Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Laihtumisesta ja nahan roikkumattomuudesta

Vierailija
01.07.2014 |

vanhalla ihmisellä kyselen. Eli tietääkö kukaan teistä, miksi vanhoilla ihmisillä, jotka laitoshoidossa laihtuvat vaikkapa 20kg (kotona asuessa olleet lihavia) ei nahka jää roikkumaan, vaan iho on sileä ja tasainen kuin lapsella. Jos työikäinen laihduttaa  / laihtuu paljon, jää monelle nahkapusseja vatsaan ja reidet rumiksi vaikka harrastaisi liikuntaakin.

Olen useamman laihtuneen mummon hoitanut vanhainkodissa vuosien aikana ja ihmettelen tätä.

Laihtumisen syyt vanhoilla yleensä johtuvat sairaudesta, joko fyysisestä tai psyykkisestä tai molemmista. Lisäksi laitosruoka on säännöllisesti annettua ja valitettavasti ei oikein maistuvaa ;(

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaaa... mäkin oon vanhainkodissa töissä, ja kyllä siellä laihtuneilla nahka roikkuu? Sitä olen kyllä itse ihmetellyt, että kenelläkään vanhalla mummelilla en ole nähnyt selluliittia!?! Itsellä reidet täynnä sitä, vaikka olen nuorehko ja normaalipainoinen :/

Vierailija
2/3 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa vastata kysymykseesi, mutta jotenkin lohdullista, että joku muukin mietiskelee tätä.

Jotenkin tavallaan harmittaa tämä laihtuminen kun vatsassa, reisissä, pepussa ja tisseissä on nyt sitten löysää roikkuvaa ja ryppyistä nahkaa =(. Eikä todellakaan ole varaa mennä sitä nahkaa leikkauttamaan! Melkein väittäisin, että housujen vyötärössäkin menisi yhtä pienempi koko ilman tuota nahkareppua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihtuvat hitaasti? Eivät juo ja polta, joten iho kestää paremmin tilanteen?

Minun nahkani ei roiku, kun laihdun.