Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*LOKAMASUJEN TIISTAITURINAT*

01.08.2006 |

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvavyön alentimesta: Jostain luin, että Suomessa ei suositella sitä, koska sillä ei saa tarpeeksi kireälle turvavyötä. Minäkin mietin sen ostoa, mutta toistaiseksi olen saanut turvavyön mahan alle ja vedän sen heti ajon alkaessa kireälle. Mutta sillon siinä samassa jutussa luki, että viimeisinä kuukausina ei ylipäänsä suositella ajamista. Eli kuinkahan moni voi välttää autossa istumista, varsinkin jos käy töissä. En tässä vaiheessa raskautta mitenkään jaksa ajaa yli 30 km pituista työmatkaa pyörällä ja bussissahan sitten ollaan kokonaan ilman turvavyötä, joten eiköhän järkevä autoilu ihan normaalilla turvavyöllä ole fiksu vaihtoehto..

Elokuun 21. pv alkaa täällä sitten äitiysloma, joten autoilu varmaan vähenee loppua kohti.

Alkaa kohta tulla jo vaunustressi, kun ei olla vieläkään ostettu. Ehkä loppuviikosta mennään vaunukauppaan ja oikeasti sitten ostetaankin. Pää menee ihan sekaisin aina, kun menen vaunuostoksille ja en sitten osaa päättää. Liian paljon eri malleja ja monet tuntuu hyvältä. Jos joku toinen valitsisi mun puolesta, olisin varmaan ihan tyytyväinen vaunuihin!

Morena 32+0

Vierailija
22/27 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa kiva kuulla, Coe, että teidänkin esikoinen oli samanlainen, eli ei viihtynyt edes sairaalassa omassa sängyssään. Olen itse ainakin joutunut sata kertaa selittämään, että miksi esim, esikko nukkui kantoliinassa päikkärinsä alussa, eikä omassa sängyssään/vaunuissa. Joo, kyllähän olisin mieluusti antanut nukkua, mutta kun ei nukkunut niin ei nukkunut. Eli samoilla linjoilla menen kuin tekin, eli en turhaan varusta mitään ihmeellistä omaa sänkyä, vaan katson ensin, että millä mielellä¨vauva on. Katosta riippuvaa ns. riippumattoa olen katsellut, että se voisi olla ihan näppärä. Saisi laittua sen verran ylös, että esikko ei pääse " nukuttamaan" vauvaa. Ja siirrettyä helposti paikasta toiseen.

Masuasukki on ollut erityisen vilkas muutaman viikon. Potkut tuntuvat kipakoilta, kun istukka on nyt takana. hetken viihtyi jo pää alaspäin, mutta tänään taas poikittain. Vielä mahtuu asentoaan vaihtamaan monasti. Öiset vessakäynnit alkoivat myös minulla. Onneksi on vielä kerta riittänyt. Päivällä pitääkin sitten useammin käydä. Olin viime viikolla Forumissa ostoksilla ja en ole siellä vähään aikaan käynyt, niin oli pieni järkytys euron vessamaksu.

Nyt en yhtään muista, oliko jotain kyselyjä. Ei kun joo, raskausarvista. Ei ole vielä tullut yhtään, eikä ensimmäisestäkään raskaudesta tullut.

Synnytyksestä, kävin eilen lukemassa heinäkuisten synnytyskertomuksia ja jotenkin yllätti, että useamman synnytys oli ollut ns. kivuton. Onko kukaan muu käynyt lukemassa niitä? Olivat positiivista luettavaa.

K&pikku-pippuri rv 29+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, sieltä Vaavi.fi sivuilta juuri tilasin sen sängyn. Korkeutta ei pysty säätelemään, mutta on aika samalla tasolla kun sairaalassakin vauvan sängyt. Muita vuokrattavissa olevia sänkyjä en ainakaan minä tiedä.

Minusta se sänky on niin näppärän pieni!!

Ja mikä parasta sitä pystyy helposti siirtelemään esim illalla olohuoneeseen ja sit kun itse menee maate niin vie vauvan siinä makkariin. Oppii pienoinen nukkumaaan ainakin alkuillan omassa punkassaan, kun en sitten yösyöttöjen välissä jaksa nostella sänkyyn ja takaisin, vaan nukuttu on aina vauvan kanssa vierekkäin.

Meillä on isompi sisarus ollut aina tähän asti vielä samassa makkarissa meidän kanssa, kun seuraava on syntynyt, niin siksi olen pitänyt tuota sängyn siirrettävyyttä isona plussana. Nyt taitaa olla makuuhuone ihan meidän vanhempien käytössä muutaman kuukauden ennen vauvan syntymää, kun kuopuskin on muuttamassa lähiaikoina omaan huoneeseensa. Niin ne lapset kasvaa...

