Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riitely yhteenmuuton jälkeen

Vierailija
28.12.2020 |

Muutimme miehen kanssa yhteen kaksi kuukautta sitten ja siitä lähtien olemme riidelleet todella paljon. Suhdetta takana entuudestaan kaksi vuotta ja välillä aiemminkin pidempiä pätkiä vietetty saman katon alla olosuhdesyistä, välillä taas asuttu jopa eri paikkakunnilla lyhyen aikaa. Riitelyä tulee arkisista asioista mutta myös kumppanin tietyt piirteet ovat alkaneet häiritä entistä enemmän. Osasin kyllä ennakoida tätä enkä ole oikeastaan yllättynyt, mutta mietin onko muilla tullut jonkinlainen "kriisivaihe" yhteenmuuton jälkeen ja onko kyseessä ollut ohimenevä sopeutumisvaihe?

Kommentit (102)

Vierailija
1/102 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me emme riidellet yhteenmuuton jälkeen (eikä ennen sitä). Toki joskus ollaan erimieltä mutta sitten neuvotellaan.

Olisi mielenkintoista tietää mistä riitelette? Kotitöistä? Muuttiko toinen toisen asuntoon ja riidat liittyvät esim sisutukseen tai elämisen tapoihin? Vai riitelettkö esim rahan käytöstä ?

Vierailija
2/102 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me emme riidellet yhteenmuuton jälkeen (eikä ennen sitä). Toki joskus ollaan erimieltä mutta sitten neuvotellaan.

Olisi mielenkintoista tietää mistä riitelette? Kotitöistä? Muuttiko toinen toisen asuntoon ja riidat liittyvät esim sisutukseen tai elämisen tapoihin? Vai riitelettkö esim rahan käytöstä ?

Muutimme kokonaan uuteen asuntoon ja itseasiassa uuteen kaupunkiinkin, tosin kyseessä molemmille entuudestaan tuttu paikka. Teemme kotitöitä melko tasaisesti eli riitaa ei tule siitä, että jompikumpi tekisi vähemmän. Enemmänkin riitaa tulee toimintatavoista, miehellä on hyvin vahvat mielipiteet siitä miten asiat tulee tehdä oikein ja saan usein kuulla siitä että olen tehnyt asiat väärin. Ja kyse on todellakin mitättömistä asioista. Yleensä muutenkin konfliktit tulevat siitä, että persoonamme ovat erilaiset. Mies on aika "kova" ja jyrkkä monissa asioissa ja tahtomattaan loukkaa minua usein sanomisillaan, koska olen luonteeltani paljon herkempi. Minun pitäisi olla paksunahkaisempi. Tämä ei tietenkään ole tullut yllätyksenä onhan meillä melko pitkä yhteinen historia jo ollut ennen muuttoakin, mutta nyt yhdessä asuessa nämä on alkaneet tietenkin korostua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/102 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

no miksi hypit miehen silmille? 

Vierailija
4/102 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi kuinka?

Vierailija
5/102 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi kuinka?

Syytät ainoastaan miestä, mutta riitaan tarvitaan kaksi. Vaikka oletkin niin kovin herkkä 

Vierailija
6/102 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette sovi yhteen.

Vierailija
7/102 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi kuinka?

Syytät ainoastaan miestä, mutta riitaan tarvitaan kaksi. Vaikka oletkin niin kovin herkkä 

En ole mielestäni syyttänyt yhtään ketään, olen kuvaillut asioita mistä konfliktit minun näkökulmastani syntyvät. Riitaan todellakin tarvitaan kaksi ja siksi sanoin myös, että minun pitäisi olla paksunahkaisempi.

Vierailija
8/102 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi kuinka?

Humaatko sä edes itse, millainen itse olet? Jos et niin kato peiliin.

Kannattasko myöntää omat tekemät virheet ensin, ja poistua sota jalalta. Pyydät anteeksi, ja sanot että haluaisit sopia asian rauhallisesti, jotta teidän ei jatkossa tarvitse sota jalalle enää lähteä. Se on sitten miehen oma asia kykeneekö hän taas myöntämään omat virheensä, ja antamaan suhteellenne vielä mahdollisuuden.

Jos jatkossa meno silti pysyy samana, niin kasva sinä sentään aikuiseksi ja eroa. Muuta aivan eri paikkakunnalle, ja älä sitten enää yritä kuvitrlla teistä mitään avioparia joka elää unelma elämää.

Sun juttus sitä paitsi kuulostaa aivan teini-ikäisten on-off suhteelta, jos satuit itse sitä edes huomaamaan.

Vierailija
9/102 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi kuinka?

Tää on niin totta.

Vierailija
10/102 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut sellaista vaihetta. Seurustelimme neljä vuotta niin, että vietimme yhdessä pidennetyt viikonloput ja suurimman osan lomista eli tunsimme toistemme tavat. Puhuimme kaikki mahdolliset asiat selviksi etukäteen, niin raha-, siivous-, sukulais-/ystävävierailu-, lemmikki- ja muiden lemmikkien hoitamiset jne.

