olet monta kuukautta ollut osallisena häiden suunnittelussa, joten olo on hyväksikäytetty ja kerrot, että lahjat ja puvut on ostettu, lapsenvahti hommattu jne.
Kerro sit miten tämä tarina jatkuu.
Jos tämä nyt olisi totta, niin itse en vastaisi mitään ja menisin muina miehinä häihin tyyliin "ei tullut tekstari perille". Sitten kun morsian alkaisi paniikissa sähläämään ja sotkemaan omia häitään selittelemällä että olen tekstarilla perunut, voisi vain vieraille kauhistella että ihanko oikeasti morsian on yrittänyt PERUA kutsun TEKSTARILLA sen jälkeen kun ilmoittautumisesta on mennyt jo aikaa. Voisi neitiä vähän nolottaa.
Ps. Jättäisin myös lahjan viemättä vaikka paikalle menisinkin.
Pps. Sen jälkeen katkaisisin välit.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 18:23"]
Olen ihan puulla päähän löyty, kun saimme tiedon testiviestillä, että hääkusumme on peruutettu, koska kaikki vieraat eivät mahdu juhlapaikkaan !
Mieheni serkku ( ystäväni ) meni kolmannen kerran naimisiin jouluna maistraatissa, mutta halusi pitää hääjuhlan tulevana kesänä.
Olen tuntenut morsiammen 20 vuotta, ja hän tietää, että työnivuoksi olen joutunut järjestämään ja organisoimaan erilaisia tilaisuuksia, joten hän pyysi minuan apuani juhlien järjsestämiseen. Olen tammikuusta alaken osallistunut hänen kanssaan ns hääsuunnittelupaleveriin ja pitkin matkaa hänen pyynnöstään pyytänyt erilaisia tarjouksia (juhlapaikoista, hääkutsuista, pändeistä yms..)
Hänen toiveiden mukaan olen ottanut asioista selvää,kilpailluttanut paikkoja yms. Hääpari on saanut kuitenkin tehdä kaikki valinnat itse, en ole tuputtanut mitään. Mitään riitaa meillä ei ole ollut. Nykyisen miehen hän on tuntenut vuoden, miehen olen tavannut joitakin kertoja heillä käydessään, eikä mihenkään kanssa ole ollut mitään kinaa tai eripuraa.
Minun apuani pyydettiin juhlapaikan, ohjelman, koristelun, tajoilunvalinnan ja kutsujen sanomuotojen yms suhteen. Kustuttavien listaan hääpari ei apua pyytänyt enkä olisi siihen osannut kantaa ottaa. Tammikuusta alkaen ystäväni on tarkastanut että ko aika sopii varmasti meille. Olen vastannut,että totta kain mihenei ja minä tulemme. Kaasoa hänen ei ole halunnut, eikä hääjuhlan kulkuun sellaista ole ainakaan hänen viimeisten kertomusten mukaan ole suunniteltu.
Hääparilla ei ole olllut ns lahja listaa, vaan morsian on kertomasna mukaan aina vieraiden ilmouttautuessa kertonut mitä kultakin haluaisi häälahjaksi. Minulle hän laittoi lahja toiveen joitakin viikkoja sitten tekstiviestillä ja kertoi että jos se ei käy, niin laittaisinko hänelle mitä aijomme ostaa ettei tule samoja.
Lahjatoive on ollut aika kalllis ( n200 e ) mutta ilmoitin että ok, kun kuitenkin koen että olemme aika läheisiä.
Hääjuhla olisi viikonpäästä, ja viime yönä tuli tekstiviesti, että Anteeksi , joudun peruttamaan teidän osallistumisen juhliin, kun kaikki vieraat ei mahdu.
Juhlien VP on ollut jo viikkoja sitten, joten luulisi että tämä tilanne olisi ollut hääparilla tiedossa jo aijemmin. Kaikissa tarjouksissa on myös ollut selvästi esillä monelle vieraalle tilat ja kattaukset on.
Lahja on ostettu, puku ostettu, lapsille hankittu hoitaja koska hääjuhla on hääparintoiveesta lapseton.Parilla itsellään ei myöskään ole lapsia.Tähäänkään en ole kommentoinut mitään negatiivista, vaan ystäväni tietää, että olisin tulossa miehen kansa kahden ihan niinkuin hän on toivonut.
Harmitusta lisää se, että meillä ollut ensi viikoksi toinenkin juhla, johon vastasimme kieltävästi koska ilman muuta oletin, että olemme näihin häihin tervetulleita.
Ps ystäväni ei vieräile Av.lla joten uskallan kirjoittaa tänne,jos joku ulkopuolinen osaisi nähdä tilanteen molemmat puolet.
anteeksi mahdolliset typot ja lyönti/kirjoitus virheet kännykällä vaikeampi pitkillä kysillä näpytellä :)
[/quote]
Siis ymmärsinkö oikein, että olet ostanut lahjan 200 eurolla? :O
Eikai kukaan voi olla noin törkeä? Mitä ihmettä.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 19:00"]
Kerro sit miten tämä tarina jatkuu.
[/quote]
tulee myöhemmin illalla ilkkumaan tänne, että halpaan menitte!
[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 19:03"]
[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 18:23"]
[/quote]
Siis ymmärsinkö oikein, että olet ostanut lahjan 200 eurolla? :O
[/quote]
mikä ihme tossa on, kyl itsekin olen ostanut ton hintasen lahjan tärkeälle ystävälle hääpäivänä. Jos rahasta ei ole pulaa nii mikä ongelma. Ja kyl toisten lahjalistoilla ei välttämättä edes ole kovin halpoja tavaroita..
".....hänen pyynnöstään pyytänyt erilaisia tarjouksia (juhlapaikoista, hääkutsuista, pändeistä yms..)"
Jos nämä häät peruuntuivatkin tekemäsi työn tason vuoksi....
Hääsuunnittelija pyytää tarjouksia PÄNDEISTÄ... On muuten aika pitkät kynnet tytöllä, kun P ja B menee kirjoitusvirheenä kynsien piikkiin....
No jos olet itse ollut järjestelemässä ja auttamassa, niin varmaan tiedät, paljonko vieraita tulossa ja minkä kokoisista paikoista pyydetty tarjouksia. Siis jos onkin niin, että on sun oma moka jotenkin, oot tehnyt virheen valmisteluissa ja morsian sit ajattelee, että reiluinta peruuttaa teidän tulo tuossa tilanteessa.
Olisko morsian tunnistanut sut täältä vauva-av:lta kirjoittamasta selän takana juttuja hänestä. Ihan turhaan tässäkin avauksessa toi, että kolmas avioliitto, miten se nyt liittyy aiheeseen mitenkään...
Vai onko niin, et ihan ekaa kertaa olet nyt palstalla.
Tuli ekana mieleen, että kait tuo on menny väärään numeroon tuo viesti.
Mutta aika sikaviesti, oli saajaksi tarkotettu kuka tahansa.
Siis käsittämätöntä! Kysy siltä mikä on homman nimi.kerro sit meillekin..mua alkoi vaivaamaan sun puolesta myös.tosi omituista kyllä!