Oli ipanoiden idoli kaikessa hiljaisuudessa myynyt Mersunsa pois
Pinkku Pinsku. Miksi seuraan häntä? Muistan omat täysi-ikäistymisaikani ja minusta on kiva katsoa millaista se on nykyään. Mikä on muuttunut ja mikä ei.
Mutta voi että ärsyttää aina jostain syystä, kun ihmiset hommaavat mersua ja muuta ja esittelevät oikein teatraalisesti somessa kaikelle kansalle, että katsokaas kun minulla on MERSU! Käytetty mersuhan ei edes ole mikään överihintainen, uudehkot meset ovat suunnilleen 40 000 euron luokkaa. Siinä on useampi kymppitonni liikaa autolle, mutta esim. minäkin olisin voinut aikoinaan hommata käytetyn mersun, jos olisin halunnut. Ja siis juurikin tuota 40 tonnin hintaluokkaa olevan.
No ipanoiden idoli oli sitten huomannut, ettei olekaan varaa pitää mersua ja sepitteli, että on kyllästynyt siihen. Heh, juu... Sitten kaikessa hiljaisuudessa oli myynyt sen pois.
Kun ihmiset oppisivat sen, että auton ei tarvitse olla överihinnoiteltu ollakseen hieno. Minä olen päättänyt hommata Kia Optiman jossain vaiheessa. Se tulee siis olemaan kolmas autoni. Optima on jo vuosia ollut ihan supertyylikäs mielestäni ja oikein ylpeänä ajelisin tuollaisella menopelillä.
Mersuissa ja Audeissa on hirveä määrä turhaa elektroniikkaa, joka hajoaa alta aikayksikön. Kaikki premium-autot valmistetaan halvempien autojen tehtailla. Kymppitonnien lisähinnan tuo mersun merkki (jollainen löytyy esimerkiksi omasta kylppärin pesualtaastani, voin laittaa kuvaa jos ette usko) ja sanasta Mercedes Benz.
Ovatko pesualtaan osa ja sana Mercedes Benz kymmenien tuhansien eurojen arvoisia? Monien mielestä ovat. Minusta arvokkaampaa on tyylikäs ulkonäkö ja hyvä ajettavuus. Ja tietysti se, ettei auto ramppaa vähän väliä korjaamolla.
Kommentit (3)
Nykyään noissa piireissä ei osteta autoja vaan ne "liisataan".
Muistan muuten erään taksimersun, jonka kyydissä olin. En tiedä sen vuosimallia, mutta vaikutti ihan modernilta, joten veikkaan että oli max. 3 vuotta vanha. Sisällä kuului ihmeellistä pientä kolinaa, sellaista mitä ei olettaisi premium-autossa kuuluvan. Tuntui, että siellä oli kaikki irtoavat osat ihan löysällä. No ihan mukavaa oli olla kyydissä ja sisällä oli led-valot, jotka toivat hieman erilaisuutta. Siinäpä se. Ei mikään maailman mullistavin asia, mersu.
Tiedän kyllä, että 18-vuotias on lapsellinen eikä ajattele kovin viisaasti. Ikäisekseen voi olla ihan fiksu, muttei kuitenkaan oikeasti kykene aikuisten tasoiseen keskusteluun ja päätöksiin.
Eli onhan tuollainen autolla leijuminen ymmärrettävää tuon ikäiselle, mutta silti se vain aiheuttaa turhautumista... On kuitenkin olevinaan niin fiksua videoillaan, mutta sitten pitää kiinni kulisseista, koska on vissiin tosi siistiä omistaa, tai tässä tapauksessa olla omistavinaan mersu.