Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Erilaiset rytmit puolison kanssa

Vierailija
28.12.2020 |

Asuuko teillä aamu- ja iltavirkut? Eli toistensa täydet vastakohdat? Aiheuttaako asia riitoja?

Minun puolisoni valittaa minulle siitä, kun menen niin aikaisin sänkyyn (kahdeksalta, viimeistään yhdeksältä) ja herään aikaisin (06 - 07) myös vapailla ja lomilla.
Hän valvoo kevyesti puoleen yöhön asti ainakin ja nukkuu klo 10 - 11 saakka.
Kuulemma iltaisin nimenomaan pitäisi voida touhuta jotain kimpassa, ei ole sama asia päivällä hänen mielestään.
Ja kuulemma ei olisi sama minun vaatia, että alappa itse nukkumaan aikaisin ja herää aikaisin, niin on koko aamu aikaa touhuilla yhdessä. Iltavirkut ovat kuulemma normaalempia ihmisiä, ja minä voisin tuosta vain alkaa kääntämään rytmiäni jos haluaisin - hän ei.

Minusta asiassa ei ole ongelmaa enkä ole käskenyt häntä unirytmiään muuttamaan. Minä tykkään siitä, kun päivän aloittaa aikaisin, hän taas myöhäisistä illoista.

Ongelmaksi asian tehnee se, ettei mies keksi yksin mitään tekemistä illoille kun minä menen nukkumaan. Itse touhuan koko aamun miehen nukkuessa, enkä tarvitse siihen kädestä pitäjää. Miestä sitten taas tympii, kun on tylsää olla valveilla yksin, eikä nyt joka ilta tosiaankaan pääse kavereillekaan kun nämä viettävät sitä parisuhdeaikaa juurikin illalla hänen mukaansa.

Mites muilla?

Kommentit (308)

Vierailija
261/308 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No et tajua niin et tajua.

Sinä väität koko ajan, että minua ei kiinnosta viettää miehen kanssa aikaa, minua ei kiinnosta mennä hänen kanssaan samaan aikaan nukkumaan ja herätä samaan aikaan, en tajua että miehelle päivällä vietetty yhteinen aika ei korvaa illalla vietettyä aikaa jne.

En tajua mistä revit no väitteesi, että mies ja hänen seuransa ei kiinnosta minua. Koska haluan mennä aikaisin nukkumaan? Seriously?

Ap

Päättelen sen ihan omista jutuistasi. Illalla haluat mennä aikaisin nukkumaan. Mies voi/saa tulla viereesi kuulemma (mikä laupeudenosoitus!) mutta mitä seuraa sinusta hänelle on kun mies tietää, että haluat nukkua ja nukutkin kohta. Eikä koirakaan käskien hauku.

Aamulla et vaan millään pysty jäämään loikomaan sänkyyn miehen kanssa: kylmä hiki valuu, ahdistaa ja mitä muuta kaikkea, en jaksa muistaa. Nopeasti toimittamaan jotain hyödyllistä.

Saunassa et vaan tykkää olla kuin hätäisesti ja sitten jo raukaiseekin makeasti.

Arkipäivät olette töissä.

Lomilla uskon, että teette koko ajan jotain "hyödyllistä", et ole sen tyyppinen kertomastasi päätellen, että silloinkaan laiskotellaan, rentoillaan tai "tuhlataan aikaa turhaan".

Saatikka vain ollaan ja jutellaan, nautitaan, unohdetaan kello.

En voi mitään, mutta tällaisen kuvan sain. Sorry siitä.

P.S. Jos haluat olisi mielenkiintoista kuulla mitä teette kun vietätte aikaa yhdessä.

"Mies voi/saa tulla viereesi kuulemma (mikä laupeudenosoitus!) "

- Tämä siihen, kun sanottiin että ehkä mies haluaisi makoilla sängyssä kanssani ennen nukahtamista tai jotain. En käsitä miksi lapsellista? Ilmeisesti koska se ei tapahdu silloin kun mies niin haluaa - eikö sitä nukahdettaisiin kuitenkin oli kello mitä hyvänsä? Ei aukea nyt.

