Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttääkö teitä yövieraat, jotka läträä suihkussa yli 10 minuuttia?

Vierailija
30.05.2014 |

Mua ärsyttää,

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun on vielä meidän ainut vessa ja jos lapsilla olisi tullut vessahätä niin olisin joutunut kopettelemaan ovelle. Itse kyllä pystyin pidättelemään vaikka pissahätä tulikin kaverin suihku"hetken"aikana.

41

Vierailija
42/57 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ärsytä. Ei se vesi nyt niin kallista ole, että ottaisin suihkussa läträämisestä stressiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 17:03"]

Häiritsee. Meillä on kiinteä vesimaksu, mutta silti se on minusta tuhlaamista. Ihan niin kuin vedenkulutuksessa olisi vesimaksu se pointti.

[/quote]

Mitä tuhlaamista? Mihin se vesi maan päältä häviäisi.

Vierailija
44/57 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

J

Vierailija
45/57 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ärsyttää, kun yksi ystävä käy kylässä ja käy suihkussa, laittaa veden heti täydelle paineelle ja kuumalle. Ei sulje suihkua saippuoinnin ajaksi. Sitten tulee jokun ajan kuluttua suihkusta ja valittaa, kun on kylmä niin kylmä.. kai se nyt on kylmää, kun valuttaa varaajan tyhjäksi alta aikayksikön. Eikä auta, vaikka kuinka antaa vinkkiä, et kannattaa tosiaan se hana sulkea välillä, kun ei ole isoa varaajaa...

Vierailija
46/57 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan älytöntä on kyllä isäntäveänkin veden kulutus, kun käydään joka päivä kerran tai kaksi suihkussa 10 minuuttia. Se kerrotaan vielä henkilömäärällä. Teillä siis valuu keskimäärin 40 minuuttia hana? Tajuatteko ollenkaan, paljonko vettä kuluu? Ja toiset joutuvat kantamaan vettä kaivosta, jos edes sitä on.

En kyllä ole koskaan suihkussa 10 minuuttia. Muutama minuutti riittää pesemään ihmisen liat pois.

Teidän kaltaisetn takia en muuta rivitaloon tai kerrostaloon, jossa vesi kuuluu yhtiövastikkseeseen. Minulla on oma mittari ollut niin omakotitalossa kuin rivarissakin, ja vi kertoa, että paljon halvemmaksi tulee kuin kiinteät yhtiövastikkeet ja kiinteät veden kuukausimaksut.

Kyllä nykyajan valistusta saaneen ihmisen pitäisi tietää, mitä on yltäkylläisyys ja luonnonvarojen tuhlaaminen. Pitäisi kunnioittaa vähän enemmän maapalloa.

Vierailija
47/57 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
48/57 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
49/57 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.11.2014 klo 12:25"]

[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 17:03"]

Häiritsee. Meillä on kiinteä vesimaksu, mutta silti se on minusta tuhlaamista. Ihan niin kuin vedenkulutuksessa olisi vesimaksu se pointti.

[/quote]

Mitä tuhlaamista? Mihin se vesi maan päältä häviäisi.

[/quote]

Nimenomaan. Mielestäni se vesimaksu juuri on se, millä tuota veden pihistelyä voi perustella. Suomi on täynnä makeaa vettä! Toki se pitää puhdistaa, mutta siitähän me maksetaan ja se työllistää ihmisiä. Käytön jälkeen se puhdistetaan uudelleen ja palautetaan hydrosfääriin. Ei se mihinkään katoa. Ihmisten puheista luulisi, että me käytetään afrikkalaisten juomavedet tai jotain, vaikka meidän vesillä ei ole mitään tekemistä kuivien alueiden kanssa. Ei sitä meidän juomavettä heille rahdata kuitenkaan. Ymmärrän tuon veden säästelyn niillä kuivilla alueilla, kuten esim. Australiassa, mutta että Suomessa? Ei ole mitään syytä, jos on varaa maksaa. Eli rahakysymys se on!

Vierailija
50/57 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No täytyyhän kylässä aina vettä tuhlata ja runkkailla rauhassa. Hammasharjat tietysti hierotaan persvaossa ennen lähtöä. Ettekö te tätäkään tajua saatana?

Vierailija
51/57 |
09.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Tiedän, että monella tutullani on tiukkaa lämpöisestä vedestä kotona. Vesivaraajat ovat siis liian pieniä. Itselläni kiinteä vesimaksu. Kerrostalo, josta lämmin vesi ei lopu helposti. Kiva kun vieraat pääsevät kunnollal pesulle. Nautinto sekin joillekkin. Mä taas nautin sitten vastavuoroisesti kavereideni pihoista.

Vierailija
52/57 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koska meillä on kiinteä vesimaksu.

Vierailija
53/57 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Vierailija
54/57 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kuule tuo on pientä! Mulla on täti joka viettää kylppärissä pari tuntia ihan kepeästi, joka ilta. Kyllä siinä on mun vanhemmilla ollut joskus vähän pinna kireellä vaikka ei se vesi nyt niin kallista oo, mutta menee lämminvesivaraaja tyhjäksi ja joutuu lämmittämään uutta koko ajan puulämmityksellä se ei ole ihan pikkujuttu. Ollaan kyllä ihmetelty että mitä se ihminen voi tehdä siellä niin kauan, ja kyllä siellä lähes koko ajan vesi juoksee.

Vierailija
55/57 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät he, vaan ne, joilla ei ole tapana peseytyä kovin usein ja hiertävät sitten hikiset ja likaiset nahkansa puhtaisiin vuodevaatteisiin, tyynyihin, peittoihin.

Vierailija
56/57 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Meillä käy aniharvoin yövieraita. Ei vaikuta laskuun, vaikka asutaankin omakotitalossa ja maksetaan kulutuksesta itse. 

Vierailija
57/57 |
30.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan. Itse läträän aina vähintään puoli tuntia. Meillä on kiinteä vesimaksu, ei vaikuta siihenkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä