Enskattarien tiistai: Toivoa täynnä
Uskaltauduin aloittamaan uudella otsakkeella, kun kello löi juuri tiistai päivän puolelle- mie täällä yötöissä aherran, onneksi tosin on hyvin hiljaista osastolla. Kauhiasti olitte muuten ehtinneet maanantain aikana kirjoitella, mukava lueskella:)
MaryRose: Onnea työpaikan johdosta:) Kuulostaa vaan hurjalta tuo opiskelu- ja työtahtisi- ethän pala loppuun? Itsekin joutunut joskus työskentelyä opiskelun ohessa rajaamaan,kun alkanut mennä vähän liian lujaa:( Päivittäinen punkku-annos kuulostaa kivalta, nam:) Sopisin kai paremmin Ranskaan tms maahan,jossa viiniä juodaan päivittäin ruoan kanssa, sivistyneesti tieteskin:) Pupuilunne määrä on herättänyt keskustelua, miekin kommentoin, että nauttikaa nyt toisistanne, kun vielä noin jaksatte. Ah, voi niitä aikoja, jolloin meilläkin..nyt on tosiaan sitä harvempi tahtista meininkiä, kuten joku jo kirjoittelikin..Mutta MaryRose, jo on ihme, jos ei nyt tärppää:) !!!!!
Jessicalle tsempitystä ja TOIVOA,kuten otsikkokin lupaa!! Peukut ja varpaat on täällä aianskin pystyssä!!
Meriheppa: miuakin mietittänyt, miten kropalle käy,kun pillerit joskus lopettaa: söin ite joskus teininä diane nova-pilleriä iho-okelmiin, nyt näppyjä yasminin kanssa ei tuu,kuin harvakseltaan, mutta ihoni on niin HERKKÄ, että jää helposti arpi:( Siis, olenkohan hormonimyrskyn kourissa ihan näppyjen peitossa, muutenkin näytän tosi nuorelta, vaikka 24 piakoin jo täytänkin..hui! No tärkeintä olisi tietty raskautua, kun pillerit lopettaa, viis näpyistä- ja uudesta teini-iästä:)
Peipposkan olen samoilla linjoilla: Seksi ei toimi, jos on pakkopullaa! Kivaa ja kutkuttavaa sen olla pitää, eikös?!
Killa: NAUTI Sie lomastasi vielä viikon verran:) Miten aiot viikun lomaviikon käyttää?? Miulla alkaa 10pv loma torstaiaamuna, kun nämä yöt loppuu...Pieniä matkoja olisi tarkoitus tehdä kotimaassa ja naapurimaassa. Kummityttö 3kk lähtee mukaan Ruattiin vanhempiensa kanssa,omin lapsen siis itelleni. Toiv. Neiti tuittu osaa vain olla nätisti, niin vauvakuume hiipii vahvemmin miehenkin sisimpää kolkuttelemaan:)
KM & Sara-Maria: Ihana kuulla heppaimmisten ajatuksia:) Omani kanssa juuri väännettiin helteessä koulua tänään, että oli ihanaa, polle oli niin mukana touhussa, yritti kaikkensa:) Kyllä hevosen selässä häviää hetkeksi kaikki maalliset murheet; parasta irtioottoa:) *Vilkutuksia siis, miulta ja hepalta:) *
Juliaana: Ah, onpa ihanan kuuloiset häät tulossa teitille:) Oikein päivä prinsessana, once in a lifetime-experience!!
Greetas: No jo on oireet:( *lämpöajatuksia*
nellamaija: menkkakivut ei ole kivoja:( Oletko kokeillut Miranax-nimistä valmistetta (reseptillä)? Siitä yleensä vastetta, jos muu ei särkyyn menkkakivuissa auta, viimenen mahku on ainakin Ponstan forte - särkylääke, jota yksi tuttu sisätautilääkäri kirjoitti kaverille menkkakipuihin..hoitaja nostaa taas täällä päätään..
_apila_ mulla samaa vaivaa; Kunnon pupuilujen jälkeen on paikat pipinä. Bepanthen on ollunna kovassa käytössä. Tämä alkoi antibioottikuurin jälkeen, ja kaikki on tsekattu - gynellä oon käynyt ja tauteja ei ole. Liukaste onneksi jelppii myös kivasti - ja mies suhtautuu ymmärtäväisesti:)
Naksu - ja kaikki muutkin : +++++++-tuulia:)
ON: Miehen kanssa eilen tiukka keskustelu: Miehellä pelko taloudesta, jos/kun vauveli tulee; mies haluaisi meillä olevan jonkinlaisen pesämunan (mistäpäs sellaisen saa??). Mies pelkää , miten ihmeessä asuntoa ja kahta autoa ylläpidetään yhden tuloilla. Ymmärrän miehen huolen, mutta itse, kun olen vähän sillä linjalla optimistina, että kyllä sitä aina pärjätään, kun vähän jostakin tingitään. Eli ehkä kumpikin saa tulla itseensä. Mies tajusi huoleni siitä, että kun en tiiä tarkkaa ajankohtaa, koska vauveli saa tulla - saatin jonkinlainen sopu asiasta aikaan. Mies kertoi, kuinka kummitytön vierailu taas jotakin hänessä liikautti, eli työstää vauva-asiaa koko ajan!! En siis menetä toivoani:) Ja mekin ostettu nyt vasta 1.Oma kotimme, eli ehkä nyt voi nauttia siitäkin ja totutella uuteen elämäämme- mie olen vain sellainen kaikki mulle heti nyt- ihminen:(
Lemmikeistä: Olen kasvanut eläinten ympäröimämänä, nyt onkin suuri suru, kun ei voi miehen astman takia koiraa ja kissaa ottaa:( Onneksi äidin luona asuvat kissavanhukset, jotka ovat olleet kauan mukana elämässäni:) Ja onhan miulla se heponen, eli siinä riittää rapsuteltavaa...
Nyt tämä maratonviesti päättyy tähän. Kaikille Enskattarille lämpöajatuksia täältä - ja oikein kaunista tiistaipäivää:)
terkuin pariisitar
Kommentit (58)
Minä se sinnikkäästi vielä roikun teidän mukana, jotenkin tuntuu, ettei ihan vielä uskaltais tuonne o-puolelle siirtyä.. Vapaapäivää tässä viettelen, ja ne yleensä kuluu nukkuessa tuonne puolille päivin asti (tarvin paljon unta). En oo varmaan ikinä ollut vp:nä näin aikaisin hereillä, siis jos ei oo lähtöä jonnekkin tms! Jotenkin vaan uni ei tuu, ei illalla/yöllä eikä aamusta, jos sattuu heräämään. No, pitänee ottaa päikkärit myöhemmin.
Paljon olette taas kirjoitelleet, ei nyt edes muista kaikkea mitä on tapahtunut. Missäs ne +-uutiset viipyy, piinailijoitahan oli jokunen?? bd bd
Voisin vielä noita omia oireitani kertoa, kun niitä silloin viime viikolla kyselitte.. Eli mahan turvotus oli/on edelleen ihan valtavaa! Aina ennen menkkoja mulla on vatsa turvonnut palloksi, mutta jotenkin tämä on erilaista. En osaa selittää, tuntuu vaan ihan erilaiselta. Ja se v*tutus, olin ihan hermo pinkeellä koko ajan, ja jotenkin sekin oli ihan erilaista kuin pms:t. Nyt niitä oireita vasta onkin; hajut etoo, rinnat on kuin kivimötikät, vatsa juilii, oksettaa.. :)
Galluppiin: meillä on 2 koiraa, 7-vuotias labbisuros ja 3,5kk seropi-neiti. Ovat kyllä semmoisia vauvoja että huh huh! Vanhempi ainakin rakastaa lapsia, on ihan haltioissaan kavereiden lapsista, varovasti nuuhkii niitä ja heiluttelee häntää. Penikasta en vielä osaa sanoa, kun ei ole vauvojen kanssa ollut tekemisissä lyhyen elämänsä aikana.
Plussatuulahduskia kaikille, pahoittelut tädistä ja pupuiluintoa niille, joilla h-hetket käsillä! (ja toki muillekin, onhan se hauskaa puuhaa..) Kyllä mie kuiteskii pikku hiljaa alan siirtyä tuolle toiselle palstallle, teitä odottelemaan. Tulkaa kaikki sinne pian, jookos!?
++++++++++++++++++++++++++++ -onnea jokaiselle Enskalle!
Serenity
Oli ihan pakko heti aamusta tulla lueskelemaan kuulumisia. Hieman vaan on tämä palstailu täällä töissä päivisin hankalampaa, kiitos avokonttorin.
[color=maroon] LinnaeaBorealis: Juu meillä on yksillä tutuilla hoffi ja ne oli viikonloppuna tuolla tervakoskella. [/color]
[color=blue] Apila: Mitä testi näytti? Bd [/color]
[color=maroon] KM ja trixie: Teillä on jännät paikat :) Millos ajattelitte testailla? [/color]
[color=blue]LiVe: yksi etappi hääjärjesteilyissä eteenpäin ku kirkko on varattuna. Tuleeko teille talvi vai kesähäät? [/color]
[color=maroon] Pariisitar: Eiköhän noi raha-asiat herätä keskustelua monien muiden perheissä. Toivon mukaan pääsitte raha-asioissa yhteisymmärrykseen, asioilla on tapana aina järjestyä. Meillä oli kanssa yrityksen alkuvaiheissa monestikkin keskustelua siitä, että miten me pärjätään rahallisesti. Mies näistä asioista enemmän huolta meillä kantaa. Mä yritän vakuuttaa sille, että kyllä me pärjätään. Kyllä sitä varmasti jostain joutuu ¿luopumaan¿ vauvan takia, mutta mä ainakin haluan niin paljon oman vauvan, että kun se tulee niin sen ehdoilla eletään. [/color]
[color=blue] Jessis, vielä on toivoa :) [/color]
[color=maroon] Sere: oon toki niin kauan kun vain haluat täällä. Ilmottele sitten kun päivitän sut plussanneks. [/color]
Remukan eläin galluppiin on helppo vastata, meidän perheessä ei mitään lemmikkejä ole, ikävä kyllä. Ehkä vielä jonain päivänä.