"Aamulla et vaan millään pysty jäämään loikomaan sänkyyn miehen kanssa: kylmä hiki valuu, ahdistaa ja mitä muuta kaikkea, en jaksa muistaa. Nopeasti toimittamaan jotain hyödyllistä."

- Kyllä, tämä on totta. Olen energinen aamun ja aamupäivän, haluan touhuta. Mies nukkuu tuon ajan, joten miksi se häntä haittaisi? Pidän kyllä rauhallisia hetkiä touhun keskellä, nautin aamupalan lehteä lukien tai vaikka tv:tä katsellen.

" Saunassa et vaan tykkää olla kuin hätäisesti ja sitten jo raukaiseekin makeasti."

- tämä oli tuomittavaa miksi?

"P.S . Jos haluat olisi mielenkiintoista kuulla mitä teette kun vietätte aikaa yhdessä"

- Käydään lenkillä

- Tehdään erilaisia kotitöitä (lähinnä ulkona koska sisällä olen vähintäänkin aika lailla kaiken aamun ja aamupäivän aikana tehnyt) yhdessä

- Katsotaan suosikkisarjoja kimpassa

- Tehdään ruokaa yhdessä

- Keskustellaan ja nauretaan

- Käydään ajelemassa

- Käydään ostoksilla

- Jouluna koristellaan kuusi yhdessä, uutena vuotena käydään katsomassa raketteja kaksin tai ystäväporukan kanssa

Siinä nyt joitain.

Ja nyt vaikka kuinka itse sa*tanasta se onkin, laitan puhelimen pois ja alan nukkumaan. Vastailen sitten aamulla lisää mahdollisesti.

Ap

Antaa olla, et vain tajua. Vaikutat todellakin tiukkapipoiselta, kuten monet aamuvirkut. Pointti siinä yhdessä nukkumaan menossa on, että nukahdetaan yhdessä. Jos menet jo kahdeksalta sänkyyn, niin miten luulet, että miehesi siihen nukahtaisi? Sinä kyllä tyytyväisenä nukahdat aikaisin, mutta miehesi pitäisi pyöriä siinä tuntitolkulla ennen kun alkaisi väsyttää.

Ja juuri siksi teillä ei vain kohtaa nuo rytmit tai ajatukset. Miehesi tykkäisi nukahtaa viereesi, mutta se on täysin mahdotonta, kun menet niin jumalattoman aikaisin sänkyyn. Miehesi tykkäisi herätä aamulla yhdessä, mutta se on mahdotonta, koska karkaat sängystä jo ennen kukonlaulua.

Summa summarum: sinä et pysty sitä läheisyyttä antamaan mitä miehesi toivoisi. Ihan jo molempien (tai lähinnä miehesi) kannalta, kannattaa etsiä sellaiset puolisot, jotka elävät samassa rytmissä tai sinun sitten sellainen, joka ei kaipaa sitä parisuhteessa yhdessä nukahtamista tai heräämistä. Koska nykyinen miehesi selkeästi kaipaa. Ymmärrän häntä täysin.

Sorry mutta sä tässä se tiukkis oot. Koko ajan mollaamassa aloittajaa ja vain siksi, että ei elä samanlaista rytmiä kuin sä ja miehensä.

Kaikki muutkin iltaihmiset tässä ketjussa naureskelee kuinka lapsellinen ap on kun menee sänkyyn pikku lasten aikaan ja on vielä kylmä kuin kala sen takia. Vain häntä tässä käsketään muuttamaan asennetta ja unirytmiä, miehen ei tarvitse koska.. Koska.. No en oo vielä nähny oikein mitään syytä sille että miksi. "Koska normaalit menee nukkuu vasta yöllä" ei oo hyvä perustelu.

t. ap (ei vaan voi antaa periksi, koska haluaa olla mieluummin oikeassa kuin onnellinen)

Onko vaikea käsittää, että joku on kanssani samaa mieltä? Minä olen nukkunut kyllä tuohon aikaan, tiedä sitten jos unissani olen tänne kirjoitellut :)

Ap

Vierailija
262/308 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdeksalta aikuinen yöpuulle?! Kyllä siinä jää sosiaalinen elämä . Ehdotan nukkumaanmenon myöhäistämistä .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/308 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kahdeksalta aikuinen yöpuulle?! Kyllä siinä jää sosiaalinen elämä . Ehdotan nukkumaanmenon myöhäistämistä .

Sosiaalinen elämäni on loistava, kiitos vain huolenpidosta. Monella ystävälläni on lapsiakin, eivätkä todellakaan halua kyläillä iltaisin vaan aamupäivisin ja päivisin. Arkena eivät ollenkaan kun kiirettä pitää.

Lapsettomat ystävätkin usein menevät saunaan nuihin aikoihin, eivät hekään enää rieku kylillä iltaisin.

Toki joskus vietetään sitten illanistujaisia, polttareita, tupareita, juhannusta yms johon kuuluu valvominen. Nämä ovat kuitenkin harvinaisempia tilaisuuksia.

Ap

Vierailija
264/308 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä sosiaalista elämää ihmisillä yleensä on 20 jälkeen? Tarkoitetaanko tässä omia perheenjäseniä?

Itse olen hereillä yleensä 22-23 asti, eikä minulla ole juurikaan ollut "sosiaalista elämää" noina viimeisinä tunteina. Miehen kanssa ollaan samalla sohvalla katsottu telkkaa. Lasten (nuorten) kanssa vaihdettu muutama sana. Lapsetkin ovat tuolloin yleensä omissa huoneissaan luurit päässä tai nukkumassa.

Vuosi sitten jouluna oltiin anoppilassa, joten tuolloin olimme yhdessä illalla. Samoin vuosi sitten uutenavuotena oli sukulaisperhe yökylässä. Mutta ap:han sanoi, että erikoistilanteissa kyllä valvoo.

Mitä ihmettä ihmiset puuhaavat sosiaalisesti iltaisin? Lasketaanko some?

Vierailija
265/308 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä niin ymmärrän ap:ta. Itse koetin sopeutua varmaan 20 vuoden ajan miehen rytmiin. Menin illalla toki nukkumaan aiemmin kuin hän, mutta ehkä klo 23 kun mies valvoi vielä tunnin tai kaksi enemmän. Itse en kuitenkaan pysty nukkumaan aamulla pitkään, ja heräsin tuolloinkin viimeistään klo 8.

Lasten synnyttyä aamuhoito jäi aina minulle kun joka tapauksessa heräsin ääniin enkä enää nukahtanut uudelleen. Mies kyllä nukkuu aamuisinkin kolinoista ja äänistä huolimatta. Silti jatkoin valvomista iltaisin, kun se oli ainoa aika yhteiselle ajalle miehen kanssa. Tai sitten sillä sai aikaa itselleen.

Tästä tietenkin seurasi univaje. Vuosien univaje ei sitten ollutkaan hyvä juttu. Olin pitkään horroksessa, kognitiiviset kyvyt heikkenivät ja nykyisin en osaa enää nukkua kunnolla. Illalla nukahdan helposti, jos menen nukkumaan klo 22-23 välillä. Jos ilta venyy pidemmäksi, niin en enää nukahdakaan helposti. Sitten torkun yön läpi kevyttä unta. Joka tapauksessa herään aamulla viimeistään klo 6. Usein jo klo 3-4 välillä.

Tekisin mitä vaan, jotta saisin hyvät uneni takaisin. Ei kannata väkisin siirtää omaa rytmiään kuin satunnaisesti esim juhlien tms vuoksi. Pitää vaan sopia puolisoiden kanssa sellaiset tavat, jotka sopivat molemmille eikä kummankaan tarvitse joustaa loputtomasti.

Vierailija
266/308 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, kuuntele kappale ”Aamu” vaikkapa Evelinan Vain elämää versio. Se tavoittaa hyvin tunnelman miksi herätä yhtä aikaa. Itse en edes alkaisi seurustelemaan kaltaisesi aamuvirkun kanssa, vaikka en aamuyölle kukkuja olekaan. Monta korvaamattoman ihanaa hetkeä jäisi kokematta niin illalla kuin aamullakin.

