2 kk vauvan imetys
Onko kukaan muu lopettanut 2 kk ikäisen imettämisen ja miten onnistui?
Tuntuu etten enää jaksa tätä touhua. Ei syö tuttia, vain minua. Rinnoista ei ole kohta mitään jäljellä eikä mielenrauhasta myöskään. Tunnen niin suurta epäonnistumista äitinä tämn takia.
Kommentit (4)
P.S: AP:n alapeukuttajalle alapeukkua. Imetys on yksilöllinen juttu,
T:2
On kivutonta, rinnoissa ei ongelmia, jaksamisessa vain. Tuttia toivoisin siksi käyttöön, etten joutuisi olemaan ihan koko ajan nukkuessa ihmistuttina. Nyt olen esim. valvonut 20 h, kun en vaan saa itse nukuttua kyljellään rinta toisen suussa. Vaikka eihän se pulloeuokinta tietysti tähänauta. Olen vaan aivan loppu tätä.
En saanut lopetettua koska maitoa vaan tuli, liikaakin. Lyhensin imetyksiä eli otin tissin pois kun vauva näytti kylläiselle. Vauva alkoi huutaa jos olin liian hätäinen.
Oletko kokeillut lämmintä tuttia ja myös lämmintä märkää riepua tutiksi.
Tai sitten anna vähän korviketta ja katso lopettaako sillä imemisen kun et enää jaksa.
Niin tai näin, kuukauden kuluttua helpottaa lähes varmasti.
Lapsella kasvukausi meneillään: imee enemmän jotta tuotantosi tehostuisi, ja lapsi saisi kylliksi ravintoa. Mitä ravintoa se siitä tutista muka saa?
Ovatko rintasi kunnossa? Imetys kivutonta? Imetysasento mukava? Sinulla luettavaa, juotavaa ja syötävää käsillä kun aloitatte? Jos haluat jatkaa imetystä kannattaa ottaa vakavasti nämä asiat, koska jatkaessasi hyvinkin saatat kärsiä nyt hoitamatta jääneistä ärsytyksen aiheista vaikka vuoden tai kaksi.
Toisaalta: jotkut lapset syövät Tuttelia alusta pitäen. Olet päässyt jo pitkälle. Itse imetin oman ipanan 1,5-vuotiaaksi, joten noin pienen vieroittamisesta en osaa sanoa, mutta opeta se syömään pullosta, siitähän se lähtee. Meillä ipana ei pulloon koskaan suostunut, ja imetys oli niin helppoa että olin sitten pullona lapselle.
Matkoilla tai vaikka rantsussa oli kyllä ylihelppoa kun ei tarvinnut huolehtia että ipanalle olisi hygieeninen pullo ja korvikkeet muassa, mutta vielä: hehkutan nyt helpon imetyksen helppoutta. Kaikille imetys ei helppoa ole.