*Vilkutuksia* MaryRose, Desejo, meriheppa, Killa, Naksu, greetas, Juli, peipposka, Nellamaija ja muutkin enskat.
[color=yellow] Aurinkoista päivää [/color]
-Sara-Maria-
Töissä taas, tänään tää menee jo ihan rutiinilla.
Peipposka: hyvä että tätsy ymmärsi sentään lähteä rivakasti pois! Nyt vaan sit hirveä tsemppi uuteen kiertoon!
Mary: Älä nyt sentään ihan meitä jätä, vaikka aika rankalta kuulostaa tuo sinun koulu- ja työtahti. Sun pitää koittaa tuota Peipposkan kännykkäsurffausvinkkiä niin voit siellä koulussa takapenkissä sitten jutskata meidän kanssa :) Toisaalta mä en kyllä usko että ainakaan mun kaamealla kapulalla edes pystyy surffaamaan, mutta ehkä sulla Mary on joku tän vuosisadan malli käytössä.
Killa: joo, täytyy koittaa juilinnat vaan hyödyntää, kun en kyllä pysty sanomaan siitä oviksesta oikein juuta enkä jaata. Taktiikka on meillä nyt lähinnä pupuilla koko kierto ympäri:)
Dese: kiva että netti yllättää joskus noinkin päin, että toimii vaikkei pitäis :D Eikös O voi ihan hyvin olla vielä noilla kp:illä. Kannattaa varmaan ainakin vähän varmistelu-pupuilla!
Oona-jänölle terkkuja! Sä taidat kuitenkin päästä siihen plussajunaan vähän ennen mua, kun on pikkuisen lyhempi kierto. Mutta mä oon sit heti perässä tulossa, eli älä pistä ovea turhaan kiinni!
Remukka: ei kai vaan tuo mahakipu ja pahoinvointi ois Sitä...?
Häh, siis mikä oli nyt lopulta se Greetasin testitulos?? Tules nyt selventämään kun ei tämä tahvo ainakaan ymmärtänyt :)
Nellamaija: kamala täti kun noin kipeäksi tekee! Mutta hyvät lääkkeet oot kyllä saanut ;) Kyllä noilla paranee varmasti!
Sara-Maria: vilkutus! Toivottavasti oli hyvä rääkki-ratsastus eilen!
Apila: Mäkin yritän täällä positiivisena odotella joululomia ja sellaista. Ja tosiaan syksyssäkin on kyllä hyvät puolensa. Mutta testaa nyt! Ei saa pitää meitä jännityksessä!
KM: Vikutukset takaisin ja tsemppiä piinailuun! Siitä testaustyylistä vielä, että minä oon tehnyt sillä purkkityylillä, kun se on jotenkin hallitumpaa. Ei tule vahingossa kasteltua liikaa sitä testiä, eikä myöskään omia käsiään ym. ;)
LiVe + Naksu: Kai se juilinta sitten on sitä muniksen kasvua niin kuin Naksu tuossa epäili. Fiksu munis kun ymmärtää tehdä homman helpoksi simpoille! Mutta mäkään en ole kyllä saanut kutsua näihin bileisiin! Aika törkeää minusta kun kuitenkin tarjoan bilepaikan ihan ilman mitään korvausta...
Lemmikkigalluppiin: meillä ei mitään eläimiä ole, kun ollaan vähän allergisia. Vielä joku aika sitten oli kaksi rottaa, ja ne oli kyllä ihan mainioita! Tosi fiksuja otuksia. Mutta uusia ei nyt sitten olla otettu :(
Trixie: uutta testiä nyt kehiin! Se yks oli varmaan viallinen jos kerran kontrolliviivakin oli niin haalea.
Pariisitar: joo, kyllä nämä näpyt kestää kuin nainen jos vaan tuloksena on onnellinen raskautuminen! Hyvä että se sun mieskin alkaa jo lämpenemään!
Jessica: älä vielä luovuta!
Heh, nyt tähän ei kyllä mahdu enää omaa napaa, mutta eipä se ole eilisestä miksikään muuttunut. Eli kivaa tiistaita kaikille ja plussia!
Toivoo Meriheppa
Ääks, kun on jännät paikat! Mikä tilanne APILA, KESÄMORSIAN, TRIXIE? HOYT myös piinailemassa (?)
Ja GREETAS??? Täällä on nyt onniteltu +:sta ja pahoiteltu negasta, eli kumpi se siis oli?! :)
Ja kirjanpito sanoisi, että loppuviikosta/ens viikolla jännätään vielä ainakin Jessistä ja Remukkaa, hui!
Pariisitar, koitahan jaksaa yötöissä ja mukavaa lomaa, kun siitä pääset nauttimaan :)
Julille heipat, kiva kun oot taas täällä :) Ehkä tjottailu toisi toivottua tulosta, peukutukset!
Nellamaijalla toivottavasti on jo vointi parempi, vai vaihtuiko krapulaan ;)
LinneaBorealis, nyt oon utelias, mut mitä ammatteja oot jo ehtiny opiskelemaan?
