Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaupan muovipussien hinnat on noussut yhtäkkiä pilviin?

Vierailija
10.02.2026 |

Hirveä hinnankorotus ainakin Prismassa ja Lidlissä. Mikä siihen on syynä? Lidlin pussi maksaa jo 0,59 €! 😵

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halutaan, että ihmiset käyttäisivät vähemmän muovipusseja.

Itse ostan ehkä viitisen muovipussia vuodessa, repussa kulkee ostokset paremmin.

Vierailija
2/44 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavoitehan on ohjata ihmiset kuljettamaan omaa kestokassia, reppua tai muuta laukkua. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ostan ehkä viitisen muovipussia vuodessa, repussa kulkee ostokset paremmin.

Perheen viikon ruokaostokset ei mahdu mihinkään reppuun. Ostan harvoin muovikasseja, mutta joskus kestokassit unohtuu matkasta tai ostokset ei mahdu niihin, ja on pakko ostaa järjettömän hintainen muovikassi. 

Vierailija
4/44 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perheen viikon ruokaostokset ei mahdu mihinkään reppuun. Ostan harvoin muovikasseja, mutta joskus kestokassit unohtuu matkasta tai ostokset ei mahdu niihin, ja on pakko ostaa järjettömän hintainen muovikassi. 

59 centtiäkö järjettömän suuri hinta.

Jospa seuraavalla kertaa muistuu oma kassi matkaan.

Vierailija
5/44 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi taantuu näillä vihreillä valinnoilla. On nähty miten käy. Ihmisillä ei ole varaa kohta mihinkään. Homma vain lisääntyy. Muu maailma vain porskuttaa ja vaurastuu. 

Vierailija
6/44 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailma pelastuu... jep jep, no suomalainen toki kuuliaisena pulittaa mukisematta.

Vierailija
7/44 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus kauppaan menee ihan ex tempore, eikä ole kasseja matkassa. 

Vierailija
8/44 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä on käytössä putkikassi ja sen päädyssä on useampi kankainen kauppakassi. 

Vierailija
9/44 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat kohtuuttoman kalliita. 

Vierailija
10/44 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-ryhmän muovikassit on valmistettu 90 prosenttisesti kierrätetystä muovista, joten ilmeisesti muovinkierrätys on kallista ja turhaa.

Vierailija
11/44 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan: tulin töistä, kävin kaupassa tullessa ja ostin muovipussin. Käytin niitä sitten roskapusseina. Niitä ei kulunut/mennyt niin paljon, niin joka paikka täynnä -pusseja. Tuumin, et mitä järkeä, kun mulla on reppu (missä eväsrasia ja kansio, töitä varten). Opin käyttämään reppua ja -pussit "hävisi", pikkuhiljaa.

Sitten, tuli muutto (perintöasuntoon) ja piti penkoa ja tyhjentää kaikki kaapit ja lokerot. Löysin vielä täyden laatikollisen viikattuja -pusseja. Vanhoja, mutta kuin lähes uusia. Vähän aikaa mietin, et paljonkohan säästin siinä, kun rupesin sitä reppua käyttämään? (asuin siinä asunnossa yli 22 vuotta, kaupassa kävin 1 tai 2 kertaa viikossa).

Vierailija
12/44 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovat kohtuuttoman kalliita. 

Eivät myöskään välttämättömyystarvikkeita. 

Vierailija
13/44 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perheen ruokaostokset eivät mahdu myöskään yhteen muovikassiin. joten iso kestokassi on parempi vaan muistaa pitää mukana.

Vierailija
14/44 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tässä saa roskat ulos kun ei ole enää varaa muovipusseihin?

Vierailija
15/44 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvesignalointia siinä missä Israel-boikotitkin. 

Vierailija
16/44 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin katosi se tieto, että muovikasdi onkkn se ympäristöystävällisin vaihtoehto?!

Vierailija
17/44 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluavat ohjailla kulutusta, mikäs sen parenpi kuin nostaa hinnat pilviin niin kukaan ei enää osta tai kuluta. Sama homma kuin sähkössä tehtiin pakottamalla pörssi-hömppään, nyt istutaan talvet pimeässä ja pestään pyykkiä 3 aikaan yöllä, että säästyisi edes muutama penni.

Vierailija
18/44 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomi taantuu näillä vihreillä valinnoilla. On nähty miten käy. Ihmisillä ei ole varaa kohta mihinkään. Homma vain lisääntyy. Muu maailma vain porskuttaa ja vaurastuu. 

Tässä minäkin olen samalla aaltopituudella voisihan tuo kassi maksaa vaikka euron

Vierailija
19/44 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika paljon mahtuu jo 60 litran reppuun ja kestokassiin loput.  Ikeasta ainakin saa isoja kasseja halvalla.

Vierailija
20/44 |
10.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus kauppaan menee ihan ex tempore, eikä ole kasseja matkassa. 

Onko koko elämäsikin ex temporea,ei se kassi matkassa leipää pyydä eikä paljon paina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän