Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Enskattarien tiistai: Toivoa täynnä

01.08.2006 |

Uskaltauduin aloittamaan uudella otsakkeella, kun kello löi juuri tiistai päivän puolelle- mie täällä yötöissä aherran, onneksi tosin on hyvin hiljaista osastolla. Kauhiasti olitte muuten ehtinneet maanantain aikana kirjoitella, mukava lueskella:)

MaryRose: Onnea työpaikan johdosta:) Kuulostaa vaan hurjalta tuo opiskelu- ja työtahtisi- ethän pala loppuun? Itsekin joutunut joskus työskentelyä opiskelun ohessa rajaamaan,kun alkanut mennä vähän liian lujaa:( Päivittäinen punkku-annos kuulostaa kivalta, nam:) Sopisin kai paremmin Ranskaan tms maahan,jossa viiniä juodaan päivittäin ruoan kanssa, sivistyneesti tieteskin:) Pupuilunne määrä on herättänyt keskustelua, miekin kommentoin, että nauttikaa nyt toisistanne, kun vielä noin jaksatte. Ah, voi niitä aikoja, jolloin meilläkin..nyt on tosiaan sitä harvempi tahtista meininkiä, kuten joku jo kirjoittelikin..Mutta MaryRose, jo on ihme, jos ei nyt tärppää:) !!!!!

Jessicalle tsempitystä ja TOIVOA,kuten otsikkokin lupaa!! Peukut ja varpaat on täällä aianskin pystyssä!!

Meriheppa: miuakin mietittänyt, miten kropalle käy,kun pillerit joskus lopettaa: söin ite joskus teininä diane nova-pilleriä iho-okelmiin, nyt näppyjä yasminin kanssa ei tuu,kuin harvakseltaan, mutta ihoni on niin HERKKÄ, että jää helposti arpi:( Siis, olenkohan hormonimyrskyn kourissa ihan näppyjen peitossa, muutenkin näytän tosi nuorelta, vaikka 24 piakoin jo täytänkin..hui! No tärkeintä olisi tietty raskautua, kun pillerit lopettaa, viis näpyistä- ja uudesta teini-iästä:)

Peipposkan olen samoilla linjoilla: Seksi ei toimi, jos on pakkopullaa! Kivaa ja kutkuttavaa sen olla pitää, eikös?!

Killa: NAUTI Sie lomastasi vielä viikon verran:) Miten aiot viikun lomaviikon käyttää?? Miulla alkaa 10pv loma torstaiaamuna, kun nämä yöt loppuu...Pieniä matkoja olisi tarkoitus tehdä kotimaassa ja naapurimaassa. Kummityttö 3kk lähtee mukaan Ruattiin vanhempiensa kanssa,omin lapsen siis itelleni. Toiv. Neiti tuittu osaa vain olla nätisti, niin vauvakuume hiipii vahvemmin miehenkin sisimpää kolkuttelemaan:)

KM & Sara-Maria: Ihana kuulla heppaimmisten ajatuksia:) Omani kanssa juuri väännettiin helteessä koulua tänään, että oli ihanaa, polle oli niin mukana touhussa, yritti kaikkensa:) Kyllä hevosen selässä häviää hetkeksi kaikki maalliset murheet; parasta irtioottoa:) *Vilkutuksia siis, miulta ja hepalta:) *

Juliaana: Ah, onpa ihanan kuuloiset häät tulossa teitille:) Oikein päivä prinsessana, once in a lifetime-experience!!

Greetas: No jo on oireet:( *lämpöajatuksia*

nellamaija: menkkakivut ei ole kivoja:( Oletko kokeillut Miranax-nimistä valmistetta (reseptillä)? Siitä yleensä vastetta, jos muu ei särkyyn menkkakivuissa auta, viimenen mahku on ainakin Ponstan forte - särkylääke, jota yksi tuttu sisätautilääkäri kirjoitti kaverille menkkakipuihin..hoitaja nostaa taas täällä päätään..