G: Meillä ei oo mitään lemmikkejä, kissa olis kiva, mut mies on allerginen :(
Oma napis: Ens viikolla toivottavasti saa piinailla, kp tänään 22/28-30(38). Jostain syystä taas tuttuun tyyliin menee mieli vuoristorataa, tällä hetkellä huonot fiilikset jo valmiiks, vaikka piinailut vielä edessä:( No onneks kesäloma ainakin vielä edessä *kiinnittelee hakaneulalla häntää pystyyn*
Hitsi, illaks pitää töihin lähteä, mutta peukutukset vielä piinailijoille!!
Palailin eilen muutamien päivien reissulta ja tänään ajattelin sitten aloittaa viikonlopun ja maanantain pinojen kahlaamisen läpi. Oli ihana päästä hekeksi pois kotoa. Viikonloppu meni ajellessa rovaniemi, ranua, kuopio ja hämeenlinna, ihan heti ei kyllä tee mieli istua autossa. Ranualla käytiin katselemassa eläinpuistossa jääkarhuja, olivat meinaan isoja ja suloisia. Ruskeakarhuilla oli veikeitä pentuja. Oviskin taisi olla tuossa vk.lopun aikana. Nyt sitten odotellaan ja ihmetellään.
KOvin omanapaista tänään, mutta nyt rupean ajankanssa sitten lueskelemaan, sen mitä ehtii ennenkuin työt kutsuvat. on niin outoa mennä päiväksi ja illaksi töihihn kun normaalisti menee kuuteen ja on puoliltapäivin jo valmis kotio.
Meriheppa: töihin paluu loman jälkeen on hankalaa. Olen kans ollut vatsa viikon loman jälkeen töissä ja tuntui, että mitään järkevää ei saanut aikaiseksi. Eiköhän se arki kuitenkin ala taas siitä sujumaan.
Remukka: pikaista paranemista sinulle. Tai ellei tuo nyt sitten ole...niin kuin joku jo ehti arvaillakin. Meillä taitaa olla aika samallainen kierto, mulla nyt kp 23/28-30.
Greetas: voimia sinulle! En ole ihan varma ymmärsinkö sitä sinun testitulosta oikein...
Apila: plussaonnea+++++
Kesämorsian: tänne kun on tottunut kiertoaan analysoimaan, niin oikeassa olet, varansa saa pitää, ettei asiasta tietämättömilel kavereilleen ala puhumaan samaan malliin :) Jännään sun puolesta, toivotaan, että täti pysyy poissa.
Serenity: kiva, kun tulit kertomaan kuulumisiasi. Eiköhän me muutkin pian tulla perässä ;)
ON: kp siis 23/28-30, eikä sitten minkäänlaisia tuntemuksia. Tosin vähän samanlainen olo on kun aina ennen tädin vierailua. Kunpa se nyt tajuais pysyä poissa. Ai niin, ja Remukan eläingalluppiin sen verran, että meillä ei miehen allergian takia ole eläimiä. Lapsuudenkodissani meillä on aina ollut kissa ja niin on nytkin.
Nenna
että onko tuonne esittelypinoon mahdollista lisä se, milloin yritys on aloitettu. Elikkäs 06/2006.
Täytyy ensin omaa napaa laittaa, täti eksyi aamulla tännekin :( Vaikka niin kyllä arvelinkin, kun " raskaus-oireet" teki täyskäännöksen perjantaina. Ja tätioireet vahvistu, kunnes eilen jo oli kunnon pms-oireita :( Eli lopulta tiesin että täti yrittää kylään.. Eikun uuteen kiertoon peipposkan ohjeilla :) Niin, ei ymmärtänyt tätäkään torppaa kaukaa kiertää..
MaryRose: miten ne sinun työasiat? tänäänhän sinulla on /oli se toinen haastattelu.. tsemppiä sinne!
pariisitar: kyselit iho-asioista. Mulla oli kaverilla päinvastoin. Eli kun ei ollut raskaana, niin iho oireili mutt raskautumisen jälkeen koko raskausajan tosi hyvänä. Sanoi itsekkin, että voi suklaatakin syödä vaikka kaks levyä (todella terveellistä..) eikä mitään. Ja hiuksetkin kuulemma vahvistu ja kasvoi todella hyvin. Eikö tämä olekin hormonien tekosia? Meillä yks suurin keskustelunaihe on myös ollut taloudellinen tilanne jos raskautuisin ja jäisin kotiin. Nyt jotenkin asioita enemmän tuumanneena mieskin on huomannut, ettei koskaan voi olla " täydellistä" ajoitusta lapsenhankinnalle ja itsekin sanonut, että kyllä me aina pärjätään. Tämä kuulosti todella ihanalle, kun hän sen itse minulle sanoi :) Pohtikaa ja jutelkaa yhdessä enemmän, se auttoi ainakin meillä. Ja muiden eri elämäntilanteissa olevien kavereiden kokemukset myös..
Sere kyseli niitä plussia, täällä siis piinailu loppui tätsykän tuloon :(
Desejo mainitsi, että miten kummassa ennen pärjänneet ilman netti-piinailija-tsempittäjä-kuuntelija-kavereita. En tiedä! On ollut todella ihana päästä tänne teidän kanssa keskustelemaan näistä asioista, suurimpia varmasti jokaisen meidän elämässä. Ihana, että täältä on (jo näin lyhyellä aikaa) saanut tukea ja apua omaan tilanteeseen :) Kiitos siitä kaikille ihanille enskoille!! (taitaa täti herkistellä minua.. ;)
Kesämorsiamelle paljon lämpöisiä plussatuulia ja apilalle myös! Miten kävi? Toivottavasti täti eksyi nyt vaan mun luo, pois teidän kaikkien muiden lähettyviltä!!
Muutamia ajatuksia vielä.. Onko teillä pupuiluhalut lisääntyneet, kun olette alkaneet " tositoimiin" , eli jättäneet ehkäisyn pois? Täällä kyllä on, ja mieskin on sitä ihan ääneen ihmetellyt, ei kuitenkaan pahastellut ;)
Ihan mielenkiinnon vuoksi (vaikka esittelyistä löytääkin), ensikoiden ikägallup. Ei tietysti ole pakko laittaa.. Minä vm-79.
Nyt pakko lähteä kylille, ihanaa viikonalkua kaikille. Kellon juoksemista piinaajille ja voimia tädin yllättäneille ja paljon haleja ja onnentoivotuksia plussaajille.
aurinkoisin, vaikkakin tädin yllättämin terveisin kindness (kp1/28)
Täällä eka duunipäivä on startannut sähköpostin avaamisella. ARGH! Yli tuhat postia läpikäytävänä... ehkäpä jo huomenna pääsee jatkamaan " normi" töitä.
Jeps [color=009FC1]Pariisitar[/color] kyllä seksissä pitää aina säilyä " se" jokin ;). Talouskeskusteluunne voisi todeta, että eiköhän tuo sama aihe mietitytä kaikkia. Asunto, autot ja eläminen pitäisi kustantaa lisänä uusi perheenjäsen ja äidin pienentynyt palkka. Meillä jää jo nyt tosi paljon yli joka kuukausi, joten ollaan laskettu, ettei ihan hirveästi tarvitse tinkiä jos vauva taloon tulee. Mutta tosi järkeväähän noita on miettiä. Tosin kustannuksiin vedoten ei vauvan tekoa missään nimessä kannata siirtää! Eihän sitä tiedä voiko sitten vanhempana edes lasta saada :(
[color=009FC1]Jessica[/color]: älä vielä toivoa menetä! Tosin, varmasti aika hyvin ollaan kaikki opittu tulkitsemaan kehoamme, joten peukutuksia sinne jos ei tähän kiertoon, niin sitten seuraavaan.
[color=009FC1]Sere[/color]: saat toki täällä roikkua! Mukava sun juttuja on lukea :)
[color=009FC1]Sara-Maria[/color]: Mäkin työskentelen avokonttorissa, ja siksi en pahemmin kirjoittele duunista. Nyt kuitenkin kaikki vielä lomalla, joten uskaltaa kirjoittaa. Tosin en tiedä oonko hiukan neuroottinen, kun mielessä pyörii aina, että mitäs jos joku kuitenkin jostain bittitulvasta huomaa nää mun kirjoittelut?! Olen siis lähestulkoon ainoa nainen konttorissa...
[color=009FC1]Meriheppa[/color]: Juu, tätsy läks kävelemään, ja tarkoitus olisi tänään aloittaa aikaisen oviksen bongailu.
[color=009FC1]Aqua80[/color]: Piinaviikko saapumassa!! Jännittää sun puolesta. Plussatsemppiä piinailuun. Toivottavasti se plussa siihen testiin pamahtaisi! Oon hiukan kade sulle tuosta kesälomasta... Noh, ensi vuonna sitten uusi kesäloma mulla edessä, tosin säästettiin yksi viikko miehen kanssa lomaa häämatkaa varten, joten sitä sitten seuraavaksi venailen.
[color=009FC1]Emka[/color]: Tervetuloa reissusta takaisin!
[color=009FC1]Nennaliina[/color]: piinailut sullakin edessä / jo käynnissä! Toivottavasti plussa iskee testiruutuun! db db db!
[b][color=009FC1]Greetas[/color]: Niin olikos se plussa vai nega!!??? Kerroppas meille nopsaan![/b]
[color=009FC1]Gallup[/color]: Meillä on 8 v koira.
[color=009FC1][b]Uusi gallup[/b][/color]: kuinka kauan täti viipyilee yleensä teillä kylässä?
Mulla kestää sen 3-4 päivää. Yleensä eka ja toka päivä kunnolla ja kolmas on sitten pelkkää niukkaa tuhrua ja neljäntenä ei yleensä enää mitään.
[color=009FC1]ON[/color]: Täällä töissä aherran ja mietin, että pitäisiköhän sitä aloittaa tikuttelu jo nyt. Onkos jollain kokemuksia koko kierron tikuttamisesta? Onko siitä mitään hyötyä? Minäkun ei tosiaan tunne ovista mitenkään - ei mitään limajuttuja tai jomotuksia ole tullut havaittua. Lämpöjä en oo koskaan mittaillut.
ps. sori kun täytän tätä palstatilaa, mutta mulla on duunissa hiukan tylsää...