”Kun silmäni mä auki saan

Ja sinut siinä nään mä ihan lähelläin

Niin lämpimänä vasten oot sä minun kylkeäin

Siihen mä jään

Sä tuot niin hiljaa kätes kädellein

Sanot kultasein, mä näin tahdon olla vain.”

Kaikki aamuni alkavat noin. Se on ihanaa.

Teillä ei myöskään ole lapsia? Usein koululaisten treenit loppuvat vasta 21. Hankalaa olisi.

Vierailija
267/308 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, kuuntele kappale ”Aamu” vaikkapa Evelinan Vain elämää versio. Se tavoittaa hyvin tunnelman miksi herätä yhtä aikaa. Itse en edes alkaisi seurustelemaan kaltaisesi aamuvirkun kanssa, vaikka en aamuyölle kukkuja olekaan. Monta korvaamattoman ihanaa hetkeä jäisi kokematta niin illalla kuin aamullakin.

Siihen mä jään

Teillä ei myöskään ole lapsia? Usein koululaisten treenit loppuvat vasta 21. Hankalaa olisi.

Niin, laulun nimi on AAMU. Tuo ihana aamutunnelma. Meillä se vaatisi sen yöpöllön muutosta. Minä herään aamulla. Mies klo 14-15.

Ap sanoi, että mies ihan vapaasti saa herätä hänen kanssaan aamulla.

Ei-ap

Vierailija
268/308 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mekin eletään täysin eri rytmissä. Minä menen ajoissa nukkumaan ja mieheni myöhään. Nyt kun on lomalla niin tulee nukkumaan vasta klo 2-3. Siinä vaiheessa minä olen nukkunut jo monta tuntia ja syvin uni on jo ohi ja tästä usein seuraa se että herään kun hän tulee sänkyyn ja aloittaa kuorsaamisen ja sitten minä en enää saakaan unta. Tätä tapahtuu myös lomien ulkopuolella ja on hyvin usein riidan aihe koska sitten kun olen väsynyt kun en saa nukuttua kunnolla niin olen tosi pahalla tuulella. Mies ei tätä ymmärrä, sanoo vaan että älä herää... Ihan niin kuin voisin siihen itse vaikuttaa.

Myös silloin kun lapset oli pieniä, rytmit oli erilaiset. Tuntui että emme ole edes kunnolla perhe kun touhusin lasten kanssa aamupäivät kaikenlaista kun mies nukkui (viikonloppuisin siis ja lomilla). Me oltiin usein syöty jo lounas kun mies heräsi eli meillä ei myöskään syöty yhdessä koska meillä oli aina eri aikaan nälkä.

Vierailija
269/308 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siihen mä jään

Niin, laulun nimi on AAMU. Tuo ihana aamutunnelma. Meillä se vaatisi sen yöpöllön muutosta. Minä herään aamulla. Mies klo 14-15.

Ap sanoi, että mies ihan vapaasti saa herätä hänen kanssaan aamulla.

Ei-ap

En kyllä haluaisi tuollaista miestäkään.

Me menemme aina nukkumaan yhtä aikaa 23-24 ja heräämme yhtä aikaa 7-9, riippuen onko lomaa vai työpäivä. Samanrytminen puoliso on siunaus. Olen kiitollinen. Saa olla kainalossa sohvalla illalla ja herätä hyvän huomenen suudelmaan.

Vierailija
270/308 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on kans miehen kanssa eroa unirytmissä, ei tosin ihan niin isoa kuin ap:lla ja puolisollaan. Nyt se ero on oikein korostunut, kun olen hoitovapaalla ja muksu tuntuu elävän kanssani samassa rytmissä, nukahtaa vasta kympin maissa ja nukkuu aamulla 9-10. En valita. Itse kukun vielä yleensä ainakin puolille öin, katon sarjoja, maalaan, kirjoitan. Mies menee unille 22-23 välillä ja herää n. 6.30. Arkisin ei yleensä saa unta paljoa sen pidempään ja nousee sitten ylös.