_apila_ mulla samaa vaivaa; Kunnon pupuilujen jälkeen on paikat pipinä. Bepanthen on ollunna kovassa käytössä. Tämä alkoi antibioottikuurin jälkeen, ja kaikki on tsekattu - gynellä oon käynyt ja tauteja ei ole. Liukaste onneksi jelppii myös kivasti - ja mies suhtautuu ymmärtäväisesti:)

Naksu - ja kaikki muutkin : +++++++-tuulia:)

ON: Miehen kanssa eilen tiukka keskustelu: Miehellä pelko taloudesta, jos/kun vauveli tulee; mies haluaisi meillä olevan jonkinlaisen pesämunan (mistäpäs sellaisen saa??). Mies pelkää , miten ihmeessä asuntoa ja kahta autoa ylläpidetään yhden tuloilla. Ymmärrän miehen huolen, mutta itse, kun olen vähän sillä linjalla optimistina, että kyllä sitä aina pärjätään, kun vähän jostakin tingitään. Eli ehkä kumpikin saa tulla itseensä. Mies tajusi huoleni siitä, että kun en tiiä tarkkaa ajankohtaa, koska vauveli saa tulla - saatin jonkinlainen sopu asiasta aikaan. Mies kertoi, kuinka kummitytön vierailu taas jotakin hänessä liikautti, eli työstää vauva-asiaa koko ajan!! En siis menetä toivoani:) Ja mekin ostettu nyt vasta 1.Oma kotimme, eli ehkä nyt voi nauttia siitäkin ja totutella uuteen elämäämme- mie olen vain sellainen kaikki mulle heti nyt- ihminen:(

Lemmikeistä: Olen kasvanut eläinten ympäröimämänä, nyt onkin suuri suru, kun ei voi miehen astman takia koiraa ja kissaa ottaa:( Onneksi äidin luona asuvat kissavanhukset, jotka ovat olleet kauan mukana elämässäni:) Ja onhan miulla se heponen, eli siinä riittää rapsuteltavaa...

Nyt tämä maratonviesti päättyy tähän. Kaikille Enskattarille lämpöajatuksia täältä - ja oikein kaunista tiistaipäivää:)

terkuin pariisitar

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulenkin, että ovis oli viime kierrossa jo tosi aikaisin, kun kierto jäi 26 päiväiseksi. Ovishan olisi jo periaatteessa voinut olla niinkin aikaisin kuin kp 8?!

Aloitan siis tikuttamisen huomenna aamusta. Lämpöjä en kuitenkaan rupee mittaamaan, siinä olisi jo mulle liikaa duunia (oon hiukan heikko aamuheräilijä - purkkiin pystyisi ehkä just ja just pissimään aamuisin).

Vierailija
22/58 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee hermot näitä lakitekstejä referoidessa!

Greetas: Pahoittelut siis negasta! Mä jo ehdin toivoa... Mutta ei kun uutta yritystä putkeen, kyllä se siitä!

Oona: Ollaan lopetettu pilsut samaan aikaan, 12/2004 mäkin noista kamaluuksista luovuin! Eli ei voi täällä kyllä johtua tää tärppäämättömyys " hormoonihäiriöistä" !

G: Täti viipyy täällä 3-5 päivää, mutta yleensä vaan 1 pvä on kunnon vuotopäivä. Sen jälkeen tiputtelee niin että melkeenpä phs:lla pärjäisi.

G: Ikää on jo 26! Liekö jotain ikäkriisiä pukkaamassa, kuuntelen vaan haikeita biisejä ja mietin tätäkö elämältä haluan! Siis en mieti lapsen saamista, siitä olen aivan varma mutta sitten kaikkea muuta mitä elämässä on/ei ole. Eli se intohimo täällä vieläkin mietityttää välillä, mieskin eilen totesi että voihan vitsi, mitä sun kanssas tekis kun oot noin apea nykyään eikä mikään kelpaa! En siis mitenkään helppo tapaus ole! =) Ja kesä varmaan kutkuttaa, ihmiset on NIIIIN hyvän näköisiä että huhhuh, houkutus ois joskus kova! Tosin en voisi miestäni koskaan pettää, että ihan fantasiatasolla menee noi mun ajatukset... Huah!

No nyt taas lakitekstien kimppuun!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elikkäs ikää on 25 vuotta (täytän juurikin pian 26) ja ei mitään varsinaista kriisiä ole päällä lapsensaannista, mutta kyllähän tämä alkaa pikkuhiljaa harmittamaan, kun en olisi ikinä arvannut ettei homma hoidukkaan kuin pala kakkua.

Tiedän, että neljäs yrityskerta ei vielä ole paljon, mutta silti. Varsinkin se pelottaa, kun äidilläni kaikki raskaudet ovat alkaneet ilman kummempia yrityksiä. Yksinkertaisesti turhauttaa tämä yrittäminen ja se, että kaikki pyörii ja hyörii nyt tosiaan vauvanteon ympärillä. Ei pysty edes ystävien häistä nauttimaan jos sattuvat loppukiertoon!!

Noh, katse eteenpäin ja katsellaan mitä tässä kierrossa tapahtuu. Hiukan jo etukäteen olen skeptinen, mutta kahtellaan. Oireita en ainakaan tule uskomaan lainkaan tässä kierrossa, sillä kuten viime kierto osoitti voi oireita (ihan oikeita sellaisia!) tulla ilman raskauttakin.

Tulipas tästä nyt avautumista. Sori.

Vierailija
24/58 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitihän tännekkin tulla nyt kertoon mikä tilanne täälä on..eli teis sen plussa testin pe ja vloppuna alkoi mahakivut ja selkäkipu ja su illalla tiputteli vähän.. pääsin sitten eilen äitipolille ja ottivat verestä sen hcg ja se oli 842(eli positiivinen) ja sit ultrattiin ja sielä ei vielä näkynyt muuta kuin hieman suurentunut kohtu.. eli voi olla raskaus todella aloussa että ei ainakaan se 5+? jotain ole vielä menossa. Nyt sitten 2vk ootellaan ja sitten otetaan uusi hcg ja ultrataan uudestaan koska silloin jo pitäis näkyä jotain.. vähä váan jännittää et miten tulee käymään... onneksi tiputtelu on loppunut ja mahakivut ja selkäkivutkin on hellittänyt toistaiseksi.. Tuntuu varmaan pitkältä tää 2vk..onneksi ens ma alkaa työt et aikakin kuluu paremmin...

plussasäteitä muille..

adette

Vierailija
25/58 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...nukuttua pitkään. En muista millon oisin viimeeks nukkunu näin pitkään. Oikeestaan harmittaa, kun meni taas melkeen puolet päivästä ihan hukkaan. Pitänee alkaa laittaa herätyskello soimaan aamuisin, vaikka lomalla oonkin.

Aqua80: Jätin teiniangstin vallassa lukion kesken ja muutin pk-seudulle, jossa aloin opiskella parturi-kampaajaksi. Pikkasen ennen valmistumista kävin muutamassa pääsykokeessa amk:ihin ja kaks viikkoa parturi-kampaajaksi valmistumisen jälkeen aloitin opiskelemaan tietotekniikkaa amk:ssa. Viime vuonna alkusyksystä sain sitten vakkariduunin alalta ja päätin sitten valmistua pian sen jälkeen. Ja nyt taas tekis miel opiskelemaan, viihyn koulunpenkillä paljon paremmin kuin töissä...

Lemmikkigallupiin unohtui mainita, että onhan meillä koirien lisäksi 7-vuotias nymfipapukaija. Tosin jäänee viimeiseksi siivekkääksi lemmikiksi. Lintu vankeudessa on varmasti yks maailman kamalimmista asioista.

Ikägallupiin: 25 vuotta täynnä. Haaveena olis, että 3-kymppisenä ois lapset tehty. Tai no saa tietenkin nähä, et miten paljon niitä innostuu vielä tekemään, sehän saattaa yllättää...

Täällä täti vierailee yleensä 3-4 pv kerrallaan.

Täälläkin askarruttaa nuo talousasiat ja lapsenteko aika ajoin. Avokki ois ollut valmis alottamaan yrityksen jo paljon aiemmin, mutta ite halusin oottaa siihen asti, että saan työttömyyskassan työssäoloehdon täyteen. Ei nimittäin oo yks tai kaks kertaa, kun mammalomalaisia on pistetty firmoista pihalle (viime vai toissa vuonnako se Soneralla oli tästä iso haloo?). Ja etenkin " meiän firmasta" kun ollaan vielä muutaman seuraavan vuoden aikana vähentämässä tuhansia työpaikkoja. Avolla taas on määräaikainen työ ens vuoden loppuun ja sen jälkeen sitten on taas työpaikan ettiminen tiedossa. Ja sit vielä niin, että mitä, jos itekin oon mammalomalla, kun avolla päättyy soppari? Asuntolainaakin pitäis lyhentää. Onneks silti ollaan tässä pk-seudun kupeessa, joten töitä kyllä riittää, jos ei omalta alalta, niin sitten jotain huonompaa, mutta ilman ei tarttee jäädä.

Testionnea täältä kaikille testailijoille ja testaamisen jännittämisen onnea kaikille muille :)!

LinneaB

Vierailija
26/58 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on ollut ihan poikkeuksellinen päivä. Heräsin jo hyvissä ajoin ja mikä ihmeellisintä, ihan pirteänä. Ei silti, en ole tehnyt mitään järkevää vaan haahuillut ympärinsä, lueskellut dekkaria ja tietty nettisurffaillut. Ja mikä mukavinta, netti toimii edelleen. Olisikohan miehen edellisessä työpaikassa unohdettu ilmoittaa operaattorille, ettei ko. henkilö ole enää palveluksessa 1.8. alkaen. No, samapa tuo. Hyvähän tämä vaan on.