Heips!
Tosiaan olisi pitänyt laittaa hieman selkeämmin se, että negahan sieltä testistä tietenkin tuli...:( Jotenkin en ollut edes pettynyt..olin niin varma, että nega se kuitenkin on. Vaikka oireet olivat aivan selkeät mielestäni, tuntui silti siltä, ettei minun kohdallani siihen tikkuun ikinä tärähdä niitä 2 viivaa!:) Toivottavasti nyt edes jonain päivänä! Tätiä ei siis kuulu vieläkään, mutta minun kohdallani se on aivan normaalia...kun siis näin " luomuna" niitä odottelen. :)
Täällä oli keskustelua noista näpyistä pillereiden lopettamisen jälkeen...reseptillä saa sellaista rasvaa, skinoren, mikä auttaa näppyihin. Itselläni iho on ollut todella ongelmallinen, kyseisellä rasvalla pysyy isoimmat ongelmat pois.
Pariisitar: Kummilapset pehmentää kyllä miehen mieltä! :) Niin ja tosiaan kukapa mies noista perheen talousasioista ei olisi huolissaan. Me naiset taidetaan tässä lastenhankinta asiassa olla ainoita, jotka ajattelee, että me pärjätään aika vaatimattomasti...:)
Gallup: Minulla on 11-vuotias koira. Vanhus on jo, mutta kovin ihana perheenjäsen!:)
Nonni. Päivän hommiin pitäis alkaa. Oikein mukavaa mieltä kaikille!
*greetas*
uutta tsemppiä sitten seuraavaan kiertoon! Melkeen samoissa jatketaan tässä kierrossa, eli mulla kp 4/26-28. Piinahan alkaa " jo" kolmen viikon päästä...
Pahoitteluni siis tädistä kindness.
sulla on todella säännöllinen täti. Onnitteluni siitä. Helpottaa tosi runsaasti elämää.
Itselläkin on normisti tuo tasan 28 päivää ja n. kello 09.30 maanantai aamulla on täti saapunut. Taisi täti tosin seota sukkiinsa tässä kuussa, kun pölähti paikalle jo lauantaiaamulla :D. Taisi hiukan tuo lomailuni sekoittaa sitä. Mitenköhän osaan nyt tulevissa kierroissa ollakkaan, kun jää tuo maanantain aamupalavereiden tädinylläripylläri kokematta :´(
Nettipimentoa koko viikonlopun ajan.. ja hirvittävästi olette kirjoitelleet. Lukaisin pintapuolisesti kaikki läpi. Kiitos ainakin Oon@77lle ja MaryRoselle ja muillekin, jotka kerroitte noista tädin vierailuista pillereiden lopettamisen jälkeen.. Toivon tietysti kovasti ettei täti sitten tulis ja syynä olisi raskautuminen, eikä hormoonihäiriöt!! Mutta ootosaikaa on vielä riittämiin. Noista muista oireista, esim. näpyistä en ole itse vielä ainakaan huomannut mitään, mutta enhän ole ollut ilman pillereitä vasta kuin viikon verran. Uskon kyllä tosiaan, että ei kaikki pillerihormoonit voi iahn yks¿kaks¿ hävitä ja luulenpa, että teini-iän pahat iho-ongelmat ovat taas kohta nykypäivää!!!
Kone tai siis hiiri temppuilee hirvittävästi, eikä netissä surffailu oikein onnistu, ku joutuu vähän väliä tekemään vaikka minkälaisia taikoja, jotten hiiren saa taas toimimaan.. Yritän kyllä käydä lukemassa teidän kuulumisia ja välillä niihin itsekin kommentoida, mutta hermo vaan ei välillä kestä tuollaista temppuilua..
Talousasiaa: kyllä meilläkin on sitä mietitty, mutta jotenkin mä vaan ajattelen, niin, että kyllä mekin pärjätään jos muutkin pärjää.. Ja on perheitä perustettu pienemmilläkin tuloilla, kuin meidän.. Kyllähän sitä olisi ihanaa ostella kaikkea uutta vauvalle, mutta kun halvallakin saa ja voihan sitä aina pihistää sitten jostain muualta..
Lemmikkigalluppiin sen verran, että haluaisin kyllä kovasti koiran, mutta oma allergiani ei sitä valitettavasti anna periksi. Vanhemmillani, siis lapsuuden kodissani on kyllä ollut kissa ja nyt koirakin, mutta aina siellä ollessa jonkun näköisiä niiskutuksia ja kutinoita saan mukaani. Testauksessa on ollut myös hamsteri viikonloppuhoidossa ja myös se aiheutti pienimuotoisia kohtauksia, joten kalat tai joku matelija voisi varmasti olla sellainen, joka meille olisi käypäinen lemmikki. Omakotitalon pihalle kyllä aion hankkia tietysti vahtikoiran ja ehkäpä myös jonkun näköisiä ankkoja tai lampaita..
Onnea kaikille plussanneille!
).( Mökillä siis hurahti vkonloppu mustikassa ja vatussa.. Saalistakin sain! Mustikat kyllä tänä vuonna ovat hieman hakusassa, mutta vadelmia on niin paljon, että saa parhaimpia puskista valita. Töissä olen taas loman jälkeen ollut neljä päivää.. Toisaalta kyllä tuntuu ihan mukavalta ja oli kiva taas tehdä töitä, mutta olisihan sitä lomaillutkin vielä, jos rahaa vaan jostain tilille ilmestyisi. Kp:t nyt 10/jotain, en siis edelleenkään tiedä kiertoni oikeaa pituutta. Voisinkohan vaikka kuvitella sen olevan kuitenkin se 28 pvää. Eli sen mukaan vkonlopun aikana voisimme pöllyytellä lakanoita oikein olan takaa!!!
Nyt taidan lopetella tämän romaanin ja lähteä kauppaan,
Vkonloppua odotellessa, Saikku kp10/28
Viittaan koko ajan siihen, että kun en ole ollut pillereittä vielä kovin kauaa, joten en siis ole varmaan aivan " normaali" näistä jutuista kertomaan, mutta kerronpa kuitenkin :) Siispä, sunnuntai-iltana kun vierailu alkoi niin torstaina uutta listaa aloitellessa ei enää vuotoa ollut, joten täti vieraili ainakin pilleriaikaan 3-4 päivää.
Elikkäs G: talvella kesken mies/lapsihuolien oli pakko saada jotain hellittävää ja meidän (silloinen minun) perhe kasvoi pienellä terrieriveitikalla! Maailman suloisin otus!
Ja G2: täti vipyy yleensä mukavan lyhyen aikaa 3-4 päivää ja siitäkin viimeinen päivä on yleensä hyvin rauhallinen. Lopetin siis pillerit jo 12/2004. Aluksi tätsy oli kovinkin kiukkuinen käydessään (silloin viihtyi lähes viikonkin), mutta on onneksi rauhoittunut jo kummasti.
Nyt en alkuunkaan muista kuka testasi, mutta pahoittelut joka tapauksessa negasta :(
Pakko kiirehtiä taas hommiin, mutta palailen tänään vielä!
O/ Oon@
Johan te ootte täällä ahkerina kirjoitelleet, mukavaa! :)
[color=8B0A50][b]Jessis[/color][/b]: älä luovu toivosta! Useinhan r-oireet ei tätioireista eroa... *bd*
[color=8B0A50][b]Naksu[/color][/b]: joo muakin jännitti ihan vietävästi silloin se lekuriin meno... Muistat sit tulla heti kertomaan kaikki!!! :)
[color=8B0A50][b]KM[/color][/b]: tosiaan hyvä linkki! Mä kanssa toivon tyttöä (siis jos saisi valita ;) ), mutta näköjään meillä on väärä taktiikka! :) Ok, otan siis pojankin, kiitos! :D
[color=8B0A50][b]Pariisitar[/color][/b]: täällä kanssa yksi uusio-teini, ainakin jos näppyihin katotaan... Söin kanssa Diane Novia näppyongelmien vuoksi ja ne lopetettuani iho " räjähti" ! Nyt lopetuksesta on pari vuotta ja onneksi tilanne vähän rauhoittunut (tosin kesällä muutenkin aina parempi). Toivotaan,että tuleva raskaus rauhoittaisi sitä lisää! Hyvä että ootte saaneet tosta aloitusajasta puhuttua! Ja tietty noista raha-asioista on hyvä puhua etukäteen, koska kyllähän siinä talous kääntyy nurin, kun on 3 henkeä ja yhdet tulot. Mutta kyllä mäkin olen valmis luopumaan omistani, jos vaan vauvan saan! :) Ja siis kotona varmaan tää vika lomaviikko kuluu, kun mies on töissä.
[color=8B0A50][b]Dese[/color][/b]: ootko vielä kuulolla? Ei se varmasti sit ainakaan kysta ollut, ei kai ne näin nopeesti kasva! Mitä sit lieneekään...
[color=8B0A50][b]Oona[/color][/b]: hyvä hyvä! Toivotaan, että toiminta tuottaa toivotun tuloksen! :)
[color=8B0A50][b]Juli[/color][/b]: kivaa! Onpa hauskaa, että pääset vielä piinailemaan! :)
[color=8B0A50][b]Kindness[/color][/b]: voi hitsi, pahoittelut tädin saapumisesta! :( On se vaan niin ikävä tyyppi... Mutta tosiaan tuossa ei auta kuin koittaa nousta suosta ja uutta yritystä kehiin!
Täällä muuten kanssa pupuiluhalut lisääntyi kun yritys aloitettiin. Mies oli alkuun sitä mieltä, että haluan vain koska haluan vauvan, mutta ei se sitä ollut. Halusin kyllä muutenkin, mutta oisko siinä ollut se että seksillä on joku isompikin merkitys, kuin oma (tai miehen) nautinto. Nyt tilanne on vähän tasoittunut ja suorastaan
joskus
-varsinkin oviksen aikaa- jopa itselle seksi tuntuu vähän pakkopullalta! Sitä se tää vuoden yritys teettää...
