Naapuri pesee taas pyykkiä tähän aikaan!!
Kuuluu pesukoneen ääni taas meille! on se kumma juttu että ei naapureita ajatella! Joku päivä vielä menen ja kysyn että miksi ei voi pyykkiä pestä ihmisten aikaan!
Kommentit (95)
[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 23:24"][quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 23:18"]
[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 23:16"]Naapurini on vuorotöissä, sen tiedän mutta oikeuttaako se sen että muiden kustannuksella saa pitää melua milloin haluaa!
ap
[/quote]
No milloin sitten?
[/quote]
Kyllä varmaan pystyy päivällä tunnin pari siihen nipistämään! Jos yhtään ajattelee muita. Miksei voisi pestä ihmisten aikaan, niin kuin muutkin tekevät!
ap
[/quote]
Koska hänen työaikansa ei ole kuin kaikilla muilla?
[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 23:22"]
[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 23:16"]Naapurini on vuorotöissä, sen tiedän mutta oikeuttaako se sen että muiden kustannuksella saa pitää melua milloin haluaa!
ap
[/quote]
Meluathan sinäkin päivällä kun naapurisi nukkuu yövuoron päätteeksi.. ;)
[/quote]
No ei ole minun vikani, jos naapurini on yövuorossa! Itse elän kuitenkin normaalia elämää ja käyn normaaliin aikaan töissä, niin kuin useimmat ihmiset! mielestäni silloin pitää ajatella muitakin. Kumpi on tärkeämpää, usean ihmisen yöunet vai yhden ihmisen pyykit?!
ap
[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 23:30"]
[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 23:22"]
ap
[/quote]
[/quote]
No ei ole minun vikani, jos naapurini on yövuorossa! Itse elän kuitenkin normaalia elämää ja käyn normaaliin aikaan töissä, niin kuin useimmat ihmiset! mielestäni silloin pitää ajatella muitakin. Kumpi on tärkeämpää, usean ihmisen yöunet vai yhden ihmisen pyykit?!
ap
[/quote]
Yhden ihmisen pyykit, ilman muuta.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 23:24"]
[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 23:18"]
ap
[/quote]
No milloin sitten?
[/quote]
Kyllä varmaan pystyy päivällä tunnin pari siihen nipistämään! Jos yhtään ajattelee muita. Miksei voisi pestä ihmisten aikaan, niin kuin muutkin tekevät!
ap
[/quote]
Mikset itse voi nipistää? Oletko miettinyt, että sinultakin voi kuulua ääniä muille hiljaisuuden aikana. Vaikka puhe tai huomaamattomasti kaapin oven kolahdus.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 23:30"][quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 23:22"]
ap
[/quote]
[/quote]
ap
[/quote]
Vai pelkästään sinun yöunet? Yövuorolaisena en tiedä käsitettä "yöunet". Sorry. Elämäntilanteita on monia. Kokeilisit sinäkin näitä epänormaaleja työaikoja ja epänormaalia elämää. Ainiin, kaikki ei siihen pysty kun yöunet voivat kärsiä..
[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 23:26"]
[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 23:24"][quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 23:18"]
ap
[/quote]
No milloin sitten?
[/quote]
ap
[/quote]
Koska hänen työaikansa ei ole kuin kaikilla muilla?
[/quote]
Jännä juttu, että moni, minä mukaanluettuna, käy epäsäännöllisesti vuorotyössä, ja tekee pitkiäkin vuoroja + reippaasti ylitöitä ajoittain. Aina kuitenkin ehtii pyörittää pyykki- ja tiskikoneet läpi muulloin kuin hiljaisuuden aikaan. Ei se taloyhtiön hiljaisuus vaihtele asukkaiden työvuorojen mukaisesti...
Ja itse olen laittanut lasten oksennuslakanat yms muovipussiin ja sulkenut odottamaan aamua, jos vahinko on käynyt. Hiukan maalaisjärkeä ja muiden huomioimista. Joihinkin asuntoihin kuuluu häiritsevästi mm. linkous. Oletan, että naapurini EIVÄT pyykkää yöllä, jos ei sieltä kuulu ääniä! enkä että äänet eivät vain kuulu läpi.
Hei nyt oikeesti, aikuset ihmiset :D Jos vuorotyötä tekevän, anteeksi epänormaaliin aikaan työskentelevän, tarvitsee ajatella SINUA niin miksi sinun ei tarvitse ajatella häntä? Tuskin pyykin pesu niin paljoa häiritsee, ettet sinä voi tehdä normaaleja toimiasi. Käytä korvatulppia jos häiritsee.