[color=3A5FCD]pariisitar[/color]: Meilläkin oli aikoinaan melkoiset rahakeskustelut. Meillä mies ainakin on sellainen inhorealisti, joka kaivelemalla kaivelee asioista aina ne mahdolliset ongelmat. Itse taas uskon siihen, että kyllä sitä aina jotenkin selviää. Tilanne toki rauhoittui sitten, kun molemmat saivat vakkaripaikat. Sen jälkeen kuvioihin on tullut mukaan toki autolaina ja asuntolaina. Mutta kuten edellä sanoinkin, kyllä sitä aina jotenkin selviää. Asioilla on tapana järjestyä. Ja sitten niitä iho-ongelmia. Pillereiden aikana pieni yksittäinenkin näppylä oli melkoinen katastrofi, mutta nyt ei ne pienet tunnu enää missään. Iho on siis mennyt huomattavasti huonommaksi pillereiden lopettamisen jälkeen. Ei se monen iho-ongelmaisen mielestä varmastikaan ole mikään paha vieläkään, mutta itselle se muutos on ollut melkoinen rasite. No, jospa sen haikaran kanssa voisi tehdä vaihtokaupan, mulle plussapallo ja sille näppylät. Olis ihan reilua!

[color=3A5FCD]Jessis[/color]: Älä vielä luovuta! Odottele vaan rauhassa. (Tiedän, helpommin sanottu kuin tehty...)

[color=3A5FCD]Aqua[/color]: Into piinailuun! Kyllähän se mieliala välillä heittelee itse kullakin, tuttu tunne. Tuleva kesäloma kaiketi ainakin piristää, vai mitä?

[color=3A5FCD]Nennallekin[/color] piristystä piinailupäiviin! Jospa se täti vaihtuisi kuitenkin siihen haikaraan... Kyllähän se haikarakin niitä ihme kolotuksia ja nipistelyjä lähettelee. Näin olen ainakin ymmärtänyt ;).

[color=3A5FCD]Kindness[/color]: Sait sitten kuitenkin ikävän vieraan, lohtuhali. Onneksi tuo peipposka jakoi meille hyvät ohjeet. Niitä noudattamalla voisi jotain tapahtua...

[color=3A5FCD]greetas[/color]: Ikävää, että testi oli mitä oli. Toivotaan, että se tätikin sieltä sitten ilmaantuu, jos ei sitä mukavampaa yllätystä tässä kierrossa ole tarjolla. Tsemppiä!

Kuinkas pitkät korvat sillä [color=3A5FCD]Oon@lla[/color] tänään on?

[color=3A5FCD]Killa[/color]: *vilkutus* Täällähän minä vielä. Toivottavasti huomennakin.

[color=3A5FCD]Remukka[/color]: Onnea oireiden metsästämiseen ja tulkintaan. Se käy välillä ihan työstä :D.

[color=3A5FCD]Naksulle[/color] jaksamista lakitekstien referointiin. Taitaa olla melkoista hommaa, kun ainakin omiin korviin ja silmiin lakiteksti on todellista kapulakieltä. Juuri kun luuli ymmärtäneensä jonkin asian, kumotaan se seuraavassa lauseessa. Onneksi oma leipä tulee aapisen tavaamisesta. Siitä selviydyn ihan kunnialla. :)

No sitten niihin [color=3A5FCD]gallupeihin[/color].

~Lemmikkieläimiä ei ole eikä luultavasti tule. Itse haluaisin kyllä oikein kovasti kissanpennun, mutta mies on kai vähän allerginen. Näin hän ainakin itse " väittää" . Olen kyllä luvannut ostaa nenäliinojen säästöpakkauksia, jos kisu aiheuttaa nuhaa, muttei ole vielä mennyt toive läpi. Ja onhan se toki helpompi esim. reissata, kun ei tarvitse huolehtia hoitajista yms.

~Ikää alkaa olla jo ihan riittävästi eli 28.

~Tädin vierailut ovat lyhentyneet tänä pillerittömänä aikana ihan mukavasti. Nyt se pirulainen ei kahvittele enää kuin 3-4 päivää.

~En tieä, kuuluko se vielä tähän gallupiin, mutta joku tuosta pupuiluinnosta kyseli. Kyllä sillä pillereiden lopetuksella on osuutta tähänkin. Jotenkin vaan on erilaista, kaikki ikäänkuin tuntuu enemmän. Ja kyllä sitä sitten luonnollisesti haluaakin enemmän. Mun mies toki reagoi jossain välissä vähän samaan tapaan kuin Killan mies, eli ajatteli mun haluavan vaan sen toivotun raskauden takia. Kyllä sekin kai sitten ymmärsi pointin, kun tuossa joskus totesi, että jos tämän innokkuden olisi tiennyt, olisi ne pillerit voinut heivata nurkkaan jo aikaisemminkin.

