Miehen kavereiden käytös ärsyttää ja ällöttää
En olisi ikinä uskonut tässä iässä olevani enää tässä tilanteessa. Ollaan siis mun miehen kanssa kummatkin kolmekymppisiä. Mieheni mursi kätensä aiemmin keväällä ja on sitten asian johdosta ollut n. 5 viikkoa sairaslomalla. Sattumalta hänen läheisistä ystävistään pari muuta on samankaltaisten, pidempiaikaisten vammojen takia olleet lähes saman ajan saikulla. Eikä siinä mitään, onhan ainakin seuraa toisistaan päivisin. MUTTA..
Valitettavasti meidän koti on juuri se paikka, jossa nämä päivittäiset kokoontumisajot tapahtuu. Itse olen päivisin töissä, ja usein iltaisin vielä harrastuksissa/tapaamassa kavereita. En siis onneksi ole katselemassa tilannetta päivittäin, luultavasti silloin tälle olisi jo tehty stoppi. En yksinkertaisesti kohta kestä enää sitäkään kun tulen kotiin ja näen jäljet! Miehen kaverit elävät kuin siat pellossa ollessaan meillä. Kahvia juodaan, otetaan päivän mittaan uusia mukeja. Vanhat jää puolitäysinä johonkin, löytyy parin päivän päästä klimppistä litkua sisältävinä. Jääkaapista syödään mitä mieli tekee (olen joutunut sanomaan että mun pähkinöitä jne ei sitten syödä - luulisi että normaali ihminen joka tapauksessa kysyisi ensin..). Roskat jätetään sille paikalle missä milloinkin ollaan. Jos vaikkapa mehua kaatuu lattialle, sitä ei putsata. Käytettyjä nuuskapusseja, tyhjiä tupakka-askeja, joka paikassa. Syömisen jälkeen ei edes huuhdella astioita, oletetaan että minähän ne tiskaan kun kotiin tulen (ja siis mun mies on ainoa kenellä se käsi on poissa pelistä ja näin siis ei voi tiskata, muilla on jalkaa, polvea jne). Oon jopa ostanut kertisastioita ja sanonut että syökää niistä. Kappas, ovat kuitenkin käyttäneet normaaleja.Kaikkein pahinta on, että suurinosa näistä kavereista ei pese käsiään vessassa käymisen jälkeen! Mikä oksettava ajatus, että he samoilla käsillä hipelöi meidän jääkaappia. Pönttöä ei putsata paskajäljistä, muutaman kerran pönttöä ei olla edes vedetty?! (luojan kiitos ykköshädän jälkeen..)
Mulla on välillä viikolla vapaapäiviä. Nämä kaverit tietävät sen kyllä. Välillä silti joku saattaa pamahtaa sisälle mitä ihmeellisimpiin kellonaikoihin, ilmoittamatta! Tai sitten ymmärtämättä äänetöntä vinkkiä (esim koittavat soittaa miehelleni, hän sanoo että ei nyt jaksaisi - hetken päästä joku ilmestyy kuitenkin ovelle!)
Muutaman kerran olen jo kovempaan ääneen ärähtänyt, että kyseessä on myös mun koti, eikä mikään hotelli täyshoitola jossa voi sotkea ja oleilla mielensä mukaan. En vain tiedä millä hitolla saisin tilanteen kunnolla kuriin. Suuttumisteni jälkeen menee muutama päivä kun pysyvät poissa,ovat asiallisesti ja sitten taas kaikki unohtuu. Pidän kaikista mieheni kavereista ihmisinä muuten, en vain tätä helvetin linnoittautumista ja käytöstapojen puutetta omassa kodissani kestä!
Siis oikeasti, missä pellossa nää ihmiset on eläneet ja millainen kasvatus on takana jos vieraina käytös on tätä luokkaa?
Kommentit (53)
Osanottoni!! Luulin että mun mies on ainut 3kymppinen kenen kaverit käyttäytyy kuin teinit.. näköjään en ole sittenkään ainut.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 21:51"]
Ja mitä miehesi sanoo?
[/quote]
Mies sanoo aina että on pahoillaan ja että ymmärtää että kyseessä on myös mun koti. Ei siis ole sillä asenteella että ''äjiät sotkee ja ämmä siivoo''. Ei kuitenkaan kätensä takia pysty vaikka tiskaamaan (kuten ennen teki), muttei näköjään myöskään tarpeeksi painavasti käskemään kavereitansa samaan.
En haluaisi saada mitään raivaria ja kehottaa kaikkia painumaan helvettiin. Tuntuu että tällä menolla se ei vain oikeasti ole kovin kaukana.
-ap
Miksi ne tulevat aina teille? Kokoontumisisännöintivuoro kiertoon!
Kuinka tehdä ero nipottavan ämmän ja käytöstapojen välille, siinäpä vasta kysymys :D Ymmärrän tuskasi ap, ei haluaisi olla liian ilkeä mutta kuitenkin keksiä miten sanoa tarpeeksi tiukasti että viesti menee perille.
Älä siivo, ja sen tiskikoneen voi täyttää myös yhdellä kädellä, samoin voi tiskata. Kysy vain joltain jolla on lapsia.
SORRY! mä olen kyl sitä mieltä et sun miehestä se syypää löytyy. miehellä täytyy olla sen verran munaa, et pistää kaverinsa järjestykseen. This is my hause ja tääl ei näin käyttäydytä! siis kunnioita toisen kotia tai tänne ei ole tulemista. onhan sun mieskin nyt syypää ku kattelee tommosta touhuu, eikä tee mitään.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 21:58"]
[/quote]
Helvetin hyvä kysymys! Viimeisimmän ''kohtaukseni'' jälkeen olivat kokonaiset kaksi päivää yhdellä toisella porukasta. Meillä on isoin, vastarempattu kämppä, uusi 60 tuumainen taulutv ja PS4 useilla ohjaimilla. Ilmeisesti oli virheliike hankkia kyseiset tavarat...
Pelaavat siis pääasiassa päivisin. Mies ei muuten juurikaan pelaa, tai siis mikäli ollaaan esim kahdestaan kotona niin katotaan leffaa tms. Mutta joukossa ilmeisesti oikein suosikkiharrastus...
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 22:01"]
SORRY! mä olen kyl sitä mieltä et sun miehestä se syypää löytyy. miehellä täytyy olla sen verran munaa, et pistää kaverinsa järjestykseen. This is my hause ja tääl ei näin käyttäydytä! siis kunnioita toisen kotia tai tänne ei ole tulemista. onhan sun mieskin nyt syypää ku kattelee tommosta touhuu, eikä tee mitään.
[/quote]
Siin onkin, en sitä sano! Mutta kyllä luulisi että aikuisilta miehiltä löytyisi käytöstapoja ilman mitään erityistä ruotuunlaittamista... Mies on huomautellut kavereilleen useista asioista, esim just siitä jos mehua/mitä tahansa kaatuu niin laittaa siivoamaan jäljet heti. Seuraavan kerran kun näin tapahtuu, jonkun pitää kuitenkin taas uudelleen sanoa että jäljet siivotaan.
-ap
Huh huh! Meillä eletään perhe-elämää, eikä mitää teinejen kaveerauskerhoa. Miehesi ja hänen kverinsa vaikuttaa ihan kersoilta.
Ilmoitat, että jos ei jälkiä siivota niin palkkaat siivoojan ja lasku tulee miesten nimissä heille. Ja pyydät ostamaan rukaa kanssa syödyn tilalle.
Miten jaksat olla tuollaisen pennun kanssa...
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 22:00"]
Älä siivo, ja sen tiskikoneen voi täyttää myös yhdellä kädellä, samoin voi tiskata. Kysy vain joltain jolla on lapsia.
[/quote]
Mun on pakko siivota. Kestän kyllä sotkuisuutta, mutta en likaa. En pysty elämään asunnossa, jossa on roskia, ruuantähteitä jne ympäriinsä. Puhumattakaan mukeissa homehtuvista kahvinjämistä. Tai epäsiististä vessasta!
-ap
Mä olisin jo pakannut ja mennyt hotelliin tai porukoille tai ystävälle. Mies saisi anella jos takaisinpaluuta haluaa, en hyväksyisi aikuisten parisuhteessa tuollaista teinien elämää ollenkaan etten saisi edes omaa rauhaa
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 21:58"]
[/quote] Niin että pannaan sottapytyt kiertoon...höh...ei niin, vaan saavat siivota jälkensä, piste.
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 22:04"]
Ilmoitat, että jos ei jälkiä siivota niin palkkaat siivoojan ja lasku tulee miesten nimissä heille. Ja pyydät ostamaan rukaa kanssa syödyn tilalle.
[/quote]
Kyse on siis ollut vain tästä saikkuajasta. Muuten meillä on ihan ''normaali'' suhde ja arkielämä :)Kuinka sattuikin, että ovat kaikki nyt yhtä aikaa murtaneen ruumiinosiaan...
Tulipa pitkä avautuminen. Mieheni kanssa olen tästä keskustellut, ja tavallaan siksi en haluaisi tehdä asiasta numeroa kun oon iloinen että hänellä on saikulla tekemistä eikä masennu yksin kotona. Mulla ei ole mitään sitä vastaan että meillä (etenkään jos en itse ole kotona) hengaillaan. Mutta miten voi jälkien siivous olla niin helvetin vaikeaa aikuisille miehille?
Mieheni sanoo aina, että yrittää saada kavereita käyttäytymään. Oon kuullut, kun heille joistakin asioista mainitseekin. Tuntuu vain, että koko ajan pitäisi jonkun kulkea perässä hokemassa ''pesithän kädet kun kävit vessassa, laitoitko maidon takaisin jääkaappiin, vietkö tuon jugurttipurkkisi roskiin,'' jne.....