Hän myös tarvitsee vähemmän unta kuin minä, minulle ei meinaa 9 tuntiakaan riittää. Toki saatan herätä yössä vielä sen pari kertaa imettämään, joten ei ole oikein tietoa paljonko nukun tällä hetkellä. Yleensä kyllä herätään ihan virkeänä.

Nuorempana se ehkä vähän häiritsi, kun olisin tykännyt vapaa-aamuisin kölliä miehen kainalossa ja tämä pomppaa viimeistään kasilta ylös. Mutta ei haittaa enää, molemmat saavat omaa aikaa näin. Minä myös ehdottaisin pientä joustoa molemmilta, vaikka edes puolikin tuntia suuntaansa.

Vierailija
271/308 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mikä sun pointti on näissä viesteissä? Sanoit tuolla aiemmin ettet ole kiinnostunut ratkaisuehdotuksista, vaan että haluat ainoastaan kuulla muiden kokemuksia. Kuitenkin jankkaat ja vänkäät täällä kärkkääseen sävyyn, kuinka SINÄ menet nukkumaan juuri silloin kun sinulle sopii, SINÄ et tykkää siitä, SINÄ et tykkää tästä ja että miehesi saa puolestasi vaikka ottaa ja lähteä jos kokee erirytmisyyden ongelmaksi; SINUA ei kiinnosta.

Toivon ja rukoilen, että olet trolli. Ei kukaan täysipäinen käyttäydy oikeasti noin.

Vierailija
272/308 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ja miesystävälläni on todella erilaiset rytmit, mä nukun noin klo 11/12-8/9, kun taas mies menee nukkumaan joskus aamuneljän maissa ja nukkuu iltapäivälle. Tässäpä yksi suuri syy sille, että en ole halunnut muuttaa hänen kanssaan yhteen, vaikka olemme seurustelleet viisi vuotta.

Käykö nykyään niin harva ns. normaaleissa töissä, vai mistä te löydätte näitä "miehiä" ja joskus naisia, jotka nukkuvat iltapäivälle? 

Vierailija
273/308 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sosiaalista elämää ihmisillä yleensä on 20 jälkeen? Tarkoitetaanko tässä omia perheenjäseniä?

Itse olen hereillä yleensä 22-23 asti, eikä minulla ole juurikaan ollut "sosiaalista elämää" noina viimeisinä tunteina. Miehen kanssa ollaan samalla sohvalla katsottu telkkaa. Lasten (nuorten) kanssa vaihdettu muutama sana. Lapsetkin ovat tuolloin yleensä omissa huoneissaan luurit päässä tai nukkumassa.

Vuosi sitten jouluna oltiin anoppilassa, joten tuolloin olimme yhdessä illalla. Samoin vuosi sitten uutenavuotena oli sukulaisperhe yökylässä. Mutta ap:han sanoi, että erikoistilanteissa kyllä valvoo.

Tuolla jo monta sivua sitten itse yritin kysellä harrastuksista, ainakin meillä ne kestävät usein vähintään kahdeksaan tai ylikin ja lasken ne sosiaalisiksi tilanteiksi (vaikka suuri osa onkin siirtynyt verkkoon). Samoin elokuvissa ja musiikkikeikoilla käymisen, vaikka niihin mentäisiin kahdestaan (tämä poikkeusvuosi on tietysti ollut niiden suhteen poikkeuksellinen.

eri

Vierailija
274/308 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mekin eletään täysin eri rytmissä. Minä menen ajoissa nukkumaan ja mieheni myöhään. Nyt kun on lomalla niin tulee nukkumaan vasta klo 2-3. Siinä vaiheessa minä olen nukkunut jo monta tuntia ja syvin uni on jo ohi ja tästä usein seuraa se että herään kun hän tulee sänkyyn ja aloittaa kuorsaamisen ja sitten minä en enää saakaan unta. Tätä tapahtuu myös lomien ulkopuolella ja on hyvin usein riidan aihe koska sitten kun olen väsynyt kun en saa nukuttua kunnolla niin olen tosi pahalla tuulella. Mies ei tätä ymmärrä, sanoo vaan että älä herää... Ihan niin kuin voisin siihen itse vaikuttaa.