[color=8B0A50][b]Heppa[/color][/b]: rotat on ihania! :)
[color=8B0A50][b]Greetas[/color][/b]: Pahoittelut siis negasta! :( Olit jotenkin niin positiivisen kuuloinen, että mäkin ajattelin sun tehneen " " Essit" (se sai mm mut lankaan ilmoittaessaan testin tuloksesta, joka oli plussa).
[color=8B0A50][b]Nella[/color][/b]: kiitti linkistä! Nyt pitäisi vaan opetella virkkaamaan! :D Osaan vaan nimittäin neuloa...
[color=0000CD][b]Galluppeihin[/color][/b]:
*Ei elukoita. Kissaihminen olen, mutta enää en kissaakaan aio ottaa (vaikka kova kissakuume välillä onkin! ;) ) kun kyllä se on niin paljon helpompaa kun ei ole mitään elukoita (ei tarvii siivota niin usein, eikä miettiä kuka hoitaa kun lähtee reissuun).
*Ja ikää on kohta 31v! Apua, luulin tosiaan olevani äiti kolmeykkösenä, mutta ehkä sit ennen kuin täyttää 32...
*Täti viipyy siinä 4-5 päivää, joista pari ekaa reilummin, sitten vähän tiputtelua, joka joskus voi kestää kp 7 asti...
Erikoisplussasädetykset tämän viikon piinalilijoille eli ainakin [color=8B008B][b]Nenna, KM, Trixie, Juli, Hoyt ja Apila[/color][/b] (joko testasit?)!
[color=EE00EE][b]+++++++++++++++++++++++++++++[/color][/b]
Muistinkohan kaikki oikein...
Killa
Tää siis tekee oikeesti itse jotain ylimääräisiä välejä noihin koodeihin! Ja mulle kävi yksi päivä samoin, kuin jollekin (kukahan se olikaan), että kirjoitin pitkän viestin ja sit se väitti ettei ole otsikkokentässä mitään, vaikka oli...
Pariisitar, meriheppa ja live mietti pillereiden lopettamisen jälkeistä elämää ainakin kasvojen suhteen. Mulla 1-2 ekaa kuukautta ei mitään erityistä, mutta sitten kun se kukinta alkoi! Koskaan ennen pillereitäkään ei ole ollut finneistä ongelmaa. Sillointällöin yks tai kaks. Nyt sitten oli ohimot, leuka, nenä ja otsakin koetuksella ;) Nauroin just sitä, että murkkuikä on tullut!! Tilanne on alkanut nyt rauhoittumaan, eli hormoonitkin tasaantumaan.
Jokainen varmaan miettii edes vähän talouttaan tässä tilanteessa. Me ollaan selvitty yhdellä palkalla 4 vuotta, kun mie opiskelin. Joten nyt kun molemmat töissä, niin tilanne tuntuu suorastaan ruhtinaaliseelta :) Muistakaamme myös se, että äitiyspäiväraha määräytyy tulojen mukaan. Nykyisin voi valita haluaako verotuksen mukaiset tulot (eli 2v. sitten olleet tulot) vai viimeisen puolenvuoden tulot huomioitavan äippärahaa laskettaessa. Miun esim. kannattaa tietty ottaa nuo viimeisen puolenvuoden tulot, koska 2v. sitten opiskelin = ei tuloja ja nyt oon töissä.
Agua80: Siehän pidät tarkkaa kirjanpitoa ;) Joo piinaillaan jo nyt vaikka kp vasta 24/28-33. Luulen, että tääkin kierto lähempänä tuota 33 kun 28:a Kohtahan siekin pääset/joudut piinailemaan:)
emka: toivottavasti oli rentouttava reissu, vaikka takamus puutuikin autonpenkillä.
Nennaliina: Kivaa, kun jonkun kaa on samantapainen kierto! Saa aina piinailla yhtäaikaa ;)
Kindnessille ja greettasille pahoittelut tädistä. Häntä pystyyn (vaikka hakaneulalla) ja uutta kiertoa kohti!
Galluppeihin: ikää kohta 25, sytynyt lokakuussa -81. Täti vieraillee yleensä 3-4 päivää ja hyvin niukkana, onneksi :)
ON: Kuvottava olo, mut en ole oksennellut! Jotkut jo tuolla arvailikin, että josko tää olisikin sitä... Sitä miekin olen mittinyt, mutta en oo antanut ajatukselle valtaa. Tissin on hieman arat, mutta pehmeät (kai aia ennen tätiä, mie en muista...) No, mutta piinaillaan...
T:Remukka kp 24/28-33
Ainakin kannattaa aloittaa oviksen tikuttaminen hyvissä ajoin, jotta ei missaa sitä! Ovishan voi olla 16pv ennen menkkojen alkua eli ovistestiin voi saada plussan 18pv ennen.
Taas oli monen monta melkein varmaan plussatestaajaa!! Ja ihan oikeitakin plussia, ainakin Greetas - onnea kovasti!
Apilan tulosta odotellaan... bd bd bd bd
Kiitos kaikille tsemppaajille; täällä kyllä viimeisetkin " raskausoireet" on muuttuneet ihan vaan tätijomotukseksi, ja varmaan viimeistään viikonloppuna päästään taas kp 1:een : (
Touhukasta tiistaita koko porukalle!
Jessis