Voisitko antaa anteeksi pahoinpitelyn?
Tilanne: Mies saa kilarit, heittelee vaimoa tuolilla, kukkaruukulla, tuuppii, huutaa.
Samassa huoneessa pienet lapset.
Jatkaisiko suhdetta?
Kommentit (27)
Minusta tuntuu, etten voisi jatkaa, mutta mistä sitä koskaan tietää miten reagoisi tuossa tilanteessa? Niin paljon on ihmisiä, jotka jäävät suhteeseen.
Mutta kun kirjoitit että paikalla on myös lapsia niin tiedän tasan tarkkaan mitä tekisin, vaikka olen vela. Minä en antaisi anteeksi ja lähtisin pois suhteesta. Lasten ei kuulu nähdä eikä kuulla sellaista. Aikuisen tehtävä on varjella lapsia sellaiselta pahalta ja sellaiselta esimerkiltä elämässään.
En. Mulle riitti jo pelkkä uhka väkivallasta. Toisella oli vikaa nupissa, joten pelotti että sekavuuksissaan kohdistaa muhun vihaansa. Lähdin, enkä palaa.
Kuulin vuosikymmeniä sitten tarinan, jossa nainen antoi anteeksi kaksi kertaa. Toisella kerralla mies oli polvillaan, ja taisi anoppikin vakuuttaa poikansa hyvyyttä.
Kolmannen pahoinpitelyn kerran jälkeen nainen oli teholla kaksi kuukautta, eikä enää antanut anteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Kaikille anteeksiantamattomille
Jos on ollut hyvän ihmisen kanssa parikymmentä vuotta
niin yhden mokan takia jätetään?
Onko näin?
En minä olisi jatkuvaa pieksäntää katsellu hetkeäkään
Onko sinusta pahoinpitely pelkkä moka?
Kun pelissä on pieniä lapsia niin ainoastaan todella torspo edes miettii asiaa.
Täytyy olla aika häiriintynyt tilanne jos toista heittelee tuolilla. Jos se tuoli lentäs eri suuntaan voisi vielä ajatella että yrittää ehkä päästellä höyryjä (vaikkei silloinkaan ole oikein varsinkaan jos lapset on paikalla) mutta jos sillä heittää toista niin tarkoitus on selvästi satuttaa ja alistaa.
Toisesta kerrasta sulla voikin olla jo nirri pois. Ehdoitta.