Hääkutsu peruutettiin... eikä kyse häiden peruuntumiesta!!
Olen ihan puulla päähän löyty, kun saimme tiedon testiviestillä, että hääkusumme on peruutettu, koska kaikki vieraat eivät mahdu juhlapaikkaan !
Mieheni serkku ( ystäväni ) meni kolmannen kerran naimisiin jouluna maistraatissa, mutta halusi pitää hääjuhlan tulevana kesänä.
Olen tuntenut morsiammen 20 vuotta, ja hän tietää, että työnivuoksi olen joutunut järjestämään ja organisoimaan erilaisia tilaisuuksia, joten hän pyysi minuan apuani juhlien järjsestämiseen. Olen tammikuusta alaken osallistunut hänen kanssaan ns hääsuunnittelupaleveriin ja pitkin matkaa hänen pyynnöstään pyytänyt erilaisia tarjouksia (juhlapaikoista, hääkutsuista, pändeistä yms..)
Hänen toiveiden mukaan olen ottanut asioista selvää,kilpailluttanut paikkoja yms. Hääpari on saanut kuitenkin tehdä kaikki valinnat itse, en ole tuputtanut mitään. Mitään riitaa meillä ei ole ollut. Nykyisen miehen hän on tuntenut vuoden, miehen olen tavannut joitakin kertoja heillä käydessään, eikä mihenkään kanssa ole ollut mitään kinaa tai eripuraa.
Minun apuani pyydettiin juhlapaikan, ohjelman, koristelun, tajoilunvalinnan ja kutsujen sanomuotojen yms suhteen. Kustuttavien listaan hääpari ei apua pyytänyt enkä olisi siihen osannut kantaa ottaa. Tammikuusta alkaen ystäväni on tarkastanut että ko aika sopii varmasti meille. Olen vastannut,että totta kain mihenei ja minä tulemme. Kaasoa hänen ei ole halunnut, eikä hääjuhlan kulkuun sellaista ole ainakaan hänen viimeisten kertomusten mukaan ole suunniteltu.
Hääparilla ei ole olllut ns lahja listaa, vaan morsian on kertomasna mukaan aina vieraiden ilmouttautuessa kertonut mitä kultakin haluaisi häälahjaksi. Minulle hän laittoi lahja toiveen joitakin viikkoja sitten tekstiviestillä ja kertoi että jos se ei käy, niin laittaisinko hänelle mitä aijomme ostaa ettei tule samoja.
Lahjatoive on ollut aika kalllis ( n200 e ) mutta ilmoitin että ok, kun kuitenkin koen että olemme aika läheisiä.
Hääjuhla olisi viikonpäästä, ja viime yönä tuli tekstiviesti, että Anteeksi , joudun peruttamaan teidän osallistumisen juhliin, kun kaikki vieraat ei mahdu.
Juhlien VP on ollut jo viikkoja sitten, joten luulisi että tämä tilanne olisi ollut hääparilla tiedossa jo aijemmin. Kaikissa tarjouksissa on myös ollut selvästi esillä monelle vieraalle tilat ja kattaukset on.
Mikähän tässä mahtaa olla takana ?
Tulee kyllä ihan hyväksi käytetty ja syrjäytetty olo.
Lahja on ostettu, puku ostettu, lapsille hankittu hoitaja koska hääjuhla on hääparintoiveesta lapseton.Parilla itsellään ei myöskään ole lapsia.Tähäänkään en ole kommentoinut mitään negatiivista, vaan ystäväni tietää, että olisin tulossa miehen kansa kahden ihan niinkuin hän on toivonut.
Harmitusta lisää se, että meillä ollut ensi viikoksi toinenkin juhla, johon vastasimme kieltävästi koska ilman muuta oletin, että olemme näihin häihin tervetulleita.
Mitähän olen tehnyt väärin?
Ps ystäväni ei vieräile Av.lla joten uskallan kirjoittaa tänne,jos joku ulkopuolinen osaisi nähdä tilanteen molemmat puolet.
anteeksi mahdolliset typot ja lyönti/kirjoitus virheet kännykällä vaikeampi pitkillä kysillä näpytellä :)
Kommentit (106)
Pakko olla provo, ei kukaan voi olla noin törkeä!
[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 19:34"]
pändi, aijomme, hyväksi käytetty.... Ja kynsien vika, just joo.
[/quote]
No mitä helvetin väliä? Mene hässimään pilkkua muualle. On kyllä muualla vikaa jollet muuten tekstistä saa selvää, kuin virheitä hakemalla.
Entä jos puhui jostain muista juhlista? Onko teillä ollut puhetta illanistujaisista tms? Koska itse jos peruisin häätkutsun, mainitsisin sanan HÄÄ viestissä..