Mutta nyt hetkeksi kasvimaalle kitkemään ja sitten taas ruoan laittoon!

neljäs

Vierailija
24/27 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on käytössä turvavyön alennin ja on se kyllä mukavan tuntuinen. Ei purista mistään ja tuo mielenrauhaa. Ei ole yhtään masun päällä vaan jää alas ja hieman ilmaan ehkä kyllä. Mitäköhän haittaa siitä on, ettei alaosa ole tarpeeksi kireä...ei toimi halutulla tavalla kolaritilanteessa ilmeisesti. Mutta luulisi kyllä että kiristyy siinä jarrutuksessa itsestään. Eikä sitt ainakaan kiristy vauvan päälle, mikä siinä tarkoitus. No, en tiedä, mutt luulen että käytän sitä kuitenkin loppuun asti. Tai siis sitt kun jään töistä kotiin, yritän kyllä välttää ajamista mahdollisuuksien mukaan.

Vierailija
25/27 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Wades: Joo istukan lopullista paikkaa katsotaan vasta rv 34, nyt oli ehkä hieman noussut mutta reuna edelleen kohdunsuun päällä. Kuitenkin lääkäri (eri kuin viimeksi) edelleen arveli että sektioon mennään mutta lopullinen päätös tehdään vasta tuolloin (ainakin näillä näkymin).

Eilen illalla supisteli täälläkin tosi paljon nukkumaan mennessä, oikein ikävältä tuntui ja yöllä samoin heräsin monta kertaa supistuksiin. Aamulla vasta sain kunnolla nukuttua pari tuntia. Liikettä ei tunnu maha kestävän tällä hetkellä juuri yhtään, kasvimaalle kävelin ja sekin tuntui inhottavalta. Liekö sitten syynä se, että kun on pari päivää makoillut niin kaikki liike tuntuu pahalta. Noh, mä jatkan makoilua=)

Vierailija
26/27 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli se esikoista odottaessa käytössä, nyt ei ole ollut kun meitin mallia ei ainakaan saa takapenkille kiinni ja siellä lähinnä pitää esikoisen kaverina istuskella.

Mun malli ainakin on sellainen että tarralla laitetaan turvavyö " kiinni" tavallista alemmaksi. Voisin kuvitella, että törmäystilanteessa se tarra hyvin herkästi irtoaa ja jos vyö ei ole tarpeeksi tiukalla niin itse asiassa siitä voi koitua vaaratilanne äidille ja vauvalle, kun äiti pääsee liikkumaan törmäyssuuntaan ennen kuin vyö ottaa vastaan. Auton turvavyöthän äkkijarrutuksessa lukittuvat; jos vyö antaa yhtäkkiä löysää, niin äiti ei pysykään paikallaan mikä olisi törmäyksessä kai optimaalista.

Ei ole mitään faktaa, mutta niiden lukion fysiikan opintojen perusteella... :)

Coe

Vierailija
27/27 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ollut käytössä vkosta 14 lähtien, enkä aja mihinkään ilman sitä. Työkaveri vaimoineen oli kolarissa ihan taajamanopeuksissa, ja oli tosi kova repäisy. Hänen vaimonsa oli tämän jälkeen viikon tarkkailussa....selvisivät säikähdyksellä onneksi.

Oikein laitettuna ja riittävän tiukalle vedettynä ohjaa vyön reisien päälle, tällöin kolarin sattuessa paine kohdistuu reisiin, ei vatsaan. Itse ajan töihin 42 kilometriä edes takaisin motaria joka päivä, ja ruuhka-aikoina on äkkipysähdyksiä ym., eli ei suojaa ainostaan kolarin aiheuttamalta vahingolta, vain muiltakin äkkipysäyhdyksiltä.

Suosittelen sen hankkimista, on kallis noin yksinkertaiseksi vehkeeksi, mutta itselleni ainakin ihan ehdoton. Eihän tästä ole kauaa kun vauva kuoli kolarissa odottavan äidin masuun, äidin selvitessä ilman vahinkoja.

Mitä tulee ajamiseen, itse kyllä ajan niin kauan kunnes jään äitiyslomalle, eipä tulisi mielenkään vaihtaa edes nyt julkisiin, kun joutuu kulkemaan kahdella kulkuneuvolla. Itse olen ainakin kiinnittänyt huomiota nopeuteen nyt kun olen raskaana....;)