Ärsyttääkö teitä yövieraat, jotka läträä suihkussa yli 10 minuuttia?
Kommentit (57)
Ärsyttää, mutta ihan vain siksi, että mulla on pieni ja hidas varaaja. Lämmin vesi loppuu kyllä alke vartissa ja kestää 1-3h lämmetä uudelleen. Varoitan tästä kyllä vieraita jo kun kysyvät yösijaa! Sauna kantovedellä ja kiuaslämmittimellä on kyllä tarjota, läträtköön siellä.
No mulla yleensä vaatteiden riisumisesta suihkuun ja sieltä poistutulemisessa yhteensä se 5 minuuttia, ehdin peseytymään vallan mainiosti, joten kyllä mun mielestä yli 10 minuutin suihkukäynnit ovat pitkiä..
Vieraiden suihkussa käynti ei häiritse, koska meillä on kiinteä vesimaksu. Vaikka ei olisikaan niin en kehtaisi edes mainita asiasta, että käythän nopeasti ettei tule laskua.. Itsehän olen vieraat kotiini pyytänyt tai sntanut luvan tulla mikäli ovat sitä itse pyytäneet..
Enemmän mua häiritsee sallaiset, jotka eivät tosiaan osaa sitä suihkuverhoa käyttää vaikka olisin sen valmiiksi vetänyt paikoilleen. Se pitää kuitenkin siirtää pois ja sitä vettä on kaikkialla. Siinä vasta kuivaaminen onkin.
Ja se ärsyttää.
Veden lämmitys kuluttaa energiaa mikä puolestaan kuluttaa luonnonvaroja.
http://www.ekonisti.fi/tietoa/veden+kulutus/
Itseäni ylipäätään ärsyttää lämpimän veden lotrailu esim. uimahallissa. Miksi hanaa ei voi laittaa kiinni siksi aikaa kun lotraa pullojen kanssa. Itsellä metritukka ja pesutoimituksiin menee alle 10 minuuttia ja siitäkin vain muutaman minuutin itse suihku on päällä. Laitan hanan kiinni aina kun saippuoin itseni ja selvitän tukkaani hoitoaineella. Jos en pese tukkaa suihkuun menee varmaan minuutti, kaks.
Suomalaiset suihkulotraajat ovat itsekkäitä ja piloille hemmoteltuja. Mutta mukavaahan se on että ei tarvitse elämässään välittää luonnosta tai mistään muusta kuin itsestään :)
Ei ole pitkä aika kun täällä kauhisteltiin miten ihmiset eivät peseydy kunnolla ja joka kohta on hinkattava tyyliin juuriharjalla että puhdasta tulee. Nyt suurin osa kertoo käyvänsä suihkussa parissa minuutissa? Ei käy taas yksi yhteen.
Ei ärsytä. Viihdyn itsekin suihkussa vähintään sen 30 minuuttia. Rentoudun suihkussa, istun suihkukopissa on annan lämpimän veden virrata päälläni. Ah, elämän nautintoja! ♡
Ei ärsytä eikä ole tullut mieleenkään kytätä, vaikka yövieraita käy lähes joka viikko.
EI ärsytä, koska sanon aina kaikille ekaa kertaa meillä käyville vieraille, että meillä ei riitä lämmin vesi kauhean pitkään suihkutteluun.
Ei todellakaan. Ei tänne kukaan kutsumatta tule ja jos jonkun kotiini yöksi kutsun, siihen kuuluu että saa huolehtia hygieniastaan jos haluaa. Ihme kysymys :D
Peseytykööt kotonaan sen pitkän kaavansa mukaan. En ole velvollinen kenenkään ylenmääräisiä lutrauksia makselemaan.
Ei mua rahallisesti ärsytä, mutta vedentuhlaaminen on ihan järkyttävää..en voi käsittää että vessa vedetään juomakelpoisella vedellä :(!!
Ärsyttää, omakotitalo ja vedestä maksetaan käytön mukaan + saunan aikana ekat saavat lämmintä vettä, viimeisille jääkin vain kylmää (siis jos on vieraita, jotka läträävät vedellä)
Ei tosiaankaan ärsytä! Päinvastoin toivon että on kauan niin saan vähän aikaa hengähtää yksikseni.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 17:10"]
Onko 10 minuuttia suihkussa kauan?
Vaikka olis muita tulijoita perässä, 10 minuuttia on tosi lyhyt aika. Yli 20 minuuttia alkaa olla pitkä aika.
[/quote]
Minä ehdin pestä itseni kunnolla tukkaa myöten noin 5 minuutissa. Pesun ajaksi laitan suihkun aina kiinni. Meillä on oma vesivaraaja, joka vetää 300 litraa. Säästän myös sähkössä, kun en lotraa minuuttikaupalla vettä. Minulla on kanttia sanoa yövieraille, että kannattaa olla tarkkana veden käytön kanssa, jos haluaa että jokaiselle suihkussa kävijälle riittää lämmintä vettä. Ovat ymmärtäneet tilanteen hyvin.
Ei ärsytä. En kyttää, kauanko he vettä juoksuttavat tai ylipäätään viipyvät kylppärissä. Jos yli tunnin siellä viihtyvät niin voisin alkaa ihmetellä, onko jokin vialla mut kaikki muu menee normaalin puitteissa. Siis onko kyse siitä, että vesimaksu nousee, jos vieras on yli 10 min suihkussa? Paljonko se nousee?
Ei. Mutta se kyllä ensin kummeksutti ja sitten ärsytti kun lapsuudenkaveri oli yökylässä ollessaan molempina iltoina suihkussa tunnin, ja sen jälkeen vielä kuivaili ja puki? vessa/kylpyhuoneessa vielä puolisen tuntia. Hitto, en ole sen jälkeen huolinut häntä kotiini yökyläilemään.
Ei todellakaan ärsytä. Meillä vieraat saavat olla kuin kotonaan. Lisäksi kylpyhuoneita on 2 ja vielä yksi erillinen vessa, joten jonoa ei synny.
Ihmettelen, miksi te vedenkulutuksen kyylääjät ylipäänsä kutsutte vieraita yökylään?
Ei pidä kutsua ihmisiä kotiinsa jos ei salli heidän tehdä siellä normaaleja asioita. Olin ystävien luona yötä ja huomasin että se suihkussa käyminen oli heidän ykkös säästökohteensa. Lapsilla oli aikaraja 5 min. En viitsinyt pestä hiuksia koska se olisi aiheuttanut niin paljon pahaa mieltä. Olin mieluummin huivi päässä.
Mitä ihmettä siellä suihkussa voi tehdä neljää-viittä minuuttia enempää? Normaali peseytyminen hoituu tuossa ajassa ilman mitään kiirettä.