Anteeksi. Laitoin vahingossa koneeseen pitkän ohjelman vaikka piti laittaa pikapesu. Puoli tuntia enää.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 23:19"]
Sori. Lapsi kusi lakanat patjanpäällisiä myöten.. pistin pikapesuun..
[/quote]
Et sitten voinut pestä niitä aamulla, niin kuin me muut teemme? Ei se naapureiden ongelma ole. Meillä on tuollaisia tilanteita varten varalakanat, varapeitot yms. Vai odotteliko se lapsi pystyssä sen nelisen tuntia keskellä yötä, kun pesit lakanat ja vedit kuivausrummun kautta?
Millaisissa paperitaloissa te oikein asutte jos pesukoneen ääni häiritsee yöunia?
Me asumme 60-70-luvun vaihteessa rakennetussa kerrostalossa ja pesukoneen äänen (linkous) kuuluu vain jos menee vessaan eikä sielläkään kovin voimakkaana.
Noh, ehkä nämä uudet kerrostalot sitten ovat paperia.
Minun pesukoneessa ei ole pikapesua. Pesen kaikki normaalisti hienopesulla. Vain lakanat muilla ohjelmilla, silloin se kestää yli 2h. Joskus en vain muistanut laittaa ajoissa. Laitoin klo 20:20 ja pesu kesti ainakin 22:20. Pyydän anteeksi kaikilta joita olen häirinnyt!
Valittajat voivat muuttaa omakotitaloon.
Herranen aika! Soita poliisit tuollaisesta jatkuvasta kotirauhan rikkomisesta! Ei mitään kunnioitusta muita kohtaan! Itse olen aina soittanut poliisit paikalle ja se on auttanut.
Se nyt vaan on tosiasia että tässä yhteiskunnassa on normaalimpaa mennä aamulla töihin! onko kello 22 hiljaisuus muka ihan tuulesta temmattu asia?? Jos naapurin pesukoneen ääni kuuluu minun asuntooni kuuluu se varmasti myös muihin naapurin viereisiin asuntoihin! Ja noissakin asunnoissa on varmasti enemmän normaaliin aikaan työskenteleviä kuin yövuorolaisia!
ap
[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 23:44"]
Herranen aika! Soita poliisit tuollaisesta jatkuvasta kotirauhan rikkomisesta! Ei mitään kunnioitusta muita kohtaan! Itse olen aina soittanut poliisit paikalle ja se on auttanut.
[/quote]
"Hätäkeskus, kuinka voin auttaa?"
"Noku toi mun naapuri pesee taas pyykkiä vaikka nyt on hiljaisuus. Niin että jos sais poliisipartion paikalle."
[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 23:50"]Se nyt vaan on tosiasia että tässä yhteiskunnassa on normaalimpaa mennä aamulla töihin! onko kello 22 hiljaisuus muka ihan tuulesta temmattu asia?? Jos naapurin pesukoneen ääni kuuluu minun asuntooni kuuluu se varmasti myös muihin naapurin viereisiin asuntoihin! Ja noissakin asunnoissa on varmasti enemmän normaaliin aikaan työskenteleviä kuin yövuorolaisia!
ap
[/quote]
Muuta omakotitaloon niin loppuu murheet naapureiden elämisestä.
En ymmärrä toisen elämästä nillittäviä ihmisiä. Hiljainen aika kerrostalossa on "suuntaa antava", jatkuvasta melusta hiljaisuuden aikana voi saada varoituksen, mutta yhdestä koneellisesta pyykkiä klo 22 jälkeen kerran kuukaudessa ei voi sitä antaa.
Valittaahan nipot jopa toisten suihkutteluistakin klo 22-06 välillä, vaikka mikään ei sitä kiellä. Voin käydä suihkussa jok yö klo 02, eikä siitä voida antaa varotusta vaikka jokainen naapuri asiasta valittaisi.
Meidän talon järjestyssäännöissä lukee muutenkin, että melua tulisi tuona aikana välttää. Saan siis vaikka imuroida klo 02 yöllä jos pakottava tarve iskee.
Juuri tuli uutisissa ettei poliiseilla enää ole resursseja tutkia raiskaussyytteitä. Joten soita toki poliisit naapurisi ovelle. Mene vaikka alaovelle niitä odottelemaan ja tule tänne sitten kertomaan milloin saapuivat.. Ei tähän taida muuta ratkaisua olla kun kerta kerrostaloon päätit muuttaa.
[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 23:18"]
ap
[/quote]
No milloin sitten?
[/quote]
ap