On kyllä AP:lla törkeesti kirjoitusvirheitä, että en usko pitkiin kynsiin ja niiden aiheuttamiin typoihin. Ja jos AP:n työkin on jonkin sortin suunnittelija, niin luulisi olevan aika tarkka mimmi. Mua ärsyttää erityisesti tuo "aijomme" ja tuon tyyppistä ilmaisua AV:lla käytetään paljon.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 19:38"][quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 19:34"]
[/quote]
No mitä helvetin väliä? Mene hässimään pilkkua muualle. On kyllä muualla vikaa jollet muuten tekstistä saa selvää, kuin virheitä hakemalla.
[/quote]
No niin, toinen wt-mamma hermostui. Te olette niin säälittäviä provoineen ja "typoineen".
[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 19:43"]
On kyllä AP:lla törkeesti kirjoitusvirheitä, että en usko pitkiin kynsiin ja niiden aiheuttamiin typoihin. Ja jos AP:n työkin on jonkin sortin suunnittelija, niin luulisi olevan aika tarkka mimmi. Mua ärsyttää erityisesti tuo "aijomme" ja tuon tyyppistä ilmaisua AV:lla käytetään paljon.
[/quote]
Mahtaa olla tylsä elämä. Mistä edes tuon suunnittelija-tittelin repäisit, siitäkö kun ap on yhtä paria auttanut?
Tarkka tai ei, kaikki ei jaksa miettiä kirjoitusasua AVlla eikä tarvitsekaan.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 19:45"]
[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 19:38"][quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 19:34"]
[/quote]
[/quote]
No niin, toinen wt-mamma hermostui. Te olette niin säälittäviä provoineen ja "typoineen".
[/quote]
Se kirjoitetaan "Te olette niin säälittäviä provoinenne ja "typoinenne"". ;)
[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 19:47"][quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 19:45"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Totta. Myönnän mogani.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 19:46"]
[/quote]
Mahtaa olla tylsä elämä. Mistä edes tuon suunnittelija-tittelin repäisit, siitäkö kun ap on yhtä paria auttanut?
[/quote]
Niin tuollahan luki, että on joutunut työn vuoksi järjestämään ja organisoimaan erilaisia tilaisuuksia, joten siksi ilmaisu "jonkin sortin suunnittelija". Eikä ole tylsä elämä, vaan olisi kiva lukea selkeää tekstiä, eikä arvuuttelemaan sanoja.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 19:50"]
[/quote]
[/quote]
Niin tuollahan luki, että on joutunut työn vuoksi järjestämään ja organisoimaan erilaisia tilaisuuksia, joten siksi ilmaisu "jonkin sortin suunnittelija". Eikä ole tylsä elämä, vaan olisi kiva lukea selkeää tekstiä, eikä arvuuttelemaan sanoja.
[/quote]
Siis jos tekstissä lukee aijomme, et millään ymmärrä mitä se tarkoittaa? :D
[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 19:47"][quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 19:45"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Totta. Myönnän mogani.
[/quote]
Dii, että sattuu sitä "paremmallekin väelle". :)
Kolmannet häät?? TROLLOLLOLLOOOOO!
[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 19:52"][quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 19:50"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Totta. Myönnän mogani.
[/quote]
Dii, että sattuu sitä "paremmallekin väelle". :)
[/quote]
Yksi virhe. En ole missään väittänyt olevani "parempaa väkeä".
^Reps. Että jollekki voi olla se vahingonilo :D
"Yksi virhe. En ole missään väittänyt olevani "parempaa väkeä"."
Silti olet täydellä voimalla lynkkaamalla muita wt:ksi jopa kirjoitusvirheiden takia, joten koet jollain tavalla olevasi itse muiden yläpuolella. :)
[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 19:56"]
^Reps. Että jollekki voi olla se vahingonilo :D
[/quote]
Niinhän sitä sanotaan, vahingonilo - paras ilo. Varsinkin tilanteessa jossa pilkka pamahtaa omaan nilkkaan, oikein makeasti.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 19:51"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Siis jos tekstissä lukee aijomme, et millään ymmärrä mitä se tarkoittaa? :D
[/quote]
Tuo oli yksi esimerkki, mutta koko teksti oli täynnä kummallisia kirjoitusvirheitä joista ei pysty syyttämään "pitkiä kynsiä". Pitääkö kaikki virheet luetella tässä vai löydätkö itse? Tai sitten olet lukihäiriöinen samalla tavalla kuin AP ja siksi ymmärrät hänen kirjoitustaan niin hyvin.
Vaadit rahat takas ja vedä turpaa >:-D
Mulle jäi nyt epäselväksi, että saitteko ihan virallisen kutsun häihin, vai oletitko vain teidän olevan tervetulleita tekemäsi työmäärän vuoksi? Toisaalta on tuo harvinaisen tökerö temppu joka tapauksessa.