Mikä on koulutuksesi taso?
Mulla lukon jälkeen AMK (Ammattikorkeakoulu, eli alempi korkeakoulututkinto)
Kommentit (123)
Nimittäin tuo vastaväittelijä ei ole missään väittänyt, etteikö voisi opiskella maisteriksi, jos haluaa ja sattuu pääsemään yliopistoon muuntokoulutukseen. Taitaa olla joku Voikkaan paperimies siellä vinkumassa menetettyä gloriaa.
Vierailija:
ps. asunto on jo maksettu :) Onko sinulla?
Kuka missäkin haluaa asua. Onneksi en ole sinun asemassasi.
Vierailija:
Ei sitä ole
Vierailija:
ps. asunto on jo maksettu :) Onko sinulla?Kuka missäkin haluaa asua. Onneksi en ole sinun asemassasi.
Voi sinua. Et oikein kykene enää muodostamaan järkeviä tekstejä? Menikö hermo? Minä haluan asua just tässä velattomassa omakotitalossa ja luulenpa, että aika moni haluaisi olla minun asemassani :)
Ammattitaito on kyllä välillä vähän niin ja näin...
Vierailija:
Ammattitaito on kyllä välillä vähän niin ja näin...
Etpä taida pystyä.
Vierailija:
Mitä täällä leijut tuloillasi?? Varmasti tienaat enemmän kuin suurin osa täällä kirjoittelevista, mutta se että edes otat palkkasummasi täällä puheeksi, kertoo että et ole sinut itsesti (tai palkkasi) kanssa. Voin sanoa, että tienaan huomattavan selvästi sinua enemmän, mutta en viitsi summia nostaa esille. Mene itseesi ja opi elämään! Toivottavasti oma asuntolainasi ei ole järin korkea, sillä 5122:sta ei tässä verohelvetissä liiemmin jää käteen!
Herää. Tuota jupinaa ei niele kukaan.
Ja miksi otin sen puheeksi? Joku puupää tässä threadissa väitti, että AMK-tutkinto vaikuttaa palkkaan. Kyseinen puupää (akateemikko) tienaa kuitenkin selvästi vähemmän. Kai minulla oli oikeus lyödä kortit pöytään ja lopettaa plörinät?
jolla takissa kyltti " proviisori" , ei ole nainen ihan oikeassa tehtävässä.
Kerro, mitä " Ei niele kukaan" ?
Vierailija:
Herää. Tuota jupinaa ei niele kukaan.
Ja miksi otin sen puheeksi? Joku puupää tässä threadissa väitti, että AMK-tutkinto vaikuttaa palkkaan. Kyseinen puupää (akateemikko) tienaa kuitenkin selvästi vähemmän. Kai minulla oli oikeus lyödä kortit pöytään ja lopettaa plörinät?
Katsopa joskus palkkataulukoita, vaikkapa Tilastokeskuksen julkaisemia. Jos SINULLA on korkeampi palkka kuin maisterilla, niin ymmärräthän, että KAIKILLA amk:laisilla ei niin ole.
Tää on taas tätä av-tasoa... jos minulla on näin, niin kaikilla muillakin on niin. Kokemukset perustuvat vain ja ainoastaan siihen omaan, kapeaan elinpiiriin.
Säälittävää.
ps. vaikka palkka ei yltäisi viiteen tonniin, niin kai sinunkaltainen ihminen ymmärtää, että ihmisellä voi olla muitakin tuloja kuin palkkatuloja..? Esim. pääomatuloja :)
Olen täällä siksi, kun täällä on niin herkulliset keskustelut
Vierailija:
Siinä vaiheessa kun asiakas neuvoo apteekissa naista,
jolla takissa kyltti " proviisori" , ei ole nainen ihan oikeassa tehtävässä.
Perusta oma ketju ja vingu siellä, jos et saanut kunnon palvelua. Tai valita apteekkarille. Onneksi ei ollut isäni apteekki, siellä on miesproviisori.
ammattitaidottomasta proviisorista. Ja mitä isäsi mitkä lie liittyvät tähän, perusta itse oma ketju ja vingu siellä...
Ei täällä keskustella apteekkien ammattitaidosta, vaan koulutuksesta. Liittyy sinällään, että isälläni on miesproviisori töissä. :) Eli ei ole meidän iskän apteekki.
Eli maistereilla ON korkeampi palkka kuin tradenominretkuilla. Mun tuntemat tradenomit on tosi noloa sakkia: pankkineitiä, kaupparatsuja, vakuutusvirkailijoita, kiinteistöassareita, yksi on jopa baarimikkona! Ei taida tradenomeilla oikein tuo sijoittuminen työelämään natsata. :DDDD
Vierailija:
Älä viitsi jauhaa isästäsi koko ajan!
Ja menikö nyt luu kurkkuun? Etkö enää pullistele palkallasi, kun kävi ilmi, että vastassa on proviisori, jonka isällä on apteekki?
Jos isillä on apteekki, ehkä sieltä löytyy jotain rauhoittavaa sinulle.
Taas tätä tyypillistä av-mentaliteettia. " Kun minulla on viiden tonnin liksa amk-pohjalta, niin koulutus ei voi vaikuttaa palkkaan." Hohhoijaa. Mitä jos ottaisit sen pään sieltä perseestäsi pois ja katsoisit asiaa myös laajemmalti. Esim. tradenomin keskipalkka on 2112 euroa kuukaudessa, kun taas KTM:n keskipalkka on 4370 euroa kuukaudessa.
Jos SINÄ tienaat viisi tonnia amk-pohjalta, niin ymmärrätkö, että KAIKKI eivät tienaa, vaan huomattavasti vähemmän. Tilastollisesti ylempi korkeakoulututkinto johtaa parempiin ansioihin. Tämä on fakta.
Insinöörin keskipalkka 2100 euroa kuussa. Diplomi-insinöörin keskipalkka 4300 euroa kuussa.
NÄYTÄ NYT VIIDEN TONNIN TYYPPI JOKU SELLAINEN TILASTO, MISSÄ AMKKILAINEN TIENAA ENEMMÄN KUIN MAISTERI!!
Ja ylempi korkeakoulututkinto mulla on heti kun se mun erikoisalalle tulee... =)
Kuten jo sanoin, en rupea palkkaani täällä ilmoittamaan. Se on riittävän suuri, jotta olen aivan sinut itseni ja menojeni kanssa. Asemani on johtaja, se tässä yhteydessä riittänee.