Epäilin itselläni jalkasilsaa (yök!!) ja hankin siihen voiteen
Nyt olenkin sitä jalkoihini laittanut ja oireet katosivat. Epäilen, että sain silsan kaupasta sovittamastani kengästä (ei ollut omia sukkia mukana ja inhoan niitä kaupan sukkia) Oma moka, tiedän.
Mutta ongelma on nyt siis tämä:
Huomenna on juhlat ja en haluaisi laittaa sukkahousuja mekon kanssa. En ole kuitenkaan varma, saako juhlapaikassa kävellä sisällä korkokengillä. En tohtisi kävellä siellä paljain jaloinkaan, jos kyseessä oli nyt sieni infektio :/
Mitähän sitä nyt tekisi? Otanko varuilta sukat mukaan ja laitan ne sitten jalkaan mekon kanssa, jos kengät pitää riisua??
Ja oli muuten tasan viimeinen kerta, kun sovitan kenkiä ilman sukkia ja uudet kengät taidan desinfioida tästä lähtien!
Kommentit (10)
Mistä tiesit että on jalkasilsa? Kutiseeko se?
Minulla on vain nuo yhdet korkkarit :(
-ap-
Kuitisi aivan kamalasti, punoitti ja pisteli.
-ap-
Mikä nyt on niin tavatonta jonkun jalkasilsan kanssa, että pitää oikein yökkiä ja vakuutella, ettei ikinä enää? Senhän voi saada uimahallista, uimarannan hiekasta, urheiluhallista, ihan mistä vain! Ota vaikka pitsiset nilkksukat ja vetäise jalkaan, jos sisätiloissa ollaan ilman kenkiä.
Ja tuskin lähtee voiteella, jos, oikein pahaksi pääsi. Hae lääkekuuri lääkäriltä. No, aika näyttää jos oireet palaavat.
Muista ostaa jauhemaista sienilääkettä. Desinfioi kengät ja sitten ohjeen mukaan lääkettä kenkään, muuten uusii.
Voit mielestäni kävellä vieraisikka palhain jaloin, ei se sieni niin helposti tartu.
Sairaanhoitaja sanoi mulle, että ne apteekin voiteet on turhia. Odota 2vko ilman lääkettä ja mene sitten testauttamaan, onko sulla sieni ja mikä sieni se on, saat kunnon lääkkeet.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 14:00"]
Muista ostaa jauhemaista sienilääkettä. Desinfioi kengät ja sitten ohjeen mukaan lääkettä kenkään, muuten uusii.
Voit mielestäni kävellä vieraisikka palhain jaloin, ei se sieni niin helposti tartu.
Sairaanhoitaja sanoi mulle, että ne apteekin voiteet on turhia. Odota 2vko ilman lääkettä ja mene sitten testauttamaan, onko sulla sieni ja mikä sieni se on, saat kunnon lääkkeet.
[/quote]
No hyi hitto! Onpa itsekästä ja törkeää mennä toisille kylään paljain varpain, JOS niissä varpaissa on ollut jotain tommosta, yök, eikä siis ole varmuutta onko todella lähtenyt hoidolla. Mitä sä just suosittelit ap:lle... miettisit vähän.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 14:04"][quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 14:00"]
[/quote]
No hyi hitto! Onpa itsekästä ja törkeää mennä toisille kylään paljain varpain, JOS niissä varpaissa on ollut jotain tommosta, yök, eikä siis ole varmuutta onko todella lähtenyt hoidolla. Mitä sä just suosittelit ap:lle... miettisit vähän.
[/quote]
No mun kaverilla oli hirveä kynsisieni. Kävi meillä suihkussa, käveli meillä paljain jaloin, ei tarttunut. Tosin suihkun pesin sitten hänen lähdettyään. Ei ne sienet kuivista lattiapinnoista tartu, pitää olla kostea tila.
Ap, pidä ne kengät vaan jalassa. Just luin jostain juhlaetikettiartikkelista, että kotijuhlissakin naisten kuuluu saada pitää korkkareita. Jos on niin hienot lattiat, ettei muka voi pitää, on parempi olla pitämättä kutsuja.
Eikö kellään mielipiteitä? Kuinka helposti tuo silsa vielä tarttuu?
-ap-