Vierailija
11/102 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko keskustella miehesi kanssa? Että on ihan typerää vääntää riitaa turhasta. Mä pidän niitä aikuisia jotenkin vielä lapsina, jotka eivät keskustele ja tee kompromisseja.

Vierailija
12/102 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ette sovi yhteen.

Kyllä varmaan he sopivat yhteen, mutta toi heidän tapansa keskustella ja hoitaa yhteisiä asioita, on aivan totaalisen hukassa ja tällä hetkellä suorastaan aivan pirstaleina.

Vierailija
13/102 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi kuinka?

Kannattasko myöntää omat tekemät virheet ensin, ja poistua sota jalalta. Pyydät anteeksi, ja sanot että haluaisit sopia asian rauhallisesti, jotta teidän ei jatkossa tarvitse sota jalalle enää lähteä. Se on sitten miehen oma asia kykeneekö hän taas myöntämään omat virheensä, ja antamaan suhteellenne vielä mahdollisuuden.

Jos jatkossa meno silti pysyy samana, niin kasva sinä sentään aikuiseksi ja eroa. Muuta aivan eri paikkakunnalle, ja älä sitten enää yritä kuvitrlla teistä mitään avioparia joka elää unelma elämää.

Sun juttus sitä paitsi kuulostaa aivan teini-ikäisten on-off suhteelta, jos satuit itse sitä edes huomaamaan.

Minä olen tässä suhteessa aina se joka pyytää anteeksi silloinkin kun siihen olisi aihetta kummallakin. Tiedostan kyllä oman roolin tilanteessa täysin. Muutenkaan tässä ydin ei nyt ollut siinä, vaan siinä onko muilla kokemusta tällaisista hankalammista vaiheista suhteessa yhteenmuuton jälkeen.

Vierailija
14/102 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi kuinka?

Minä olen tässä suhteessa aina se joka pyytää anteeksi silloinkin kun siihen olisi aihetta kummallakin. Tiedostan kyllä oman roolin tilanteessa täysin. Muutenkaan tässä ydin ei nyt ollut siinä, vaan siinä onko muilla kokemusta tällaisista hankalammista vaiheista suhteessa yhteenmuuton jälkeen.

No ei ole, eikä kuulukaan olla.

Vierailija
15/102 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi oli pakko muuttaa yhteen?

Vierailija
16/102 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haiskahtaa narskulta valitettavasti. Oma mies on samanlainen, siinä ei kiltit puheet auta. Ero kesällä, en jaksa enää.

Vierailija
17/102 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi vaan pitää.käsittää että on erilaisia tapoja tehdä asioita.

Vierailija
18/102 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi kuinka?

Nyt en lainkaan ihmetteke miks miehesi on aivan kypsänä suhun.

Sä vaan uhriudut ja anelet anteeksiantoa, kun saat anteeksi ja uhriutumisesi taas hetkeksi loppuu, taas ihan kuin te kumpikin kerjäisitte bensaa ja tukta välillenne. Mikä tässä sun kesussa sitten pointti oli? Saada hyviä neuvoja kuinka saat taas uhriutua, ja jatkaa samaa perinnettäsi miehesi kanssa? Lakkaa uhriutumista, ja katso peiliin ja lähde kirjaimellisesti sinne mistä lähditkin koska tosta ei vaan stana tule mitään. Älyätkö? Yhtään mitään.

Vierailija
19/102 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi oli pakko muuttaa yhteen?

Muuten olisi ollut edessä etäsuhde ja kumpikaan ei halunnut sitä. Lisäksi molemmilla halu ottaa suhteessa askel eteenpäin.

Vierailija
20/102 |
28.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli sama, että yhteenmuuton jälkeen riideltiin aika lailla. Olimme seurustellet reilut puoli vuotta ennen yhteenmuuttoa ja muutmme yhteen kenties hiukan liian nopeasti, koska se oli siinä tilanteessa järkevä ratkaisu.

Mielestäni riitely oli tärkeä vaihe suhteen kehittymisessä. Olemme luonteeltamme erilaisia ja taustakin aika tavalla erilainen. Olimme myös oppineet hyvin erilaiset toimintatavat kotoamme. Ilman yhteenottoja emme olisi saaneet sovitettua yhteen kahta erilaista perhekulttuuria. Aina ei ole ollut helppoa, mutta erilaisuus on ollut rikkaus. Kumpikin täydentää toista ja toisesta löytyy ne ominaisuudet, jotka itsellä ovat vaillinaiset.

Riitely ei ole huono asia, kunhan teette sen rakentavasti. Varmaan netistä löytyy ohjeita riitelyyn. Kannattaa katsoa, jotta saatte riitelystä kaiken hyödyn irti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi