Laihduttaminen pilasi ihon
En keksi tähän iho-ongelmaan muuta syytä kuin laihduttaminen. Ennen mulla oli kaunis hyvä iho. Nyt nenä täynnä mustapäitä, iho samea ja koko ajan pukkaa pieniä valkopäisiä finnejä. Naama on ihan arvilla niiden takia, kun pakko ne on puristaa, että kehtaa mennä töihin. Juon 2 litraa vettä, kasviksiakin syön. Tupakanpoltonkin lopetin joulukuussa! Laihis alkoi maaliskuussa, nyt 10 kg pois painoa. Siis mitä paskaa mun iho pukkaa läpi??? Ja nyt alkanut järkyttävä tupakkayskä, miten se voi alkaa vasta nyt?
Onko noloa, jos pyydän lääkäriltä apocycliinikuurin? Kirjottaako ne kuuria vaan mustapäille ja valkopäille, kun varsinaista aknea tää ei oo.
Kommentit (30)
Onko teillä se ulospuskeva vaalea aine rasvaa vai jotain kuivempaa? Itselläni on puhdistautuminen hiivasyndroomasta (monella laihduttaminen voi laukaista puhdistautumisen) ja iho puskee hiivaa ulos, etenkin kantapäistä, mutta tulkitsisin niin että myös kasvoista, koska huokosista tuleva vaalea aine ei vaikuta talilta, koska se ei ole rasvaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun iho parani kun aloin syödä enemmän rasvaa, siis pähkinöitä, kala- ja kasviöljyjä. Kun ihon pinta kuivuu, talirauhaset alkavat toimia ylikierroksilla kompensoidakseen, ja sitten just pukkaa niitä näppyjä. Oot joo laihiksella, mutta voisitko koittaa keikauttaa balanssia hiilihydrateista ihan vähän enemmän rasvaisempiin ruokiin? Ilman että kokonaisenergiamäärä kasvaa?
Kauankohan menee, että muutos alkaa näkyä ihossa? Olen nyt jo parin viikon ajan lisännyt hyviä rasvoja (kasviöljyt, siemenet, pähkinät) ruokavalioon ja silti iho kukkii edelleen! Uusia finnejä pukkaa siis vieläkin. Laihtunut olen n. 10 kg. Alkupaino oli normaalipainon ylärajalla, nyt olen normaalipainoinen.
Jospa antaisit kehollesi myös eläinrasvaa. Saisit oikeasti hyvää rasvaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä se ulospuskeva vaalea aine rasvaa vai jotain kuivempaa? Itselläni on puhdistautuminen hiivasyndroomasta (monella laihduttaminen voi laukaista puhdistautumisen) ja iho puskee hiivaa ulos, etenkin kantapäistä, mutta tulkitsisin niin että myös kasvoista, koska huokosista tuleva vaalea aine ei vaikuta talilta, koska se ei ole rasvaista.
Kyllä sanoisin että nuo ihan tavallisia finnejä ovat. Miltä sitten tuo hiiva näyttää?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sanoisin että nuo ihan tavallisia finnejä ovat. Miltä sitten tuo hiiva näyttää?
Vaalealta purulta. Toki rasvaan sekoittuessaan varmaan ei niin irtonaista kuin jaloissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaalealta purulta. Toki rasvaan sekoittuessaan varmaan ei niin irtonaista kuin jaloissa.
Jotta kasvoissa olisi edes teoreettisesti hiivaa, pitää varmaan samalla olla kielessä vieno tai paksu kellertävä peite.
Iän myötä ei välttämättä samat ihonpuhdistusrutiinit toimi, mihin nuorempana on tottunut. Putsaa tehokkaammin.
Älkää vaan sortuko niihin kaikille samat laput - nettidieetteihin.
Minulla iho muuttui paremmaksi kun lopetin iltaisin kasvojen pesun. Vaikka kasvoilla on meikkivoidetta. Kai se rauhoittaa ihoa, en muuta selitystä keksi. Jos pesen niin pesen haalealla vedellä, vain vähän pesuainetta enkä laita mitään rasvaa yöksi. Kokeilkaa.
Toinen on apteekissa myytävä apteekkarin sinkki/c vitamiinipakkaus. Poretabletti juodaan kerran päivässä, ihmeen parantava vaikutus finneihin. Huomasin kun flunssaan sitä ostin.
Mulla alkoi kasvojen iho, varsinkin leuan, mennä huonoon kuntoon kun aloitin laihduttamisen vuonna 2012. Vasta muutama viikko aikaisemmin sain vihdoin ihoni kuriin. Vaihdoin puhdistusaineen luonnonkosmetiikkaan, nyt iho on sileä, väri tasainen eikä uusia näppyjä ole tullut.
Kauankohan menee, että muutos alkaa näkyä ihossa? Olen nyt jo parin viikon ajan lisännyt hyviä rasvoja (kasviöljyt, siemenet, pähkinät) ruokavalioon ja silti iho kukkii edelleen! Uusia finnejä pukkaa siis vieläkin. Laihtunut olen n. 10 kg. Alkupaino oli normaalipainon ylärajalla, nyt olen normaalipainoinen.