Vilkutuksia ja tervehdyksiä myös kaikille muille enskoille. Tänään täällä on näkynyt ainakin[color=3A5FCD]Sara-Maria, meriheppa, emka, peipposka, saikku, sere ja adette[/color]. Paljon plussatuulia!

Voi olla, että tämän päivän palstailu oli nyt tässä, mutta tulihan sitä tekstiä ihan riittävästi. Saamme nimittäin aivan ihania vieraita: kummipoika perheineen tulee meillä yökylään. Jippii!

~dese

Vierailija
27/58 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kidness: ensiksi pahoittelut tädistä. Kyselit pupuiluhalujen lisääntymisestä sen jälkeen kun lasta on alettu yrittämään. Onhan ne lisääntynyt, ja KILLA sanoikin tosi hyvin, että nyt pupuilussa on jotain enemmän ja suurempi merkitys kun ainoastaan oma tai miehen nautinto.

Peipposka: älä suotta pyytele anteeksi sitä, että kirjoittelet pitkiä viestejä. On mukavaa kun kirjoitat :) Minäkään en malta pysyä täältä pois nyt kun on aikaa.

Killa: kiitos plussasädetyksistä, niitä tarvitaankin!

Ja vielä gallupeista: ikää minulla on 28-vuotta. Ja joku (oliko peipposka?) kyseli tädin vierailun pituudesta. Lyhyitä vierailuja teillä kuullostaa olevan. Mun luona täti viihtyy 5-6 päivää, ei tosin kovin runsaana enää lopussa. Vähempikin oleskeluaika olisi aivan tarpeeksi.

Nenna, jonka mielestä viikko menee hitaasti...

Vierailija
28/58 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meriheppa: oli ihan hyvä rääkki :)

Nenna: päivitän tiedon ku pinoa päivittelen

Kidness: voi harmi ku se täti sinne saapui :(

peipposka: paluu arkeen :). toivottavasti oot saanu sähkiksen siivottua. Ilmiselvästi tää avokonttorissa työskentely haittaa tätä päiväsaikaan palstailua.

Galluppeja oli ollu muitakin ku toi lemmikki mihin jo vastailinkin. Nyt siis muihin. Ikää täällä 25v ja taitaa toi täti kyläillä n.5 päivää. Keskustelua oli myös pupuiluinnosta. Meillä on kieltämättä pupuilut lisääntyneet jonkin verran pillereiden lopettamisen jälkeen. Niin ja mulla on kyllä kanssa menny iho paljon huonompaan kuntoon pillereiden lopettamisen jälkeen.

-Sara-Maria-

Vierailija
29/58 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Olen ihan uusi tulokas näille palstoille. Löysinköhän nyt ryhmäni..? Saa nähdä tuleeko tämä viesti oikeaan paikkaan. Vauvakuume siis on päällä, kesäkuussa jätimme vihdoin mieheni kanssa pillerit pois ja heti yritämme kovasti, kun pienokainen olisi tosi tervetullut. Menkat olisi pitänyt " normaalin kierron" mukaan tulla jo yli 2 vk sitten, joten kaiken varalta ja malttamattomana tein jo 2 negatiivista testiä. Ilmeisesti on vain niin että kun lopetta pillerit, täytyy odotella aika pitkään ennen kuin kierto tasaantuu? En tosin tiedä kuinka kauan voi odotella ennenkuin pitää huolestua.

Tosi mukavaa kun on tällainen foorumi jossa tätä vauvakuumetta voi jakaa muiden samassa tilanteessa olevien kanssa!

Vierailija
30/58 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten tossa toisen pinon loppuun jo vastailin sinulle, Tervetuloa mukaan. Ensikot on paras porukka :)

Moni taitaa täällä olla tuskaillu tädin saapumisesta pillereiden lopettamisen jälkeen. Omalla kohdalle ne kyllä saapui, mutta tosin muutama kierto on ollut pitkä ja epäsäännöllinen.

Kävisikkö vielä laittamassa esittelyn itsestäs meidän esittelypinoon, laitan sen linkin vielä tähän, päivittelen tiedon sitten sinne. Sieltä löydät myös meidän muiden ensikoden esittelyt.

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7924857&p=2&tmode=1&smode…

-Sara-Maria

Vierailija
31/58 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=fuchsia] Adette: Nyt pidetään siis peukut pystyssä että kaikki on ok, vaikka miks ei olis?! Toinen on vasta niin pieni ettei vielä näy! Jaksuja!

