Olenko liian pitkä nainen?
Olen siis 185cm.
Olen jo aikuinen, mutta silti välillä "hävettää" pituuteni.
Kommentit (99)
Ei muuta kuin lentopalloilijoita tsekkaamaan.
Hyvällä itsetunnolla varustettu mies kestää olla pidemmän naisen kanssa.
Minkäs sille teet? Etsi samanpituinen mies, niitä onneksi nykyään löytyy.
Mä olen 182cm. Olenhan mä pitkä ja pituudestani saanut kuulla aina.
Mulla oli tosi kova kolmenkympin kriisi, mutta kun siitä tokenin, totesin, että jos mun pituuteni on jollekin ongelma, niin eiköhän se kuitenkin enemmän ole sen katsojan ongelma. I don't really give a shit.
Tämän jälkeen mun ballerinat vaihtui korkokenkiin, enkä mä ole yhtään liian pitkä. Kuin et sinäkään.
Pelottaa myös, miten tyttärelle käy. On nyt 12-vuotias ja pituus 160 cm. Luokan pisin. Isä 2 m, äiti 170 cm. Mitä tästä tulee? Hirvittävän pieniltä näyttivät kevätjuhlissa samanikäiset pojat, toisaalta elämä alkaa vasta lukion jälkeen. Onko teidän mielestänne toivoa? On saanut hymypatsaan ym. jo pari vuotta sitten, että sentään sosiaalinen ja ystävällinen osaa olla.
Meidän esiteini tykkää katsoa Suomen pisimmät treffit -ohjelmaa. Siinä oli äskettäin 187-senttinen nainen. En tykännyt sen kummemmin ko. pariskunnasta kuin koko ohjelmastakaan - MUTTA mitä pituusasioihin tulee, se nainen on roolimalli. Teille kaikille, ja teidän tyttärillenne myös. Ohjelman nainen ei tehnyt minkäänlaista ongelmaa pituudestaan, ja niinpä ohjelman mieskään ei kehittänyt siitä ongelmaa. Katsoessani ohjelmaa ajattelin, että tämä pitäisi nähdä kaikkien niiden pitkien nuorten tyttöjen, jotka tosissaan pelkäävät kasvavansa "liian" pitkiksi. (Ja heidän äitiensä.)
Naisen pituus ei estä yhtään mitään. Miehiä, töitä ja kaikkea normaaliin elämään kuuluvaa löytyy myös 187-senttiselle naiselle. Elämän mahdolliset ongelmat löytyvät aivan muusta.
Mä oon 178 cm. Olen saanut ikäni kuulla pituudestani, vaikka en edes ole pitkä. 185 cm on oikein ok ja pituuden ihmettelijät ovat aivotomia kääpiöitä :)
Anna kommenttien olla, se on järjen köyhyyttä tuollainen arvostelu. Liity fb ryhmään Pitkät Naiset :) Meitä on monta upeaa pitkäsäärtä siellä!
Mallimitoissa. :) Yletyt näppärästi yläkaappeihin. Pitkille ihmisille on järjestö, jolla on tapaamisia Euroopassa joka vuosi.
t. 160 cm
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 21:17"]
Pelottaa myös, miten tyttärelle käy. On nyt 12-vuotias ja pituus 160 cm. Luokan pisin. Isä 2 m, äiti 170 cm. Mitä tästä tulee? Hirvittävän pieniltä näyttivät kevätjuhlissa samanikäiset pojat, toisaalta elämä alkaa vasta lukion jälkeen. Onko teidän mielestänne toivoa? On saanut hymypatsaan ym. jo pari vuotta sitten, että sentään sosiaalinen ja ystävällinen osaa olla.
[/quote]
Mitä alapeukutatte, tuskin 160 cm on loppupituus. Jos olisi, en olisi huolissani, mutta en haluaisi (ja tuskin tytär itsekään), että olisi isänsä tapaa parimetrinen.
Siis liian pitkä mihin? Mitä tarkoitat?
Itse olin 12 vuotiaana 175cm. Lyhyeksi jää sinun tyttösi.
Ymmärrän sua, itse olen 183cm ja 18v, ja vasta hiljattain olen alkanut hyväksymään surkeaa kohtaloani; ei tälle valitettavasti mitään voi. Tulen aina olemaan ison näköinen enkä voi olla sellainen söpö keijukainen. :)
[quote author="Vierailija" time="28.05.2014 klo 21:57"]
Siis liian pitkä mihin? Mitä tarkoitat?
[/quote]
No lähinnä tuntuu, että mm. kaikkeen. Bussissa on vaikea istua, sopivien vaatteiden löytäminen on vaikeaa, kengänkokoni tosin on "vain" 41. Eniten kuitenkin häiritsee ihmisten "herranjestas sä oot pitkä!!1"-huudahtelut. Juu ehhhmm, tiedän, ei tarvitse muistuttaa. Vaikka eivät sitä mitenkään pahana tarkoittaisikaan, tuntuu se silti ikävältä esim. julkisilla paikoilla. Eräänä päivänä raitiovaunussa seisoin siinä takaosassa ja vieressäni oli minua noin 20cm lyhempiä miehiä. Ei ole kovin helppoa olla hyväitsetuntoinen näillä senteillä.
No mä olen 172 cm pitkä ja olen koko ikäni kuullut näitä "siis miten sä voit olla noin pitkä?!"-juttuja. Siis vain ja ainoastaan naisilta, ikinä en ole miehiltä mitään kuullut.
Ja naiset nimenomaan seurassani puhuvat kuinka kivaa on olla pieni ja söpö, eikä mikään hongankolistaja. Huoh.
Et ole, se on hyvä aikuisen naisen mitta.
t.182cm naiselta näyttävä nainen.
Täällä toinen 185-senttinen nainen! Mulla meni myös aikaa tottua pituuteen ja oppia nauttimaan siitä. Toki joskus tulee hetkiä, jolloin ajattelen, että hitto, muille on niin paljon enemmän miehiä tarjolla, etenkin kun erosin pari kuukautta sitten 196-senttisestä miehestä :D
Mutta kuten täällä on jo sanottu, jos pituus on muille ongelma, niin antaa olla. Mä oon viime aikoina löytänyt enemmän itsevarmuutta ja kiinnostuneita miehiä on riittänyt. Myös mua lyhyempiä miehiä!
Liian pitkä kenelle?