Koronarokoite ei anna 100 % suojaa, käsidesiä ja maskia pitää edelleen käyttää
Koronarokoitteen saanutkin voi yhtälailla saada koronan edelleen.
Kommentit (76)
Vierailija kirjoitti:
Tää menikin foliohattuhörhöjen kokoontumisajoiksi.
Niinhän sitä voi joku nenästä vedetty luulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska puhkeaa maskikapina? En usko, että ihmiset loputtomiin jaksavat käyttää maskia vaikka korona olisikin keskuudessamme loputtomiin.
Ei tulla käyttämään, älä huoli. Esimerkkiä voi katsoa Uudesta-Seelannista. Siellä ei ole juurikaan koronatartuntoja enää, eikä juuri kukaan käytä enää siellä maskia. Siellä järjestetään esim. isoja urheilutapahtumia kymmenien tuhansien yleisöillä. Ilman turvavälejä ja ilman maskeja. Eikä tartuntoja tule. Siltä osin siellä on jo kaikki niin kuin ennenkin.
Samaan on paluu meillä kaikilla.
Miksei tuo toiminut Ruotsissa? Jotain mätää tässäkin. Ja vähän enemmänkin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska puhkeaa maskikapina? En usko, että ihmiset loputtomiin jaksavat käyttää maskia vaikka korona olisikin keskuudessamme loputtomiin.
Ei tulla käyttämään, älä huoli. Esimerkkiä voi katsoa Uudesta-Seelannista. Siellä ei ole juurikaan koronatartuntoja enää, eikä juuri kukaan käytä enää siellä maskia. Siellä järjestetään esim. isoja urheilutapahtumia kymmenien tuhansien yleisöillä. Ilman turvavälejä ja ilman maskeja. Eikä tartuntoja tule. Siltä osin siellä on jo kaikki niin kuin ennenkin.
Miksei tuo toiminut Ruotsissa? Jotain mätää tässäkin. Ja vähän enemmänkin...
Johtuisiko siitä, että siellä on virusta liikkeellä paljon enemmän? Uusi-Seelanti onnistui tukahduttamaan koronan melkein kokonaan ja yksittäisistä tartunnoistakin melkein kaikki havaitaan maahan muualta tulevilta rajalla ja heidät laitetaan karanteeniin, kunnes ovat terveitä.
Just joo. Lääkefirmojen pomot nauraa matkalla pankkiin.
Kyllä täällä on ihmisillä suuria mielenterveysongelmia :D rokotesalaliitto ja mitä vielä.. keuhkokuume ja tehohoitoon influenssarokotteesta :DDD JOOPA JOO, jännä että mikään luotettava lähde ei tunne mitään mainitsemianne juttuja. Ja miksi rokotteen pitäisi suojata 100%? Sehän ei ole pointti rokotteessa.
Olen lukenut jo erään asiantuntijan kommentin, jonka mukaan maskeista ei tulisi luopua koronavirusepidemian jälkeenkään. Sillä maski suojaa tehokkaasti myös muilta hengitystieinfektioilta. Näin saadaan säästöjä, kun ihmiset eivät sairastele niin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä täällä on ihmisillä suuria mielenterveysongelmia :D rokotesalaliitto ja mitä vielä.. keuhkokuume ja tehohoitoon influenssarokotteesta :DDD JOOPA JOO, jännä että mikään luotettava lähde ei tunne mitään mainitsemianne juttuja. Ja miksi rokotteen pitäisi suojata 100%? Sehän ei ole pointti rokotteessa.
Deep staten juoni jota johtaa Hillary pizzerian takahuoneesta...
Vierailija kirjoitti:
Olen lukenut jo erään asiantuntijan kommentin, jonka mukaan maskeista ei tulisi luopua koronavirusepidemian jälkeenkään. Sillä maski suojaa tehokkaasti myös muilta hengitystieinfektioilta. Näin saadaan säästöjä, kun ihmiset eivät sairastele niin paljon.
Tuskin maskien käyttö loppuu kokonaan. Osa ihmisistä tulee pitämään niitä aina niin kuin Kaukoidässä.
Vierailija kirjoitti:
Osa tulee saamaan koronan tuosta rokotteesta
Rokotteilla voi olla haittavaikutuksia, mutta eihän noissa Biontechin tai Modernan rokotteessa ole sellaista mahdollisuutta, kun ei niissä ole edes itse koronavirusta... Vähän sama kuin kastuisit auringonpaisteessa.
Vierailija kirjoitti:
Olipa ylimielinen kommentti. Tunnen kolme eri ihmistä, jotka ovat sairastuneet aika pahaan influenssaan nopeasti influenssarokotteen ottamisen jälkeen. Eihän se kovin yleistä ole eikä siksi varmaan hirveästi esim. julkisuudessa puhuta. Eivätkä nämäkään ihmiset sitä käy misssään julistamassa, ovatpa vaan lakanneet ottamasta influenssarokotetta.
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvä luoja... Sanokaa, että tuo ei ole totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvä luoja... Sanokaa, että tuo ei ole totta.