Linnea: Tiedän tunteen, mulla on vähän samanlainen olo ton meijän kanivaarin kanssa, häkkieläintä en ota enää koskaan!! Ei kurjempaa elämää vois olla!

Desejo: Joo, onneks munkaan ei jatkossa ihan jatkuvasti tarvii lakia tönkiä, sosionomi musta vaan tulee! =) Senpä takia tää onkin niin kamalan vaikeeta kun ei oo ollenkaan mun heiniä! Vaikka toki lastensuojelussakin tota lakia pitää tuntea...

Jeanette: Tervetuloa vaan joukkoon piinailemaan! Täältä saa maailman parasta vertaistukea, loistavampaa porukkaa saa hakea!

Vierailija
32/58 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. paraskin puhuja

Vierailija
33/58 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas, vaikka töitä pitäisi tehdä... Voi voi : )

Hei Greetas, anteeksi, olin ilmeisesti tulkinnut " testausviestisi" ihan päin honkia - jotenkin ymmärsin että olit plussannut! No, haluan vaan näköjään tulkita kaikki epäselvät jutut parhain päin.

Jeanettelle tervetuloa! Kärsivällisyyttä vaan; pillereiden poisjättämisen jälkeen mensut (tai täti niin kuin meillä tuttavallisesti tuota vähemmän toivottua vierasta kutsutaan) tulee vähän miten sattuu.

Adetelle kauhean iso Tsemppihali *rutistaa kovasti* Täällä peukut pystyssä, että kaikki on hyvin : )

Ja pillerijutusta olikin gallup: Täällä täti viipyy paikalla vain 3-4 päivää, ja kierto on tasaantunut noin 30 päivään. Mulla kävi pillereiden lopettamisen jälkeen niin, että lihoin jonkun verran, kun ruokahalu jotenkin muuttui = kasvoi. Toisaalta oli tosi huono olo monen kierron verran silloin ihan alkuaikoina. Naama on kyllä aika samassa jamassa kuin pillerienkin aikaan, eli ei mikään ihan siloposki, mutta lähinnä näppyä pukkaa kierron loppuvaiheessa.

Killa - voiko ihan tosissaan olla aivan selkeät tätiä enteilevät oireet, vaikka oliskin raskaana? Joo, tiedetään, kyllä mun pitäis tässä vaiheessa jo tietää, mutta en vaan tiedä : D Eli luulin, että tätioireiden LISÄKSI olis kaikenlaista raskausoiretta = rinnat kipeät / pahoinvointia jne. Nyt mulla on kyllä tosi tyhmä olo...

Ikägallup: Taidanpa olla yksi tän porukan senioreista, eli lokakuussa täytän jo 31. Hohhoijaa, joskus nuorempana olin vakaasti päättänyt että esikoinen olisi jo maailmassa, kun täytän 30.

Aqualla onkin tarkka kirjanpito! Miten voitkaan pysyä kärryillä meidän kaikkien kierroista?

Nyt on niin vilkas pino, etten millään pysy kärryillä kaikkien tekemisistä. Yritän kommentoida taas jossain välissä.

Afternoon oli muistaakseni käväissyt, heilutuksia sinnekin!

Ja kaikille muillekin tutuille kovasti vilkutuksia ja ihan joka iikalle kovasti plussapuhalluksia ++++++++++++++

t. Jessis ja kp 25/28-32

Vierailija
34/58 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piinaiset terveiset! Nyt kp 32/33 meneillään. Mitään oireita ei ole, joten eiköhän se täti sieltä taas paukahda paikalle. Mutta eihän sitä kuitenkaan osaa olla toivomatta, että JOS kuitenkin. Pupuiltu kyllä ollaan, ja mielestäni ihan oikeaan aikaan. Mutta katsotaan! Kai se on tuossa syksymmällä ruvettava suunnittelemaan tutkimuksiin menoa, jos ei mitään vieläkään tapahdu.

Joku kyseli pillerien lopettamisesta. Mä lopetin pillerit (Marvelon-merkkiset, joita söin kymmenisen vuotta) joulukuussa -04, tosin vauvan yritys aloitettiin vasta puolisen vuotta myöhemmin. Melkein vuoden ajan kierrot olivat ihan mitä sattuu (yleensä yli 40, jopa yli 50 päivää) ja kävin jo kerran lääkärissäkin asian takia. Mitään vikaa ei silloin löytynyt (tosin ei ollut kauhean tarkka tutkimus, kun työterveyslääkärillä vaan kävin), ja lääkäri sanoi että odotellaan vielä vähän aikaa ennen tarkempia tutkimuksia. No, sitten kierrot lyhenivätkin itsekseen ja nyt on ollut yleensä tuon 33 päivää. Ei siis kauhean lyhyt vieläkään, mutta ihan normaalin rajoissa kuitenkin.

