Pulled pork nyt joka helvetin paikassa !
Kommentit (35)
Ihan kuin avocadopasta oli jokaisen huulilla ja verkkokalvoilla hiljattain! Yritä jaksaa! :)
Sille on keksitty jo suomenkielinen käännöskin, ''nyhtöpossu''! :D
Niin on. Itse en edes siitä erityisemmin tykkää. Olen nyt siis erityisen epätrendikäs, koska en pidä sushista, avokadopastakaan ei ole minusta mitään erityisen hyvää, ja nyhtöpossukin on pläääh.
Jep.
Enpä tajunnut viime syksynä, keittäessäni tarjouskaslerista ylikypsää mössöä, tekeväni "nyhtöpossua". ;)
Ihan totta! Jopa mun äiti +60v kutsui syömään "revittyä possua"!
Se on joka paikassa! Myös mun uunissa kun saatanan nyhtöliemet kippas sinne ja kärysi uuninpohjaan niin tiukasti kiinni ettei lähde millään pois. Pitää varmaan ostaa uus uuni vuokraemännälle. Hiton kalliiksi tuli yks nyhtöpossu..
Asun ulkomailla, täällä sitä hehkutettiin jotain 3v sitten. En tykkää..
NYT nyppii. Mikä ihmeen nyhtöpossu? Onko siltä nyhdetty kasvatusvaiheessa kaikki virikkeet pois, eli voi possulle irvailla vielä lautasellakin, että kuinka mitättömän karseen elämän se elikään? Mitäh? Itse kyllä mielelläni otan viljapossun sisäfilettä kaupasta, mutta mihinkään nyhtösikoihin en kyllä koske. Vetäkää nyt jotan rajaa sentään!
Minua ärsyttää se mainos, jossa se äijä sanoo "pullet pork". Miksei se voi lausua "puld pook" tai vaikka sitten ""nyhtöpossu". Yhteishyvän Ruoka-liitteessä oli muuten nyhtökanan ohje :)
Nyhtökana,possu ja nauta on nyt muotia.Mie keksin oman nyhtösapuskan : Nyhtökoskenlaskijajuusto mustekalanakeilla.Valmistuu näin : Ota parit nakit paketista ja tee viillot ristiin ( niinkuin nauravat nakit) mut jätä sentti nakinpäähän viilltämättä.Siitä tuloo sen nakkimustekalan pää.Nakit mikroon noin minuutiksi.Revi palasia koskenlaskijajuustosta lautaselle,vähän niinkuin pediksi.Sitten ne nakin mikrosta siihen päälle.Levitä niiden nakkien lonkerot (4 kpl/nakki) kaikkien juustolalojen päälle ja syö.Jos joku sattui katsomaan sarjan Isän tyttö keskiviikkona niin tietää mitä tarkoitan mustekalanakeilla. .
Meillä on nyhdetty possua jo kauan enne ku siitä tuli muotia. Mitä sitten vaikka onkin muotia? Hyvää ruokaa ja halvalla tulee, kun yöksi laittaa leivinuuniin jälkilämmölle kypsymään. Onko oikeasti enää halvempaa? Ostat pari kiloa possun lapaa tai etuselkää (halvimmillaan ollut 3,90e/kg), tai sitä niskaa. Mausteet, nestettä ja uuniin. Aamulla revit ja maustat mieleiseksesi ja syöt miten lystäät. Halpaa, hyvää ja terveellistä. Jos teet lavasta, niin saat vielä hyvän makuluun hernesoppaa varten. Siinä se vasta edullinen ruoka on: herneitä, luu, nyhtöpossun rääppeet.
Ostin jotain valmista nyhtöpossua ja se oli niin suolaista, että piti melkein nyhtää kieli ulos suusta syömisen jälkeen...
[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 00:47"]
Minua ärsyttää se mainos, jossa se äijä sanoo "pullet pork". Miksei se voi lausua "puld pook" tai vaikka sitten ""nyhtöpossu". Yhteishyvän Ruoka-liitteessä oli muuten nyhtökanan ohje :)
[/quote] Taa oli hyva! Pullet = vuotta nuorempi kana.
... tai pellettiporkkana? tai pellettipossu... tai pellepossu?
joo hyvää yötä..
Samankaltaista ylikypsää possua meillä on syöty "aina", opin reseptin anopilta. Kassleria marinoidaan ja paistetaan sitten matalalla lämmöllä uunissa tuntikausia, jossain vaiheessa vuokaan lisätään juureksia lisukkeiksi.
Muodit tulee ja menee, vähän aikaa sitten kaikki oli yhtä sushia, ikäänkuin Japanissa ei muuta ruokaa olisikaan. Hyvä ruoka pysyy.
Pidän kyllä ylikypsästä lihasta, mutta tässä nyhtöpossussa on yleensä se joku grillimarinadiliemi kaadettu sekaan vielä erikseen. Siksi en sitä syö, sellainen ylisuolattu mössö on epäterveellistä.
17 täydentää:
Meidän ylikypsään possuun, jota siis voi myös nyhtää jos haluaa, ei tule mitään grillimarinadeja, BBQ-kastikkeita tai muuta. Laitan marinadiin mitä mieleen juolahtaa ja mitä sattuu käden ulottuvilla olemaan. Joskus Provençeen päin, joskus Aasiaan päin, joskus jotain muuta. Marinadin pyyhin pois ennenkuin laitan possun uuniin. Syödään juuresten kanssa, ei olla tehty mitään hampurilaisia tai vast. On ihan lusikalla leikattavan pehmeää, mutta syödään ihan normaalisti haarukalla ja veitsellä.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 06:35"]
17 täydentää:
Meidän ylikypsään possuun, jota siis voi myös nyhtää jos haluaa, ei tule mitään grillimarinadeja, BBQ-kastikkeita tai muuta. Laitan marinadiin mitä mieleen juolahtaa ja mitä sattuu käden ulottuvilla olemaan. Joskus Provençeen päin, joskus Aasiaan päin, joskus jotain muuta. Marinadin pyyhin pois ennenkuin laitan possun uuniin. Syödään juuresten kanssa, ei olla tehty mitään hampurilaisia tai vast. On ihan lusikalla leikattavan pehmeää, mutta syödään ihan normaalisti haarukalla ja veitsellä.
[/quote]
Tuo kuulostaakin hyvältä, mutta nämä nyhtöpossut, joihin laitetaan kypsennyksen jälkeen nyhdettäessä vielä marinadia sekaan niin paljon, että syntyy tahna, ovat yksinkertaisesti ällöttäviä. Lisäksi kun vain ajattelee sitä suola- ja lisäainemäärää, joka niihin näin jää...
[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 00:10"]
Jep.
Enpä tajunnut viime syksynä, keittäessäni tarjouskaslerista ylikypsää mössöä, tekeväni "nyhtöpossua". ;)
[/quote]
Ei sitä silloin vielä kaikki hokeneetkaan, tosin Suomeen tämä pulled pork ilmiö alkoi levitä jo pari vuotta sitten, jolloin ekat kokit sitä ohjelmissaan esittelivät...
Niin, on niin "myötiäh"