ELOTÄHKÄT vk34 ma-ke
No, kirjoitin jo tunne vanhaan vaikka tänään on jo siis maanantai... Sama pää kesät talvet..
Olisiko vauvauutisia?
Kommentit (45)
Olen käynyt päivittäin lukemassa teidän juttuja,en vaan jostain syystä ole koskaan mitään kirjoitellut.Nyt sitten päätiin liittyä seuraan,kun alkaa tosiaan viimeiset viikot olemaan minullakin käsillä,tänään siis 39+.
Olo on aika väsy ja tunteet vaihtelee laidasta laitaan.Mies joutui eilen kuuntelemaan mun raivoomisia ihan turhan päiväisestä..:)Onneksi sillä on pitkä pinna ja hän kyllä näkee miten hankala mun on liikkua ym.
Meillä on entuudestaan poika ja hän täyttää 5vuotta.Hän on ollut minun kanssa heinäkuun alusta kotona ja aloittaa tänään päiväkodin..Luojan kiitos.Olen jotenkin tosi loppu hänenkin kanssa.
Jonkin verran on supistellut ja limaa valunut,mutta ei ole tapahtunut mitään sellaista,että olisin varma lähdöstä..poika syntyi vkolla 40+3..toivottavasti tämä ei sen pidemmälle mene.Huomenna olisi neuvola ja viime viikolla sanottiin,että vauvan on kiinnittynyt alas..ja sen kyllä huomaakin.
Nyt lähden herättelemään poikaa aamupalalle.Kirjoittelen taas myöhemmin:D
MMM2008 39+
Taas alkoi uusi viikko....olisiko tämä viikko toivoa täynnä.....
Tervetuloa joukkoon MMM2008=)))
Nyt taas näyttää valoisemmalta tämä päivä, eilen olin tosi myrtsi, olisi tehnyt mieli hautautua peiton alle tulla sieltä ulos vasta kun vauva päättää syntyä.....
Omaan oloon ei kuulu mitään uutta samoilla vaivoilla mennään ja koko ajan toivotaan että saisi vaavinsa jo syliin.
Onkohan joku meistä saanut viikonloppuna vauvan.......?Meidän pino alkaa kohta hiipua tällä puolella.....mulla on sellainen olo että taidan jäädä tänne viimeiseksi=)
Nelli 39+5
Ja PYH, mie mihkään synnyttämään oo lähtenyt, vaikka tää leijonanpentu kiusaa mammaa nyt ihan tosissaan. Viimeistään loppuviikosta sitten saan pennun syliini :) Viime yö meni jälleen muutaman tunnin valvomisella - mahaa nippaili, kiristi ja nii edasin ja tuntu muutamaan otteeseen, että jotain lirisee pikkareihin, mutta ei sinne mitään tullu. Limakset vai valkovuotoako?!? on aivan valtavia nyt. Kohdunsuu tuntuu silleen jännästi "avoimelta" tai "avautumassa" olevalta. Mutta ei mitään puhetta suppareista.
*Nelli* Mulla oli kans eilinen totaalisen syvältä - tuli sitten miehen kans sellanen riitakin, että huh huh! Olin aivan älyttömän väsynyt, etten jaksanut tehä yhtään mitään ja oikeastaan ihan hyvä, nii "sai" mies tehä ruuat ja muut kotihommat ;)
Vähän ehkä kuulostais nyt siltä, että ukkonen ois tulossa, joten isken koneen kiinni ja meen neitin viereen päikkäreille.
-AJ&Elli-
heipä hei,
täälläkään ei mitään uutta taivaan alla.
Perjantaina illalla jo supisteli kivasti, kun kavereiden kanssa pelailtiin lautapelejä, mutta niinhän ne supparit loppu, kun pääsi makuuasentoon...
Nukkuminen on vähän kehnoa kuitenkin, mäkin oon nyt taas alottanut vessaramppaamisen ja yöpalat. Ja taas eilen yöllä oli ihan tuskasen kuuma, vaikka oikeasti asteita tais olla 22. Kiva sitten ruveta vauvan kanssa valvomaan, kun on jo valmiiksi ihan poikki.