Mulla on aina ollut hyvä iho eikä näppylöitä, ja siihen asiaan pillereillä ei ole ollut vaikutusta. Tädin vierailukin on suurin piirtein saman pituinen pillereillä tai ilman, 3-4 päivää.

Mitäs muita galluppeja täällä olikaan... Lemmikkejä mulla on useampia, löytyy sekä koiria, kissoja että hevosia. Ja lisääkin ottaisin, mutta mies vähän jarruttelee (ehkä ihan hyvä, ettei ihan eläintarhaksi mene...) Me asutaan siis maalla, joten otuksille on hyvin tilaa.

Ikägalluppiin, ikäni näkyykin nimimerkistä. Loppuvuodesta täytän jo 33 v., apua. Mulle vaan tuli tämä vauvakuume vasta yli 3-kymppisenä, ja nykyisen miehenkin tapasin muutama vuosi sitten. Sitä ennen tuli vietettyä monta ihanaa vuotta villiä ja vapaata nuoruutta ja kierreltyä ympäri Suomea ja maailmaakin. Tietysti välillä huolestuttaa, että onko sitä ruvennut tähän vauvantekopuuhaan liian myöhään, mutta toisaalta onhan tässä kuitenkin vielä vuosikausia aikaa, kymmenenkin vuotta oikeastaan.

En nyt taaskaan kommentoi jokaisen juttuihin erikseen, mutta luen kyllä kaikkien jutut joka päivä!

Mun työpäivä loppuu kohta, joten mukavaa päivänjatkoa kaikille ja huomiseen!

Brooke

Vierailija
35/58 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, ensi viikolla ei ole sitten toivoakaan, että ehtisi palstailemaan, joten nautin nyt tästä mahdollisuudesta!

[color=BC38A2]Jessica[/color]: jotkun on tosiaan todenneet oireettomuuden / täti oireilun myös oireena raskaudesta, mutta minä siis en tiedä asiasta mitään, kun en ole valitettavasti moista päässyt vielä kokemaan. PLUSSAONNEA!!!

[color=BC38A2]Naksu[/color]: Taitaa tiedän parisuhdetta hiukan hiertää tämä vaaviprojekti. Noh, kyllä meilläkin on havaittavissa pieniä oireiluja, vaikka melko tuoreita yrittäjiä vielä ollaankin. Mies hokee kokoajan, että voihan se niinkin olla, ettei koskaan lapsia saada. Lisäksi sen mielestä mä oon ollut jotenkin " vaikea" . Järjestäs miehelles vaikkapa joku kiva pikku reissu pois arjesta ja vauvamietinnöistä - joskos auttaisi? tsemiä!

[color=BC38A2]Adette[/color]: Toivottavasti pieni pysyy matkassa! Ja toivotaan, että naksu on oikeassa - toinen on vaan niin pieni vielä ettei ultrassa näy. Ja näinhän se viikkojen perusteella onkin.

Kaikille enskoille mukavaa loppupäivää - mä taidan poistua palstalta, kun joku ihmeen asiakas laittoi jotain sähköpostia ja kyseli jos voisin auttaa. höh. Kaipa se on sitten pakko :D

Vierailija
36/58 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Adetelle onnittelut! Toivotaan, että kaikki on niin kuin pitääkin ;) ONNEA!

Oli joku uusikin (juliana?) Tervetuloa joukkoon :)

Kukas se sanoikaan, että oireiden etsiminen voi käydä työstä... Mulla on nyt sellanen tilanne, että mie EN halua etsiä oireita, että ei tulis pettymystä! Tritän vaan olla optimistinen ja odotella tätiä. Sit vois kokea sen iloisen yllätyksen, jos sitä ei tulekkaan...

Vierailija
37/58 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin vielä nopeesti käymään, kun en ehkä ehdi enää tänään koneelle!

[color=blue]Peippo[/color]: joo ovis voi olla jo kp 8. Ja tosiaan välillöä iskee paniikki vaikkei yritystä vielä ois ollut vuosia. Itelleni taisi eka kriisi tulla just tossa vaiheessa yritystä!