Vai että suojaa... suojaa myös hyvin hapen saannilta. Voi luoja, en todellakaan käytä.
Vierailija kirjoitti:
Influenssaa vastaan on rokote ja flunssaviruksia ei voi välttää maskeillakaan. Flunssaviruksia on jatkuvasti niin paljon liikkeellä, ne muuntautuvat jatkuvasti ja esim. rinovirus on koronavirusta pienempi, eli menee maskista helpommin läpi, eli maski ei suojaa rinovirusta vastaan senkään vertaa kuin mitä se suojaa koronaa vastaan. Ja flunssa on tautina niin lievä, ettei siihen maskia tarvita. C-vitamiini toimii siihen edelleen.
En tule käyttämään jatkossakaan maskia flunssien ja influenssien vuoksi. Käyttäköön kuka haluaa, mutta minä en aio käyttää. Jokaisesta flunssakaudesta olen selvinnyt tähän asti koko elämäni oikein hyvin ilman, joten selviän kyllä jatkossakin. Sitä paitsi flunssille pitää välillä vähän altistuakin, jotta immuunijärjestelmä pysyy niitä vastaan kunnossa ja säästyy vakavammilta jälkitaudeilta. Emme kai halua olla, kuten eristäytyneet alkuasukasheimot, joille normaalit hengitystieinfektiot voivat olla hyvin vaarallisia?
Maskin käyttö tulee koronan jälkeen olemaan myös hintakysymys ja saatavuuskysymys. Esim. ilmaisia maskeja ei tulla jakamaan enää koronan jälkeen. Sen jälkeen jokaisen on ostettava ne itse, jos niitä haluaa käyttää. Hinnat tulevat luultavasti palaamaan pandemiaa edeltävälle korkealle tasolle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei anna influenssarokotekaan kuin alle 60% suojan ja suoja laskenut joka vuosi, silti hyvin on kelvannut vuosikymmeniä.
Itse kun otin ensimmäistä kertaa influenssarokotuksen toissa vuonna, sain pian kaksi aivan hirveää flunssaa ja niiden välissä oli vielä influenssa, johon meinasin kuollla. Sain happea, jotta pystyin hengittämään. Tämä koko sairauspläjäys kesti yhteensä 4 kk.
Eikä!! Mulle kävi ihan samoin ekalla kertaa ja sitten olin niin hölmö että otin muutaman vuoden päästä uudelleen influenssarokotuksen (osin työnantajan/työkaverien painostuksesta) ja kas, sairastuin taas influenssaan ja sain keuhkokuumeen joka vei sairaalaan. Sinä talvena en sentään saanut noita muita flunssia.
En siis ole sairastanut influenssaa kuin kahdesti ja molemmat kerrat tauti iski influenssarokotuksen ottamisen jälkeen. En osaa ajatella sattumaksi.
Samoin. Sen kerran kun otin sen penteleen influenssarokotteen, sairastuin influenssaan ja sen perään keuhkokuumeeseen ja päädyin sairaalaan. Enpä ole sen jälkeen influenssarokotetta ottanut enkä myöskään influenssaa saanut. Enkä aio ottaa tätä koronarokotettakaan.
Muihin rokotteisiin suhtaudun kyllä positiivisesti, esim. jäykkäkouristusrokotteen uusin ajoittain ja matkustellessani pidän huolta tarvittavasta rokotesuojasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olipa ylimielinen kommentti. Tunnen kolme eri ihmistä, jotka ovat sairastuneet aika pahaan influenssaan nopeasti influenssarokotteen ottamisen jälkeen. Eihän se kovin yleistä ole eikä siksi varmaan hirveästi esim. julkisuudessa puhuta. Eivätkä nämäkään ihmiset sitä käy misssään julistamassa, ovatpa vaan lakanneet ottamasta influenssarokotetta.
Kai ymmärrät, että korrelaatio ei tarkoita kausaatiota.
Suomeksi: se, että saat jonkun infektion influenssarokotteen ottamisen jälkeen ei tarkoita, että rokote aiheuttaisi influenssaa. Flunssavirukset on eri viruksia; viruksia liikkuu talviaikaan satoja erilaisia; influenssavirus voi olla juuri se, jota ei sen vuoden rokotteessa ollut; luulit tavallista flunssaa influenssaksi; olit saanut tartunnan jo ennen rokotusta tai samaan aikaan (immuniteetin kehittyminen kestää noin viikon ymmärtääkseni)...
Rokotus EI aiheuta tautia.
Vierailija kirjoitti:
Just joo. Lääkefirmojen pomot nauraa matkalla pankkiin.
Niin. Kieltäydyt varmaan syöpähoidoistakin koska lääkefirmat tahkoavat niillä rahaa.
Enpä ole maskia kertaakaan käyttänyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin maskien käyttö loppuu kokonaan. Osa ihmisistä tulee pitämään niitä aina niin kuin Kaukoidässä.
Siellä niitä pidetään ilmansaasteiden vuoksi.