Miehellä alkaa loma viikonloppuna, eli jos tämä pysyisi mahassa perjantaihin asti, niin ei haittaisi, mutta sen jälkeen sais kyllä alkaa tulemaan, ettei tarvis hirveesti yli 4-kilosta jötikkää lykkiä. Nyt on loppumetreillä alkanut vähän pelottamaankin, että mitä kaikkea voi mennä pieleen (varsinkin kun mulla noi lantion mitat oli just ja just normaalin puolella tai rajalla). Ja sekin, kuinka paljon meidän elämä sitten muuttuu vauvan syntymän jälkeen... Syntyis vaan pian, niin ei ehtis murehtia.
Pitäis käydä ostelemassa kankaita, niin sais tehtyä päälliset tohon äitiyskoppaan. Ja ohkasen lämpöpussin aattelin tehä tohon turvakaukaloon, täytyy kyllä ensin tehdä harjoitusversio...saas nähä miten onnistuu
pömppä rv 38+2
Moikka
Onko kellään muulla jo tylsää? Meille on esikoinen tulossa joten ei ole sisaruksia pitämässä liikkeessä ja musta tuntuu, että mä tylsistyn tänne kotiin ihan kympillä. Kovin pitkälle ei uskalla enää yksin lähteä kun mies töissä ja tuntuu, että kaikki nurkat on jo moneen kertaan puunattu! Istun vaan sohvalla ja kattelen telkkaria... saan kohta makuuhaavoja...
Sylinyytti rv 38+5
Mä en kanssa jaksais enää siivoilla kaikkia aamupäiviä, kun lapset on hoidossa. Toisaalta huomaan, ettei mulla ole pitkäjänteisyyttä mihinkään järkevään: lukemiseen, valokuvien laittamiseen, kirjottamiseen tms.
Mutta toisaalta samalla nautin tästä jouten olosta ja tylsyydestä, sillä tiedän, ettei tätä tunnetta saa taas vähään aikaan kokea (kolmen lapsen kanssa)...
Lyle, joka lähtee koiran kanssa kävelemään
Mie oikeastaan vaan nautin tekemättömyydestä ja tossa muuten otettiin "kevyet" päikkärit nuorimmaisen kans, neiti nukku melkein 3 tuntia ja ite vajaat 2 :D Jaksaa taas seuraaviin uniin. Tietää, että kohta on sellasta haipakkaa, ettei varmaan kerkee pahemmin nukkumaan varastoon ja siksi oonkin nyt koittanut nukkua kaiket maholliset ajat - mitään siivoushommia tai muuta vastaavia en tee, koska ne ei katoa mihkään ja parempihan se on hyvällä mielellä oleva äiti/nainen, ko siivouksesta ressaantunut. Hih, jotain oppinut tässä elämän varrella.
Nyt lähen leipomaan jotain...Huomaa, että virtaa on nyt ainakin hetkeksi.
-AJ-
hei...
pitkästä aikaa...meille siis sytyi poika 13.8.paino 3890g ja 51 cm.viime ma-aamusta alko loriseen lapsivesi ja siitä asti ollu osastolla.saleissa oli täyttä joten ei päässy käynnistykseen ku vasta ke-aamuna.oikeastaan peräruiske sai jo supparit aikaan.tipan laitosta reilun tunnin päästä oli jo poika sylissä.synnytyksen kestoksi laitettiin 1h30min.mitään puudutuksia/kipulääkkeitä en siis kerenny saaha.olihan se melkosta.mies kerkes just astua sisään saliin ku aloin ponnistaa(ponnistusvaihe 3min).tänään päästiin kotiin joten en malta nyt enempiä turista...t.roosa (vko 38+5 ku vauva synty ja la oli 22.8)
Kaksio on täällä käännetty ympäri viimeisen kuukauden aikana vähintään kerran viikossa. Varasto on vuorossa seuraavana...
Ja kuka on antanut meidän kummitukselle teräaseet käteen? Mikä lie nuorisokriminaali tulossa kun nyt jo puukottelee meikäläistä minne sattuu...
Alaselän poltot on taas alkaneet, liekö lupaisi jo jotain. Nyt reippaalle keppikävelylle jos sais vaikka muutaman supparin aikaiseksi :)
siis se pummihuijari, joka tekee kahta työtä yleensä. Nyt siis 2-kuinen vauva ja ihan palkatta äitiyslomalla teen kotona paperihommia muutaman tunnin per pv. Mutta koska nyt jotakuta tuntuu tuo ärsyttävän ihan kiusallanikin laitan tähän, että mieheni on erittäin hyvätuloinen ja oma äippärahani n. 3 tonnia kuussa. Ärsyynny siis vaan lisää...
Pari tuntia sitten loppu unet *TAAS!!!* Meinaa hieman ärsyttää, että oon tähän aikaan pirteenä, ko peipponen, ko sais nukkua. HÖH! Ja muutenkin tuntuu öiden menneen valvomiseksi/vähäunisiksi - yöllä heräsin jossain vaiheessa veskireissuun numero 1 ja tuntu, että tää Elli tulee läpi rööreistä, sen verran kovaa oli paine, aivanko ponnistusvaiheessa. Mietin jo, että tohinko ees pissalla käyä ;) Meinasi muuten oikeasti vähän alkaa mietityttään/pelottaan, että mitä oikein on tapahtumassa. Oishan se kyllä aika harvinaista, että lapsi syntyis ilman supistuksia tai mitään muutakaan varoitus-signaalia, eiks nii? Onko teillä muuten muilla ollu/on tämmöstä samaa oirettat?
Onnea *Roosalle* potrasta pojasta :)
Näyttäis olevan tulossa taas sateinen ja harmaa päivä, mutta nyt koitan mennä ottamaan unimasan kiinni, josko saisin vielä nukuttua ennen lasten heräämistä.
-AJ&Elli-
Entinen nimimerkkini oli kupperiskeikku, joka täytyi vaihtaa kun salasana oli kateissa siihen..:( Laskettu aika olisi minulla huomenna, ja ihana päiväys olisi vauvan syntyäkin:).
Oma olo alkaa olla luonnollisesti aika kypsä tähän odotukseen, vaikka toisaalta haikeatkin tunnelmat kun tulokas tulee olemaan meidän perheen kolmas ja viimeinen tulokas!
Tänään tulee äitini meille lomailemaan ja samalla lapsenvahdiksi (6- ja 4-vuotiaille lapsillemme) josko sinne synnyttämään pääsisi sitten mieskin mukaan. Ompahan yksi stressaamisen aihe vähemmän, jännittää kyllä kovin se milloin ja miten synnytys haluaa sitten käynnistyä.. Jonkun verran on supistellut viime päivinä, mutta heti kun kerkee jo toivoa niitten suppareitten olevan niitä käynnistäviä niin ne loppuvatkin kuin seinään:(!!!
Uniongelmaa olen minäkin potenut. Yöllisten vessareissujen jälkeen on niin kovin vaikea saada unta ja toisinaan tulee herättyä tai toisin sanoen uni ei vaan tule niin ollaan pirteinä kukonlaulun aikaan.. Ja päivällä nukkuminen on oikeestaan aika lailla torkkumista, kun lapset osaavat pitää äidin kiireisenä.
Mut täytynee lähteä nuorimmaisen kanssa ulkoilemaan, kun ei vielä ainakaan sada. Isommainen, kun on jo saatu koulutaipaleelle.
kupperi 39+6
Sain lapset hoitoon, menin nukkumaan uudelleen ja heräsin vasta äsken.. oon aivan kummassa tokkurassa. Oli tarkoitus imuroida, mut se taitaa jäädä..
Kupperi, meilläkin on kolmas ja viimeinen tulossa. Jossain artikkelissa oli niin hienosti kirjoitettu siitä luopumisesta: ei enää raskaanaoloa, ei tämän jälkeen pikkuvauvavaihetta jne.
Roosalle valtavasti onnitteluja! Tuliko miehesi töistä synnytykseen? Mietin itsekseni, että jos tuollaisella kiireellä tulisi, eikä olisi sairaalassa valmiiksi, niin mitenhän siinä kävisikään..
Täytynee käydä vaikka kävelyllä niin saa paikkoja vähän vetreytymään. Mistä ihmeestä tuota unta onkin nyt riittänyt?
Lyle 39+2
Onnea Roosalle ja koko perheelle=)))
Nyt on suhteellisen hyvin nukuttu yö takana mutta silti väsyttää......Tänään pitäisi iltapäivällä lähteä keskustaan syömään työkavereiden kanssa, toivottavasti se hieman piristää.
Eilen oltiin kolmisen tuntia neidin kanssa kaverilla käymässä ja väsähdin aivan totaalisesti, iltapäivällä sitten alkoi kunnolliset kivuliaat supistukset jotka kestivät reilun kolme tuntia ja tulivat noin 4-8min välein, mutta yllätys yllätys loppuivat, arvaatkaa harmittiko, olin jo varautunut että nyt se on menoa.....Huomenna olisi laskettu aika......juuri sanoin kaverille että turha odottaa viestiä pariin viikkoon taitaa kaveri viihtyä täällä vielä ainakin sen aikaa ja saan varmaan käynistysajan...
Tällä vauvalla on koko raskauden aikana ollut viikossa pari päivää että hän nukkuu ja liikkuu vähemmän ja nyt tietenkin olen niinä päivinä aivan paniikissa että onko hän siellä hengissä.Aina välillä saan pari liikettä ja potkua, mutta sitten tulee taas hiljaista pitkäksi aikaa......Jospa huominen olisi taas vilkkaampi päivä.
Nelli 39+6
Tokkurainen olo täälläkin... ja ihan samanlaisia oireita kuin niin monella muullakin vielä täällä kasassa olevalla; hikoiluttaa, lyhytjänteisyyttä, uudelleen nukahtamisvaikeutta jnejne... Josko tätä ei enää hyvin kauan kestäisi...
Onnea *Roosa* uudesta perheenjäsenestä! Ja tervetuloa teille *uusille*! Kirjottelin eilen pitkät pätkät kuulumisia, mutta kaikki hävisi jonnekin bittiavaruuteen ja sivusto ilmoitti *jälleen* olevansa tilapäisesti poissa käytöstä. ÄÄÄH! Vähänkö turhauttavaa!
Meillä viikonloppu meni lähes kaoottisissa merkeissä; esikko päätti kokeilla vanhempiaan oikein olan takaa. Tässä huushollissa ei juuri normivolyymilla keskusteltu koko viikonlopun aikana, sen verran pinnaa kiristi. Lopulta sunnuntai-iltana sain jotenkin kasattua itseäni sen verran, että vihdoin onnistui keskustelu pojan kanssa ja saatiin asiat selvitettyä. Poika on kovasti stressiherkkä ollut pienestä pitäen, ja nytkin jännittää vauvan tuloa hirmuisesti. Tai lähinnä sitä kuka huolehtii hänestä ja pikkuveljestä sen aikaa kun olemme synnyttämässä. Tätä ko. keskustelua on käyty jo reilun parin kuukauden ajan ja pojalle on vakuutettu miljoonia kertoja, että yksin tai ilman tuttua hoitajaa EI tule jäämään, mutta kovasti tuntuu asiat pyörivän pojan päässä.... Nyt taas toistaiseksi on onneksi rauha maassa. Saisi siis tulokas nyt äkkiä syntyä ennen uutta kriisiä.
Huomenna olisikin aika taas ä-polille tarjonnan tarkastusta varten. Mahdollisesti yrittävät kääntää, jos epeli vielä perätilassa viihtyy. En kyllä ole huomannut, että kääntynytkään olisi. Poikittain on muutamaan kertaan ollut, mutta istualleen mielestäni siitä aina itsensä oikaissut. Kovasti tuonne alas kyllä painaa, ja maha roikkuu lähes polvissa. "Normaali" istuminen alkaa olla täysin mahdotonta kun on niin alhaalla tämä pötsi. Toivottavasti huominen toisi helpotusta tähän oloon... Tosin ei houkuta ajatus ulkokäännöksistä, mutta ei myöskään sektio houkuttele... Saas nähä kuinka käy...
Siivoamaan pitäisi täälläkin taas ryhtyä, mutta kun ei millään huvittaisi... Pakko kuitenkin tässä jotenkin ryhdistäytyä. Pojatkin haettava jo parin tunnin kuluttua tarhasta. Huoh!
Jaksamista kaikille näin viime metreille! Hienot palkinnothan meitä odottelee jo ihan lähellä...
Tiittis rv 39+
Olipas se mukava nukkua omassa sängyssä yö.Vauva heräili 3 tunnin välein,söi ja pisti takas nukkuun.Pikkusen meinas rintoja kivistää ku ei ollut rintapumppua.Joten tänä aamuna ensi töikseni kävin sen ostaan.Ostin sellasen emman halppispumpun 28e,ihan menetteli.
Siit synnytyksestä et mies oli lasten kaa kotona kun soitin sairaalasta et saa lähtä ajeleen tänne päin.Itseki n ajattelin et ei kaii täs kiirettä oo.Vaa olipas sittenkin....
Sellasta,mut kyllä teki hyvää olla pois kotoa viikon ajan nii osaa kyllä arvostaa kotioloja ja lapsia ja miestä.
Mut tsemppiä teille jotka vielä vauvan syntymää odotatte.Se voi alkaa millon vaan oli oireita tai ei....
T:roosa ja pikkuvauva
AIka käy tosi pitkäksi.Ei oikein mitään jaksa tehdä ja kun jotain yrittää tehdä sekin jää kesken:(
Esikoinen on aloitellut tällä viikolla päiväkoti elämää ja se on hiukan helpottanut tätä arkea.Oon saanut aikaa itselleeni ja lepäillä.
Eilen illalla alkoi valua oikein paksua limaa,supistellut ei ole kovasti.Kävin neuvolassa tänään ja SF-mitta oli pysynyt samana kuin viime viikolla.Kaikin puolen kaikki oli ok.Odottavaisin mielin tässä ollaan..huomenna ois kiva syntymäpäivä 20.08.2008.:D
VOimia kaikille:)
T:MMM2008 ja 39+1 :)
Laitan kuulumisia kun en ole kirjoitellut. Kävin katsomassa syntyneiden listaa, ja johan on jo. Onnea kaikille!
Meillä taitaa mennä myöhäksi. Vaikka vaavi oli juo n.1kk sitten terkkarin mukaan laskeutunut, niin nyt viime käynnillä pää oli takaisin aukeamien yläpuolella. Ja minullakin ovat kivut vähempiä. Muuten on kyllä aika huono olo, on tosi kuuma, päänsärky, yöllistä pahoinvointia, väsyttää yms. Ja kun nuo verenpaineet ovat olleet jo useita viikkoja yläkantissa niin vaikka pissa onkin puhdas niin taidan ensi viikon neuvolassa pyytää lähetettä ä-polille tilanteen arvioon mahdollisen toksemian takia (jollei tämä vointi tästä viikon aikana kohene).
Meidän matka meni kyllä tosi hyvin. Tunsin oloni tosi supernaiseksi vaaravaellusten ja pyöräretkien jälkeen. Kylpyläänkin uskalsin kahdesti. Tosin toisella kertaa varovaisesti, koska 4 saunareissua yhden päivän aikana kyllä sai illaksi aikaan melkoiset supistukset.
Nyt olen tehnyt pieniä töitä, mitä on ollut pakko ja muuten vain lepäilen ja keskityn odotteluun. Valitettavasti minulla ei ole täällä kotona kovin stabiilia internetyhteyttä, joten saapas nähdä kuinka tulee kirjoiteltua.
Toivottavasti täällä on vielä joku odottaja seuranani elokuun lopulle .
Voikaa hyvin kaikki!
ELO rv 39+1
Meillä on kanssa samalla tavoin, että toisina päivinä vaavi on aika hiljainen. Ajattelen, että on tuolloin ehkä selkä ulospäin, etten tunne potkuja niin selvästi. Noina päivinä olen aina hiukan huolissani ja kärttyinen (vaikka 10 liikettä tuntiin täyttyisikin). Mutta sitten on aina tullut uusi päivä, jolloin meno on entisenlainen.
Oletko huomannut, että vauvasi reagoisi johonkin ärsykkeeseen kohdun ulkopuolella? Itse olen huomannut, että vauva jorailee kun ajelen autoa ja kuuntelen radio rokkia, tai kun mies soittaa kitaraa, tai jos itse puhun innostuneesti jostakin.
Uusi viikko lähti käyntiin. Mies tuli kipeäksi eilen ja esikoinen oli vähän sen oloinen, että ans kattoo. Hoitoon ja eskariin lapset lähtivät ja iltapäivällä menevät mummolaan. TÄytyy toivoa, ettei itse tule kipeäksi.
Mulla kyllä paikat jo kovasti valmistelee vauvan tuloa. Supistelee säännöllisen epäsäännöllisesti, tulee limaa ja silleen.. Mulla on vahva tunne, että saan elokuisen vauvan, joten eihän sitä odotusta sitten enää ole kuin pari viikkoa. (POSITIIVISEN AJATTELUN YRITELMIÄ)
On ollut ihanaa jutella mun kaverin kanssa (jolla oli la 23.8, mut vauva on jo reilun viikon) vauvajuttuja. Imetykset, kakkavaipat ja muut pitää mielessä, että palkinto on edessä omine ihanine haasteine. Mä huomaan ajoittain, että tuskailen tämän olotilani kanssa niin, etten muista mihin odotus päättyy ;=)
Amalia-Joel on varmaankin synnyttänyt, entäs muut???
Lyle 39+1