[color=blue]Naksu[/color]: kyllähän se haaveilu piristää omaa arkea... Mutta tosiaan jos aikoo suhteessaan pysyä, kannattaa jättää haaveiluksi! :)

[color=blue]Jessis[/color]: näin uskoisin, koska kyllähän tosi monella on ihan sellainen olo, että menkat alkaa justiinsa (PMS-oireet, mahakivut, tissikivut ym mitä joka kierrossa) ja sitten plussa paukahtaakin. Pahoinvointi alkaa periaatteessa vasta rv 6, vaikka kai joillain voi alkaa jo aiemmin. jotenkin omalla kohdallanikaan en odota mitään raskausoireita ennen kuin menkat on myöhässä. En tiedä miksi, mutta en vaan usko. Mennään muuten sit iän puolesta samoissa, mullakin synttärit lokakuussa! Ootko vaaka vai skorppari (en muista olitko paikalla kun oli galluppia tästä)?

[color=blue]Adette[/color]: eiköhän kaikki mene hyvin kuitenkin, eiikös nuo tuhruttelut ole ihan tavallisia alkuraskaudessa?! Mutta varmaan tosi pitkät 2 viikkoa... Tule sit taas meillekin kertomaan kuulumiset!

[color=blue]JeanetteJ[/color]: tervetuloa joukkoon mukavaan! :) Mullakin oli pillereiden jälkeen hiukka häikkää noiden menkkojen kanssa. Jos terveyskeskuksesta kysytään on 3kk normiaika odotella niitä, mutta jos et jaksa odottaa, niin yksityiset auttaa! Vaan palataan tähän tarvittaessa!

[color=blue]Brooke[/color]: sulla alkaa olla ihan mahdottoman jännät paikat! Koska testaat? *bd*

Olikohan siinä kaikille?! Nyt täytyy kyllä lähteä tonne asioita hoitelemaan, joten (luultavasti) huomiseen!

K.

Vierailija
38/58 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oishan tää nyt pitäny arvata...yks viivahan siihen testiin taas pärähti. Paska!! mut tätiä ei siltikään näy...ei edes oireita. Taas ketutus niin huipussaan... Kiitokset kuitenkin kaikille peukutuksista. Vähän epäluotettavan oloisia kuitenkin nuo marketin testit..siis joissa on kaks testiä aina paketissaan ja sellanen ihmekuppi mihin pissitään...ja tikkua siel sitten liotellaan. noh epäilyt sikseen yks viiva se kuitenkin oli. En jaksa nyt kommentoida ketään...anteeksi.

Vierailija
39/58 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelut Apila! :( tässä tilanteesa omanapaisuus on enemmän kuin sallittua! Vaan peli ei ole menetetty ennen kuin täti saapuu...

Mutta siis asiaan, miksi täällä olen (oon meinaan kaupungilla ja piti nettikahvilaan tulla apua pyytämään):

[b]Auttakaa mua kännykkähankinnassa!![/b] Siis oon ostamassa uutta kännyä ja nyt olen ihan pihalla minkä ostaisin. Oon katellut noita simpukkamalleja, mutta onko ne kovin epäkäytännöllisiä? Onko kellään kokemusta? Lähinnä mietin, että mites sitten kun pitää kantaa vauvaa toisella kädellä ja toisella kaivaa puhelinta laukusta ja sitten vielä vastatakin siihen (joo oon aikaani edellä! ;) )... Onnistuuko tuon simpukan avaaminen yhdellä kädellä?

Tai sitten suositelkaa mulle jotain hyvää mallia (Nokian, olen merkkiuskollinen!). En tarvitse muuta kuin ihan perustoiminnot ja kalenterin/tehtävälistan. Kamera saa olla, muttei pakollinen. Radio samoin joko tai, ihan sama. Ei mitään kummallisuuksia, jotka maksaa mutten koskaan niitä tule käyttämään.

Meni vähän ohi kuumeiluaiheen, mutta jos voitte auttaa, niin olen ikuisesti kiitollinen! :)

No niin, aika loppuu joten heippa taas!

K.

Vierailija
40/58 |
01.08.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, ai säkin oot " Nokialainen" ! ;) Samoin, eikä ollu mullakaan helppoa toi kännyn osto vuosi sitten ku oli ajankohtaista, nokian simpukat (eikä muutkaan mallit mun mielestä) oo mitään mahdottoman naisellisia. Muilla merkeillä on paljon kivempia ja söpömpiä luureja... Simpukan oisin itekin halunnu sillon, mut en löytäny kivaa... Mut simpukan saa kyllä yhellä kädellä avattua, työntää vaan peukun siihen läppien väliin sivusta. Ainaski niissä malleissa mitä ite oon kokeillu! Ei varmaan ollu kauhiasti apua, mut onnea kännyn metsästykseen! =)

Apila: Voihan Peeee! Mutta älää vielä luovuta! *halaa*