Ärsyttääkö teitä yövieraat, jotka läträä suihkussa yli 10 minuuttia?
Kommentit (57)
Häiritsee. Meillä on kiinteä vesimaksu, mutta silti se on minusta tuhlaamista. Ihan niin kuin vedenkulutuksessa olisi vesimaksu se pointti.
Ei. Päästän vain valikoidut ihmiset kotiini. Yhdenillan hoidot eivät kuulu tähän. Niitä varten on hotelli.
Ei. Ainoastaan silloin häiritsee, jos suihkussaolija tietää että on vielä muitakin suihkuuntulijoita mutta oleilee silti suihkussa ikuisuuden.
Ei haittaa :) viime kesänä vesilasku sai kyllä melkein itkemään, kun kahden kk aikana meillä oli viisi eri perhettä yöpymässä useamman päivän kerrallaan.
Onko 10 minuuttia suihkussa kauan?
Vaikka olis muita tulijoita perässä, 10 minuuttia on tosi lyhyt aika. Yli 20 minuuttia alkaa olla pitkä aika.
10min ei kerkeä kuin kastautua. 30min alkaa olla pitkä aika.
Ei. 10-15 min suihkussa ei ole musta vielä erityisen pitkään ja meillä on kiinteä vesimaksu. Saattaisi ärsyttää, jos olisi kiire aikataulu, paljon ihmisiä ja vain yksi suihu, samaten jos lämmintä vettä olisi rajallisesti, suihkussa käyjiä monta ja tuo yli 10 minuuttia pelkkää kuumaa vettä.
Ei ärsytä.
Sen sijaan se ärsyttää, että ei osata suihkutella normaalisti siellä suihkuverhon takana vaan suihkutellaan niin, että koko kylppäri on märkä lattiasta kattoon suihkun jälkeen (myös vessanpytty, lavuaari, peili kaappeineen ja se matto joka on jätetty lattialle suihkun ajaksi).
Ei todellakaan. En ole koskaan edes moista asiaa miettinyt. Ihan saavat suihkussa ja saunassa "läträtä", niin kauan kuin tarvis. Sukulaiseni ja ystäväni osaavat ihan itse määritellä tarpeensa suihkun pituudelle...
[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 17:02"]
Eivät läträä niin vieraat kuin omatkaan. Meillä menee kaikki käytetyt vedet lokasäiliöön ja loka-auton käynti maksaa 125 e (n. 10 m3 mahtuu mukaan), joten olen perheen vesipoliisi. Laskimme myös joskus lasten kanssa kuinka paljon minuutissa ehtii vettä tulla täydellä valuttamisella. Saan helposti veden tulon napsaistua poikki jos alkaa menemään liioittelun puolelle läträys.
[/quote] Miltas tuntuisi jos mina napsauttaisin sinulta veden poikki kun sinulla on viela hoitoainetta tukassa? Kylla kaikille on vesimaksuun laskettu myos se viemarivesi, ei se missaan poistu ilmaiseksi ja kylla ne "ilmaiset" vedetkin vuokrassa maksetaan.
Itse olen lapsesta asti lätrännyt suihkussa pitkään, nykyäänkin yli tunnin jos ei ole kiire minnekään. Suihku on myös ainoa adia joka saa minut rauhoittumaan, jos saan paniikkikohtauksen. Muiden luona ollessa pyrin tosin käymään suihkussa mahdollisimman nopeasti. Ennen minulla oli todella pitkät hiukset, joten hiusten peseminen hoitoaineen kanssa saattoi itsessään kestää sen 10 min.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 17:31"]
[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 17:02"]
Eivät läträä niin vieraat kuin omatkaan. Meillä menee kaikki käytetyt vedet lokasäiliöön ja loka-auton käynti maksaa 125 e (n. 10 m3 mahtuu mukaan), joten olen perheen vesipoliisi. Laskimme myös joskus lasten kanssa kuinka paljon minuutissa ehtii vettä tulla täydellä valuttamisella. Saan helposti veden tulon napsaistua poikki jos alkaa menemään liioittelun puolelle läträys.
[/quote] Miltas tuntuisi jos mina napsauttaisin sinulta veden poikki kun sinulla on viela hoitoainetta tukassa? Kylla kaikille on vesimaksuun laskettu myos se viemarivesi, ei se missaan poistu ilmaiseksi ja kylla ne "ilmaiset" vedetkin vuokrassa maksetaan.
[/quote]
Se on taas kiusantekoa ja kertoo aika paljon vieraanvaraisuudesta.
Ärsyttäis ylipäänsä et joku vieras tulis meille pesulle. Peseytyköön kotonaan tai hotellissa, tää mikään majatalo ole.
Sinänsä olis vedenkulutuksen kannalta aivan se ja sama, meillä on iso perhe ja kaikki nautitaan piiiiiitkistä suihkuista niin ei tuntuis tässä konkurssissa ;)
Ei koska meillä on kiinteä vesimaksu. Itsekin olen suihkussa ainakin puoli tuntia.
Miksi edes kutsutte vieraita kylään jos suihku, jääkaapilla käynti ja muut asiat ärsyttävät? Eikö olisi helpompaa vain lähettää hotelliin. Tuntuu, että raha menee ihmisten edelle.
Ei. Pääkaupunkiseudun asumiskustannuksissa joku vesilasku on joka tapauksessa niin mitätön osuus, etten antaisi itselleni lupaa pilata päivääni moisella.
Ei ärsytä. Ei niitä vieraita niin usein ole, että Se meidän rahavaroja vähentäisi.
Miten te laskette tuon 10 minuuttia? Kyttäättekö ovella kuinka kauan vesi virtaa vai miten? Jos henkilö menee kylppäriin vaatteet päällä ja tulee sieltä ulos vaatteet päällä kymmenessä minuutissa, mielestäni kyseessä on supernopea suihku. En ehtisi hiuksia pestä tuollaisessa ajassa. Suihkun osuus tässä oletettavasti n. 5 minuuttia.
Ihan itse suihkutoimitukseen 10 minuuttia on sekin aika nopea, sanoisin kohtuullinen.
Eli ei todellakaan ärsytä.
Ei. Omat teinit ovat aina lätränneet vähintään puoli tuntia, mutta en ole heillekään mitään raskinut sanoa. Aikuistuttuaan eivät enää viihdy niin kauan pesulla.