Pulled pork nyt joka helvetin paikassa !
Kommentit (35)
[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 23:46"]Ihan kuin olisi äskettäin keksitty.
[/quot
Niin, hyväähän se on mutta ei todellakaan uusi juttu :) sama kuin tämä parsahässäkkä joku aika sitten, olen ainakin itse grillannut
ja käyttänyt sitä vuosikaudet
Kyllä av-mamma löytää ahdistuksen aiheet... vaikka sitten kaupan hyllyltä jos ei muualta.
Hankkikaa elämä!
17 taas täällä:
Tuli possuherkuista mieleen ranskalainen iki-klassikko rillette, joka on melkein tahnamainen ylikypsästä possusta ja rasvasta tehty aines, jota yleensä syödään kylmänä leivän päällä tai patongin välissä, viereen pikkukurkkuja. Punaviinin kanssa oikein mainio lounas, mieluiten Pariisissa.
Rilletteä voi tehdä myös esim. ankasta, tai nyhtöpossun jämistä. Googlesta löytyy ohjeita.
Tätä muodikasta nyhtöpossua en ole syönyt, onneksi "joka helvetin paikassa" on muutakin. Mulle ei maistu makeat, tahmeat kastikkeet. Mutta nyhtöpossu on kiva sana. :)
Mulle tulee etäisesti mieleen karjalanpaisti, jota haudutetaan niin kauan, että se hajoaa haarukan alla. Toki karjanlanpaistissa on nautaa myös, mutta sama idea kuitenkin....
Viime vuonna ei silti tiedetty, että se onkin nyhtöpossua (ja nyhtökanaa, vielä idiootimman kuuloinen tuo kanaversio!). Silloin kelpasi vielä ihan pulled pork.
Ohjeita ei tarvitse noudattaa, vaan marinadin voi tehdä pulled porkille ihan samoilla periaatteilla ja samoista aineista, joita muutenkin marinadeissa käyttää. Porkin tekee pullediksi sen rakenne, ei suola, ketsuppi tai lisäaineet. Rakenne syntyy kypsennystavasta.
Mä luin että mustekanalakki. Mut joo! Heti haluun tehä tommosia mus-te-ka-la-nak-ke-ja. (Piti tavuttaa että meni oikein!)
ällöttää kun kuulen sanankin, vielä enemmän kuvat annoksista joissa sitä porsasta on esimerkiksi hampurilaisen välissä. ja se sokerissa liuotettu porsas vasta pahaa onkin, vieläkin ällöttää kun mietin sokeriporsaan siirappista makua.
Pullea possu on hyvää! Nam nam!
t: itsiö
http://veljeksetmattila.fi/tuote/pulled-pork-350-g/
tämä ainakin on hyvää löytyy myös pulled turkey
[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 10:01"]
Kyllä av-mamma löytää ahdistuksen aiheet... vaikka sitten kaupan hyllyltä jos ei muualta.
Hankkikaa elämä!
[/quote]
Tuo viimeinen toteamuksesi lienee itsellesi ja/tai miehellesi. Näytä sinä mallia, niin me seurataan sinua Oi Suuri Gurumme.
On kiva kun on ilmiöille myös omakielisiä sanoja, niinkuin nyhtöpossu ja meitsie = selfie.
Jos se possu on pahaa ja kuva nolo, niin se on sitten toinen juttu.
[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 06:43"][quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 06:35"]
17 täydentää:
Meidän ylikypsään possuun, jota siis voi myös nyhtää jos haluaa, ei tule mitään grillimarinadeja, BBQ-kastikkeita tai muuta. Laitan marinadiin mitä mieleen juolahtaa ja mitä sattuu käden ulottuvilla olemaan. Joskus Provençeen päin, joskus Aasiaan päin, joskus jotain muuta. Marinadin pyyhin pois ennenkuin laitan possun uuniin. Syödään juuresten kanssa, ei olla tehty mitään hampurilaisia tai vast. On ihan lusikalla leikattavan pehmeää, mutta syödään ihan normaalisti haarukalla ja veitsellä.
[/quote]
Tuo kuulostaakin hyvältä, mutta nämä nyhtöpossut, joihin laitetaan kypsennyksen jälkeen nyhdettäessä vielä marinadia sekaan niin paljon, että syntyy tahna, ovat yksinkertaisesti ällöttäviä. Lisäksi kun vain ajattelee sitä suola- ja lisäainemäärää, joka niihin näin jää...
[/quote]
Ei jää suola- ja lisäainejäämiä, kun tekee marinadin itse.
[quote author="Vierailija" time="31.05.2014 klo 09:35"]
[quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 06:43"][quote author="Vierailija" time="30.05.2014 klo 06:35"]
17 täydentää:
Meidän ylikypsään possuun, jota siis voi myös nyhtää jos haluaa, ei tule mitään grillimarinadeja, BBQ-kastikkeita tai muuta. Laitan marinadiin mitä mieleen juolahtaa ja mitä sattuu käden ulottuvilla olemaan. Joskus Provençeen päin, joskus Aasiaan päin, joskus jotain muuta. Marinadin pyyhin pois ennenkuin laitan possun uuniin. Syödään juuresten kanssa, ei olla tehty mitään hampurilaisia tai vast. On ihan lusikalla leikattavan pehmeää, mutta syödään ihan normaalisti haarukalla ja veitsellä.
[/quote]
Tuo kuulostaakin hyvältä, mutta nämä nyhtöpossut, joihin laitetaan kypsennyksen jälkeen nyhdettäessä vielä marinadia sekaan niin paljon, että syntyy tahna, ovat yksinkertaisesti ällöttäviä. Lisäksi kun vain ajattelee sitä suola- ja lisäainemäärää, joka niihin näin jää...
[/quote]
Ei jää suola- ja lisäainejäämiä, kun tekee marinadin itse.
[/quote]
Kyllä niissä mun näkemissä ohjeissa se itse tehtykin marinadi koostuu paljolti suolasta ja sekaan laitetaan ties mitä ketsuppia ym. valmisainetta, joista tulee lisää sitä suolaa ja lisäaineita.
Kaikesta tekin jaksatte herneen nenää vetää.