Onko noloa kieltäytyä polttareista ja silti mennä häihin?
Sain tänään kutsun ystäväni polttareiden suunnitteluryhmään. En tiedä miksi, mutta jo pelkkä kutsun saaminen aiheutti ihan kauhean ahdistuksen. Oli puhetta vesijetteilystä ja muusta. En tunne kuin muutaman siitä porukasta ja olen heidänkin kanssa jokseenkin etääntynyt.
Häitä odotan innolla. En tosin ole kutsuakaan saanut muuten kuin nimellisesti. Ajatus on ihana, mutta samalla minua ahdistaa ylimääräinen tekeminen ja hössötys puolituttujen kanssa. Puhumattakaan siitä, jos polttareissa joutuu kekkuloimaan vähissä vaatteissa tai muuten.
Kommentit (17)
Olen kieltäytynyt aikoinaan useammista polttareista. Suoraan sanottuna ei ole kiinnostanut vieraan porukan kesken ja joskus ollut huono rahatilanne. Toki reilumpaa sanoa suunnitteluiden alkuvaiheessa. Pieni valkoinen valhe on minusta tällaisessa ihan sallittua (esim. ettei töiden vuoksi pääse). Häihin olen kyllä mennyt mieluusti.
Tutun porukan kesken polttarit on olleet hauskoja ja olen kahdesti ollut kaaso, jolloin olen pyrkinyt ottamaan huomioon kaikkien osallustujien toiveet, kun olen ollut pääsuunnittelija.
Vierailija kirjoitti:
Olen kieltäytynyt aikoinaan useammista polttareista. Suoraan sanottuna ei ole kiinnostanut vieraan porukan kesken ja joskus ollut huono rahatilanne. Toki reilumpaa sanoa suunnitteluiden alkuvaiheessa. Pieni valkoinen valhe on minusta tällaisessa ihan sallittua (esim. ettei töiden vuoksi pääse). Häihin olen kyllä mennyt mieluusti.
Tutun porukan kesken polttarit on olleet hauskoja ja olen kahdesti ollut kaaso, jolloin olen pyrkinyt ottamaan huomioon kaikkien osallustujien toiveet, kun olen ollut pääsuunnittelija.
Opiskelijana tulevaisuuden rahatilannetta on joskus hankala ennustaa. Puhetta on ollut ulkomaillekin lähdöstä, siis kauemmaksi kuin Tukholma tai Tallinna. En usko, että mulla olisi viittäkymppiä enempää laittaa tuollaiseen. Tiedän, että lahjaakin odotetaan ja hääparin maku ei ole halvimmasta päästä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Opiskelijana tulevaisuuden rahatilannetta on joskus hankala ennustaa. Puhetta on ollut ulkomaillekin lähdöstä, siis kauemmaksi kuin Tukholma tai Tallinna. En usko, että mulla olisi viittäkymppiä enempää laittaa tuollaiseen. Tiedän, että lahjaakin odotetaan ja hääparin maku ei ole halvimmasta päästä. Ap
Eikös opintolaina tule tilille kohta? Sieltä otat polttarirahaa
Nostan, josko saisin lisää mielipiteitä. Ap
Useimmat polttarit on olleet niin väkisinväännettyä "hupailua" että mieli olisi tehnyt jättää ne väliin. Tosiaan hyvällä kaveriporukalla ja hyvällä maulla toteutettuna oikein kivoja, mutta tuntemattomien kesken ei niinkään.
Nolompaa se on jos menet sinne pakotettuna ja pilaat kaikkien juhlat turhalla nyrpistelyllä ja kitinällä.
Monesti polttarit ovat ne mihin kaverit kutsutaan eikä sitten ollenkaan häihin. Tämä on usein kuulema hämmästyttänyt, ettei sitä hääkutsua sitten tullutkaan.
Polttarimeininki on mennyt överiksi. Kenellä on oikeasti ollut hauskaa noissa väkisin keksityissä kemuissa joissa osallistuja joutuu vielä maksamaan itsensä kipeäksi? Tottakai voit olla osallistumatta. Keksit jonkun hyvän tekosyyn. Mä en ainakaan suostuisi maksamaan yli 50€ mistään polttareista mutta tosin en haluaisi osallistuakaan jos olisi joku random tuttavaporukka. Suurin osa noista kutsuu ns puolituttuja sinne että saa kulut jaettua. Tunnelma on sitten sen mukainen. Väkinäinen.
En menisi jos kyseessä olisi joku etäinen porukka. Keksisin tekosyyn miksen pääse, esim. työt tai sitten tulisin "kipeäksi".
En ole mennyt. Enkä itsellenikään halunnut polttareita. Häitä juhlin kyllä silti mielelläni.
Ei tietenkään ole. Polttarit ovat typeriä ja järjettömiä. Häihin vain.
Saunominen polttareissa on vihoviimeistä. Ryhmässä on yleensä ventovieraita, ja heidän kanssaaan pitäisi sitten mennä saunaan.
Ei ole noloa. Mielestäni on turhaa keksiä mitään valkoisia valheita, asian voi kuitata neutraalisti tyyliin "kiitos kutsusta, mutta en osallistu polttareihin".
Täytyy myöntää, että hyvin erikoisilla kokoonpanoilla osa juhlii polttareita. Meilläpäin yleensä tunnetaan joko kaikki polttariporukasta tai sitten tutustutaan ennen polttareita suunnittelun aikana niihin ketä ei aiemmin tunnettu.
Polttarit on sosiaalisesti vähän hankalia tilanteita kun kavereina usein eri yhteyksistä morsiamelle tai sulhaselle tuttuja, jotka eivät tunne toisiaan. Mielestäni ihan ok olla menemättä jos kokee itsensä ulkopuoliseksi.
En ole mennyt kuin ihan läheisimpien ystävieni ja siskoni polttareihin.
He ovat ainoita joiden vuoksi viitsin sietää epämukavaa "hupailua" päivän verran. Itse hääjuhlista nautin kyllä paljon, panostan asuuni ja lahjaan.

Minusta olisi aika outoa