Minkälaista on olla nukutettuna?
Parin päivän päästä leikkaus ja jännittää... En ole ennen ollut nukutettuna.
Kommentit (34)
No minkälaista on nukkua? Samanlaista se on.
Se oli ihanaa! Ikinä en ole herännyt niin rentoutuneena ja levänneenä kuin nukutuksen jälkeen.
Kuin olis unessa/syntymättä: ei tiedä mistään mitään
Ei minkäänlaista mutta ainakin itselläni on hirveä olo aina jälkikäteen ihan jo pelkästään sen nukutuksen takia.
Noh, saat piikin ja menee taju nopeasti. Sitten heräät, olo on tokkurainen. Toipuminen riippuu tietysti tehdystä operaatiosta ja onko kyse siitä kevyt humautuksesta vai ihan kunnon nukutuksesta.
Eihän se nyt miltään tunnu mutta siitä herääminen on outo kokemus. Silmät menee kieroon ja suu on todella kuiva.
Tuntuu mielestäni samalta, kuin vuosi ennen syntymääni. Unta en ole nähnyt koskaan. Kokemusta neljästä nukutuksesta.
Ei hätää! Leikaussalissa sulle laitetaan kanyyli käteen, siitä menee nukutusaine. Hoitajat usein sanovat että laske kymmenestä alaspäin. Nukahdat vaan tosi nopeasti ja heräät sitten heräämössä. Leikkauksen jälkeen on usein kylmä, mutta saat sellaisen lämpöpeiton. Hyvin se menee! Tsempit sulle leikkaukseen ! Tuu sit kertomaan miten meni!
Sama ku kuolleennakin. Et tiedä mitään mistään.
Ei minkäänlaista. Ei sitä ennätä edes huomata. Nukut ja heräät hiljakseen kun kaikki on ohi.
Jotain siinä viimeisenä puhut tai mietit ja sitten filmi poikki. Sitten heräät.
Miksi samoja asioita kysytään uudestaan, ettekö osaa käyttää hakua???
https://www.vauva.fi/keskustelu/3969862/ketju/milta_tuntuu_nukutus_ja_s…
Vierailija kirjoitti:
Eihän se nyt miltään tunnu mutta siitä herääminen on outo kokemus. Silmät menee kieroon ja suu on todella kuiva.
Suu on kuiva, kun sulla on se hengitysputki kurkussa, koko leikkauksen ajan. Tiedän kun pyysin että ottavat kuvan leikkauksen aikaan.
Sitä ei muuten "mainosteta" koskaan kun käydään leikkausta läpi kirurgin kanssa.
Täällä on jo ketju tästä...
https://www.vauva.fi/keskustelu/3969862/ketju/milta_tuntuu_nukutus_ja_s…
Kolme isompaa leikkausta on tehty. Olen aina saanut esilääkityksenä jotain rauhoittavaa. Nukutuksen aikana on taju totaalisesti kankaalla. Inhottavin vaihe on se, kun havahdutaan heräämössä.
Joka kerta olen jännittänyt leikkausta etukäteen, mutta hyvin ovat menneet. Kipulääkkeistä on mulle tullut se huono olo.
Minulle laitettiin reilu 2 v sitten osatekonivel vasempaan värttinäluuhun ja nukuitettiin, ekaa kertaa elämässä. Kyllähän ne nukutuspiikit juili ja juili ja juili niinku jori samarin, ja tuntu vähän häijyltä kö hiffas miten jokin ruiske virtasi kylmästi suonta pitkin ja puutuneisuus levisi sitä myötä. Siten vaan jotain koppaa vähän heilautettiin naamani eesä ja sanottiin kauniita unia. Seuraava mitä muistan oli kö hiljalleen heräämössä havahduin ja raskaita lämpimie peittoja oli ylläni. Käsi ihan tunnoton toki, veilä tunteja sen jälkeen.
Oli silti semmonen olo että on tässä aikaa kulunut vaikka mitään muistikuvia tahi havaintoja ei leikkauksen aikana syntynyt. En muista untakaan nähneeni
Ei minkäänlaista. Et sinä sitä huomaa itse.