Myös silloin kun lapset oli pieniä, rytmit oli erilaiset. Tuntui että emme ole edes kunnolla perhe kun touhusin lasten kanssa aamupäivät kaikenlaista kun mies nukkui (viikonloppuisin siis ja lomilla). Me oltiin usein syöty jo lounas kun mies heräsi eli meillä ei myöskään syöty yhdessä koska meillä oli aina eri aikaan nälkä.

Kun kummallakin on oma makuuhuone niin se helpottaa kummasti. Voi elää ihan omassa rytmissä ja toisen nukkumisrytmi ei häiritse.

Vierailija
275/308 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse herään joka arkiaamu töihin klo 5:30. Illalla käyn nukkumaan noin klo 22. Joskus aikaisemminkin. Yleensä nukahdan saman tien.

Meillä pidempään valvova mies ei meinaa ymmärtää sitä, etten hevillä muuta nukkumaanmenoaikaani viikonloppuisinkaan. En saa vapaa-aamuinanikaan nukuttua puolille päivin, kun olen tottunut nousemaan aikaisin. Enkä yksinkertaisesti JAKSA esim. keskittyä elokuvaan, jos se alkaa vasta siihen aikaan, kun olen yleensä jo unessa.

Enkä ymmärrä, miksi kannattaisi kerätä univelkaa viikonloput ja siirtää rytmiään väkisin, kun se kostautuu sitten työviikolla kuitenkin. Uni on ihmiselle todella tärkeää.

Mutta en ole itse ehdoton. En tarkkaile kelloa pakonomaisesti ja ryntää aina sillä samalla sekunninlyömällä sänkyyn, vaikka olisi kivat yhteiset jutut kesken. Ja pystyn sopeutumaan ja osallistumaan esim. kaveripiirimme illanviettoihin, myöhäisempään saunavuoroon, miehen ehdottamaan kesäyökävelyyn jne. En jää mistään paitsi, mutta huvikseni en väsyneenä jää katsomaan vain jotain tylsiä telkkariohjelmia, jos haluan nukkumaan.

Vierailija
276/308 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me kutsutaan ystäviä illanviettoon ja syömään. Tulevat noin klo 19 ja illallinen on valmis noin klo 20 ja ilta vasta alkaa silloin. 

Vierailija
277/308 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävälläni on niin erikoinen rytmi, että on aika hankalaa matkustaa hänen kanssaan, ja hän on itse luopunut parisuhteesta haaveilusta. Hän ei vain voi itselleen mitään. Hän menee nukkumaan aamuisin kuuden kieppeillä ja nukkuu noin kolmeen iltapäivällä. Kerran olimme yhdessä reissussa. Yksin kävin aamupalalla, rannalla, nähtävyyksiä katsomassa, kun hän taas heräili iltapäivällä ja kun oli syönyt "aamupalan", käynyt suihkussa ja laittanut hiuksensa, oli jo kello kuusi illalla.

Vierailija
278/308 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me kutsutaan ystäviä illanviettoon ja syömään. Tulevat noin klo 19 ja illallinen on valmis noin klo 20 ja ilta vasta alkaa silloin. 

Mä en tunne ketään, joka toimii noin.

Vierailija
279/308 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä selvä, me kaikki teemme tästä eteenpäin juuri kuin te, ettei sinulle tule paha mieli.

Kerro kaikki, jotta tiedän noudattaa kirjaimellisesti. Minua kyllä vierailut lähinnä vituttaa, mutta koska sinä määräät niin vierailenhan minä.

Vierailija
280/308 |
29.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en kyllä voisi asua aikuisen kanssa, joka nukkuisi 21-07. Tarkoittaisi, ettei yhteistä aikaa olisi lainkaan iltaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan