Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies ei kestä "erinomaisuuttani".

Vierailija
29.05.2014 |

Otsikko on hieman provosoivan oloinen, mutta sanon tämän kaikella nöyryydellä.

Olen harrastanut maalaamista ja puuhastellut harrastuksena huonekalujen korjailun/entisöinnin parissa yli vuosikymmenen, joten luonnollisesti olen kohtuu hyvä harrastuksissani ja saan niistä suurta iloa arkeen. Miestä tämä on valitettavasti nyt kahden vuoden jälkeen ja nyt se napsahtelee minulle, kun olen muka kaikessa automaattisesti hyvä.

Siis piikittelyä ja vihoittelua, kun muutaman kerran viikossa uppoudun harrastuksiini ja välillä pyydän mukaankin esim. hiomaan lipastoa tai petsaamaan. Hetken se jaksaa innoissaan autella ja sitten se lähtee mököttämään, kun muka olen kaikessa automaattisesti hyvä. Jotenkin olen väsynyt, että minun pitäisi piileskellä harrasteideni parissa jossain luolassa, kun muuten herralla iskee alemmuuskompleksi.

Huomioitavaa on se, että mies ei ole eläessään yrittänyt mitään taideharrasteita ja on katkera maalaustaidostani, jota olen hionut vuosia, kun hän itse on piirtänyt tasan pakollisilla kuviksen tunneilla peruskoulussa. Mies ei myöskään ole puutöitä vapaa-ajallaan harrastanut, vaan sekin kokemus on pakollisesta puukässästä yläasteelta. Ja niiltä tunneilta herra on iloisesti lintsannut. Korjailen myöskin huonekaluja ja maalaan tauluja yhteiseen asuntoon, joten harrasteeni eivät ole mitenkään häneltä pois. Olen yrittänyt ehdottaa yhteisiä projektejakin ja luvannut auttaa tekniikan kanssa, jos mies jotain haluaa kokeilla värkkäilyn saralla.

Aiheesta käydään siis isoja nalkutus-mökötys-tappeluita. Mielestäni mies on kohtuuton typerästä asiasta ja ikinä ei ole liian myöhäistä aloittaa uusia harrasteita tai kehittää uusia taitoja.

Miten tuommoisen äkäpussin kanssa voi oikein selvitä?

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole rauhassa omien harrastuksiesi kanssa, mutta tee välillä muutakin. Vaikka sinulle harrastuksesi onkin henki ja elämä, niin älä puhu siitä koko ajan, ajattele sitä koko ajan ja katsele vain harrastustasi ajatelle sillä silmällä ympärillesi. Ihan varmasti sellaiseen kyllästyy yksi jos toinenkin. Aseta myös harrastuksellesi aikarajat, vaikka pari tuntia illassa, viikonloppuna vähän enemmän. Et sinäkään hyvällä katsoisi jos mies katsoisi vaikka jalkapalloa kaiket illat ja viikonloput, puhuisi vain ja ainoastaan siitä ja kehua retostaisi jalkapallotuntemustaan muun ajan. Ja kaiken sen lisäksi vaatisi sinua viereensä istumaan ja katsomaan kanssaan sitä pirun jalkapalloa...

Jos kuitenkin haluat keskittyä vain harrastukseesi, niin kerro se selkeästi miehelle. Sano, että harrastus on sinulle ykkönen ja mies tulee jossakin siellä kaukana. Sano myös, että hän voi tehdä valintansa haluaako olla jossakin siellä kaukana vai lähteä. En usko miehen olevan huono ihminen, vaan lähinnä tylsistynyt ja pettynyt yksioikoiseen yhteiselämäänne.

Vierailija
42/42 |
29.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.05.2014 klo 12:42"]

Ole rauhassa omien harrastuksiesi kanssa, mutta tee välillä muutakin. Vaikka sinulle harrastuksesi onkin henki ja elämä, niin älä puhu siitä koko ajan, ajattele sitä koko ajan ja katsele vain harrastustasi ajatelle sillä silmällä ympärillesi. Ihan varmasti sellaiseen kyllästyy yksi jos toinenkin. Aseta myös harrastuksellesi aikarajat, vaikka pari tuntia illassa, viikonloppuna vähän enemmän. Et sinäkään hyvällä katsoisi jos mies katsoisi vaikka jalkapalloa kaiket illat ja viikonloput, puhuisi vain ja ainoastaan siitä ja kehua retostaisi jalkapallotuntemustaan muun ajan. Ja kaiken sen lisäksi vaatisi sinua viereensä istumaan ja katsomaan kanssaan sitä pirun jalkapalloa...

Jos kuitenkin haluat keskittyä vain harrastukseesi, niin kerro se selkeästi miehelle. Sano, että harrastus on sinulle ykkönen ja mies tulee jossakin siellä kaukana. Sano myös, että hän voi tehdä valintansa haluaako olla jossakin siellä kaukana vai lähteä. En usko miehen olevan huono ihminen, vaan lähinnä tylsistynyt ja pettynyt yksioikoiseen yhteiselämäänne.

[/quote]
En minä kohtuuttomasti aikaa käytäkkään harrastuksiini. Saati puhu niistä koko ajan. Miehelle siis. Minulla on erikseen se harrastajaporukka, jolle paapatan nämä pakolliset intoilut uusista hommista. Maalaan ehkä sen 4-6 h viikossa, mikä ei mielestäni ole kohtuutonta. Plus hääräämiseni on kausiluontoista, eli joskus en koske suteihin ja muihin vermeisiin useampaan viikkoon ja toisinaan askartelen niiden parissa koko päivän.

Juuri oli muuten jääkiekon MM-kisat ja kiltisti vaan istuin seurana katsomassa ja kuuntelin puuduttavia puheita Suomen jääkiekkoliigoista viikkoja. Tämä kun seuraa kaikki mahdolliset jääkiekkoon liittyvät asiat. Odottaisin vaan, että kohtelias kiinnostus ilman lapsellisia välikohtauksia voisi olla molemmin päin, eikä vain niin, että minä joustan hänen nippelitiedolle. -ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme